Auteur Topic: Speeldag 30 : zaterdag 18/03/2023 20.45u : Standard de Liège - Essevee  (gelezen 23474 keer)

Online San Iker

• Leden
Re: Speeldag 30 : zaterdag 18/03/2023 20.45u : Standard de Liège - Essevee
« Reactie #180 Gepost op: maart 19, 2023, 09:20:36 am »
Dat Dhollander niet alles overhoop gooit snap ik nog.
Pakt da verkeerd uit dan krijgt ie enorm veel kritiek. Had ook maar 2 trainingen om dit voor te bereiden.

Nu in de komende 2 weken zal veel duidelijk worden.
Gano weg met nationale ploeg, kunnen we lekker tactisch trainen zonder hem.
Vormer volledig terug.
Thuis tegen Antwerp, we hebben het vorig seizoen ook geflikt!

Online Boer uit Waregem

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #181 Gepost op: maart 19, 2023, 09:33:33 am »
Rommens voor Sissako kan domme wissel zijn
Braem voor miroshi dan weer niet…
mee Leye waren er na de 2-0 5 wissels
lag alles overhoop en geen plan

er was een plan
het viel goed uit, kon zelfs beter zijn dan 1ptn..

geslaagd debuut imo

7ptn nog halen genoeg?
kan, maar 7ptn nog halen wel mogelijk
maar ik herhaal voor alle duidelijkheid
20% slaagkans….

Offline Mr. Jones

• Leden
« Reactie #182 Gepost op: maart 19, 2023, 10:46:51 am »
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230319_92763630?&articlehash=RrVTWmntIKwwe4al6jrUiQ5L8a%2BE0Fv%2FOkz4mOs8%2BDn9Ze9IZuPiLNqEosg%2Bf%2BQWtHvVIW1NWlnt2fgf7hIsOxZne5FNXwM6g5mj1BSm3pQdRUfags6WkWCBU%2BC80QU22CQ0Kco4sks6CmEgw9078PwdvkTKuX5yx%2FcefOpCVVmbRxE5EJZukhdMGJTfemz%2BWC2yOQxd51PD8OZCBV7lpVeLQdo%2FoieQnw6ANf6RZNzPLVdpQB8yQ8EwOf%2B7MeDSNxyHz3FK3wcBa%2FFC5FUjWlLwaC3XPKKOpHEws6H8xdoQbzo30wJWv%2FdykdkLOhBWEARDy5wKJBhjbE8Wb1CMwA%3D%3D

Citaat van: Nieuwsblad
Waarom Zulte Waregem maar beter zijn lot in de handen van Frederik D’Hollander legt: Interim-coach scoort goede punten bij debuut
Vandaag om 08:40

© BELGA
Eerlijkheidshalve moeten we erkennen dat de inleiding van dit artikel er helemaal anders had uitgezien, indien Standard na de pauze nog even het gaspedaal had ingeduwd. Zulte Waregem leek halfweg immers klaar voor de slachtbank: “We konden elkaar voor rust onvoldoende vinden, je merkte dat iedereen elkaar toch wat zocht”, bekende Christian Brüls na afloop. “Niet zo vreemd omdat we toch in een andere veldbezetting speelden maar na de pauze liep het duidelijk beter.”

Inderdaad. Frederik D’Hollander koos resoluut voor een viermansdefensie: “Die keuze maakte ik van dag één”, verklaarde de opvolger van Mbaye Leye na zijn debuut als hoofdcoach in de Jupiler Pro League. “Ik vind dat we niet meteen de kwaliteiten hebben om met drie man achterin te spelen”, lichtte D’Hollander zijn beslissing nader toe. “Op het einde schakelden we toch nog om naar een driemansdefensie omdat we alles op alles wilden en zo konden we gelukkig ook nog scoren.”

© Isosport
Anderzijds koos D’Hollander ook voor een andere doelman. Sammy Bossut betaalde de rekening voor tien tegendoelpunten in de laatste twee competitieduels. Hierdoor verscheen Louis Bostyn voor het eerst sinds eind december – op bezoek bij Sint-Truiden – in doel bij Essevee: “Ik had een open gesprek met Sammy en die heeft ook uitstekend gereageerd”, toonde D’Hollander zich ook alvast een uitstekende people manager.

