Auteur Topic: Een nieuwe (buitenlandse) investeerder?  (gelezen 63586 keer)

Offline Naughtius Maximus

• Leden
  • Essevee!
Re: Een nieuwe (buitenlandse) investeerder?
« Reactie #240 Gepost op: maart 22, 2023, 11:06:32 pm »
KV Oostende staat te koop: Chinese eigenaars van Wolverhampton
tonen interesse om club over te nemen

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230322_92720555

mooi stukje dit:
De kustclub zal op dit moment moeite hebben
om zijn proflicentie in eerste zit te halen,
want er is een financieel tekort: er is sprake van 5 à 7 miljoen euro

mooi om dit over te nemen eigenlijk…
10m vraagprijs en zo een putje..
chique dinges…
Fosun is een van de grootste chinese holdings die bestaan, die totaal niet vergelijkbaar met die Chinese triene van een paar jaar geleden bij Roeselare. Bovendien : Fosun : dat Mendez, de wereld grootste voetbalmakelaar. Je ziet dat bij Wolverhampton : allemaal Portugezen.  Ook Famalicao en Porto zit in meneer zijn broekzak. Weet niet goed wat te denken daarvan. Aan de ene kant : massa's geld (Wolves was destijds ook failliet) dus bestaanszekerheid, aan de andere kant : in jeugdwerking geen enkele interesse. Zullen nog wel bij andere eersteklassers komen kijken.
kweet
mo ze vragen 10m
en hun licentie mss niet in orde…

dus eigenlijk moet het rap gaan voor huidige eigenaar
en in onderhandelen win je meestal als je tijd hebt…

sorry voor de KVO vrienden
maar ik hoop…..

ps
kijkt die gast dan ni beter vo Gent over te kopen….
Ik zie die Amerikanen van KVO bij ons te komen.

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #241 Gepost op: maart 22, 2023, 11:18:08 pm »
In tegenstelling tot de algemene mening vind ik dat die Amerikanen het Oostende niet slecht hebben gedaan. Ze hebben gewoon al de vuiligheid van Coucke opgekuist. Ze mogen naar Waregem komen, al minderheidsaandeelhouders, zoals in Kaiserlautern. Ze hebben zopas ook een Poolse club gekocht. Dus die mannen blijven in het voetbal actief.
« Laatst bewerkt op: maart 22, 2023, 11:19:39 pm door Naughtius Maximus »

Offline Habib habibou

• Leden
  • 4451
« Reactie #242 Gepost op: maart 23, 2023, 12:26:42 am »
In tegenstelling tot de algemene mening vind ik dat die Amerikanen het Oostende niet slecht hebben gedaan. Ze hebben gewoon al de vuiligheid van Coucke opgekuist. Ze mogen naar Waregem komen, al minderheidsaandeelhouders, zoals in Kaiserlautern. Ze hebben zopas ook een Poolse club gekocht. Dus die mannen blijven in het voetbal actief.
Meent gij da nu? Om dan van die transfers te doen zoals bij Oostende? Speler halen voor 5 miljoen en dan direct door te verhuren aan Nancy. Das pas de ziel van uw ploeg verkopen. Tis weer nie raar dat jij met dat idee afkomt...
« Laatst bewerkt op: maart 23, 2023, 12:30:17 am door Habib habibou »

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #243 Gepost op: maart 23, 2023, 05:15:27 am »
Meent gij da nu? Om dan van die transfers te doen zoals bij Oostende? Speler halen voor 5 miljoen en dan direct door te verhuren aan Nancy. Das pas de ziel van uw ploeg verkopen. Tis weer nie raar dat jij met dat idee afkomt...
Kerel, voetbal is big business. En buiten het supporterssentiment is er niet veel momenteel wat nog met de "de ziel van een club" te maken heeft. Die Amerikanen zoeken overal de markt af naar opportuniteiten en gaan dan weer verder. Hebben Nice gesaneerd en doorverkocht, nu KVO opgekuist en weer te koop gezet, en er zullen er nog volgen.

