Auteur Topic: Oefenprogramma 2023-2024  (gelezen 41978 keer)

Offline BorisB9

• Leden
Re: Oefenprogramma 2023-2024
« Reactie #180 Gepost op: juli 28, 2023, 09:43:12 pm »
Het bestuur is zich zeker bewust van de pijnpunten en ze zullen die ook trachten op te lossen. Het is aan ons wat geduldiger te zijn en alles in perspectief te bekijken. We zitten nu éénmaal in 1B. Ik persoonlijk verwacht geen walk-over in het begin van het seizoen. Eens de nieuwelingen (die er zeker komen) goed ingepast zijn, zie ik ons binnen de top 2 te eindigen. Uiteindelijk zal de ervaring van ons team de doorslag geven.

Offline Regenboogboer

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #181 Gepost op: juli 28, 2023, 10:04:23 pm »
Net wat naar Union - rsca aan het kijken… hoe dramatisch is Anderlecht zeg… en jullie zouden klagen… een zeef van een verdediging daar…

Wij zitten in 1B, WIJ. Kijk naar jezelf ipv anderen. Al die rooskleurigen hier, man man man, durf het toch eens onder ogen zien?
Er zijn er hier die zeggen "we zijn vorig jaar gedegradeerd op details..." komaan zeg. We zijn gedegradeerd omdat we al 4 jaar geen goed voetbal meer brengen, geen drive, geen goede visie, geen goede transfers... dat, en alleen dat is de reden van de terechte degradatie.
En iedereen ziet dat Gano en Vossen niet werkt, en toch blijft men dit maar proberen. Iedereen ziet dat Tambedou op de 6 best zou renderen, nee we maken hem CV. Neen, Fredje wordt het ook niet.

Offline ManU

• Leden
« Reactie #182 Gepost op: juli 28, 2023, 10:19:23 pm »
Net wat naar Union - rsca aan het kijken… hoe dramatisch is Anderlecht zeg… en jullie zouden klagen… een zeef van een verdediging daar…

Wij zitten in 1B, WIJ. Kijk naar jezelf ipv anderen. Al die rooskleurigen hier, man man man, durf het toch eens onder ogen zien?
Er zijn er hier die zeggen "we zijn vorig jaar gedegradeerd op details..." komaan zeg. We zijn gedegradeerd omdat we al 4 jaar geen goed voetbal meer brengen, geen drive, geen goede visie, geen goede transfers... dat, en alleen dat is de reden van de terechte degradatie.
En iedereen ziet dat Gano en Vossen niet werkt, en toch blijft men dit maar proberen. Iedereen ziet dat Tambedou op de 6 best zou renderen, nee we maken hem CV. Neen, Fredje wordt het ook niet.
Als het je zo tegensteekt, waarom ga je dan nog ? Om je te ergeren ? Man…

Offline trollie

• Leden
« Reactie #183 Gepost op: juli 28, 2023, 10:33:45 pm »
Mijn enige hoop is dat Caluwé toch nog het licht ziet en tnog serieus kan bijsturen...We blijven in hetzelfde bedje ziek...We spelen nog altijd het voetbal dat al jaren is voorbijgestreefd....Met Vormer,Brüls,Derijck,Vossen,Gano.... ga je niet los kampioen spelen hoor....Zijn daarbij (met respect voor hun loopbaan) nog eens veel te traag geworden voor het hedendaags voetbal....
Nog geen enkele verdediger erbij...Wie kan dat verklaren...Mss willen we er dit jaar graag terug 75 in ons mandje....
Nope,Ik zag het positief in na de degradatie toen ze zelf naar buiten kwamen dat er  fouten waren gemaakt en dat er dingen gingen veranderen....maar in feite...er is just nog niets anders dan de laatste jaren...Hopelijk kan die Caluwé nog wat tegengas geven.... Tis nie goed ee gasten als we eerlijk zijn...voorbereiding of niet...en vooral...te traag...

Offline Porky

• Leden
« Reactie #184 Gepost op: juli 28, 2023, 10:48:40 pm »
De matchen tegen brugge en genk waren beter..
Waarom?
Gano deed niet mee!

