Auteur Topic: Speeldag 34 : zondag 23/04/2023 18:30 : Essevee - Cercle Brugge  (gelezen 35593 keer)

Offline trollie

• Leden
Re: Speeldag 34 : zondag 23/04/2023 18:30 : Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #160 Gepost op: april 23, 2023, 09:31:06 pm »
Als je de voorlaatste bent op het einde van het seizoen dan verdien je het gewoon om te zakken...punt.Jaren geld weggesmeten aan mislukte transfers,een sportief beleid die op geen kloten trekt en NUL voetbalverstand in de bestuurskamer....Daar zit ons probleem...Even herbronnen in 2de,HOPEN dat er voldoende middelen gaan zijn om ooit nog terug te komen..en aub begin met een sportief directeur die er wat van kent...Geen enkele deftige transfer hebben wij gedaan de laatste jaren...Als Deschacht eigenlijk nog 1 van de beste was,dan moet je u toch vragen stellen...Triestig om te zien hoe ze ons clubje naar de kloten hebben geholpen dat is mijn gedacht...

Offline isidoor

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #161 Gepost op: april 23, 2023, 09:35:04 pm »
Het was bijna elke match hetzelfde wat betreft emoties : eerst ontgoocheling, dan euforie, en bijna altijd eindigend met ontgoocheling. Ik werd er onnozel van.

Offline Boer uit Waregem

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #162 Gepost op: april 23, 2023, 09:47:16 pm »
Het was bijna elke match hetzelfde wat betreft emoties : eerst ontgoocheling, dan euforie, en bijna altijd eindigend met ontgoocheling. Ik werd er onnozel van.
ook da gevoel…
mo koopte niks mee…

Offline Porky

• Leden
« Reactie #163 Gepost op: april 23, 2023, 09:51:12 pm »
Rare wissel om derijck eruit te halen voor braem..

Akkoord we moesten scoren ma haal dan vossen  eruit . Die zat piepedood

Tjah, da's voetbal hé

Scoort Braem de winning goal : goeie/geniale wissel
Scoort Bream niet : slechte/rare wissel

Wilde gewoon een extra spits ivm alles of niets.
Verliezen met 2-3 of 2-4 ... maakt nie uit dan hé.

Stond nog 2-2 en je speelt al met 4 spitsen, dan moet er geen 5e bij. Steek dan bruls in die ze kan droppen..

Slechte wissel, sowieso

Offline kulle

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #164 Gepost op: april 23, 2023, 09:56:57 pm »
Wij doen ons eerste wissel in minuut  80,terwijl  Cercle al 5 wissels gedaan had .

Offline isidoor

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #165 Gepost op: april 23, 2023, 10:01:37 pm »
Ik hoop dat ze in 1B onmiddellijk aan de kop spelen en echt kunnen gaan voor promotie. Ik denk dat het plezanter is om aan de kop te spelen in 1B, dan elk seizoen in 1A te moeten strijden tegen degradatie.

Offline mogul

• Leden
« Reactie #166 Gepost op: april 23, 2023, 10:02:34 pm »
Ja.  We hadden geen slimme mensen als coachen, ik had NOOIT het gevoel dat ze echt wisten wat ze deden.  Als je ziet hoe Cercle weet wat het moet doen, zelfs als het dan 2-2 wordt doen ze de juiste vervangingen om ons kortstondig succes te neutraliseren, onze coach stond erop te kijken en wist niet echt wat doen.  Derijck was ARCHISLECHT, maar hem dan vervangen door Braem, pfff, 2 minuten daarna was het 2-3.
Ik vraag mij soms af wat ze in de voor-analyse doen, speculoos koekjes eten met een kaffie? 
Is er nog een leven nu voor deze club in 1B met een negatief vermogen van 10 miljoen en ik weet niet hoeveel schulden? 
Daarbij moeten ze tabula rasa maken in de club. 
Wat ik ook niet kan begrijpen is dat mensen lekker staan te lachen na een degradatie en mensen dan nog uitlachen die zitten te bleiten.   Walgelijke arrogante kl##tzakken zijn het! 

