Auteur Topic: Speeldag 27 : vrijdag 24/02/2023 20.45u : Essevee - KV Kortrijk  (gelezen 28815 keer)

Offline pamfluit

• Leden
Re: Speeldag 27 : vrijdag 24/02/2023 20.45u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #100 Gepost op: februari 25, 2023, 07:59:42 am »
Ik versta nog altijd niet waarom Bossut daar maar twee man in die muur zet bij zo een centrale vrije trap... Zet hij een mannetje meer, kan hij een half metertje meer naar zijn hoek gaan en heeft hij die bal.... Als die bal in de andere winkelhaak gaat is het volledig ok en knappe goal, maar nu is het in zijn hoek en moet hij die bal gewoon hebben...

Vossen op de tien is gewoon een ramp, die deed werkelijk niets goed, kwam overal te laat en moest zogezegd hun 6 uit de match houden maar was altijd een stap te laat. In aanvallend opzicht kon je er nooit de bal aan kwijt en ballen strooien doet hij natuurlijk ook al niet. Als je dan nog faalt in de enige dingen die hij wel nog kan(killer in de 16)tsja , dan heb je er niet veel aan, moet daar altijd scoren in die fase waar hij gewoon naast de bal schiet.

Positief was dan weer de invalbeurt van De Buysscher , eindelijk een echte linksback die met een goeie mentaliteit is ingevallen. Ndour is niet de meest verfijnde, maar die is wel aanwezig in de wedstrijd en moeten ze met man en macht tegenhouden, beukt zich naar de vrijheid en naar goals. Vormer en Bruls zijn de transfers van de aandacht geweest deze winter, maar FILA is misschien wel de beste transfer, wat een verademing achterin

Voorts was die Japanner bij Kortrijk oppermachtig achterin en won hij alle kopduels bijna van Gano en was die Kadri een heerlijk voetballertje

Offline Fredje SVZW

• Leden
« Reactie #101 Gepost op: februari 25, 2023, 09:21:59 am »
Vossen op 10…wie zou jij dan gezet hebben, San Iker? In deze omstandigheden? Vormer? Bruls? Mooie goal van Selemani, ja! Bossut verwacht due bal duidelijk niet. Er worden er dan ook zelden gemaakt op deze manier…uiteraard weer Bossut zijn schuld, he. Schuldigen zoeken…dat is wat we doen he, want dan tonen we dat we voetbalkenners zijn. Jawadde…wees fier! Tot in Mechelen! Met deze strijdlust ligt alles nog open! Yes, we can !

Offline ManU

• Leden
« Reactie #102 Gepost op: februari 25, 2023, 09:35:12 am »
Vossen op 10…wie zou jij dan gezet hebben, San Iker? In deze omstandigheden? Vormer? Bruls? Mooie goal van Selemani, ja! Bossut verwacht due bal duidelijk niet. Er worden er dan ook zelden gemaakt op deze manier…uiteraard weer Bossut zijn schuld, he. Schuldigen zoeken…dat is wat we doen he, want dan tonen we dat we voetbalkenners zijn. Jawadde…wees fier! Tot in Mechelen! Met deze strijdlust ligt alles nog open! Yes, we can !
Vind ik nu ook… Selemani mag nog ettelijke keren proberen om die bal daar te krijgen… soit, ik denk dat we enkel nog ons vizier op Eupen kunnen richten, in de hoop dat ook Oostende en Seraing blijven hangen natuurlijk…

Offline toptrainer

• Leden
« Reactie #103 Gepost op: februari 25, 2023, 09:44:23 am »
Vind ik nu ook… Selemani mag nog ettelijke keren proberen om die bal daar te krijgen… soit, ik denk dat we enkel nog ons vizier op Eupen kunnen richten, in de hoop dat ook Oostende en Seraing blijven hangen natuurlijk…

Ik ben misschien positief maar vond ons toch iets beter. Behalve de goals heeft kvk niet veel getoond. We hadden de drang naar voor waar ze het toch lastig mee hadden. Ik zag van kvk veel 'onsportieve' fouten. Jammer dat we nergens een 2e geel konden forceren...

