Auteur Topic: Een nieuwe (buitenlandse) investeerder?  (gelezen 63691 keer)

Offline japarov

• Leden
Re: Een nieuwe (buitenlandse) investeerder?
« Reactie #160 Gepost op: februari 15, 2023, 05:39:25 pm »
Vandaag moeten licenties binnen zijn voor komend seizoen !

Offline Naughtius Maximus

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #161 Gepost op: februari 15, 2023, 07:22:59 pm »
Update : jaarrekening op vandaag nog steeds niet gepubliceerd. Maar er is vooral niets aan de hand. ;) ;) ;) De investeerders staan in de rij te wachten.
Geeuw...
Niet zo verwonderlijk dat geeuwen : om middernacht nog naar dit forum kijken.

Offline svennay

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #162 Gepost op: februari 15, 2023, 09:49:22 pm »
Update : jaarrekening op vandaag nog steeds niet gepubliceerd. Maar er is vooral niets aan de hand. ;) ;) ;) De investeerders staan in de rij te wachten.
Geeuw...
Als je de nacht doet is dat nog "vroeg op de avond"...

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #163 Gepost op: februari 16, 2023, 05:15:54 am »
Geeuw...
dus tijdens de werkuren naar de forum kijken (op kosten van de baas) en dan nog geeuwen. Nog erger. ;D ;D ;D

Online esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #164 Gepost op: februari 16, 2023, 08:32:10 am »
Geeuw...
dus tijdens de werkuren naar de forum kijken (op kosten van de baas) en dan nog geeuwen. Nog erger. ;D ;D ;D
Geen werk hebben en op een online forum hele dagen de grote man proberen uit te hangen.
Dat is het ergste van allemaal!

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #165 Gepost op: februari 16, 2023, 07:27:41 pm »
Geeuw...
Geen werk hebben en op een online forum hele dagen de grote man proberen uit te hangen.
Klopt, dit irriteert me ook mateloos.

Online Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #166 Gepost op: februari 16, 2023, 07:59:02 pm »
Geeuw...
juist ! : PROBEREN !

Online varadero

• Leden
« Reactie #167 Gepost op: februari 17, 2023, 08:15:19 am »
Vandaag moeten licenties binnen zijn voor komend seizoen !
Alle profclubs dienden hun licentiedossier tijdig in (woensdagnacht).
Volgende cruciale dag wordt 22 maart als licentiemanager Van Branteghem zijn rapport aan
de licentiecommissie overhandigt.
Ten laatste op 27 maart krijgen de clubs dan rood of groen licht.
Tussen 5 en 14 april worden de clubs opgeroepen die in eerste instantie geen licentie kregen .
Dan moeten ze hun dossier verdedigen of de nodige ontbrekende stukken indienen (HNB)

Offline Boer uit Waregem

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #168 Gepost op: februari 17, 2023, 02:46:16 pm »
oef
mensen met een zogezegd hart voor essevee
kunnen ook weer gerust slapen
alhoewel
laten van slapen omdat ze hopen dat we er geen krijgen
kan ook nog

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #169 Gepost op: februari 17, 2023, 05:17:51 pm »
oef
mensen met een zogezegd hart voor essevee
kunnen ook weer gerust slapen
alhoewel
laten van slapen omdat ze hopen dat we er geen krijgen
kan ook nog
We zullen die licentie wel halen. Neemt niet weg dat de financiële problemen bij ons enorm zijn.

Online sv-boerke

• Leden
« Reactie #170 Gepost op: februari 28, 2023, 04:39:44 pm »

Jaarrekening werd vandaag gepubliceerd, ge kunt met een gerust hart terug verder met je leven.

Ik neem aan als financiële kenner jij dit hier voor ons even zult vertalen en uitleggen?

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #171 Gepost op: februari 28, 2023, 10:35:17 pm »

Jaarrekening werd vandaag gepubliceerd, ge kunt met een gerust hart terug verder met je leven.

Ik neem aan als financiële kenner jij dit hier voor ons even zult vertalen en uitleggen?
Het is een bevestiging van hetgeen we wisten : negatief eigen vermogen van 10 mioe euro. Maar voor de rest : geen probleem.

Offline Essevee 3.0

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #172 Gepost op: maart 01, 2023, 11:40:22 am »

Merci Tony voor de extra 10 mio

Offline bvdsteen

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #173 Gepost op: maart 01, 2023, 11:47:40 am »
Het belangrijkste van heel die jaarrekening, naast het negatieve eigen vermogen, is de waardering in continuïteit en de vooropgestelde herstelmaatregelen:

"De Raad van Bestuur verwijst naar het bijzonder verslag van 23/09/2022 waarin men meent de continuïteit te kunnen handhaven omwille van volgende
redenen en herstelmaatregelen:
- De Raad van Bestuur vaststelt dat latente meerwaarden inherent aanwezig zijn (o.m. spelerswaarde);
- De vennootschap heeft geen achterstallige btw-noch belastingschulden;
- De vennootschap heeft geen achterstallige sociale schulden;
- De Raad van Bestuur en het Management hebben reeds diverse maatregelen genomen inzake  kostenbesparing, komend boekjaar wordt nog verder actie ondernomen om de kosten onder controle te houden;
- Niettegenstaande er geen beperkingen meer zijn omwille van covid-19, heeft dit nog steeds zijn invloed op de resultaten van het afgelopen boekjaar (o.m. toeschouwersaantallen nog niet op niveau van voor corona, corona beperkingen voor horeca/toeschouwers, toegestane compensaties B2C, B2B,...);
- Er werd in afgelopen boekjaar voorzien in extra financiële middelen van de aandeelhouders teneinde de continuïteit te waarborgen;
- De diverse aandeelhouders die financiële middelen aan de onderneming ter beschikking gesteld hebben, verklaren deze niet op korte termijn terug op te vragen;
- De diverse aandeelhouders hebben tevens verklaart om de nodige financiële steun verder aan de vennootschap aan te bieden om de ontwikkelingskansen niet in het gedrang te brengen."