In de mixed zone liep Bossut inderdaad allesbehalve als een donderwolk rond, integendeel zelfs. We zagen met eigen ogen hoe Bossut grapjes maakte met zijn concurrent, Bostyn. “Wij moeten nu vooral als groep denken en ik zag ook een groep die er tot het einde voluit voor is gegaan. 2-3 was misschien teveel van het goede geweest maar die zege was natuurlijk heel welkom geweest”, grinnikte D’Hollander die ook wel had gemerkt dat enkele jongens duidelijk met een ‘eerste schooldaggevoel’ rondliepen.

Geslaagd voor toegangsexamen

Veel positieve elementen dus want met Fadera en Ndour als snelle pionnen, bleek Essevee ook beter in staat om snel en gevaarlijk tegen te prikken. Toch verzuimde Standard om de partij op slot te gooien, al vond D’Hollander dat de Luikse pers een te eenzijdige analyse maakte. “Er wordt hier veel gepraat over Standard dat de kansen heeft gemist maar wij hebben hier toch ook wel een handvol kansen bij elkaar gevoetbald.”

“De groep heeft een goed gevoel, anders breng je dit hier niet. Dit gelijkspel is zonder twijfel een opsteker. Nu hebben we wat meer tijd om de partij tegen Antwerp voor te bereiden.” Toch blijft het nog onduidelijk of D’Hollander ook na de interlandbreak nog op de bank zal zitten bij Zulte Waregem: “Ik weet niet of ik op de bank zit tegen Antwerp, die vraag moet je aan het bestuur stellen”, kaatste de gewezen aanvaller de bal behendig terug. Hij slaagde alvast met glans voor zijn toegangsexamen.

Vermits de beoogde kandidaten één voor één bedankten voor de eer, lijkt het niet meer dan fair dat D’Hollander nu ook de kans krijgt om deze klus tot een goed einde te brengen. Met nog vier duels voor de boeg is er nu eenmaal ook geen ruimte voor nog meer experimenten. De weg belooft nog zwaar en bochtig te worden maar met D’Hollander aan het stuur, lijkt Essevee voor het eerst in weken toch nog niet uitgeteld.

Was dus wel een 4-mans defensie en niet het "vertrouwde" 3-mans defensie...

Offline revitdisgner

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #183 Gepost op: maart 19, 2023, 10:48:55 am »
Wat mij vooral opvalt is toch de prestaties van ndour .... Eigenlijk was die toch heel sterk.

Online toptrainer

• Leden
« Reactie #184 Gepost op: maart 19, 2023, 11:05:54 am »
Wat mij vooral opvalt is toch de prestaties van ndour .... Eigenlijk was die toch heel sterk.

Moesten voor mij al veel meer gespeeld hebben met Fadera en Ndour op flanken, dit in een 451...

Online niederbacher76

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #185 Gepost op: maart 19, 2023, 11:26:52 am »

Vossen en Gano samen in de ploeg heel verkeerd,

Je blijft maar op dezelfde nagel kloppen. Maar waarom eigenlijk ?

Het is niet dat we met 2 diepe spitsen spelen die staan te wachten in de carré op ballen en voor de rest niks doen.

Vossen loopt zich elke match de pleuris (of het allemaal even efficient is , is een andere zaak). In werkelijkheid is hij geen 2 de spits maar de man die alle gaten probeert toe te lopen op het middenveld (waardoor er volgens mij soms friste mankeert in de 16).

Gano staat op het plein, niet omdat het zo een weergaloze voetballer is maar omdat zijn lengte nu eenmaal een wapen is en hij op elke vrije trap en corner kan scoren. Hij scoort toch elke seizoen meer dan 10 goals.

Dus wat zou je dan doen : Gano of Vossen diep  ? en wie wordt dan de vervanger van Vossen die alle gaten toeloopt ?

Online Boer uit Waregem

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #186 Gepost op: maart 19, 2023, 11:30:42 am »
451 dus
geen leye kopie :)

deed zijn huiswerk goe dus :)

Online Naughtius Maximus

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #187 Gepost op: maart 19, 2023, 11:32:44 am »

Het is niet dat we met 2 diepe spitsen spelen die staan te wachten in de carré op ballen en voor de rest niks doen.

Vossen loopt zich elke match de pleuris (of het allemaal even efficient is , is een andere zaak). In werkelijkheid is hij geen 2 de spits maar de man die alle gaten probeert toe te lopen op het middenveld (waardoor er volgens mij soms friste mankeert in de 16).

