Auteur Topic: Speeldag 34 : zondag 23/04/2023 18:30 : Essevee - Cercle Brugge  (gelezen 35479 keer)

Offline Top

• Leden
  • Essevee!
Re: Speeldag 34 : zondag 23/04/2023 18:30 : Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #100 Gepost op: april 21, 2023, 03:28:56 pm »
Zondag D-day voor Zulte Waregem, coach D’Hollander: “Er heerste hier deze week verbazende rust”
via hnb

Zondag valt de beslissing voor Zulte Waregem. Het team van Frederik D’Hollander moet voor eigen publiek de drie punten thuis zien te houden tegen Cercle Brugge. Zo niet is de degradatie naar de Challenger Pro League een feit: “Cercle Brugge heeft altijd al een zekere intensiteit maar nu zullen ze er zeker voluit voor gaan. Zij hebben ook nog veel om voor te spelen want zij kunnen zich plaatsen voor Play-Off 2.”

“Elke club heeft zijn eigen karakter en dat is voor Cercle ook het geval”, stak Frederik D’Hollander vrijdagochtend van wal. De coach van Essevee besliste trouwens om net als vorige week – in aanloop naar de uitmatch in Eupen – ook nu weer de pers uit te nodigen voor een ontbijt / persconferentie op het oefencentrum in Waregem. “Het mentale aspect is niet veranderd. Dat hebben we vorige maandag ook meteen aangegeven: we moeten gewoon verder werken zoals we de voorbije weken al hebben gedaan.”

Het is duidelijk dat D’Hollander erover waakt dat zijn spelersgroep niet dreigt te bezwijken onder de degradatiestress: “Het is bij Zulte Waregem altijd vrij rustig gebleven, hoewel er natuurlijk ook wel druk was. We hebben onze aanpak dan ook niet veranderd. Zo hadden we ook nu op woensdag onze vrije dag. Zo heb je drie dagen om deze partij optimaal voor te bereiden. Ach, er zal al genoeg druk zijn van buitenaf, we moeten in geen geval intern ook nog eens de druk opvoeren.”

“Mensen die hier deze week even op bezoek kwamen, bevestigden ook dat er hier een positieve vibe hangt, een zekere rust”, klonk D’Hollander alvast tevreden over de voorbije trainingsweek. “Men verbaasde zich er zelfs over maar ik ben er heel blij mee. Onze focus ligt nu evenwel toch volledig op de voorbereiding van die partij tegen Cercle Brugge. Het is niet dat we hier een weekje fun hebben beleefd.”

D’Hollander beseft dan ook dat zijn team zondagavond een levensbelangrijke wedstrijd tot een goed einde moet brengen: “We hebben nog niets in handen. Toch proberen we de druk weg te houden en verder te werken op een fijne manier. Onze zege in Eupen – de eerste na elf matchen – veranderde eigenlijk niet zoveel voor ons. Na de match heb ik de jongens gevraagde om even te genieten maar vanaf maandag ging de knop om en focusten we enkel nog op het duel tegen Cercle.”

“Natuurlijk hebben sommige spelers vertrouwen geput uit die zege maar eigenlijk gebeurde dat ook al na die match in Charleroi. Ook al leverde dat ook een nieuwe mentale opdoffer, toch voelde ik dat er iets leefde. Dat punt hadden we zeker verdiend maar het heeft geen zin om daar nog op terug te kijken. Het besef leeft natuurlijk wel hoe belangrijk deze match is.”

Net als vorige week kiest D’Hollander ook nu weer voor een (mini-)afzondering: “Zondagochtend zullen we al samenkomen en gaan we die partij rustig voorbereiden, zodat we net als in Eupen de juiste focus kunnen vinden. Toen deden we iets leuk voor de spelers: een montage van filmpjes van familieleden van onze spelers die hen opriepen dat ze die laatste kans moesten grijpen. Dat was een vrij emotioneel moment. Sommige jongens waren zelfs aan het huilen.”