Offline Regenboogboer

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #185 Gepost op: juli 28, 2023, 10:48:49 pm »

Man toch. Ik ga omdat ik supporter ben voor mijn club, en dat zal ik altijd zijn. Maar een echte supporter die durft ook eens kritiek geven op het beleid en durft iets in vraag stellen. Zoals mij zijn er nog, zie het forum. Of mogen alleen de mensen komen kijken die graag de tandem Gano-Vossen graag zien? Alleen de ja-knikkers? Zoals San Iker zei, grow up en wordt volwassen.

Offline Regenboogboer

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #186 Gepost op: juli 28, 2023, 10:56:40 pm »
Waarom?
Gano deed niet mee!

2

Al bij nagenoeg elke ploeg in 1A gespeeld en overal waren ze blij dat ze er van af waren. Beste transfer die we kunnen doen, is van hem afgeraken.

Offline ManU

• Leden
« Reactie #187 Gepost op: juli 28, 2023, 11:00:50 pm »

Man toch. Ik ga omdat ik supporter ben voor mijn club, en dat zal ik altijd zijn. Maar een echte supporter die durft ook eens kritiek geven op het beleid en durft iets in vraag stellen. Zoals mij zijn er nog, zie het forum. Of mogen alleen de mensen komen kijken die graag de tandem Gano-Vossen graag zien? Alleen de ja-knikkers? Zoals San Iker zei, grow up en wordt volwassen.
Wat een kinderlijke reactie… maar goed, ik ga jullie verder laten wentelen in negativiteit… ik hoop dat je wat zult kunnen slapen na het verlies tegen Cambuur… man man man…

Offline jakkie3000

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #188 Gepost op: juli 28, 2023, 11:02:56 pm »
Laat ons een kat een kat noemen: posities die cruciaal zijn voor een elftal zijn niet ingevuld/nog geen zekerheden:
1) doelman
2) centrale verdediging
3) backposities
4) middenveld
5) aanvallende flanken
6) spits

Op punt 1) geven we misschien nog het voordeel van de twijfel met Bostyn en de nieuwe keeper. 2) is met Derijck een absoluut dieptepunt 3) wie is onze rechtsback en linksback - Ciranni en Miroshi zijn een drama 4) die nieuwe speler is gehaald qua balrecuperatie - akkoord maar we missen snelheid én al zeker als je het spel wil maken 5) aanvallende flanken - wie zullen dat in godsnaam zijn? 6) Ndour vooraan is een certitude- Vossen en Gano zijn volledig verleden tijd. Vossen kan nog geen pas van 3 meter geven en heeft nog nooit een bal afgepakt. Breekt nu alweer geen potten in de voorbereiding tegen onder andere Janneke en Mieke.

Oh ja, dit is puur mezelf de vraag stellen als basis van een elftal en de antwoorden die ik geef als iemand die het Essevee en het voetbal probeer te volgen. Er is nog héél veel werk op sportief vlak. En Derijck, Miroshi, Ciranni, Vossen en Gano kunnen totaal niet mee. Ze zijn de verpersoonlijkingen van géén modern voetbal.

Hopelijk zien de juiste mensen dat en luisteren ze naar mensen die er wat van kennen. Daarmee bedoel ik de sportieve mensen op het veld die het hopelijk durven aangeven.

Het is nu nog mogelijk om in te grijpen

Een gans elftal dus.

Bertrand, dank u wel voor uw reactie en ik begrijp ergens uw cynisme.

Kan jij mij eens jouw noodzakelijke profielen geven voor Essevee in 2e klasse? Daarmee bedoel ik realistische eigenschappen voor huidige spelers/nieuwe spelers om ons op het eind van het seizoen promovendus te maken.