Offline niederbacher76

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #167 Gepost op: april 23, 2023, 10:13:21 pm »
Ja.  We hadden geen slimme mensen als coachen, ik had NOOIT het gevoel dat ze echt wisten wat ze deden.  Als je ziet hoe Cercle weet wat het moet doen, zelfs als het dan 2-2 wordt doen ze de juiste vervangingen om ons kortstondig succes te neutraliseren, onze coach stond erop te kijken en wist niet echt wat doen.  Derijck was ARCHISLECHT, maar hem dan vervangen door Braem, pfff, 2 minuten daarna was het 2-3.
Ik vraag mij soms af wat ze in de voor-analyse doen, speculoos koekjes eten met een kaffie? 
Is er nog een leven nu voor deze club in 1B met een negatief vermogen van 10 miljoen en ik weet niet hoeveel schulden? 
Daarbij moeten ze tabula rasa maken in de club. 
Wat ik ook niet kan begrijpen is dat mensen lekker staan te lachen na een degradatie en mensen dan nog uitlachen die zitten te bleiten.   Walgelijke arrogante kl##tzakken zijn het!

Het strijdplan was nochtans duidelijk. Lange ballen in de rug van de verdediging van Cercle dat hoog opschuift en de tegenstander probeert te versmachten.  We hebben hierdoor wel degelijk veel gevaar /paniek gecreëerd. Ik vond dat vrij goed bekeken. Het had geen zin om in zo een nerveuze match rustig proberen op te bouwen als je weet dat Cercle hoge pressing speelt en iedereen in balbezit voortdurend opjaagt.
Maar zoals altijd beginnen we een match op een dramatische manier en staan ze te slapen in de verdediging. Alle afvallende ballen waren voor Cercle.

Wanneer het 2-2 wordt , moesten we iets rustiger gebleven zijn. Cercle moest immers ook winnen...
Een 4de spits erin was geen goed idee, beter had geweest Tambedou en Bruls erin te steken. Vormer geraakte ook niet meer vooruit de laatste 20 min.

Offline kulle

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #168 Gepost op: april 23, 2023, 10:23:24 pm »
Natuurlijk, zwakke wissel,en zeker Braem,wat een luxe als je Bruls 85 minuten op de bank laten

Offline Komaan_boeren

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #169 Gepost op: april 23, 2023, 10:31:03 pm »
Volgend seizoen mogen we toch een opkuis beginnen inzetten. Braem is te zwak, veel inzet maar gwn qua niveau te zwak. Ik snap wel dat ze er een  cultheld van willen maken met zn verleden maar hij kan het gewoon niet aan.
Miroshi wil ik nooit meer in een truitje van Waregem zien. Van de 78 doelpunten tegen komen er wss 50 van links.  Deze match de eerste 2 weeral via de linkerkant.
Gano zal wel vertrekken wat voor wat financiële ruimte zal zorgen. Hij scoort wel zn doelpunten maar dat is het dan ook maar.
En dan nog deze bedenking: waarom Brüls gaan halen, wss krijgt die man ook een schoon loon, voor de laatste matchen hem mss 5min op het einde in te zetten. We spelen al 2 seizoenen met 2 spitsen waardoor ons middenveld gewoon verzuipt en niemand in de staff ziet dat... 1B betekent voor mij niet direct catastrofaal maar wel een serieuze call om eens vanaf 0 te beginnen op sportief vlak.

Offline Zigic14

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #170 Gepost op: april 23, 2023, 10:50:50 pm »
Wat een koude douche ...
... maar als je u nog moet redden op de laatste speeldag, tjah, dan weet je dat je het deksel op de neus kan krijgen. Het is niet vandaag dat we het verloren hebben hé.

Los daarvan, ik ga even harde supporter blijven en zal het forum blijven online houden/beheren/modereren/managen alsof we in eerste zitten.

Super kerel! Merci daarvoor. Ik zal wat extra ads aanklikken  ;)

Offline belli

• Leden
« Reactie #171 Gepost op: april 23, 2023, 11:41:10 pm »
Kga mijn analyse nog niet posten wegens te ontgoocheld. Maar supporter in goeie en kwade dagen!
Hopelijk beseft het bestuur dat ook zij fouten heben gemaakt.