“De zege in Eupen was dan ook de zege van het ganse team. De team manager verzamelde al die filmpjes. Zo waren er beelden van mensen die in Afrika leven. Tambedou zag voor het eerst in maanden nog eens zijn moeder terug want hij heeft enkel een foto van haar. Na die video had ik geen extra woorden meer nodig. Zoiets zullen we ook nu proberen. Een afzondering vanaf zaterdag had nu geen zin want de match is redelijk laat, dan zou je het effect verliezen.”

Toch staat D’Hollander mogelijk ook voor zijn laatste match als hoofdcoach van Essevee: “Daar ben ik totaal niet mee bezig”, houdt de ex-spits die boot af. “Ik zit zodanig in mijn bubbel en ben totaal niet meer mee met de actualiteit, hoewel ik me daar normaal graag mee bezig houdt. Nu is dat gewoon onmogelijk omdat ik constant bezig ben.”

“Ik hoorde Mbaye Leye niet”
“We hebben het gevoel dat het nu goed staat en dat we stap voor stap vooruitgaan. Ik hoor op training jongens nu ook op een manier coachen, zoals we het al een tijdje vragen”, vertelt een trotse D’Hollander. “We gaan duidelijk vooruit maar het is kort dag hé. We hebben geen twee weken tijd om dit voor te bereiden. Nee, ik hoorde de voorbije weken Mbaye Leye niet.”

“De voorbije weken waren heel leerrijk en voel zeker voldoening. Het is eigenlijk jammer dat het nu al de laatste wedstrijd is want de samenwerking met de staf loopt tof. Davy (De fauw) is ook top. Iedereen werkt heel goed samen en ik zou dit graag nog wel verder blijven doen. Dit is nu evenwel niet van belang, we moeten gewoon de match tegen Cercle Brugge voorbereiden. Nu lijkt iedereen het ons te gunnen dat we het behoud verzekeren maar maandag zal niemand er wakker van liggen als we zouden degraderen, dat is de realiteit. Ik ben nu ook niet bezig met de gevolgen van een degradatie, ook al besef ik dat dit een enorme impact zou hebben op deze club.”

Zondag is het dus alles of niets voor Essevee en daarbij wil D’Hollander in geen geval voorzichtig starten: “Natuurlijk zijn we gefocust maar ik kan niet vragen om niet meteen full gas te gaan. Hoe kan je dat als er hier 12.000 man zit? Die sfeer is opgepompt en mijn spelers zal ik niet kunnen tegen houden. Uiteraard moeten we bij de les blijven en de passlijnen afsnijden en onthouden wat we moeten doen in balverlies. We zijn in Eupen ook meteen voluit gegaan, hoewel de tegenaanval toch een belangrijk wapen is van hen.”

“We kunnen niet spelen met de handrem op, dat is onmogelijk”, aldus nog D’Hollander die ook rekent op de Essevee-fans om zijn spelers te steunen in die cruciale partij tegen Cercle. “Als ik zie hoeveel mijn spelers op hun gsm bezig zitten, wisten we allicht eerder dan ik dat ons stadion uitverkocht is. Natuurlijk is het een opsteker. Het is ongelooflijk hoe het hier leeft. Ik ken hier veel mensen en het is gek hoe ze via alle wegen nog aan tickets proberen te komen. Dit kunnen we hopelijk ook meenemen naar de toekomst toe!”

Toch beseft D’Hollander dat tegenstander het allerminst cadeau zal geven: “Zij hebben ook nog veel om voor te spelen want zij kunnen zich plaatsen voor Play-Off 2. Ik denk dat het nog meer leeft bij hen dat ze mogelijk nog twee derby’s kunnen spelen. Uiteindelijk denk ik dat Monaco op die manier ook een meerwaarde kunnen creëren met hun spelers als ze in Play-Off 2 kunnen uitkomen.”

