Auteur Topic: BEKER VAN BELGIE  (gelezen 68908 keer)

Offline superjood

• Leden
Re: BEKER VAN BELGIE
« Reactie #480 Gepost op: september 08, 2009, 09:25:42 pm »
Oke. Leg me even uit hoe het voor onze club financieel aantrekkelijker is om op verplaatsing te trekken naar Virton (want dat was jouw grote wens), dan thuis te spelen tegen Ronse.

Thuis heb je de vaste kosten (eten voor de ploegen, personeel betalen, elektriciteit,... noem maar op) maar heb je een enorm lage recette. Als je op verplaatsing speelt... niet. Het staat volgens mij zo goed als vast dat een thuiswedstrijd of uitwedstrijd (financieel) op het zelfde neerkomen. In de beker worden de opbrengsten trouwens nog altijd gedeeld geloof ik, dus why bother? Dan liever naar Ronse (ook al is dat een enorm KUTstadion) dan thuis, is altijd leuker. Dan heb je bijvoorbeeld niet al die successo's mee die met hun abonnement staan zwaaien als Essevee ergens ter sprake komt...

Je kan gelijk hebben. Het lijkt me wel zo dat bepaalde personen het hier belangrijker vinden om een leuke busrit mee te maken dan te denken aan wat best is voor onze ploeg. En een thuiswedstrijd tegen Ronse of een verre verplaatsing naar Virton, ik denk dat de keuze snel gemaakt is.

Met alle respect mijn beste, maar ik weet heel zeker dat ik niet alleen ben die een leuke verplaatsing naar Virton verkies boven een saaie thuiswedstrijd tegen Ronse.  In beide gevallen is de club aan haar stand verplicht de volgende ronde te overleven.  En in het geval Virton hebben de supporters er ook nog wat aan.  En neem me niet kwalijk, maar wat "boer boerie" hier komt te vertellen dat hij enkel naar bekermatchen live komt kijken (dus liever een Ronse live, dan een Kortrijk live).  Sorry maar ik stel me daar serieus vraagtekens bij.  Het is uiteraard wel zijn volledig recht.

Ik denk dat je je daar toch wel vergist. Het is niet omdat jij en enkele anderen een verre verplaatsing naar Virton boven een thuismatch verkiest, dat iedereen dat zo ziet. Ik persoonlijk kan op een midweek-wedstrijd in Virton zo goed als onmogelijk aanwezig zijn bijvoorbeeld, en zo zullen er heel wat mensen zijn. Ik heb ook jarenlang alle verplaatsingen gedaan, van eerste tot vierde klasse en terug, en uiteraard is het heerlijk om zo'n verplaatsingen te doen (lange rit, leuke sfeer), maar ik denk dat we toch wel (gezien de lotingen van de afgelopen seizoenen) heel tevreden mogen zijn met Ronse thuis. Haalbare kaart, en leuk of niet, doet er niet toe, op naar de volgende ronde.

Ik vergis me zelden of nooit, ik denk dan ook dat ik nooit heb gezegd dat IEDEREEN liever op verplaatsing gaat.  Mijn woorden niet verdraaien h?.  ;)  En ik weet ook wel dat het midden de week niet voor iedereen even gemakkelijk is, maar ik had het dan ook over de verplaatsing Virton in het algemeen.

Offline sv_forever

• Leden
« Reactie #481 Gepost op: september 08, 2009, 09:48:00 pm »
Man, wat een idiote discussie weeral.

Offline Xavier Waterslaeghers

• Leden
« Reactie #482 Gepost op: oktober 08, 2009, 01:04:55 pm »
Sint-Truiden plaatste zich gisteren voor de volgende ronde van de beker door een partijtje waterpolo te winnen van Woluwe-Zaventem  :D

http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/beker_van_belgie/091007_beker_STVV-Zaventem

Offline mutombo

• Leden
« Reactie #483 Gepost op: oktober 08, 2009, 01:34:58 pm »
Sint-Truiden plaatste zich gisteren voor de volgende ronde van de beker door een partijtje waterpolo te winnen van Woluwe-Zaventem  :D

http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/beker_van_belgie/091007_beker_STVV-Zaventem
En iedereen die de mond vol heeft over de zogenaamde veldverwarming. Daar sta je dan mooi te kijken als de zondvloed losbreekt. Trouwens als je onze Belgische winters van de laatste jaren bekijkt is de kans op wateroverlast groter dan stevige vrieskou.
Wat ik wel weet is dat onze grasmat heel veel water kan slikken en er toch behoorlijk blijft bij liggen. Misschien de andere ploegen ook verplichten een dergelijke drainerende mat aan te leggen...

