Auteur Topic: Speeldag 01 : zondag 13/08/2023 - 19.15u : Essevee - Royal Francs Borains  (gelezen 24772 keer)

Offline WAREGEM_ACAB

• Leden
  • voor wie? voor ESSEVEEE!!!
Re: Speeldag 01 : zondag 13/08/2023 - 19.15u : Essevee - Royal Francs Borains
« Reactie #140 Gepost op: augustus 13, 2023, 10:47:15 pm »
Verdediging en middenveld is echt een ramp. Ik weet ook niet wat de bedoeling was van die Savic te halen maar hij is echt rampzalig. Willen terug centraal, Derijck er uit & Bagan op links. Tambedou voor savic. Ndour op rechts & traoré links. Brüls op de 10 (want we hebben geen 10). Ik zou zelf Gano durven laten starten als target spits. Bon blij dat we Traoré nog hebben, die jongen toont tenminste creativiteit en inzet. Ik weet ook wel niet hoe lang dat zal duren aangezien gij soms zelf bijna laatste man stond. Als hij zo verder speel & het team dit niveau aanhoudt dan zijn we hem kwijt in Januari.

Offline Habib habibou

• Leden
  • 4451
« Reactie #141 Gepost op: augustus 13, 2023, 10:53:06 pm »
Verdediging en middenveld is echt een ramp. Ik weet ook niet wat de bedoeling was van die Savic te halen maar hij is echt rampzalig. Willen terug centraal, Derijck er uit & Bagan op links. Tambedou voor savic. Ndour op rechts & traoré links. Brüls op de 10 (want we hebben geen 10). Ik zou zelf Gano durven laten starten als target spits. Bon blij dat we Traoré nog hebben, die jongen toont tenminste creativiteit en inzet. Ik weet ook wel niet hoe lang dat zal duren aangezien gij soms zelf bijna laatste man stond. Als hij zo verder speel & het team dit niveau aanhoudt dan zijn we hem kwijt in Januari.
Volledig eens met uw opstelling. Bruls is jammergenoeg van niet beter hebben. Vossen, Demuynck en Diop als invallers.

Offline RonnyDePonny

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #142 Gepost op: augustus 13, 2023, 11:05:09 pm »
Volledig eens met uw opstelling. Bruls is jammergenoeg van niet beter hebben. Vossen, Demuynck en Diop als invallers.
Bruls vond ik juist bij de beteren, die trapt tenminste nog eens een bal naar voor in tegenstelling tot sommige anderen

Offline WAREGEM_ACAB

• Leden
  • voor wie? voor ESSEVEEE!!!
« Reactie #143 Gepost op: augustus 13, 2023, 11:06:32 pm »
Bruls vond ik juist bij de beteren, die trapt tenminste nog eens een bal naar voor in tegenstelling tot sommige anderen
Hij was veel te onzichtbaar deze match, op twee matchen na in 1A trouwens ook. Maar wordt gewoon volledig verkeerd gebruikt. Moet op de 10!

Offline Habib habibou

• Leden
  • 4451
« Reactie #144 Gepost op: augustus 13, 2023, 11:06:48 pm »
Akkoord durft naar voor spelen, soms goed soms minder. Maar hij was toch aan het zwemmen  en had vaak balverlies

Offline mutske

• Leden
« Reactie #145 Gepost op: augustus 13, 2023, 11:30:22 pm »
Ik blijf erbij zolang den boel niet uitgekuist wordt van boven tot beneden. Gaan we dieper en dieper zakken. Ik was al tegen een verlenging van Vossen en Vormer en na vandaag nog eens duidelijk waarom.  De ploeg blijft ziek en dezelfde spelers mogen blijven spelen.  Je staat 2-0 achter en je wacht tot 8 minuten voor tijd om een verdediger op te offeren.  Niks Grinta, looplijnen, tactiek , ...
Je verliest uw eerste match tegen een amateur club he.We zitten te roepen op Chevalier... Ewel we gingen heb goed gebruikt kunnen hebben vandaag. Ie heeft meer passie en inzet getoond of onze 11 samen.

