Ik wil jullie bij deze echt graag een hart onder de riem steken, als Cercle-supporters weten we wat het is om te moeten degraderen. 1B is geen pretje (vooral door de verminderde media-aandacht en minder aangename verplaatsingen) maar een kampioenenfeestje is wel zálig en wens ik jullie zeker toe.
Ik denk dat bijna elke Cercle-fan jullie in 1A had willen zien, maar degraderen doe je niet op één speeldag. Heb veel reacties gezien vanuit Essevee-hoek dat het vieren door ons ongepast was, maar voor ons was dat plekje in POII eindelijke eens beloning na vele moeilijke jaren na de degradatie en was de ontlading groot. Wat niet wegneemt dat we het niet enorm k*t vonden voor jullie, echt waar.
Hoe dan ook, hopelijk snel terug in eerste, waar jullie een plekje hebben. Courage!!
PS. Volgend jaar promoveren er twee teams uit 1B rechtstreeks en kan een derde promoveren via een eindronde. Dus veel meer kans om snel terug te zijn dan dat dat vorige jaren het geval was.
Ongepast? Absoluut niet, dat is toch meer dan normaal. Cercle heeft een heel mooi seizoen achter de rug,waarbij men bij Cercle tenminste direct durft handelen. Blijf je met Thalhammer spelen dan stonden jullie waarschijnlijk ook te vechten tegen degradatie. Ik ben iemand van de 'oude garde' waarbij Cercle altijd graag werd gezien, remember die keer dat Cercle tegen Essevee speelde in tweede klasse. Nu is de relatie wat minder dacht ik?
Maakt niet uit, jullie konden volgens mij niet anders dan die Monaco-deal te nemen of het was waarschijnlijk anders gelopen. Ik ben daar niet kritisch over. Dat logo veranderen vond ik raar en pijnlijk, maar persoonlijk was ik ook niet tevreden met de naamsverandering van ons stadion,en wij hebben geen buitenlandse baas. Maar, jullie spelen met Vanhoutte,Deman,Somers die uit de eigen jeugd komen, wij en vele andere clubs kunnen dat niet zeggen. En bij jullie zit er een idee achter, hoe spelen, wat moeten ze doen. Dan hadden wij het plan met lange ballen te spelen die een minuut of 20 lukte. Maar jullie coach wist heel goed wat hij moest doen en deed die vervangingen, de onze wist daar geen raad mee.
Ik blijf Cercle en de supporters die ik ken sympathiek, het was volledig normaal die vreugde. Wij hebben het vooral laten liggen tegen Eupen thuis, tegen KVO thuis en uit en tegen Seraing uit.
Ik heb gisteren - na de euforie van POII - ook heel veel mensen horen zeggen dat ze het Waregem zeker gunden om in 1A te blijven, er is altijd wel respect geweest tussen beide ploegen. Maar ja je hebt er altijd die graag ruzie zoeken en stoken, die zitten bij elke ploeg.
Wat Monaco betreft, als ze twee weken later geweest waren was het over en uit voor Cercle. Het was of kiezen voor het Monaco-project of meer dan honderd jaar traditie (en het prachtige stamnummer 12) in de vuilbak. Het is niet ideaal, maar het zorgt er wel voor dat ik al die jaren nadien nog naar mijn favoriete voetbalploeg ben kunnen gaan kijken, met hoogtes en laagtes. Over het logo, dat is een beslissing geweest van onze oude (Belgische!) CEO. Hij heeft dat er door geduwd wegens ‘rebranding’, komende van Coca-Cola zegt genoeg.. Meer zelfs, Monaco heeft hun ongenoegen sterk laten blijken over de manier waarop én op dat vreselijke logo. Maar ja, ga maar eens terug als alles besteld en aangepast is.
Soit, het is gigantisch balen nu maar jullie komen er sterker uit. De promotie (wanneer die ook komt, liefst zo snel mogelijk) zal een gigantisch volksfeest zijn die je je nog lang zal herinneren. Althans, zo was het bij ons toch. Na regen komt zonneschijn!