Ik onthou vooral de laatste 2 punten: Tony en co vragen hun geld niet terug in het komende boekjaar en zullen verder de nodige financiële steun bieden.

Offline pierre

• Leden
« Reactie #174 Gepost op: maart 01, 2023, 02:20:41 pm »
- De diverse aandeelhouders hebben tevens verklaart om de nodige financiële steun verder aan de vennootschap aan te bieden om de ontwikkelingskansen niet in het gedrang te brengen."

“Verklaart” : jaarverslag met DT-fouten?? ‘t Is niet dat ze geen tijd hebben gehad om het na te lezen…

Offline thorgan

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #175 Gepost op: maart 01, 2023, 02:53:55 pm »
Oei,Maximus we staan er blijkbaar toch NIET zo slecht voor als jouw voorspelling.
Het is natuurlijk ook niet goed,maar failliet zijn we toch niet é,vandaar waarschijnlijk jouw wel heel erg beknopte analyse gisteren.

Offline bvdsteen

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #176 Gepost op: maart 01, 2023, 03:05:03 pm »
Met een negatief eigen vermogen van bijna -10 mEUR en 38 mEUR schulden (31,5 EUR op lange termijn, daar zal een heel deel van de aandeelhouders tussenzitten maar een een serieus stuk externe financiering want het financieel resultaat is -2,4 mEUR (interesten)) mag je de situatie gerust precair noemen. Het is goed dat de aandeelhouders een comfort letter zullen getekend hebben waar ze op KT (1jaar) de club zullen blijven steunen. Ik vraag mij af of dat zo zal blijven als we zakken naar 1B en de tv-gelden van 1A wegvallen...

Ze spreken daar ook over latente meerwaardes op de activa, de spelers, ik vraag mij toch af op wie ze het daarbij hebben...
« Laatst bewerkt op: maart 01, 2023, 03:09:54 pm door bvdsteen »

Offline Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #177 Gepost op: maart 01, 2023, 03:11:03 pm »
Met een negatief eigen vermogen van bijna -10 mEUR en 38 mEUR schulden (31,5 EUR op lange termijn, daar zal een heel deel van de aandeelhouders tussenzitten) mag je de situatie gerust precair noemen. Het is goed dat de aandeelhouders een comfort letter zullen getekend hebben waar ze op KT (1jaar) de club zullen blijven steunen. Ik vraag mij af of dat zo zal blijven als we zakken naar 1B en de tv-gelden van 1A wegvallen...

ER zullen toch buitenlandse investeerders moeten komen.
Ik heb geen verstand van financiën. Iedereen interpreteert het anders, maar wat ik vooral lees is dat dit op LT niet houdbaar is.

Vandaag nog een artikel gelezen dat er in Lommel, een 1b-ploeg, nog eens 16.8 miljoen kapitaal gepompt wordt.
Dit heeft niets meer met voetbal te maken.
Het wordt belachelijk.

Offline mutske

• Leden
« Reactie #178 Gepost op: maart 01, 2023, 03:23:15 pm »
Met een dergelijke jaarrekening is 1B een fiasco. Gelukkig staan de aandeelhouder garant maar verdere schulden afbouwen in 1B is zo goed als niet mogelijk.
- minder tv geld al val je dacht ik terug op een speciale pot als degradant
- lagere prijzen tickets
- minder inkomsten op een matchdag
- geen volle uitvakken
- minder sponsors
- ik veronderstel dat je ook zal moeten snoeien in uw personeelsbestand. Kan mij niet voorstellen dat je in 1B evenveel volk nodig zal hebben als in 1A. Dus ja ontslagen, kosten ook geld.
- ik denk spelers meenemen met een 1A salaris, gaat ook niet gaan.

We zijn niet failliet maar zoals gezegd het is echt wel niet goed hé. Nadat het sportieve en het beleid al tegenvalt, vallen de financiën ook ferm tegen.

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #179 Gepost op: maart 01, 2023, 06:59:26 pm »
Met een negatief eigen vermogen van bijna -10 mEUR en 38 mEUR schulden (31,5 EUR op lange termijn, daar zal een heel deel van de aandeelhouders tussenzitten maar een een serieus stuk externe financiering want het financieel resultaat is -2,4 mEUR (interesten)) mag je de situatie gerust precair noemen. Het is goed dat de aandeelhouders een comfort letter zullen getekend hebben waar ze op KT (1jaar) de club zullen blijven steunen. Ik vraag mij af of dat zo zal blijven als we zakken naar 1B en de tv-gelden van 1A wegvallen...

Ze spreken daar ook over latente meerwaardes op de activa, de spelers, ik vraag mij toch af op wie ze het daarbij hebben...

De spelerskern heeft een waarde (activa) dat niet in de boekhouding zit. Bij bedrijven zitten oa hun voorraden opgenomen in de activa. 

Hiermee bedoeld men dat de activa in feite hoger is dan wat er werkelijk in de jaarrekening staat.
Omdat de waarde én (bij bepaalde) meerwaarde van de spelers niet voorkomen in de cijfers.

Aan de mensen met achtergrond in boekhouding, verbeter me indien nodig.