En inderdaad : ze hebben meerwaardes die ze gehaald hebben op spelers die bij KVO speelden, gebruikt om een andere club te kopen en te upgraden,... Is hun volste recht want ze hebben KVO gered en net die spelers gekocht. Dus stop aub met dat gebullshit over "de ziel van een club". Die Amerikanen hebben KVO gered, cashen hun meerwaarde en gaan weer verder. Ze hebben groot gelijk. Kunnen ze bij ons ook eens beter doen dan spelers mateloos over te betalen (bv Lopez 500 K per jaar, Vossen 600 K per jaar, Gano 600 K per jaar, ...) Raar dat er dan nooit over de 'ziel van een club' wordt gesproken. Spelers veranderen van club, waarom zouden eigenaars dat niet mogen.

Laat ze maar komen die Amerikanen : je weet ten minste waar je aan toe bent.

Offline pierke

• Leden
« Reactie #244 Gepost op: maart 23, 2023, 05:57:28 am »
Meende hij da nu echt !!!!

Offline Boer uit Waregem

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #245 Gepost op: maart 23, 2023, 06:36:04 am »
niet slecht…
putje achter gelaten…
das ni echt saneren en meerwaarde creëren…

ze kochten enen van 5m, verhuurden die een seizoen
en verkochten die dan aan RWDM voor 2,5m€
meerwaarde is da ook ni creëren

da ze ma verder onder 1 hoedje met RWDM gaan spelen

Offline Habib habibou

• Leden
  • 4451
« Reactie #246 Gepost op: maart 23, 2023, 07:12:29 am »
Kerel, voetbal is big business. En buiten het supporterssentiment is er niet veel momenteel wat nog met de "de ziel van een club" te maken heeft. Die Amerikanen zoeken overal de markt af naar opportuniteiten en gaan dan weer verder. Hebben Nice gesaneerd en doorverkocht, nu KVO opgekuist en weer te koop gezet, en er zullen er nog volgen.

En inderdaad : ze hebben meerwaardes die ze gehaald hebben op spelers die bij KVO speelden, gebruikt om een andere club te kopen en te upgraden,... Is hun volste recht want ze hebben KVO gered en net die spelers gekocht. Dus stop aub met dat gebullshit over "de ziel van een club". Die Amerikanen hebben KVO gered, cashen hun meerwaarde en gaan weer verder. Ze hebben groot gelijk. Kunnen ze bij ons ook eens beter doen dan spelers mateloos over te betalen (bv Lopez 500 K per jaar, Vossen 600 K per jaar, Gano 600 K per jaar, ...) Raar dat er dan nooit over de 'ziel van een club' wordt gesproken. Spelers veranderen van club, waarom zouden eigenaars dat niet mogen.

Laat ze maar komen die Amerikanen : je weet ten minste waar je aan toe bent.
Man noem je dat een club redden? Overal waar ze komen vindt er degradatie plaats. Barnsley, Nancy, Esjberg en nu waarschijnlijk Oostende. Daarbij heeft Oostende nu een grote financiële put en ziet het er naar uit dat ze hun licentie niet gaan halen. Maar volgens u is KVO gered he. Volgens mij moeten we naar een model waarbij we de dochterclub worden van een grote Europese club zoals Cercle en Ohl. Zijn beide clubs die veel te hoog boven hun waarde staan.

Offline mutske

• Leden
« Reactie #247 Gepost op: maart 23, 2023, 08:36:09 am »
Waarom zouden wij geen licentie halen ?

-10 miljoen eigen vermogen, hoeveel verlies hadden we vorig boekjaar, hoeveel schulden hebben we?  Ik weet wel, zolang Tony en Co garant staan gaat die commissie waarschijnlijk niks doen of anders moeten ze 3/4de van de ploegen uit 1A en 1B geen licentie geven.  Maar eerlijk, met zo'n cijfers zoals de onze(en zoveel anderen) zou je in feite geen licentie mogen krijgen, maar goed we weten allemaal dat dit zo niet is. 

EDIT: quote gecorrigeerd

Standard en Anderlecht krijgen ook hun licentie voor volgend seizoen en zitten er nog slechter voor of ons

Offline essevee5381

• Leden
  • SLC
« Reactie #248 Gepost op: maart 23, 2023, 08:49:35 am »
Er is zonder probleem een positief advies door de licentiemanager verkregen.
Is nog geen garantie, maar wel zeer positief.
South Lane Crew.