Volgens mij dienen we het volgende te hebben:
- ervaren voetballende centrale verdediger ~ genre D’Haene, Leleu, Colpaert,…
  > technisch goed in mandekking, sobere passing, balaanname én kopspel
  > fysiek juiste snelheid, iets van startsnelheid, algemene kracht, sprongkracht en evenwicht
  > mentaal goede concentratie, anticipatie, beslissingen, positiespel, werkkracht en leider
  > absolute topprioriteit van de laatste 5 seizoenen én ja zeer moeilijk te vinden, dat weet ik ook maar ze zijn er hoor. En velen spelen in buurlanden in lage(re) klassen zoals andere mensen hier ook al terecht hebben aangegeven
- rechts en linksback ~ genre De Fauw, Maréval, Hamalainen 1.0,…
  > technisch goed in mandekking, passing, voorzetten en tackle
  > fysiek snelheid, uithoudingsvermogen, algemene kracht, lenigheid en evenwicht
  > mentaal goede concentratie, anticipatie, beslissingen, positiespel, werkkracht en teamplayer
- middenvelder 6 of 8 ~ genre Meité/Malanda/…
  > technisch sterke passing, algemene techniek, balaanname, mandekking, kopbalsterk en tackle
  > fysiek snelheid, minimum startsnelheid, algemene kracht, lenigheid, sprongkracht en uithoudingsvermogen
  > mentaal inzicht, agressiviteit, concentratie, anticipatie, beslissingen, positiespel, werkkracht en teamplayer
- flankspeler ~ genre Fadera, Bongonda, Olayinka, Dompé,…
- spits ~ genre Leye, Salou, Harbaoui,…
  > Harbaoui was de laatste goede maar eigenlijk was die fysiek al te traag, mentaal soms al eens te gemakzuchtig én miste hij verdedigende drive

De technische eigenschappen die we bij zo veel profielen volgens mij missen én essentieel zijn in het (moderne) voetbal zijn technische basisaspecten zoals balaanname, passing, algemene techniek en het technisch beheersen van voorzetten (=voorzetten kunnen lage voorzetten over de grond, scherpe voorzetten in de rug van de verdediging of hoge voorzetten voor kopbalsterke/fysiek sterke spelers zijn). Aanvullend: zeer weinig gevaar komt voort uit de posities naast die van de aanvallende flankspelers en middenvelders. Voorbeelden: Een centrale verdediger met een rechtstreekse cross of tempowissel waar de tegenstander een minderheid heeft, een back die een doorsteekpas tussen middenveld en verdediging tegenstander geeft, een back die gerichte flankwissels geeft, een verdedigende middenvelder die de bal in de vrije ruimtes van de tegenstander speelt (die laatste situatie kan dus ook in de rug van de verdediging hé met lopende spelers),…

De fysieke eigenschappen die we volgens mij en vele anderen die Essevee fan zijn missen, zijn startsnelheid, algemene snelheid, uithoudingsvermogen en kracht. Hoe wij de laatste 4 à 5 jaren zoveel spelers duels zien verliezen,… heeft een reden. We hebben oudere spelers die het fysiek nooit hebben kunnen opbrengen én het voetbal is dan nog eens zeer snel aan het evolueren. Vandaar ook niet toevallig de 5 namen die ik hierboven ook vermeldde en die fysiek ook al niet meekunnen.

De mentale eigenschappen zijn volgens mij in eerste instantie zelfs de werkkracht/honger, het mentale inzicht op vlak van timing in anticipatie, zeer zwakke concentratie en zwak vermogen qua beslissingen,… dit lijkt een evidentie maar er zijn er te veel die het niet kunnen. Én al zeker niet kunnen onder hoge snelheid of druk van een of meerdere tegenstanders, al zeker tegen een georganiseerd team met betere én hongerige individuen.

Nooit gedacht dat ik op reis zo een epistel ging typen, blijkbaar heb ik het nodig om even van me af te schrijven. Het doet me pijn om te lezen/zien welke zwakke spelers met onze mooie club spelen.

Slaapwel en een goede vakantie aan iedereen  ;)

Offline Regenboogboer

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #189 Gepost op: juli 28, 2023, 11:18:47 pm »

Wat een kinderlijke reactie… maar goed, ik ga jullie verder laten wentelen in negativiteit… ik hoop dat je wat zult kunnen slapen na het verlies tegen Cambuur… man man man…

Uw reactie zegt genoeg. Al hadden ze gewonnen, daar gaat het niet om, het gaat er om dat de ploeg niet draait met Gano-Vossen en dat de nieuwe coach het helaas ook niet ziet. Dat we opnieuw niet goed spelen en dat dat al jaren zo is.
Jij bent fan van Gano, ik niet. Kijk naar de resultaten, en dat is 1B.

Offline japarov

• Leden
« Reactie #190 Gepost op: juli 28, 2023, 11:26:04 pm »
Mannen ik oordeel pas na 10 wedstrijden ja inderdaad competitiewedstrijden die van belang zijn de rest is zever in pakskes , ik ben mss naiëf maar kijk naar Anderlecht winnen vorige week 3 0 tegen Ajax en ze waren goed volgens de kranten ? Vandaag gaan ze meer dan verdiend de boot in bij Union kon zelfs 5-0 geweest zijn ik wil maar zeggen tis vanaf 13aug dat telt al de rest doet er niet toe !!!!