Bij 2-2 zag ik er ons op en over gaan, tot ze weer 1 keer overkomen...

Helaas is het eindresultaat weer het enige dat telt... En nu moeten we elke match spelen om te winnen. Geen fantasietjes meer... Het kan nog en ik geloof er nog in. Het zal voor ons toch ook wel eens goed vallen zeker?

Offline jenske

• Leden
    • Jong Anzegem
« Reactie #104 Gepost op: februari 25, 2023, 10:02:07 am »
Iemand een link naar een samenvatting?

Online Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #105 Gepost op: februari 25, 2023, 10:09:34 am »
Kortrijk de eerste helft, wij de 2e helft.

1e helft was niet goed. Ons middenveld was onbestaande. Ze kropen tot tussen de verdediging. Grote kansen creëerde kvk evenwel niet. Hoe Gano (2m) wordt afgetroefd door Kadri (1,6m?), waarop Miroshi overtreding moest maken.
Nee de eerste helft trok op niets.
3 houdbare ballen, daar ben ik niet mee akkoord. 2 goals waren niet houdbaar. Vooral zonder middenveld gespeeld, dat was het probleem.

2e helft kom je op drive en enthousiasme terug in de match. Ndour die toch de enige dreiging creëerde. Op basis van kansen, kon/moest je winnen.
Hallaert inbrengen was een fout, die is niet klaar voor eerste klasse voetbal.

Puntendeling is bilijk, maar we schieten er niets mee op. Het is hopen op een mirakel, maar het is nog niet verloren.

Offline kristof

• Leden
« Reactie #106 Gepost op: februari 25, 2023, 10:12:31 am »
Invalbeurt De Buyser was goed. Fila is ook een meerwaarde. Eigenlijk heb je de perfecte achterlijn om met 4 achteraan te spelen en eindelijk nog eens de nul te houden. Vraag mij af wat er door het hoofd gaat van zo'n De Buyser als je iedere week een Tanzaniaan op uw positie een dramatische match ziet spelen en jij zelfs niet in de kern zit.

Offline toptrainer

• Leden
« Reactie #107 Gepost op: februari 25, 2023, 10:32:18 am »
Invalbeurt De Buyser was goed. Fila is ook een meerwaarde. Eigenlijk heb je de perfecte achterlijn om met 4 achteraan te spelen en eindelijk nog eens de nul te houden. Vraag mij af wat er door het hoofd gaat van zo'n De Buyser als je iedere week een Tanzaniaan op uw positie een dramatische match ziet spelen en jij zelfs niet in de kern zit.

Nog maar terug uit blessure? Of ligt dat al een tijdje in het verleden?

Offline Vidmar

• Leden
« Reactie #108 Gepost op: februari 25, 2023, 10:35:05 am »
Thoho Gano, van mijn part mag hij onmiddellijk vertrekken.

Jeeft een assist en goale.
Jelle wederom reuzekans gemist, net als op Seraing.
Die gast kost ons ondertussen al 4 punten!

Ja hij loopt veel en zijn kaken zitten rood maar daarmee pakte geen punten!

Offline Vidmar

• Leden
« Reactie #109 Gepost op: februari 25, 2023, 10:37:12 am »
We stonden er 4 achter op eupen.. nu nog 2

Das het belangrijkste

Sissako en Fila beste spelers bij ons..
Bossut kan geen ballen meer stoppen
.

Eupen moet wel nog spelen e... Als Eupen wint op Cercle, wa gade dan piepen?

Tis thuis tegen Cercle en daarbij Cercle zit in zeer goeie flow.
Zie Eupen de boot in gaan!
Wel jammer voor jou zo zal je droom naar 1B en de ultieme vernedering voor Leye uitblijven  :-\

Offline Vidmar

• Leden
« Reactie #110 Gepost op: februari 25, 2023, 10:38:00 am »
Kortrijk was de laatste ploeg dit seizoen waar we op voorhand meeste kans hadden om 3 punten te pakken. Hebben er één en halen een 3 op 9 ... Dat er vandaag supporters content zijn en tevreden zijn, dat kan er bij niet in. We halen gvd 3 op 9 in twee thuiswedstrijden en 1 uit wedstrijd.