Offline Habib habibou

• Leden
  • 4451
« Reactie #172 Gepost op: april 23, 2023, 11:57:00 pm »
Gastjes tijd voor buitenlands geld. Ook al worden we dan sletten van Monaco bv. Zo blijf je wel in eerste klasse he

Offline essevee007

• Leden
« Reactie #173 Gepost op: april 23, 2023, 11:58:41 pm »
Volgend seizoen mogen we toch een opkuis beginnen inzetten. Braem is te zwak, veel inzet maar gwn qua niveau te zwak. Ik snap wel dat ze er een  cultheld van willen maken met zn verleden maar hij kan het gewoon niet aan.
Miroshi wil ik nooit meer in een truitje van Waregem zien. Van de 78 doelpunten tegen komen er wss 50 van links.  Deze match de eerste 2 weeral via de linkerkant.
Gano zal wel vertrekken wat voor wat financiële ruimte zal zorgen. Hij scoort wel zn doelpunten maar dat is het dan ook maar.
En dan nog deze bedenking: waarom Brüls gaan halen, wss krijgt die man ook een schoon loon, voor de laatste matchen hem mss 5min op het einde in te zetten. We spelen al 2 seizoenen met 2 spitsen waardoor ons middenveld gewoon verzuipt en niemand in de staff ziet dat... 1B betekent voor mij niet direct catastrofaal maar wel een serieuze call om eens vanaf 0 te beginnen op sportief vlak.

Grootste opkuis in bestuur aub.

Offline esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #174 Gepost op: april 24, 2023, 12:05:37 am »
Gastjes tijd voor buitenlands geld. Ook al worden we dan sletten van Monaco bv. Zo blijf je wel in eerste klasse he
Alsof 1ste klasse alles is dat telt. Liever een paar moeilijkere jaren dan geen club meer op termijn.

Offline essevee007

• Leden
« Reactie #175 Gepost op: april 24, 2023, 12:24:07 am »
Verschillende dingen gaan door mijn hoofd nu. Al sinds mijn 5e (jaar 89) ga ik naar essevee. De grootste ontgoocheling was tot nu toe het jaar 97’ of iets toch vergelijkbaars. Deze sluit aan. Het raarste was dat ik nu daar zat met mijn zoontje van 7. Die plots sinds een jaar half geleden de voetbalmicrobe te pakken had en dus daar volgt essevee dan ook plots. Het manneke had eerst geen ticket door het immens snel uitverkochte stadion. Ik moest en zou nog een ticket vinden. Dat lukte. Dat kereltje in de wolken. Ik hoopte zo dat hij eens euforie zou meemaken. Niet beseffende welke mooie tijden WIJ gehad hebben zag hij enkel verlies en ergernis. Toch raakte hij steeds meer bezeten door essevee. Hij wou zijn sjaal en truitje en beloofde dat laatste als we erin bleven als cadeau.

Hij besefte of verstond nog een dag voor de match niet wat degradatie was. Maar plots sinds vandaag snapte hij het wel. Beter zelf dan ik dacht. Hij was overdonderd door de sfeer met tifo en gezangen en een vol huis. Die 0-1 en 0-2 kwam. Plots begon die te huilen. Het is voetbal maar zoals ze zeggen nog steeds de belangrijkste bijzaak. Dat doet toch iets met je als hij daar zat. Terwijl er ook emoties door u heen gaan.

Dan kwam het onvoorstelbare. De rollercoaster. 1-2,2-2,3-2 .... maar het mocht niet zijn en toen kwam die 3-2. Ook bij het thuiskomen bij de mama was hij nog ontroostbaar en veel vragen stellen waar ik niet meteen een antwoord kan opgeven.

Nu de rest,... Mijn emoties. Veel herinneringen (vooral laatste 18 jaar) duiken terug op. Zowel de voetbal als de tijden er rond met vrienden voor en na en tijdens en Europees....

