Auteur Topic: Speeldag 25 : zondag 12/02/2023 19.15u : Essevee - KV Oostende  (gelezen 18501 keer)

Offline SvzwSimon

• Leden
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : zondag 12/02/2023 19.15u : Essevee - KV Oostende
« Reactie #80 Gepost op: februari 12, 2023, 09:59:13 pm »
Op naar 2 de !! Merci Gano voor de tegen goal

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #81 Gepost op: februari 12, 2023, 10:03:53 pm »
Iemand nieuws van Ruud?

... sleutelbeen blessure/breuk?

Volgens Sporza inderdaad vrees bij Essevee voor sleutelbeenbreuk

Zulte Waregem krijgt dramatisch nieuws over Vormer
12 Februari 2023 bron : Het Nieuwsblad via Voetbalnieuws

Zulte Waregem had gehoopt om zondagavond een gouden zaak te doen in de strijd om het behoud, maar is daar niet in geslaagd. Het speelde in eigen stadion een zespuntenmatch tegen KV Oostende, maar gaf daarin een voorsprong nog uit handen. Met een 1-1 schiet Essevee helemaal niets op en bovendien zag het ook Ruud Vormer snel uitvallen.

De gewezen aanvoerder van Club Brugge groeide sinds zijn komst in januari meteen uit tot een zeer belangrijke pion, maar tegen KVO zat zijn match er al na een kwartier op. In de openingsminuut kwam hij na een duel met Oostende-spits Hornby slecht neer, waarop hij naar zijn sleutelbeen tastte. Daarna probeerde Vormer wel nog verder te spelen, maar na een kwartier moest hij toch de strijd staken.

Al snel werd duidelijk dat ze bij Essevee ervoor vreesden dat Vormer zijn sleutelbeen gebroken had en volgens Het Nieuwsblad is die vrees ook uitgekomen. Intussen is duidelijk geworden dat het inderdaad om een breuk gaat en dat de Nederlander één van de komende dagen onder het mes zal moeten. Hij zal daardoor zo'n zes tot acht weken aan de kant staan.

ADERLATING
Dat betekent dat Zulte Waregem wellicht pas begin april terug op Vormer zal kunnen rekenen. Intussen moet het een pak belangrijke wedstrijden zonder zijn ervaren winteraanwinst zien af te werken. Onder meer de kelderkrakers tegen Seraing, streekrivaal KV Kortrijk en KV Mechelen van de komende weken zal hij aan zich voorbij moeten laten gaan.

Bron: https://www.voetbalnieuws.be/news/700754/zulte-waregem-krijgt-dramatisch-nieuws-over-vormer

Offline Regenboogboer

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #82 Gepost op: februari 12, 2023, 10:07:44 pm »
De ploeg was niet goed, maar waarom?
Omdat Gano in die ploeg staat. Gooi hem gewoon uit die ploeg. Maakt zijn goals maar voetballend ben je er gewoon niets mee. Wint max 10% van zijn (kop)duels!

volgens sporza
Man van de Match: De toon gezet met een vroege goal, lang afwezig, maar steeds in de buurt wanneer het gevaarlijk werd. Zinho Gano bewees zijn waarde voor Zulte Waregem vandaag.

"Lang afwezig" : point exactly.
Ik wil geen killer, ik wil een werker vooraan. Elke spits kan echt wel een goal maken. Ik heb Gano nog geen enkele goal zien maken die anderen niet kunnen maken.
Leye had het ook gezien begin dit jaar, maar werd teruggefloten.
Gano maakte bij al zijn ex ploegen ook goals, maar toch moesten ze hem allemaal niet hebben. Alleen wij zijn zo dom...
« Laatst bewerkt op: februari 12, 2023, 10:09:25 pm door Regenboogboer »

Offline alex

• Leden
« Reactie #83 Gepost op: februari 12, 2023, 10:09:12 pm »
Alleen een mirakel kan ons in eerste houden maar mirakels bestaan niet,je moet al een grote optimist zijn als je denkt dat dit nog goedkomt,als club zou je je nu beter al voorbereiden op het doemscenario 1B ,dat wordt een leidensweg om eventueel terug te keren op het hoogste niveau

