Auteur Topic: BEKER VAN BELGIE  (gelezen 68907 keer)

Offline superjood

• Leden
Re: BEKER VAN BELGIE
« Reactie #460 Gepost op: september 06, 2009, 01:43:33 pm »
Wat had je dan liever gehad eigenlijk? Een verplaatsing naar Virton? Of eentje naar Lierse? Zodat het, ik twijfel er niet aan, een h??l gezellige avond wordt, maar het beker'avontuur' waarschijnlijk eindigt nog die avond? Heb je natuurlijk wel meteen weer een reden om Dury aan te vallen op het forum. :)

Neen, Ronse thuis, perfect. Eindelijk nog eens thuis, haalbare kaart.

Moest je mijn post van een paar dagen geleden gelezen hebben, zou je idd gezien hebben dat mijn wens "Virton uit" was.  Jammergenoeg zal dit pas voor de volgende ronde zijn.  Maar ook RAFC of Lierse "uit" had een schitterende loting geweest.  Blijkbaar is iedereen hier snel tevreden.  En gaat iedereen uit van een gezondheidswandeling, pas op dat men niet voor verrassingen komt te staan.

Ronse thuis is een veel makkelijkere affiche dan eender welke uitmatch dan ook, dus dat is positief, want we willen nog eens wat verder geraken in de beker, toch? Dat er weinig sfeer zal zijn thuis tegen Ronse, boe-hoe, ik denk dat er in weinig wedstrijden van de 18e finales van de befaamde Cofidis Cup veel sfeer zal zijn (behalve in Stvv-Genk). En toch beter 1000 betalende mensen (kunnen er even goed 3000 worden trouwens) dan 30 man op verplaatsing - toch beter voor onze club? Een thuismatch (inkomsten), een ronde verder (inkomsten), positief toch? En niemand zegt dat het een makkelijke wedstrijd zal worden, maar toch alleszins makkelijker dan op Lierse of Antwerp, heel vreemde redeneringen allemaal eigenlijk.

Nu, ik weet maar al te goed waar je op mikt, zo ongeveer in al uw posts (als die eens niet over Dury gaan tenminste), maar antwoord aub eens: waarom zou jij liever uit spelen op Virton? Wat zijn de voordelen voor onze club/ploeg, bedoel ik dan.

Beter voor onze club thuis?  Dat durf ik sterk te betwijfelen.  Je hebt het altijd maar over inkomsten, blijkbaar heb je van uitgaven geen kaas gegeten.  Hopelijk ben je geen bedrijfsleider.   ;D

Offline superjood

• Leden
« Reactie #461 Gepost op: september 06, 2009, 01:44:52 pm »
soms heb ik het gevoel dat jij gewoon altijd tegendraads doet om tegendraads te doen

als je al niet snapt dat een thuismatch makkelijker is dan een uitmatch...

tja...

Het is geen kwestie van snappen, het is er ??n van bewijzen...

WAEREGHEM

• Gast
« Reactie #462 Gepost op: september 06, 2009, 01:54:59 pm »
Een beker win je door de sterkste ploegen uit te schakelen. In ons boerenjaar wippen we Club en Standard uit de beker met 'gemak', terwijl we op Geel en op Westerlo op het randje van de uitschakeling stonden (respectievelijk Sengier en Salou sleepten ons er daar door). En iedereen weet wat het resultaat was in de wedstrijden tegen KV Mechelen (tweede klasse), KVK (tweede klasse) en Racing Mechelen (derde klasse).

Sorry, maar dat slaat op niks. Een beker win je door je tegenstanders uit te schakelen, sterk of zwak. Dat van Geel en Westerlo is nu net mijn punt. Ik snap niet waarom je liever naar Virton (laat staan Lier of Antwerpen) zou trekken dan thuis tegen Ronse te spelen, want Virton (of Geel, of Racing Mechelen) uit is veel moeilijker dan Ronse (of Club Brugge, of Standard) thuis, zoveel is duidelijk.