Offline sv_forever

• Leden
« Reactie #484 Gepost op: oktober 08, 2009, 02:14:37 pm »

En iedereen die de mond vol heeft over de zogenaamde veldverwarming. Daar sta je dan mooi te kijken als de zondvloed losbreekt. Trouwens als je onze Belgische winters van de laatste jaren bekijkt is de kans op wateroverlast groter dan stevige vrieskou.
Wat ik wel weet is dat onze grasmat heel veel water kan slikken en er toch behoorlijk blijft bij liggen. Misschien de andere ploegen ook verplichten een dergelijke drainerende mat aan te leggen...

Het is inderdaad een feit dat als ge een verwarmde mat hebt en het blijft sneeuwen, dat ge dan gewoon een hoop water hebt, tenzij ge over een uitstekende mat beschikt zoals de onze uiteraard ;)

Offline Leye

• Leden
« Reactie #485 Gepost op: november 03, 2009, 07:47:56 pm »
wanneer wordt er geloot voor de volgende ronde?

Offline polleke

• Leden
« Reactie #486 Gepost op: november 03, 2009, 07:56:32 pm »
als ik mij niet vergis dan wordt dat morgen gedaan.

Offline Nico the master

• Leden
« Reactie #487 Gepost op: november 03, 2009, 08:05:07 pm »
Inderdaad morgen om 17 uur.

Offline Pringless

• Gold Member
  • Leden
« Reactie #488 Gepost op: november 03, 2009, 09:55:35 pm »
Ik zie ons nog op Dender spelen ...
SV TILL I DIE

Offline Rafa

• Leden
« Reactie #489 Gepost op: november 03, 2009, 11:00:52 pm »
Ik zie ons nog op Dender spelen ...

Geef mij maar Bergen away. Leuk vak, kutstadion en redelijk grote kans op overwinning. En eigenlijk zijn buiten Dender en Bergen alle tegenstanders gewoon saai. De sleur van eerste klasse... ;)
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline Leye

• Leden
« Reactie #490 Gepost op: november 04, 2009, 04:46:12 pm »
kunnen we de loting ergens volgen?

Offline Nico the master

• Leden
« Reactie #491 Gepost op: november 04, 2009, 05:45:21 pm »
Zulte Waregem - Cercle Brugge
Club Brugge - Lokeren
Charleroi - KV Mechelen
Genk - Roeselare
Anderlecht - Dender (II)
Westerlo - Bergen (II)
AA Gent - Germinal Beerschot
Standard - Kortrijk

Volgende ronde zeker haalbaar. Kon slechter geweest zijn.

Offline EAGLE

• Leden
« Reactie #492 Gepost op: november 04, 2009, 05:52:54 pm »
Zulte Waregem - Cercle Brugge
Club Brugge - Lokeren
Charleroi - KV Mechelen
Genk - Roeselare
Anderlecht - Dender (II)
Westerlo - Bergen (II)
AA Gent - Germinal Beerschot
Standard - Kortrijk

Volgende ronde zeker haalbaar. Kon slechter geweest zijn.

Bij winst volgt Anderlecht of Dender

Offline mutske

• Leden
« Reactie #493 Gepost op: november 04, 2009, 05:52:57 pm »
Mochten we winnen tegen cercle, dan ist tegen anderlecht zeker? Maja eerst proberen te winnen van cercle.

Offline Essevee boy

• Leden
« Reactie #494 Gepost op: november 04, 2009, 06:06:01 pm »
"toevallig": net zoals in de vorige ronde spelen alle topploegen thuis.
en vorig jaar was dat ook al zo  ???

Offline Pringless

• Gold Member
  • Leden
« Reactie #495 Gepost op: november 04, 2009, 08:25:46 pm »
Gelukkig spelen we thuis, en tegen Cercle Brugge zeker een haalbare kaart.
SV TILL I DIE

fox

• Gast
« Reactie #496 Gepost op: november 04, 2009, 09:28:22 pm »

Niet waar, wij hebben op Racing Mechelen gespeeld toen.

Offline goessaert

• Leden
« Reactie #497 Gepost op: november 05, 2009, 05:03:47 pm »

idd, opvallend

Offline Pringless

• Gold Member
  • Leden
« Reactie #498 Gepost op: december 23, 2009, 09:10:33 pm »
Beker uitslagen:

Club - Lokeren: 2-1
Standard - Kortrijk: 1-2 
Westerlo - Bergen: 3-1
Charleroi - kvm: 2-5
Genk - Roeselare: 1-2 
Anderlecht - Dender: 3-0
Gent - GBA: 1-0

« Laatst bewerkt op: december 24, 2009, 08:36:45 am door Pringless »
SV TILL I DIE

Offline SC Tempo

• Leden
« Reactie #499 Gepost op: december 25, 2009, 11:20:31 am »
Indien SVZW doorstoot in de beker komen we uit tegen RSC anderlecht.
De heenwedstijd RSCA-SVZW word uitgezonden op RTBF.

http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2009-12-25/club-brugge---aa-gent-topper-in-kwartfinales