3 op 9 op halve sterkte is beter dan 0 op 9 me dunkt.
Cmon Essevee!

Offline Vidmar

• Leden
« Reactie #111 Gepost op: februari 25, 2023, 10:39:16 am »
Eupen - Cercle belangrijke match morgen.
Indien Eupen verliest zitten we in de slip stream.
Nog een rechtstreeks duel met Eupen en een toch wel loodzwaar programma
voor hen. Het wordt mogelijk een strijd tot de laatste speeldag.
Blijven gaan, blijven derin geloven is alles wat ons rest.

Eindelijk een zinnige reactie hier.
Tuurlijk duurt het tot het einde!
Wie hier niet in gelooft zou zich hier en in het stadion beter niet meer tonen!

Offline kulle

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #112 Gepost op: februari 25, 2023, 11:15:03 am »
Een dikke proficiat  aan de spelers gisteren gevochten  voor een verdiend punt, niemand heeft hier kritiek  op Bruls,die kost ons minstens 2punten

Offline den danny

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #113 Gepost op: februari 25, 2023, 11:15:43 am »

Wat een gezever! Omdat je realistisch bent mag je je hier of in het stadion niet meer vertonen? Tot twee wedstrijden geleden had ik er ook nog vertrouwen in, nu niet meer! Zelfs als we hééél optimistisch zijn en er vanuit gaan dat Eupen tot de wedstrijd tegen ons nog maar één wedstrijd wint (thuis tegen Oostende bvb), dan moeten we in de volgende 5 wedstrijden 5 punten inlopen met ons al even zwaar programma. Waar zie jij ons die dan nog pakken? En zelfs dan nog, dan moet je nog gaan winnen op Eupen. Hoe ga je dat doen als je zelfs nog niet kan winnen op fucking Seraing dat voor de wedstrijd tegen ons nog maar 5 punten gepakt had thuis? Neen jongen, ik vrees dat het over is! Al hoop ik alsnog op een mirakel!
« Laatst bewerkt op: februari 25, 2023, 11:19:53 am door den danny »

Online isidoor

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #114 Gepost op: februari 25, 2023, 11:16:43 am »
Zonder onze sterkhouders, vind ik dat we goed gespeeld hebben en met veel inzet. Ik vind dat Ndour goed gespeeld heeft en liet soms in flitsen zijn klasse zien. Ook Miroshi loopt altijd veel en doet zijn best. Voor mij mag hij er altijd in staan. Ik vind ook dat Bossut niet vrijuit gaat bij de tegendoelpunten. Ook de goal van Selemani had hij kunnen voorkomen. Alles bij elkaar waren we beter dan Kortrijk, met de meeste (open) kansen, maar helaas zit het weer niet mee. Buiten de drie tegendoelpunten, geen enkele kans voor Kortrijk. We kunnen fier zijn over het feit dat we de beste ploeg zijn in Zuid-west Vlaanderen met een 4 op 6 tegen KVK. Voor de rest eerst afwachten wat Eupen doet dit weekend. Ik schat de kansen op behoud op 30 % en dat is deels te wijten aan dat tikkeltje geluk dat altijd ontbreekt.

Offline Boer uit Waregem

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #115 Gepost op: februari 25, 2023, 11:22:39 am »
Zonder onze sterkhouders, vind ik dat we goed gespeeld hebben en met veel inzet.
Ik vind dat Ndour goed gespeeld heeft en liet soms in flitsen zijn klasse zien.
Ik vind ook dat Bossut niet vrijuit gaat bij de tegendoelpunten.
Ook de goal van Selemani had hij kunnen voorkomen.
Alles bij elkaar waren we beter dan Kortrijk, met de meeste (open) kansen,
maar helaas zit het weer niet mee.
Buiten de drie tegendoelpunten, geen enkele kans voor Kortrijk.
We kunnen fier zijn met een 4 op 6 tegen KVK.
Voor de rest eerst afwachten wat Eupen doet dit weekend.
Ik schat de kansen op behoud op 30 % en dat is deels te wijten
aan dat tikkeltje geluk dat altijd ontbreekt.
voila
grotendeels eens met Isidoor en zijn tekst aangepast overgenomen

zelfs mee 30% kunde slagen
mo dan moede wel inzet hebben 100%
mentaliteit hebben van 120%
scoren tegen 60%
de nul keer houden ook
en ne goeie keeper kan da….