Breng eens de bewijzen dat "Virton uit" veel moeilijker is dan "Ronse thuis"???  Ja op papier mss, maar dat papier slaat nergens op.  De kans dat Ronse hier de boel komt toemetsen (en ?berhaupt ook nog verlengingen komt afdwingen) is re?el, met als gevolg dat we na het eerste kwartier al in onze eerste slaap zijn ingedommeld.  Op verplaatsing valt er nog wat te beleven plus het feit dat we tegen ploegen die ook voor de winst gaan opmerkelijk beter presteren, dan weet je nu al op voorhand dat je een schitterende avond krijgt op "De Bosuil" of "Het Lisp".  En als eersteklasser ben je sowieso verplicht een ronde verder te gaan, als dat nu op verplaatsing is of thuis anders hoef je helemaal niet deel te nemen ook.

Ik snap echt niet waarom jij liever naar Virton trekt, dan (eindelijk) thuis te mogen spelen tegen een haalbare kaart, met een veel grotere kans om door te stoten naar de volgende ronde. Een schitterende avond op De Bosuil? Ongetwijfeld, de oudste club van het land, een heerlijk publiek, maar een v??l kleinere kans op winst, ik denk dat we het daarover wel eens kunnen zijn. Zo'n verplaatsing naar Racing Mechelen, leuk, aparte sfeer daar, maar v??l moeilijker dan pakweg La Louvi?re thuis, niet? En als eersteklasser ben je verplicht om door te stoten? Sinds wanneer? In je eerste zin beweer je precies het tegenovergestelde, want voetbal kan je niet voorspellen en 'op papier' slaat nergens op.

Als je ook 3 maal bent meegeweest naar Virton mag je spreken en zal je dit zelf wel weten dus hoef ik het niet uit te leggen, maar ik betwijfel het dus ten sterkste.  En blijkbaar blijf je ook iedere keer hetzelfde vertellen, want nu weet ik nog altijd niet waarom het makkelijker zou moeten gaan tegen Ronse i.p.v. tegen Antwerp of Lierse?

Merde, je krijgt weer teveel aandacht. Even alles op een rijtje. We loten Ronse thuis, iedereen content binnen onze club, maar jij komt meteen weer klagen over een cinemapubliek dat er (uiteraard) niks van snapt en over financi?le rampen (?). De gekende negativiteit die we van u mogen verwachten. Je doet je zelf voor als de grootste en beste fan die overal naartoe reist, maar je hebt wel niks (!) positiefs te zeggen over deze club. Enige conclusie lijkt me dan dat je simpelweg geen leven hebt, en een erectie krijgt van het door het slijk halen van ons bestuur, onze trainer, onze spelers, onze fans, onze sfeer, ons stadion, onze club.

Om dan toch op je vraag te antwoorden. Antwerp en Lierse zijn twee sterke, gemotiveerde tweedeklassers. Ronse is een matige ploeg. Essevee heeft al meermaals bewezen minder sterk te zijn in de BvB op verplaatsing, en al zeker in 'kolkende' stadions. Zie Scum City, zie Kv Mechelen, zie Racing Mechelen. Ook al weet je in voetbal nooit, ik denk dat het voor zich spreekt dat een thuismatch (waarin we sowieso sterker zijn) tegen Ronse makkelijker is dan een verplaatsing naar Antwerp. Of het moet zijn dat je tegendraads wil doen...
« Laatst bewerkt op: september 06, 2009, 01:58:14 pm door WAEREGHEM »

WAEREGHEM

• Gast
« Reactie #463 Gepost op: september 06, 2009, 01:57:31 pm »
Wat had je dan liever gehad eigenlijk? Een verplaatsing naar Virton? Of eentje naar Lierse? Zodat het, ik twijfel er niet aan, een h??l gezellige avond wordt, maar het beker'avontuur' waarschijnlijk eindigt nog die avond? Heb je natuurlijk wel meteen weer een reden om Dury aan te vallen op het forum. :)

Moest je mijn post van een paar dagen geleden gelezen hebben, zou je idd gezien hebben dat mijn wens "Virton uit" was.  Jammergenoeg zal dit pas voor de volgende ronde zijn.  Maar ook RAFC of Lierse "uit" had een schitterende loting geweest.  Blijkbaar is iedereen hier snel tevreden.  En gaat iedereen uit van een gezondheidswandeling, pas op dat men niet voor verrassingen komt te staan.