Offline Boer uit Waregem

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #249 Gepost op: maart 23, 2023, 08:50:56 am »

-10 miljoen eigen vermogen, hoeveel verlies hadden we vorig boekjaar, hoeveel schulden hebben we?  Ik weet wel, zolang Tony en Co garant staan gaat die commissie waarschijnlijk niks doen of anders moeten ze 3/4de van de ploegen uit 1A en 1B geen licentie geven.  Maar eerlijk, met zo'n cijfers zoals de onze(en zoveel anderen) zou je in feite geen licentie mogen krijgen, maar goed we weten allemaal dat dit zo niet is. 

Standard en Anderlecht krijgen ook hun licentie voor volgend seizoen en zitten er nog slechter voor of ons
bij Standard wast van moeten e…
want die kregen vorig jaar verwittiging als ik me ni vergis…

die licenties zijn een klucht e…
eigenlijk zou het moeten zoals in basket.
Lonen gestort op een rekening waar niemand aankan
behalve om de lonen te betalen.

nu moogde budget van 5m hebben maar een loonkost van 10
bij wijze van spreken…

Offline Porky

• Leden
« Reactie #250 Gepost op: maart 23, 2023, 10:43:00 am »
Hopelijk is er 1tje die er echt slecht uitkomt..
Dan mogen we mss nog 3e laatste eindigen..

Offline mogul

• Leden
« Reactie #251 Gepost op: maart 23, 2023, 12:51:07 pm »

bij wijze van spreken…
2.

Offline varadero

• Leden
« Reactie #252 Gepost op: maart 23, 2023, 04:16:55 pm »
Zulte Waregem heeft als 8ste ploeg een positief advies gekregen van de Voetbalbond.

Offline japarov

• Leden
« Reactie #253 Gepost op: maart 23, 2023, 05:33:59 pm »
We zijn niet zo ziek als sommigen hier beweren hoor , veel ploegen zijn er slechter aan toe . Akkoord hebben we schulden ja zijn die onoverkomelijk nee . Essevee is 1 v d weinige ploegen die nog geen kapitaalsinjectie gedaan hebben en dit na Corona .

Offline Boer uit Waregem

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #254 Gepost op: maart 23, 2023, 05:42:41 pm »
We zijn niet zo ziek als sommigen hier beweren hoor , veel ploegen zijn er slechter aan toe . Akkoord hebben we schulden ja zijn die onoverkomelijk nee . Essevee is 1 v d weinige ploegen die nog geen kapitaalsinjectie gedaan hebben en dit na Corona .
wie moet die kluchtcommissie nog passeren?
8 zijn al gepasseerd, wie nog?

Offline japarov

• Leden
« Reactie #255 Gepost op: maart 23, 2023, 05:52:54 pm »
Is wel de voetbalbond è beetje respect voor de instantie waar je zelf uw loon mag invullen ;)

Offline Fats Domino

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #256 Gepost op: maart 23, 2023, 06:49:00 pm »

Het is gewoon Tony die zich garant stelt met privé kapitaal, niets speciaals aan…
De meeste andere eigenaars willen of kunnen dat niet

Offline esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #257 Gepost op: maart 23, 2023, 06:58:58 pm »
wie moet die kluchtcommissie nog passeren?
8 zijn al gepasseerd, wie nog?
Anderlecht, Gent, Standard, Union, Antwerp, KV Kortrijk en KV Mechelen

Denk dat we degene die er het slechtste voorstaan Eupen en Oostende zijn.
Bij de rest denk ik dat de eigenaars de tekorten wel gedekt hebben.
Ben ook niet van plan om elke jaarrekening en publicaties te gaan raadplegen.
Indien iemand echt de info wilt zal ik mijn rekeningnummer eens doorgeven.
En anders is het denk ik gewoon afwachten tot nieuws van de licentiecommissie.
Vorig jaar was dit half april.

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #258 Gepost op: maart 23, 2023, 06:59:10 pm »
Meende hij da nu echt !!!!
yip, laat ze de boel maar downsizen.

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #259 Gepost op: maart 23, 2023, 07:00:39 pm »

bij wijze van spreken…
Standard is overgenomen door 777 capital. Die gasten hebben vorige week Hertha Berlin gekocht. Dat zal daar zeker geen probleem zijn.