Offline Boer uit Waregem

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #84 Gepost op: februari 12, 2023, 10:10:05 pm »
als ge deze ni wint hoor je niet in 1A
ge komt voor en stopt WEER met voetballen
ipv door te duwen en dood te maken

met gano en vossen gaat ni lukken,
da weten we xx aantal matchen nu al

Vormer out
Rommens is teveel vertragend
constant achteruit
dus wss terug zelfde bedje ziek als voor hij ier was

nope
de vogels zijn gaan vliegen
Eupen en KVK ziede imo ni meer terug

Offline Porky

• Leden
« Reactie #85 Gepost op: februari 12, 2023, 10:11:26 pm »
Geen vrije middenvelders die we kunnen halen nog?

Offline Boer uit Waregem

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #86 Gepost op: februari 12, 2023, 10:18:38 pm »
interview Leye
"Als we hier op 1-0 eindigen…”
idd
ge hebt voor de 1-0 gespeeld
en als ge da doet, kan et verkeerd aflopen

want na de 1-1 begin je dan wel terug te drukken

gegokt en weer verloren

Offline kristof

• Leden
« Reactie #87 Gepost op: februari 12, 2023, 10:30:35 pm »
Ongelooflijk wat er hier allemaal te lezen valt. Vossen, Gano, Brüls, Bossut, Lopez, Rommens, Vormer, Fadera, Derijck, ... Meer dan goed genoeg om bovenuit degradatiezone te stijgen. Telkens we starten met 3 achteraan is het kalf verdronken op voorhand. Zeker als Mirochi 1 van die drie is. Leye zijne Euro is precies gevallen 15 min voor tijd.

Offline boerkens4ever

• Leden
« Reactie #88 Gepost op: februari 12, 2023, 10:40:26 pm »
als ge deze ni wint hoor je niet in 1A
ge komt voor en stopt WEER met voetballen
ipv door te duwen en dood te maken

met gano en vossen gaat ni lukken,
da weten we xx aantal matchen nu al

Vormer out
Rommens is teveel vertragend
constant achteruit
dus wss terug zelfde bedje ziek als voor hij ier was

nope
de vogels zijn gaan vliegen
Eupen en KVK ziede imo ni meer terug

Vormer uit voor 6 weken (dat krijg je met spelers sparen), nee ziet er zeer bernard uit onze situatie.
Benieuwd wat impact van degradatie wordt op onze financiën (hopelijk geen Lokeren verhaal)
Ik kan er mij wel bij neerleggen op deze manier, verdiend eig dat we zouden degraderen.
Wie bang is krijgt duidelijk slaag.
Voorbereiden op worstcase scenario nu, ik dacht dat promoveren wel iets makkelijker wordt vanaf volgend
seizoen in 1B?

Offline mogul

• Leden
« Reactie #89 Gepost op: februari 12, 2023, 10:45:02 pm »
Toch nog 1 keer reageren, ja we hebben de domste en onbekwaamste coach, ja we hebben heel zwakke schakels in de ploeg, ja we pakken de momenten niet.  Maar we staan 'maar' 4 punten achter.  Eupen en KVK hebben ook niet het gemakkelijkst programma, nu opgeven is heel raar. 
Velen onder ons zeiden dat Leye voor de WKstop buiten moest.... maar het was weeral niet waar.
Een half fitte Gano 90 minuten laten spelen, hoe achterlijk kan je zijn, na de 1-0 kan je voor mij uw ploeg zetten om op de counter te spelen, maar dan moet je uw ploeg hervormen, met 4 vanachter spelen, met een mannetje meer op het middenveld en met 1 diepe spits spelen, maar zoveel verstand heeft Leye niet. Dan kan Fadera zich ook alleen maar focussen op aanvallen en niet al die energie verliezen in het meeverdedigen.   Of je moet meer durven en er vol voor gaan, wat we totaal niet deden na de 1-0.  Wanneer het dan 1-1 wordt kan het plots weer, dit ligt volledig aan de coach en zijn richtlijnen!
Maar goed, om nu te zeggen dat het over en out is, nee sorry daar ga ik niet in mee.  Volgende week kunnen we zeker winnen in Seraing en KVK en KVO en Eupen kunnen zeker verliezen tegen Anderlecht, tegen Charleroi en tegen Antwerp en dan staan we terug op 1 punt van Eupen en KVK! 