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #191 Gepost op: juli 29, 2023, 12:24:38 am »
Laten we samen allemaal een kaarsje branden dat Gano zo vlug mogelijk vertrekt. Vossen met Ndour en een nieuwe linkerflank vooraan met daarachter vormer/Bruls. Zou in mijn ogen al flink war oplossen.

Eerlijk, als we allemaal willen dat Gano vertrekt, waarom moeten we ons als club nog gijzelen en per se een transfersom ontvangen.
Het is vorig jaar niet gelukt, wat maakt dat het dit jaar wel zal lukken?
En laat ons eerlijk zijn, Gano loopt hier al 2j tegen zijn goesting. Als team heb je er niets aan.

Gano is een financiële tegenslag, die we mss moeten lossnijden om sportieve en daarbijhorende financiele successen te kunnen boeken.

Vossen - Ndour dat zal het moeten worden. Een goeie LB, met voorzet. Dan kan vossen ook gaan scoren. Bruls vanaf rechts, moet ook wel nog lukken.

Volgens mij wil niemand hem ...

Offline Fats Domino

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #192 Gepost op: juli 29, 2023, 07:04:40 am »
Waarom?
Gano deed niet mee!

Er wordt hier ook nooit over Rommens gesproken, maar die brengt echt niets bij

Offline isidoor

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #193 Gepost op: juli 29, 2023, 09:42:48 am »
Van alle spelers vind ik Sormo en Rommens het zwakst.

Offline Neleuh1985

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #194 Gepost op: juli 29, 2023, 09:57:35 am »
Rommens was nochtans sterkhouder bij RWDM..

Offline nick

• Leden
« Reactie #195 Gepost op: juli 29, 2023, 10:07:48 am »
Rommens was nochtans sterkhouder bij RWDM..

Rommens zal moeten schuiven voor die Savic die voor de verdediging zal geposteerd worden naast Sisako om zo voor meer evenwicht te zorgen

Online San Iker

• Leden
« Reactie #196 Gepost op: juli 29, 2023, 10:43:02 am »
Rommens is een grote teleurstelling tot nu toe.
Snelheid van uitvoering is gewoon te laag, en zelf is ie ook te statisch.
Voetballend wel sterk, maar enkel als hij tijd krijgt.
Zou als 6 beter tot zijn recht komen met loper naast hem, maar dat hebben we niet

Vraagje: Is Caluwé aanwezig tijdens de oefenmatchen?
« Laatst bewerkt op: juli 29, 2023, 11:28:50 am door San Iker »

Offline tomtom

• Leden
« Reactie #197 Gepost op: juli 29, 2023, 11:38:51 am »
Rommens heeft wel een goede traptechniek.
Viel me op tegen Cambuur dat Vormer eerste helft de corners gaf en Rommens in de 2e helft.

Eerlijk? Die van Rommens waren een pak beter en gevaarlijker.
Vormer, Bruls, Diop hadden er eigenlijk ook niet echt zin in.

Drie vervangingen in minuut 82, wat is daar ook het nut van?
Haerinck, Demuynck en Diop mochten 8 minuten spelen in een oefenmatch…

Gano werkte echt wel in eerste helft. Was ook tegen Ciranni aan de rust zijn frustraties aan het uiten over ballen die hij niet kreeg. Leek me geen speler die nog zijn matchke meepikte om dan te verkassen. Speelde ook 90min.

Offline isidoor

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #198 Gepost op: juli 29, 2023, 11:52:43 am »
Het is straf dat we moeten hopen dat het bestuur de pijnpunten ZIET. Er wordt toch verondersteld dat ze iets van het hedendaagse voetbal kennen, toch ? Of moeten we daaraan gaan twijfelen. Eerlijk, een goeie trainer heeft nu al zijn typeploeg zo goed als klaar, 14 dagen voor het begin van de competitie. Maar als je de oefenmatchen bekijkt, is er geen sprake van een type ploeg. Ligt het aan de trainer Fred Raket ?

Offline deprez frans

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #199 Gepost op: juli 29, 2023, 12:15:48 pm »
welke ploeg heeft op dit moment zijn ploeg al klaar niemand in 1a en zeker niet in 1b