Offline scott

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #146 Gepost op: augustus 14, 2023, 12:16:01 am »
Een ezel stoot zich geen 10 keer aan dezelfde steen, maar bij Essevee wel precies.
Al jaren pakken we veel te veel tegengoals, en altijd lag het volgens vele kenners enkel en alleen aan de verdediging. Dat we vaak niet de strafste verdedigers hadden zal wel kloppen, maar de grote oorzaak lag ergens anders. We missen al vele jaren een recuperatie voor de verdediging, een krijger die wendbaar is (niet Savic), die duelkracht heeft (niet Rommens) en die loopvermogen heeft (niet Vormer).
Ten tweede hebben we een balvaste spits nodig, sorry maar Vossen brengt ondanks zijn grote inzet en af en toe een goaltje weinig bij, en zeker niet als hij alleen in de punt staat, hij is gewoon te licht om de aanval alleen te dragen.
Voorts missen we snelheid, behalve Traoré kunnen we de tegenstander niet in verlegenheid brengen.
En tot slot onze coach, het is een toffe gast, maar hij heeft het niet. Hij heeft dezelfde ziekte als Dury en kan geen ploeg zetten naar de kwaliteiten van het team.

Volgens mij zijn dit de to do’s, liever morgen dan eind augustus:
-haal een degelijke verdedigende middenvelder, ik las hier dat Malinov van Leuven beschikbaar is, halen!
-ofwel zet je Ndour (die volgens mij wel wat targetman eigenschappen heeft) naast Vossen en haal je een extra winger met snelheid/actie (à la Traoré), ofwel zet je Ndour op de flank en hal je een spits die de bal kan bijhouden. Ik zou opteren voor het 2e waardoor je scorend vermogen en snelheid toeneemt.
-haal een degelijke rechtsback of rechtsvoetige verdediger met snelheid
-stel een andere coach aan, van mij part mag Fred terug T2 worden, De fauw mag het afbollen.
-speel met een 3-5-2 ipv een 4-1-4-1 met :
Keeper (hopelijk kan Van der Gouw ons overtuigen)
         *(nieuwe speler) - Willen - Bagan
Ndour - Vormer - *(nieuwe recuperator) - Bruls - Traoré
                      Targetspits - Vossen

Offline bvdsteen

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #147 Gepost op: augustus 14, 2023, 12:25:08 am »
Tony Beeuwsaert en Frank Tytgat gaan content zijn met wat Eddy en co met hun 16 miljoen euro uitgestoken hebben…

We hebben 23 corners gecreëerd en ze zijn ver allemaal geneutraliseerd door de nr 23 van de tegenstander. Die gast was ver 2 meter en Gano stond zelfs ni op het wedstrijdbad, hoe verklaar je zoiets?
Er moet geen zotte tactiek zijn maar zet aub iedereen op zijn plaats en ga uit van eigen sterkte… Met Demuynck, Diop, Gano, Miroshi als starters hadden we deze match niet verloren.

Ook mogen de sportief verantwoordelijken voor de degradatie wel eens verantwoording afleggen en gewisseld worden met mensen die in eerste instantie voetbalverstand hebben en niet opnieuw door mensen die een mooi verhaal kunnen vertellen, maar verder niets. Ze hebben niets veranderd, Zulte-Waregem is nog steeds in hetzelfde bedje ziek. Of nee - ze hebben een brug afgebroken en herbruikbare bekers ingevoerd… Om maar te zwijgen over 3,95 euro voor een pintje en 5 euro voor een hamburger… Pardon my French, maar wtf zetten ze daar eigenlijk tegenover? Een grove schande is het, zo lachen met hun supporters…

We zouden allemaal zwaar ontgoocheld moeten zijn, maar laat ons eerlijk zijn, eigenlijk zagen we de bui allemaal al hangen…

Offline sv.caene

• Leden
« Reactie #148 Gepost op: augustus 14, 2023, 04:41:36 am »
1. Alle respect voor de goodwill en het verleden van Fred maar helaas blijkt hij geen hoofdcoach-materiaal te zijn. Met Fred en De Fauw heb je twee dezelfde profielen zitten. Één van de twee eruit, de andere assistent en indien Gano nog weg geraakt het vrijgekomen loon investeren in de juiste hoofdcoach eerder dan in een nieuwe speler.