Offline Regenboogboer

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #90 Gepost op: februari 12, 2023, 10:54:26 pm »
Geen vrije middenvelders die we kunnen halen nog?

Tambedou?

Offline den danny

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #91 Gepost op: februari 12, 2023, 10:56:35 pm »
We hebben in principe het gemakkelijkste programma van de 3 (wij, Eupen & KVK), maar ja, wat zegt dat? We hadden dit weekend ook het gemakkelijkste programma, maar we zijn wel de enige die niet winnen!

Offline boerkens4ever

• Leden
« Reactie #92 Gepost op: februari 12, 2023, 11:01:45 pm »
Toch nog 1 keer reageren, ja we hebben de domste en onbekwaamste coach, ja we hebben heel zwakke schakels in de ploeg, ja we pakken de momenten niet.  Maar we staan 'maar' 4 punten achter.  Eupen en KVK hebben ook niet het gemakkelijkst programma, nu opgeven is heel raar. 
Velen onder ons zeiden dat Leye voor de WKstop buiten moest.... maar het was weeral niet waar.
Een half fitte Gano 90 minuten laten spelen, hoe achterlijk kan je zijn, na de 1-0 kan je voor mij uw ploeg zetten om op de counter te spelen, maar dan moet je uw ploeg hervormen, met 4 vanachter spelen, met een mannetje meer op het middenveld en met 1 diepe spits spelen, maar zoveel verstand heeft Leye niet. Dan kan Fadera zich ook alleen maar focussen op aanvallen en niet al die energie verliezen in het meeverdedigen.   Of je moet meer durven en er vol voor gaan, wat we totaal niet deden na de 1-0.  Wanneer het dan 1-1 wordt kan het plots weer, dit ligt volledig aan de coach en zijn richtlijnen!
Maar goed, om nu te zeggen dat het over en out is, nee sorry daar ga ik niet in mee.  Volgende week kunnen we zeker winnen in Seraing en KVK en KVO en Eupen kunnen zeker verliezen tegen Anderlecht, tegen Charleroi en tegen Antwerp en dan staan we terug op 1 punt van Eupen en KVK! 
Mathematisch kan het nog 😉

Offline Boer uit Waregem

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #93 Gepost op: februari 12, 2023, 11:06:50 pm »
Welkom terug!
als ge deze ni tot goe einde brengt
welke dan nog wel
makkelijker bestaat niet meer
we waren beter en blablabla
mo ge pakt 1 punt, gewoon omda ge stopt mee voetballen
ipv door te duwen
laat ge u ringeloren

volgens mij zijn de vogels gaan vliegen
de berusting is ingetreden ier…
hopen nog wel, mo verwachten ni meer…

Offline esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #94 Gepost op: februari 12, 2023, 11:45:12 pm »
Beste analyse die ik al gelezen heb en de enige correcte.
Wordt nu de noodzaak vinden om nog niet op te geven. 6/6 en alles is nog doenbaar. Alleen van Kortrijk moeten we nu winnen, minder kunnen we ons niet meer veroorloven.

Offline thorgan

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #95 Gepost op: februari 12, 2023, 11:47:58 pm »
Ongelooflijk dat ne luiaard als Gano mocht blijven staan en dan nog stomweg de bal verliest waaruit tegengoal valt.
Nog ne keer Gano en Vossen samen gaat niet,maar de uilen wilen dat niet zien bij ons.ONVERGEEFLIJK

Offline essevee007

• Leden
« Reactie #96 Gepost op: februari 13, 2023, 12:26:10 am »
Over en uit! Wat een domper. 1-1 en je belangrijkste speler OUT voor de rest van het seizoen. Het is gedaan.