Gano staat op het plein, niet omdat het zo een weergaloze voetballer is maar omdat zijn lengte nu eenmaal een wapen is en hij op elke vrije trap en corner kan scoren. Hij scoort toch elke seizoen meer dan 10 goals.

Dus wat zou je dan doen : Gano of Vossen diep  ? en wie wordt dan de vervanger van Vossen die alle gaten toeloopt ?
Buiten het feit dat Vormer en Tambedou - wegens blessures - gisteren niet op het veld stonden, was gisteren de opstelling onze beste 11. Je kan nog twijfelen aan Ciranni en Sormo. Maar Ramirez en Tschouka zijn terecht afgeserveerd. Ik spreek dan nog niet over de complete miscast, die Palumets is. Je kan dus de trainer niet veel verwijten.

Offline mogul

• Leden
« Reactie #188 Gepost op: maart 19, 2023, 12:26:57 pm »

Mooie vraag zonder verwijten daardoor kan je in debat gaan.  Wanneer je met Vossen en Gano speelt, zoals tegen Gent bv, dan offer je sowieso een echte middenvelder op.   Vossen loopt dan inderdaad alle gaten toe en zou dan ook nog eens de aanval moeten lanceren ook en nog eens in de 16 duiken.  Bij Leye is het dan duidelijk de bedoeling om 'dominant' te voetballen, maar dat lukt dan eens 10 minuten, hebben we enkele kansen maar verknallen die, al weken aan een stuk.  Dan moet je als coach ingrijpen, die formule werkt niet!
Tegen Gent offer je Sissako op, dan moet je rekenen op een Vossen en een Brûls om bij balverlies de tegenstrever op te vangen, beiden zijn daar niet zo sterk in in balrecuperatie.  Tegen Gent  kon De Sart op zijn gemak die voorzet geven bij de eerste goal, Brûls was daar niet,Vossen ook niet en Rommens stond langs de andere kant.  Door met Vossen en Gano te spelen moet je uw ploeg anders zetten, ben je niet performant(dat bewijzen de laatste seizoenen).
Wij moeten de ploegen opvangen in blok, met 4 vanachter, met 2 of zelfs 3 cvm, 1 aanvallende middenvelder(Brûls) en 2 of 3 aanvallers(zolang Vormer niet fit is).   Dat kan perfect zonder Gano of Vossen, met Ndour die in de diepte en met snelheid kan spelen, met Fadera die een vrije rol krijgt en zich enkel moet focussen op de aanval.  Het kan ook met ofwel een Vossen ofwel een Gano en dus 2 ipv 3 dvm.   Indien je met 3 aanvallers speelt dan zet je Ndour op rechterflank en is dat minder goed(kan niet zo een man voorbij zoals Fadera doet) dan dat hij als diepe spits staat.   Zowel Vossen als Gano zijn in principe goed in de 16, maar Vossen is imo dan iets kwieker dan Gano.  Zo'n schot van Ndour die half werd gered door Bodart, Gano staat daarop te kijken, een kwieke spits zou die afgeweken bal wel in doel kunnen zetten.
Maw Vossen op de plaats dat hij nu staat is niet efficient, je pakt een middenvelder weg, Vossen kan ook heel moeilijk die pas geven, toch iets dat je op de positie waar hij nu staat moet kunnen.
En er was weinig tijd voor de nieuwe coach, dat klopt, maar uiteindelijk was het gameplan niet moeilijk, in blok met 4(en niet met Miroschi, dat zou men nu toch al moeten weten) en zeker met 2 cvm, Rommens EN Sissako en daarvoor Brûls die de counter moet lanceren.  Dan heb je een snelle Ndour voor in de diepte en ook geen trage Fadera die man tegen man iemand kan voorbij gaan.  En dan speel je ofwel met een derde middenvelder of met een Vossen of Gano.
Diegene die zeggen dat het plan klopte, tja, nee é, factor geluk klopte wel maar juist niet goed genoeg.
Wanneer Vormer terug is kan je perfect spelen met die 4 middenvelders, met  4 verdedigers,met een Fadera als vrije rol(aanvaller) en een Ndour in de diepte, of een Vossen of een Gano.  Maar de gedachte moet zijn, in blok de tegenstrever opvangen en snel uitbreken.  Zo speelt OHL, zo speelt Charleroi, zo speelde Union vorig seizoen en vaak ook dit seizoen.