Frustraties. Hoe een steeds verder groeiende club op en naast verkloot wordt in 3 jaar tijd door pure onkunde en sorry dat ik het zeg onbekwame prutsers in het bestuur. Al 3 jaar de meeste tegengoals en dat maar steeds niet oplossen. Leye aanstellen (ok nog),... maar hem houden tot op 5 matchen van het einde? Uitgaande transfers zelden tot nooit geld uit rapen. Een ploeg die elk jaar groeide en een herkenbare identiteit had en zelf even een G5 club was.

Frustratie 2. Eupen die voor 1800 man speelt en 1-5 verliest tegen ons en daarnet 7-0... Die mannen blijven daar in!? Fred is geen topper. Maar met hem 12 matchen geleden zaten we er nog in.  Je kan nu wel zeggen we gaan terug over volgend jaar. Er is veel kapot en je zet éénmaal terug in 1e weer veel stappen achteruit terwijl je er zoveel vooruit had gezet en er een structuur stond. Ook had ik graag volgend jaar een ploeg gebouwd zien met vormer vanaf dag 1.

Frustratie 3. Deze ploeg op papier mag NOOIT zakken. Maar cercle en Kortrijk waren slimmer en namen snel andere trainers.

Ik voel me het minst gefrusteerd over onze spelers. Die gingen er veel voor en inzet was veelal 110%. Tactisch was er geen plan. En dan komen we terug bij het puntje van een TRAINER.

2e klasse.... gaan spelen tegen reserven Brugge, Genk, Anderlecht en standard. Vernederend. Niet stijgen zou een immense ramp zijn als we nu al verder kijken. Laten we hopen dat het een eenmalig accident de parcours is. Ook nu er nog 2(3) stijgen. Seizoen 25/25 msh weer maar 1. 1x 2 jaar in 2e en je zit msh blok voor paar jaar.

Wat met het financiële? Welke spelers blijven? Grote vraagtekens.

Deze club hoort niet in 1B. Hoeveel kunnen er dit? 13000 man en een vol kot krijgen na 1dag ticketverkoop. Een topsfeer als vandaag. De accomodatie.... Deze club hoort daar echt niet.

Klotegevoel. Het project lijkt afgebroken. Alhoewel dit gevoel er al wat was 3 jaar geleden. Maar nu lijken we de kist in te gaan en vergeten ze ons. Dus aub 1x accident parcours en dan nooit meer.

Aan allé vandaag en de tifomakers een dikke merci. Aan ons lag het zeker NIET. Grote kuis in bestuur AUB.

Pijnlijke dag.

Offline Porky

• Leden
« Reactie #176 Gepost op: april 24, 2023, 07:04:34 am »
Ik zag toch maar weinig emoties bij de spelers..
Alsof ze dachten.. vorig jaar zullen wel bij een andere club zitten

Offline mutske

• Leden
« Reactie #177 Gepost op: april 24, 2023, 07:14:40 am »

Wie van heeft binding met ZW? Alleen met hun portemonnee en een Vormer, Gano, Fadera, Ndour... weten ook wel dat ze ergens anders hun kans gaan krijgen. Fila die was hier 6 maanden. Vossen en Derijck mogen blij zijn dat we zakken want dat is hun niveau en dan wil ik het nog zien of ze meekunnen.

Offline Neleuh1985

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #178 Gepost op: april 24, 2023, 07:48:30 am »

Wie van heeft binding met ZW? Alleen met hun portemonnee en een Vormer, Gano, Fadera, Ndour... weten ook wel dat ze ergens anders hun kans gaan krijgen. Fila die was hier 6 maanden. Vossen en Derijck mogen blij zijn dat we zakken want dat is hun niveau en dan wil ik het nog zien of ze meekunnen.
Ja ik heb dat ook gedacht toen ze de spelers kwamen groeten. Ik hoop maan 1 ding en dat is dat er bij die mannen geen clausule inzit dat ze gratis weg kunnen bij degradatie. Ik ben er niet zo vertrouwd mee eigenlijk. Of dat een standaardclausule in een contract?

Offline Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #179 Gepost op: april 24, 2023, 08:27:32 am »
Zuur. Verhaal als zovele wedstrijden dit seizoen.

En wat nu...? Uit het moeras van 2e geraken is niet zo makkelijk als andere zeggen.
Echter laten we de ploeg niet in de steek.