Ronse thuis is een veel makkelijkere affiche dan eender welke uitmatch dan ook, dus dat is positief, want we willen nog eens wat verder geraken in de beker, toch? Dat er weinig sfeer zal zijn thuis tegen Ronse, boe-hoe, ik denk dat er in weinig wedstrijden van de 18e finales van de befaamde Cofidis Cup veel sfeer zal zijn (behalve in Stvv-Genk). En toch beter 1000 betalende mensen (kunnen er even goed 3000 worden trouwens) dan 30 man op verplaatsing - toch beter voor onze club? Een thuismatch (inkomsten), een ronde verder (inkomsten), positief toch? En niemand zegt dat het een makkelijke wedstrijd zal worden, maar toch alleszins makkelijker dan op Lierse of Antwerp, heel vreemde redeneringen allemaal eigenlijk.

Nu, ik weet maar al te goed waar je op mikt, zo ongeveer in al uw posts (als die eens niet over Dury gaan tenminste), maar antwoord aub eens: waarom zou jij liever uit spelen op Virton? Wat zijn de voordelen voor onze club/ploeg, bedoel ik dan.

Beter voor onze club thuis?  Dat durf ik sterk te betwijfelen.  Je hebt het altijd maar over inkomsten, blijkbaar heb je van uitgaven geen kaas gegeten.  Hopelijk ben je geen bedrijfsleider.   ;D

Oke. Leg me even uit hoe het voor onze club financieel aantrekkelijker is om op verplaatsing te trekken naar Virton (want dat was jouw grote wens), dan thuis te spelen tegen Ronse.

Offline Rafa

• Leden
« Reactie #464 Gepost op: september 06, 2009, 04:27:29 pm »
Oke. Leg me even uit hoe het voor onze club financieel aantrekkelijker is om op verplaatsing te trekken naar Virton (want dat was jouw grote wens), dan thuis te spelen tegen Ronse.

Thuis heb je de vaste kosten (eten voor de ploegen, personeel betalen, elektriciteit,... noem maar op) maar heb je een enorm lage recette. Als je op verplaatsing speelt... niet. Het staat volgens mij zo goed als vast dat een thuiswedstrijd of uitwedstrijd (financieel) op het zelfde neerkomen. In de beker worden de opbrengsten trouwens nog altijd gedeeld geloof ik, dus why bother? Dan liever naar Ronse (ook al is dat een enorm KUTstadion) dan thuis, is altijd leuker. Dan heb je bijvoorbeeld niet al die successo's mee die met hun abonnement staan zwaaien als Essevee ergens ter sprake komt...
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline Pringless

• Gold Member
  • Leden
« Reactie #465 Gepost op: september 06, 2009, 05:41:49 pm »
Ze zouden mss een geste kunnen doen voor de abonneehouders, zowiezo meer publiek.
SV TILL I DIE

Offline SVZW.BE

• Leden
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
« Reactie #466 Gepost op: september 06, 2009, 05:56:58 pm »
Moeilijk ?, wetende dat de helft van de opbrengst naar Ronse gaat ...
Webteam SV Zulte Waregem

Boer Boerie

• Gast
« Reactie #467 Gepost op: september 06, 2009, 07:45:06 pm »
Thuis hebbek BTV en dus live gaan kijken doe ik ni,
maar als het voor de beker is ga ik wel kijken, zowel thuis als op verplaatsing.
Kben wel ni kwaad dat keer thuis is, denk dat zelf heel lang geleden is da we nog
keer thuis voor de beker hebben mogen spelen (denk zelfs dat geleden is van
ons bekeravontuur da we wonnen :) ik zei wel DENK)

Offline Breeza

• Gold Member
  • Leden
    • SV5381.be
« Reactie #468 Gepost op: september 06, 2009, 08:01:40 pm »
Het is geleden van het seizoen er na. In oktober 2006 tegen La Louvi?re ?n toen kochten we het thuisvoordeel over.