Nog 2 verschillen met anderen. Anderen hebben een coach wij hebben dat niet. Met deze kern op papier mag je daar nooit en niet eindigen. Het 2e is brute pech. Nooit valt iets goed en Vormer die nu uitvalt....

2e klasse betekent msh ook het einde van deze club. Ongelofelijk wat een luls we in ons bestuur hebben. Van een subtopper die 25 Europese matchen speelde en 3 bekerfinales en vice kampioen naar een grijze muis. En nu naar finito!? 3 jaar zien ze waar het probleem ligt en NIETS deden ze eraan. In de winter lijken ze het te snappen. Maar Leye dat die mag blijven? Nieuwe coach voor nog 10 matchen is enigste optie zeker? Vanaf Vormer weg is verdwijnt alles.

Offline Naughtius Maximus

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #97 Gepost op: februari 13, 2023, 12:48:53 am »
Over en uit! Wat een domper. 1-1 en je belangrijkste speler OUT voor de rest van het seizoen. Het is gedaan.

Nog 2 verschillen met anderen. Anderen hebben een coach wij hebben dat niet. Met deze kern op papier mag je daar nooit en niet eindigen. Het 2e is brute pech. Nooit valt iets goed en Vormer die nu uitvalt....

2e klasse betekent msh ook het einde van deze club. Ongelofelijk wat een luls we in ons bestuur hebben. Van een subtopper die 25 Europese matchen speelde en 3 bekerfinales en vice kampioen naar een grijze muis. En nu naar finito!? 3 jaar zien ze waar het probleem ligt en NIETS deden ze eraan. In de winter lijken ze het te snappen. Maar Leye dat die mag blijven? Nieuwe coach voor nog 10 matchen is enigste optie zeker? Vanaf Vormer weg is verdwijnt alles.
de grootste vergissing is niet dit seizoen gebeurd, maar wel vorig seizoen. Dury had moeten blijven als TD, of hij dit nu wilde of niet, hij had een contract. En hij had moeten doen wat een TD doet : het seizoen erna voorbereiden. Dat is niet gebeurd. Je kan Dury een zak vinden, zoveel je wil, maar het is wel een vakman. En Leye vind ik wel OK als trainer, hoewel ik mijn twijfels in het begin van het seizoen had.

Als Leye nu zaterdag niet wint, dan gaan ze wel een andere trainer moeten halen, vrees ik. 
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2023, 07:37:27 am door Naughtius Maximus »

Offline Jayze

• Leden
« Reactie #98 Gepost op: februari 13, 2023, 09:02:25 am »

de grootste vergissing is niet dit seizoen gebeurd, maar wel vorig seizoen. Dury had moeten blijven als TD, of hij dit nu wilde of niet, hij had een contract. En hij had moeten doen wat een TD doet : het seizoen erna voorbereiden. Dat is niet gebeurd. Je kan Dury een zak vinden, zoveel je wil, maar het is wel een vakman. En Leye vind ik wel OK als trainer, hoewel ik mijn twijfels in het begin van het seizoen had.

Als Leye nu zaterdag niet wint, dan gaan ze wel een andere trainer moeten halen, vrees ik. 
No matter what, ze gaan Leye niet ontslaan hoor.

Offline Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #99 Gepost op: februari 13, 2023, 09:09:15 am »
Zeer ongelukkig dat Vormer uitvalt. Met Vormer in de ploeg duurt zo'n zwakke periode na de rust niet zo lang.
Het was echt zeer slecht na de rust. Geen rust aan de bal, de bal wegshotten, geen overzicht. De 1-1 zat er gewoon aan te komen, terwijl Oostende eigenlijk amper een kans bij elkaar kon spelen.
Het is onbegrijpelijk dat je in dé match waarin je moet winnen, zo in de 2e helft start.

Gano, tja, Vossen moet daar voor 3 lopen omdat Gano werkelijk niets doet. Je kan niet alles van Vossen verwachten, lopen, altijd voor de goal zijn en de goals maken.

Het wordt zeer moeilijk, mede omdat Standard tegen alle staartploegen telkens een offday heeft.