2. Traoré een lichtpunt. Nog wat vijlwerk aan maar die jongen kan iets en is, zeker in 1B, een enorm wapen. Trainen op de mindere voet en aansturen om soms dat balletje indien nodig iets sneller af te geven. Helaas tot diep in de wedstrijd de enige die voorin voor de diepgang en dreiging kon zorgen, wat ze bij Franc Borains natuurlijk ook gezien hadden waardoor deze in de 2e helf dubbel gedekt werd. (Goed gespeeld van hun)

3. Savic ronduit slecht.

4. Ciranni te weinig: Vaak overal te laat, slechte passes ofwel qua keuze ofwel qua uitvoering, te vaak gepakt en als hij al eens een voorzet kon geven was die ook niet goed genoeg. Het kan misschien nen brave jongen zijn maar toont voor mij toch veel te weinig.

5. Derijck: te traag, onbetrouwbaar als verdediger en rampzalig in de opbouw. Vertraagt het spel veel te hard.

6. Brüls en Rommens spelen op zich niet bijster slecht maar zijn niet in staat de ploeg individueel omhoog te krikken. Zonken mee met de ploeg.

7. Bostyn: vertraagt het spel, maakt vaak de verkeerde keuze om vooruit aan te spelen en lijkt over heel weinig zelfvetrouwen te beschikken?

8. Vossen: lijkt me een fan van de manier waarop we, helaas, veel te vaak spelen. Prachtige carrière en een uitstekende spits. Misschien gaat het beter als de rest beter gaat, maar zoals gisteren gaat het niet.

9. Franc Borains was zeker en vast te doen. Zonder dat je de competitie en de ploegen in 1B onderschat zag je in de eerste 5 minuten al hoe we ze konden pijn doen en hoe we de wedstrijd konden winnen. Helaas stond onze ploeg hier niet op afgesteld. Krijgen we het deksel op de neus en worden we in het zelfde bedje ziek. Te traag, te weinig diepgang/verticaal spelen, te onzeker, geen overtuiging, heel weinig balrecuperatie op de tweede bal..

10. Maar bon, het is wedstrijd één. Als de voetjes nog niet op de grond stonden, dan staan ze er nu. Als iemand nog niet doorhad dat de "gekende" manier van spelen niet werkt dan weet men het nu.

11. Diop en Demuynck brengen een positieve invloed in het team. Dit hadden ze al meermaals getoond in de voorbereiding, onbegrijpelijk dat ze niet starten.

12. Wordt duidelijk dat je Vormer/Vossen niet per sé nodig had.

13. Willen en Seigers kunnen wel goed overweg met de bal aan de voet, gebruiken.

14. Ben zo vrij geweest een kleine voorbereiding te maken, indien iemand deze kan doorsturen naar Fred? Wie weet kan hij er iets mee..

Bostyn (of indien fit: Van der Gouw)
El Boutaibe
Seigers
Willen
Bagan
Tambedou
Vormer
Diop
Traoré
Vossen (of indien fit: Ndour)
Demuynck

Balleke laten rollen, verticaal spelen, kort erop bij balverlies, tweede bal recuperen, beetje meer afwisseling voorin/dreiging van meerdere kanten en snellers uitvoetballen van achteruit. Intensiteit, snelheid, pressie, 90 minuten lang en de tegenstander geen tijd geven van op adem te komen.
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2023, 04:43:34 am door sv.caene »
One Essevee!

Offline Pringless

• Gold Member
  • Leden
« Reactie #149 Gepost op: augustus 14, 2023, 06:46:17 am »
Zit ook 0,0 grinta in dit team, enigste dat leye wel lukte.
SV TILL I DIE

Online Porky

• Leden
« Reactie #150 Gepost op: augustus 14, 2023, 07:41:55 am »
Traore was een gesel op de flank maar 2e helft stond hij naast vossen diep.. ipv op zijn flank..
Tactisch masterplan.. not..