WAEREGHEM

• Gast
« Reactie #469 Gepost op: september 06, 2009, 11:27:27 pm »

Thuis heb je de vaste kosten (eten voor de ploegen, personeel betalen, elektriciteit,... noem maar op) maar heb je een enorm lage recette. Als je op verplaatsing speelt... niet. Het staat volgens mij zo goed als vast dat een thuiswedstrijd of uitwedstrijd (financieel) op het zelfde neerkomen. In de beker worden de opbrengsten trouwens nog altijd gedeeld geloof ik, dus why bother? Dan liever naar Ronse (ook al is dat een enorm KUTstadion) dan thuis, is altijd leuker. Dan heb je bijvoorbeeld niet al die successo's mee die met hun abonnement staan zwaaien als Essevee ergens ter sprake komt...

Je kan gelijk hebben. Het lijkt me wel zo dat bepaalde personen het hier belangrijker vinden om een leuke busrit mee te maken dan te denken aan wat best is voor onze ploeg. En een thuiswedstrijd tegen Ronse of een verre verplaatsing naar Virton, ik denk dat de keuze snel gemaakt is.

Offline superjood

• Leden
« Reactie #470 Gepost op: september 07, 2009, 02:34:27 pm »
Thuis hebbek BTV en dus live gaan kijken doe ik ni,
maar als het voor de beker is ga ik wel kijken, zowel thuis als op verplaatsing.
Kben wel ni kwaad dat keer thuis is, denk dat zelf heel lang geleden is da we nog
keer thuis voor de beker hebben mogen spelen (denk zelfs dat geleden is van
ons bekeravontuur da we wonnen :) ik zei wel DENK)

Van een trouwe boer gesproken...  ::)

Offline superjood

• Leden
« Reactie #471 Gepost op: september 07, 2009, 07:04:17 pm »

Financieel bedoel ik dan Antwerp, Lierse, Aalst, Beveren.  Virton is om andere redenen aantrekkelijk.

Offline superjood

• Leden
« Reactie #472 Gepost op: september 07, 2009, 07:12:12 pm »

Je kan gelijk hebben. Het lijkt me wel zo dat bepaalde personen het hier belangrijker vinden om een leuke busrit mee te maken dan te denken aan wat best is voor onze ploeg. En een thuiswedstrijd tegen Ronse of een verre verplaatsing naar Virton, ik denk dat de keuze snel gemaakt is.

Met alle respect mijn beste, maar ik weet heel zeker dat ik niet alleen ben die een leuke verplaatsing naar Virton verkies boven een saaie thuiswedstrijd tegen Ronse.  In beide gevallen is de club aan haar stand verplicht de volgende ronde te overleven.  En in het geval Virton hebben de supporters er ook nog wat aan.  En neem me niet kwalijk, maar wat "boer boerie" hier komt te vertellen dat hij enkel naar bekermatchen live komt kijken (dus liever een Ronse live, dan een Kortrijk live).  Sorry maar ik stel me daar serieus vraagtekens bij.  Het is uiteraard wel zijn volledig recht.

WAEREGHEM

• Gast
« Reactie #473 Gepost op: september 07, 2009, 07:28:08 pm »

Met alle respect mijn beste, maar ik weet heel zeker dat ik niet alleen ben die een leuke verplaatsing naar Virton verkies boven een saaie thuiswedstrijd tegen Ronse.  In beide gevallen is de club aan haar stand verplicht de volgende ronde te overleven.  En in het geval Virton hebben de supporters er ook nog wat aan.  En neem me niet kwalijk, maar wat "boer boerie" hier komt te vertellen dat hij enkel naar bekermatchen live komt kijken (dus liever een Ronse live, dan een Kortrijk live).  Sorry maar ik stel me daar serieus vraagtekens bij.  Het is uiteraard wel zijn volledig recht.

Ik denk dat je je daar toch wel vergist. Het is niet omdat jij en enkele anderen een verre verplaatsing naar Virton boven een thuismatch verkiest, dat iedereen dat zo ziet. Ik persoonlijk kan op een midweek-wedstrijd in Virton zo goed als onmogelijk aanwezig zijn bijvoorbeeld, en zo zullen er heel wat mensen zijn. Ik heb ook jarenlang alle verplaatsingen gedaan, van eerste tot vierde klasse en terug, en uiteraard is het heerlijk om zo'n verplaatsingen te doen (lange rit, leuke sfeer), maar ik denk dat we toch wel (gezien de lotingen van de afgelopen seizoenen) heel tevreden mogen zijn met Ronse thuis. Haalbare kaart, en leuk of niet, doet er niet toe, op naar de volgende ronde.

