Een beker win je door de sterkste ploegen uit te schakelen. In ons boerenjaar wippen we Club en Standard uit de beker met 'gemak', terwijl we op Geel en op Westerlo op het randje van de uitschakeling stonden (respectievelijk Sengier en Salou sleepten ons er daar door). En iedereen weet wat het resultaat was in de wedstrijden tegen KV Mechelen (tweede klasse), KVK (tweede klasse) en Racing Mechelen (derde klasse).
Sorry, maar dat slaat op niks. Een beker win je door je tegenstanders uit te schakelen, sterk of zwak. Dat van Geel en Westerlo is nu net mijn punt. Ik snap niet waarom je liever naar Virton (laat staan Lier of Antwerpen) zou trekken dan thuis tegen Ronse te spelen, want Virton (of Geel, of Racing Mechelen) uit is veel moeilijker dan Ronse (of Club Brugge, of Standard) thuis, zoveel is duidelijk.
Breng eens de bewijzen dat "Virton uit" veel moeilijker is dan "Ronse thuis"
Ja op papier mss, maar dat papier slaat nergens op. De kans dat Ronse hier de boel komt toemetsen (en ?berhaupt ook nog verlengingen komt afdwingen) is re?el, met als gevolg dat we na het eerste kwartier al in onze eerste slaap zijn ingedommeld. Op verplaatsing valt er nog wat te beleven plus het feit dat we tegen ploegen die ook voor de winst gaan opmerkelijk beter presteren, dan weet je nu al op voorhand dat je een schitterende avond krijgt op "De Bosuil" of "Het Lisp". En als eersteklasser ben je sowieso verplicht een ronde verder te gaan, als dat nu op verplaatsing is of thuis anders hoef je helemaal niet deel te nemen ook.
Ik snap echt niet waarom jij liever naar Virton trekt, dan (eindelijk) thuis te mogen spelen tegen een haalbare kaart, met een veel grotere kans om door te stoten naar de volgende ronde. Een schitterende avond op De Bosuil? Ongetwijfeld, de oudste club van het land, een heerlijk publiek, maar een v??l kleinere kans op winst, ik denk dat we het daarover wel eens kunnen zijn. Zo'n verplaatsing naar Racing Mechelen, leuk, aparte sfeer daar, maar v??l moeilijker dan pakweg La Louvi?re thuis, niet? En als eersteklasser ben je verplicht om door te stoten? Sinds wanneer? In je eerste zin beweer je precies het tegenovergestelde, want voetbal kan je niet voorspellen en 'op papier' slaat nergens op.
Als je ook 3 maal bent meegeweest naar Virton mag je spreken en zal je dit zelf wel weten dus hoef ik het niet uit te leggen, maar ik betwijfel het dus ten sterkste. En blijkbaar blijf je ook iedere keer hetzelfde vertellen, want nu weet ik nog altijd niet waarom het makkelijker zou moeten gaan tegen Ronse i.p.v. tegen Antwerp of Lierse?
Merde, je krijgt weer teveel aandacht. Even alles op een rijtje. We loten Ronse thuis, iedereen content binnen onze club, maar jij komt meteen weer klagen over een cinemapubliek dat er (uiteraard) niks van snapt en over financi?le rampen (?). De gekende negativiteit die we van u mogen verwachten. Je doet je zelf voor als de grootste en beste fan die overal naartoe reist, maar je hebt wel niks (!) positiefs te zeggen over deze club. Enige conclusie lijkt me dan dat je simpelweg geen leven hebt, en een erectie krijgt van het door het slijk halen van ons bestuur, onze trainer, onze spelers, onze fans, onze sfeer, ons stadion, onze club.
Om dan toch op je vraag te antwoorden. Antwerp en Lierse zijn twee sterke, gemotiveerde tweedeklassers. Ronse is een matige ploeg. Essevee heeft al meermaals bewezen minder sterk te zijn in de BvB op verplaatsing, en al zeker in 'kolkende' stadions. Zie Scum City, zie Kv Mechelen, zie Racing Mechelen. Ook al weet je in voetbal nooit, ik denk dat het voor zich spreekt dat een thuismatch (waarin we sowieso sterker zijn) tegen Ronse makkelijker is dan een verplaatsing naar Antwerp. Of het moet zijn dat je tegendraads wil doen...