Offline Vidmar

• Leden
« Reactie #116 Gepost op: februari 25, 2023, 11:26:36 am »

Wat een gezever! Omdat je realistisch bent mag je je hier of in het stadion niet meer vertonen? Tot twee wedstrijden geleden had ik er ook nog vertrouwen in, nu niet meer! Zelfs als we hééél optimistisch zijn en er vanuit gaan dat Eupen tot de wedstrijd tegen ons nog maar één wedstrijd wint (thuis tegen Oostende bvb), dan moeten we in de volgende 5 wedstrijden 5 punten inlopen met ons al even zwaar programma. Waar zie jij ons die dan nog pakken? En zelfs dan nog, dan moet je nog gaan winnen op Eupen. Hoe ga je dat doen als je zelfs nog niet kan winnen op fucking Seraing dat voor de wedstrijd tegen ons nog maar 5 punten gepakt had thuis? Neen jongen, ik vrees dat het over is! Al hoop ik alsnog op een mirakel!

De laatste 2 matchen winnen we gewoon allebei met een fitte Vormer en Brüls erbij.
KVK moet afsluiten tegen Union en Antwerp, wij tegen Eupen en Cercle.

Offline mutske

• Leden
« Reactie #117 Gepost op: februari 25, 2023, 11:38:01 am »
dereen rekent hier dat die andere ploegen geen punten gaan pakken tot de laatste twee wedstrijden.  Tegen wie hebben wij al onverwacht punten gepakt en dit met een Vormer en Bruls? Aja Anderlecht en Mechelen, twee ploegen die we op het juiste moment tegenkwamen. Toen was er nog de extra motivatie door de transfer van Vormer en Bruls. Maar dat Momentum zijn we ook al terug kwijt. Met de huidige stand van zaken en de huidige manier van spelen is het Noppes! Je hebt 63 tegengoals en je blijft met drie achterin spelen ... 63 tegengoals is een probleem en wordt dat probleem door onze trainer opgelost of aangepakt? Gemakkelijk antwoord: Nee
En jullie verwachten hier dat wij nog eens 3 punten gaan pakken. Ik hoop uit de grond van hart dat dit gebeurd maar ik geloof er niet in.

Offline Redskin

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #118 Gepost op: februari 25, 2023, 11:43:20 am »
Jelle Vossen won 3 landstitels, 2 bekers en 3 supercups bij grote clubs en speelt de laatste 2 seizoenen bij ons tegen de degradatie, altijd aan 110% inzet, omringd door statische spelers die wat over en weer sloffen, dribbelaars die meestal naar de grond kijken (verwonderd dat ze de bal kwijt zijn) en een trainer die tactisch helaas onervaren is. Maar sommigen hebben kritiek op Vossen. Ik snap daar niet veel van. Zijn stats zijn idd minder geworden, kan niet anders indien je bekijkt hoe zijn laatste 2 trainers hem gebruiken.

Hij was ook gisteren weer op zijn 34ste de eerste aanjager en toonde een mentaliteit waarvoor hij alvast van mij veel respect krijgt.

En wat gisteren betreft: ik had een afstraffing gevreesd, zeker na de 0-1. Maar de ploeg heeft mij qua mentaliteit positief verrast.

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #119 Gepost op: februari 25, 2023, 11:51:27 am »
oja
de Tifo was prachtig!

De tifo zoals gewoonlijk zijn plekje gegeven hier op het forum.
Wie foto's heeft kan ze uploaden, wie nog es wil nagenieten... ga maar es kijken.

https://www.esseveeforum.be/index.php?topic=4192.0