Oke. Leg me even uit hoe het voor onze club financieel aantrekkelijker is om op verplaatsing te trekken naar Virton (want dat was jouw grote wens), dan thuis te spelen tegen Ronse.
Thuis heb je de vaste kosten (eten voor de ploegen, personeel betalen, elektriciteit,... noem maar op) maar heb je een enorm lage recette. Als je op verplaatsing speelt... niet. Het staat volgens mij zo goed als vast dat een thuiswedstrijd of uitwedstrijd (financieel) op het zelfde neerkomen. In de beker worden de opbrengsten trouwens nog altijd gedeeld geloof ik, dus why bother? Dan liever naar Ronse (ook al is dat een enorm KUTstadion) dan thuis, is altijd leuker. Dan heb je bijvoorbeeld niet al die successo's mee die met hun abonnement staan zwaaien als Essevee ergens ter sprake komt...
Je kan gelijk hebben. Het lijkt me wel zo dat bepaalde personen het hier belangrijker vinden om een leuke busrit mee te maken dan te denken aan wat best is voor onze ploeg. En een thuiswedstrijd tegen Ronse of een verre verplaatsing naar Virton, ik denk dat de keuze snel gemaakt is.
Met alle respect mijn beste, maar ik weet heel zeker dat ik niet alleen ben die een leuke verplaatsing naar Virton verkies boven een saaie thuiswedstrijd tegen Ronse. In beide gevallen is de club aan haar stand verplicht de volgende ronde te overleven. En in het geval Virton hebben de supporters er ook nog wat aan. En neem me niet kwalijk, maar wat "boer boerie" hier komt te vertellen dat hij enkel naar bekermatchen live komt kijken (dus liever een Ronse live, dan een Kortrijk live). Sorry maar ik stel me daar serieus vraagtekens bij. Het is uiteraard wel zijn volledig recht.
Ik denk dat je je daar toch wel vergist. Het is niet omdat jij en enkele anderen een verre verplaatsing naar Virton boven een thuismatch verkiest, dat iedereen dat zo ziet. Ik persoonlijk kan op een midweek-wedstrijd in Virton zo goed als onmogelijk aanwezig zijn bijvoorbeeld, en zo zullen er heel wat mensen zijn. Ik heb ook jarenlang alle verplaatsingen gedaan, van eerste tot vierde klasse en terug, en uiteraard is het heerlijk om zo'n verplaatsingen te doen (lange rit, leuke sfeer), maar ik denk dat we toch wel (gezien de lotingen van de afgelopen seizoenen) heel tevreden mogen zijn met Ronse thuis. Haalbare kaart, en leuk of niet, doet er niet toe, op naar de volgende ronde.
Ik vergis me zelden of nooit, ik denk dan ook dat ik nooit heb gezegd dat IEDEREEN liever op verplaatsing gaat. Mijn woorden niet verdraaien h?.

En ik weet ook wel dat het midden de week niet voor iedereen even gemakkelijk is, maar ik had het dan ook over de verplaatsing Virton in het algemeen.