“Cercle Brugge heeft altijd al een zekere intensiteit maar nu zullen ze er zeker voluit voor gaan. Het wordt dus zeker niet makkelijk. We gaan ons niet bezig houden met wat er op andere terreinen gebeurd want we zullen al werk genoeg hebben met onze eigen wedstrijd”, aldus nog D’Hollander die beseft dat zijn team zondag aan de ultieme match van de laatste kans toe is. “We moeten gewoon winnen. We gaan dit positief benaderen. Na de match tegen Gent gaf niemand ons nog een kans. We hebben nu iets mooi gecreëerd maar nu moeten we wel afmaken.”

Qua blessures was het de voorbije week dan weer eerder windstil aan de Gaverbeek: “Bossut is onzeker door een rugblessure. We zullen zien of hij fit raakt. Voor Ciranni geldt het zelfde, wellicht wordt dat ook moeilijk. Palumets wordt vandaag geopereerd aan de voet. Ook nu maken jonge kerels zoals Haerinck kans om bij de wedstrijdselectie te komen.”

Bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230421_93309519
« Laatst bewerkt op: april 21, 2023, 03:32:52 pm door Zigzag »

Offline Soulscream

• Leden
  • Voice of the voiceless!
« Reactie #101 Gepost op: april 21, 2023, 04:41:24 pm »
Is iedereen er gerust in dat Club wint tegen Eupen? Normaal zou dat moeten maar je weet maar nooit. Gent in het voordeel toch..

Offline Habib habibou

• Leden
  • 4451
« Reactie #102 Gepost op: april 21, 2023, 04:48:27 pm »
Is iedereen er gerust in dat Club wint tegen Eupen? Normaal zou dat moeten maar je weet maar nooit. Gent in het voordeel toch..
Gelijkspel is ook goed

Offline Sharky

• Leden
« Reactie #103 Gepost op: april 21, 2023, 04:56:50 pm »
Het is simpel: Wij MOETEN winnen, Eupen MAG NIET winnen! Als dat gebeurd dan barst er een groot volksfeest uit! Ik geloof erin maar ben ook realistisch. Makkelijk zal het niet worden.
Ik geloof wel dat Club minimaal 1 punt pakt tegen Eupen. Die gaan zich nog eens willen bewijzen voor eigen publiek en die laatste strohalm willen grijpen.
Laten we hopen dat wij ook die laatste strohalm grijpen!

Offline boerkens4ever

• Leden
« Reactie #104 Gepost op: april 21, 2023, 05:52:09 pm »

Eerlijk gezegd ik niet.

Offline Fats Domino

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #105 Gepost op: april 21, 2023, 07:22:55 pm »
Hopelijk krijgen we met een vol huis een echte match te zien.

Het spreekt voor zich dat ik hoop op een overwinning maar ik wil vooral ook niet dat het na 15 minuten 0-2 staat en Miroshi met rood in de kleedkamer zit.

Rode kaarten moeten we ten allen prijze vermijden. Spelers zullen op scherp staan maar we moeten opletten dat we niet te gretig zijn (met de voeten vooruit tackelen na slechte controle is een typisch voorbeeld)...

Miroshi maakt in de 91ste minuut de winning goal

Offline Habib habibou

• Leden
  • 4451
« Reactie #106 Gepost op: april 21, 2023, 09:54:54 pm »
Hopelijk krijgen we met een vol huis een echte match te zien.

Het spreekt voor zich dat ik hoop op een overwinning maar ik wil vooral ook niet dat het na 15 minuten 0-2 staat en Miroshi met rood in de kleedkamer zit.

Rode kaarten moeten we ten allen prijze vermijden. Spelers zullen op scherp staan maar we moeten opletten dat we niet te gretig zijn (met de voeten vooruit tackelen na slechte controle is een typisch voorbeeld)...

Miroshi maakt in de 91ste minuut de winning goal
Had er ook al zitten aan denken. Dan loop ik het veld op!