Offline koene

• Leden
« Reactie #474 Gepost op: september 07, 2009, 07:29:15 pm »
jij hebt echt TE veel vrije tijd.

het is waar dat een verplaatsing leuk is, maar een thuismatch vindt ik ook leuk.

dat jij dat niet vindt is uw zaak, maar probeer dat niet zo op te dringen...

Offline SVZW.BE

• Leden
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
« Reactie #475 Gepost op: september 07, 2009, 07:50:19 pm »
1 : Thuis tegen Ronse zal er in't totaal nog altijd meer volk zijn dan op Virton
2 : Spelers die thuis kunnen arriveren met hun eigen wagen zijn frisser van nadat ze 3u busrit in hun benen hebben.
3 : Haalbaarheid is een grotere troef ,voorlopig, dan het financi?le luik. Ik zie ons liever 2 gemakkelijke tegenstanders in de eerste 2 rondes (desnoods financi?le nuloperatie), want je weet dat je de wedstrijd erop (heen en terug) zowiezo 2 aantrekkelijke matchen hebt. (cf. Club-SVZW en SVZW-Club)
Webteam SV Zulte Waregem

Offline svzw81

• Leden
« Reactie #476 Gepost op: september 08, 2009, 08:18:03 pm »

leuke verplaatsing naar virton ? als er 2 verplaatsingen waren waar iedereen tegenopzag in tweede klasse omwillen van bijvoorbeeld de afstand was het wel naar virton en naar eupen.

dan zouden er pakweg misschien maximum 100 supporters van ons de wedstrijd live zien, als we thuis spelen tegen Ronse zit er MINSTENS 20 keer meer volk in de tribune.

Offline superjood

• Leden
« Reactie #477 Gepost op: september 08, 2009, 09:11:14 pm »

leuke verplaatsing naar virton ? als er 2 verplaatsingen waren waar iedereen tegenopzag in tweede klasse omwillen van bijvoorbeeld de afstand was het wel naar virton en naar eupen.

dan zouden er pakweg misschien maximum 100 supporters van ons de wedstrijd live zien, als we thuis spelen tegen Ronse zit er MINSTENS 20 keer meer volk in de tribune.

Het moge hier duidelijk zijn dat je in tweede klasse nooit bent meegeweest naar Virton.  In tweede klasse had ik dan ook niet de indruk dat er veel mensen tegen die verplaatsingen opzagen, want er was altijd heel wat volk mee.  En als jij tegen een verplaatsing opziet omwille van de afstand dan heb ik daar serieus vragen bij, het was ocharme 280 km.

Offline superjood

• Leden
« Reactie #478 Gepost op: september 08, 2009, 09:17:53 pm »
1 : Thuis tegen Ronse zal er in't totaal nog altijd meer volk zijn dan op Virton
2 : Spelers die thuis kunnen arriveren met hun eigen wagen zijn frisser van nadat ze 3u busrit in hun benen hebben.
3 : Haalbaarheid is een grotere troef ,voorlopig, dan het financi?le luik. Ik zie ons liever 2 gemakkelijke tegenstanders in de eerste 2 rondes (desnoods financi?le nuloperatie), want je weet dat je de wedstrijd erop (heen en terug) zowiezo 2 aantrekkelijke matchen hebt. (cf. Club-SVZW en SVZW-Club)

Dat er tegen Ronse meer volk zal zijn dan in Virton durf ik nog zo niet te stellen, maar bon financieel hebben we in beide gevallen niet veel aan.  Virton is een derdeklasser met 0 op 12, Ronse een tweedeklasser dus over de haalbaarheid hebben we ook hier in beide gevallen even veel kans.  En dat de spelers drie uur in de bus moeten zitten, het is hun job dus niet zeuren.

Offline superjood

• Leden
« Reactie #479 Gepost op: september 08, 2009, 09:21:49 pm »
jij hebt echt TE veel vrije tijd.

het is waar dat een verplaatsing leuk is, maar een thuismatch vindt ik ook leuk.

dat jij dat niet vindt is uw zaak, maar probeer dat niet zo op te dringen...

Ik dring hier niks op, er zijn er hier meer die mij proberen een thuiswedstrijd aan te smeren...