Offline thorgan

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #189 Gepost op: maart 19, 2023, 12:39:52 pm »
Ik zou altijd opteren voor Vossen en indien je achterstaat kan je Gano nog in brengen,want Gano is echt een egoist die enkel PROBEERT te scoren en de rest rond hem niet ziet,daarenboven is het ook nog een luiaard 1ste klas.Fadera en Ndour dan op de flanken of Ndour echt als diepste man en Bruls moet hoger staan op de plaats waar Vossen nu staat.Met 4 achterin en inderdaad 2 verdedigende middenvelders die het vuile werk doen en als 11de man hopelijk Vormer binnen 2 weken.

Offline revitdisgner

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #190 Gepost op: maart 19, 2023, 03:01:36 pm »
Blijkbaar was Fred intriem coach en zouden we deze week een nieuwe aanstellen ..... Zelf gezegd in Nieuwsblad

Offline Habib habibou

• Leden
  • 4451
« Reactie #191 Gepost op: maart 19, 2023, 03:09:50 pm »
Blijkbaar was Fred intriem coach en zouden we deze week een nieuwe aanstellen ..... Zelf gezegd in Nieuwsblad
Hoh is dat nog de moeite vraag ik mezelf af.

Offline Neleuh1985

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #192 Gepost op: maart 19, 2023, 03:44:03 pm »
En die trainer moet de spelers "leren" kennen. Pff, vraag mij echt af wie ze op het oog hebben. Hopelijk iemand die onze competitie kent!

Offline isidoor

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #193 Gepost op: maart 19, 2023, 04:57:42 pm »
Is Bostien beter daan Bossut? Ik denk dat Bossut die eerste weggeslagen zou hebben. Bij het 2de doelpunt moet Bostien uitkomen, maar blijft hij op de lijn staan.

Offline ManU

• Leden
« Reactie #194 Gepost op: maart 19, 2023, 05:26:35 pm »
Is Bostien beter daan Bossut? Ik denk dat Bossut die eerste weggeslagen zou hebben. Bij het 2de doelpunt moet Bostien uitkomen, maar blijft hij op de lijn staan.
Ja, we hebben gezien hoe secuur Bossut was de laatste wedstrijden…

Offline Habib habibou

• Leden
  • 4451
« Reactie #195 Gepost op: maart 19, 2023, 05:28:44 pm »
Kruipt in uw grot, Bossut kan niet meer mee. Kan misschien volgend jaar bij de Rassing gaan spelen en zelf daar zal men inzien dat je evengoed niemand in de goal kan zetten. Ik vergelijk hem een beetje met de keepers in het vrouwevoetbal. Ieder schot op doel heeft daar ook een heel grote kans om een doelpunt te worden. Moet zelfs niet geplaatst of heel hard zijn.

Offline SVZWSteven

• Leden
« Reactie #196 Gepost op: maart 19, 2023, 05:43:40 pm »
En die trainer moet de spelers "leren" kennen. Pff, vraag mij echt af wie ze op het oog hebben. Hopelijk iemand die onze competitie kent!
Vanderhaeghe lijkt mij de enige mogelijke optie…

Offline Neleuh1985

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #197 Gepost op: maart 19, 2023, 05:48:21 pm »
Kruipt in uw grot, Bossut kan niet meer mee. Kan misschien volgend jaar bij de Rassing gaan spelen en zelf daar zal men inzien dat je evengoed niemand in de goal kan zetten. Ik vergelijk hem een beetje met de keepers in het vrouwevoetbal. Ieder schot op doel heeft daar ook een heel grote kans om een doelpunt te worden. Moet zelfs niet geplaatst of heel hard zijn.
Indd, Bossut kan niet meer mee. Sinds zijn zware hoofdblessure is hij een schim van de speler die hij was. Als er een vrije trap komt hou ik iedere keer mijn hart vast. En de voorbije wedstrijden heeft Bossut in de goal gestaan telkens een doelpuntenkermis voor de tegenstander.

Hopelijk indien er een andere coach zou komen, graag Bostyn terug in de goal.

Offline Habib habibou

• Leden
  • 4451
« Reactie #198 Gepost op: maart 19, 2023, 06:00:28 pm »
Straks zeer belangrijke match. Als Eupen deze wint, zijn we 99% zeker van degradatie

Offline isidoor

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #199 Gepost op: maart 19, 2023, 06:11:18 pm »
100% naar 1B