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #107 Gepost op: april 22, 2023, 09:24:27 am »
Ik zie op het Cercle-forum meerdere berichten van mensen die hun tickets geblokkeerd werden en hun rekeningnummer moeten geven voor een terugbetaling. Knap van de club om de tegenstander te weren uit onze tribunes.

Offline Pringless

• Gold Member
  • Leden
« Reactie #108 Gepost op: april 22, 2023, 09:57:16 am »

Eerlijk gezegd ik niet.
Als Club al gaat verliezen thuis van Eupen... Waarom zouden die dat doen? Mannaert heeft hier ook nog een verleden, denk dat hij ook liever ons in 1A ziet dan Eupen. En Club doet af en toe eens een transfer met ons.. Zie niet in waarom Club zich zal laten doen.
SV TILL I DIE

Offline Pringless

• Gold Member
  • Leden
« Reactie #109 Gepost op: april 22, 2023, 09:58:35 am »
Mijn gevoel zegt dat we het gaan halen, ik kan geen rekening houden met de degradatie, dit zou een enorme teleurstelling zijn. Ik had mij er al een tijdje bij neergelegd dat we gingen degraderen, deze kans komt voor mij compleet uit de lucht gevallen, maar nu we er zo dichtbij zijn kan/wil ik mij niet inbeelden dat we het nog gaan mislopen.
SV TILL I DIE

Offline Habib habibou

• Leden
  • 4451
« Reactie #110 Gepost op: april 22, 2023, 10:23:46 am »

Eerlijk gezegd ik niet.
Als Club al gaat verliezen thuis van Eupen... Waarom zouden die dat doen? Mannaert heeft hier ook nog een verleden, denk dat hij ook liever ons in 1A ziet dan Eupen. En Club doet af en toe eens een transfer met ons.. Zie niet in waarom Club zich zal laten doen.
Brugge doet het nie voor ons maar voor zichzelf hoor. Club kan zich niet permitteren te verliezen van Eupen voor eigen fans

Offline isidoor

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #111 Gepost op: april 22, 2023, 11:22:42 am »
Ik denk toch ook dat Club aan ons zal denken met hunne ex Vormer.

Offline japarov

• Leden
« Reactie #112 Gepost op: april 22, 2023, 11:49:27 am »
Laten we beginnen met zelf te doen wat we moeten doen en dat is WINNEN en dan pas naar anderen te kijken ;)

Offline jenske

• Leden
    • Jong Anzegem
« Reactie #113 Gepost op: april 22, 2023, 11:53:28 am »
D-day - 1 ...

Nieuws vanop training deze week?
Andere leuke wist-je-datjes?

Rustig hier nog...

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #114 Gepost op: april 22, 2023, 12:13:00 pm »
Voor de thuisblijvers ... blijkbaar wordt de match niet live uitgezonden.

Offline Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #115 Gepost op: april 22, 2023, 12:14:50 pm »

Jawel op play sports open

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #116 Gepost op: april 22, 2023, 12:43:46 pm »

Jawel op play sports open

Idd, net ook gezien ...

Offline Porky

• Leden
« Reactie #117 Gepost op: april 22, 2023, 04:19:55 pm »

Op proximus ook

Offline Habib habibou

• Leden
  • 4451
« Reactie #118 Gepost op: april 22, 2023, 04:38:44 pm »
Heel veel enthousiasme bij spelers en coach Cercle, maar ook bij de supporters online. Snap echter niet wat men wil bereiken. In play off 2 hebben ze niets te zoeken. Indien ze Europees voetbal halen, mogen ze niet deelnemen omdat ze de C-ploeg van Monaco zijn.

Offline Boer uit Waregem

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #119 Gepost op: april 22, 2023, 04:54:29 pm »
wie had da gedacht
da we op laatste speeldag dus nog kans zouden hebben op behoud...
Zelf blijven in geloven en ook content voor
ook al was ik voor velen de naieveling

mo we zijn der nog ni...
Forza essevee!!