Offline Neleuh1985

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #151 Gepost op: augustus 14, 2023, 07:50:45 am »
Traore was een gesel op de flank maar 2e helft stond hij naast vossen diep.. ipv op zijn flank..
Tactisch masterplan.. not..
Ja ik begreep het ook niet zo goed. Was echt goed in de eerste helft. Waarom dan iets veranderen??

Hoelang is Ndour nog out??

Offline dejak

• Leden
« Reactie #152 Gepost op: augustus 14, 2023, 08:04:48 am »
Trend van vorig seizoen en van de voorbereiding zet zich verder: massa tegendoelpunten. Met 3 tegendoelpunten per wedstrijd ben je opnieuw degradatiekandidaat.

Offline Fanatic!

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #153 Gepost op: augustus 14, 2023, 08:20:25 am »
Alles wat rot is binnen de club is gebleven. Of denk je dat de degradatie per ongeluk was? Hoe lang kan het duren voor iemand doorheeft wat het voetbal tegenwoordig inhoud? We zitten al aan jaargang 5 ondertussen. Veruit iedereen op dit forum ziet wat de problemen zijn maar de mensen die het moeten zien niet. Enige voordeel van degradatie was hoopte ik toch dat heel de boel eens opgekuist zou worden. Neen, we doen verder op ons elan en geven de verantwoordelijken voor de degradatie zelf nog een nieuw contract. We zijn ziek van kop tot teen.

Online trollie

• Leden
« Reactie #154 Gepost op: augustus 14, 2023, 08:52:12 am »
Alles wat rot is binnen de club is gebleven. Of denk je dat de degradatie per ongeluk was? Hoe lang kan het duren voor iemand doorheeft wat het voetbal tegenwoordig inhoud? We zitten al aan jaargang 5 ondertussen. Veruit iedereen op dit forum ziet wat de problemen zijn maar de mensen die het moeten zien niet. Enige voordeel van degradatie was hoopte ik toch dat heel de boel eens opgekuist zou worden. Neen, we doen verder op ons elan en geven de verantwoordelijken voor de degradatie zelf nog een nieuw contract. We zijn ziek van kop tot teen.
inderdaad,Na de degradatie was het DE moment om helemaal te herbronnen en te veranderen....Helaas is er helemaal niets van in huis gekomen...Integendeel blijven verderdoen met de as van het veld die al jaren te wensen overlaat...Onbegrijpelijk dat men dit niet ziet....En zeggen dat het allemaal met budget te maken heeft,daar moeten ze niet mee afkomen...Want die gasten zitten hier niet voor een appel en een ei...We hebben 0 voetbalverstand in heel ons bestuur...we slaan de bal al jaren verkeerd en blijven zo maar verder doen...

Offline Fanatic!

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #155 Gepost op: augustus 14, 2023, 09:12:16 am »
inderdaad,Na de degradatie was het DE moment om helemaal te herbronnen en te veranderen....Helaas is er helemaal niets van in huis gekomen...Integendeel blijven verderdoen met de as van het veld die al jaren te wensen overlaat...Onbegrijpelijk dat men dit niet ziet....En zeggen dat het allemaal met budget te maken heeft,daar moeten ze niet mee afkomen...Want die gasten zitten hier niet voor een appel en een ei...We hebben 0 voetbalverstand in heel ons bestuur...we slaan de bal al jaren verkeerd en blijven zo maar verder doen...
Klopt en dat is nog maar deel 1 van het probleem. Een trainer die een ploeg kan opstellen naar de kwaliteit van de ploeg is blijkbaar ook moeilijk te vinden. Alhoewel ik Fred in deze niets kan verwijten of denk je dat de Fauw daar zomaar als T2 is bijgekomen? Is er enkel en alleen om Fred te controleren en er zeker van te zijn dat zijn poulains spelen. Fred is verstandig genoeg maar mag gewoon niet van bovenhand en dat is al jaren het probleem. Vriendjespolitiek maakt deze ooit zo fiere club kapot.

Offline Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #156 Gepost op: augustus 14, 2023, 09:15:27 am »
Ik zei het al voor het seizoen. Op basis van wat is Fred trainer geworden? Die ene match op een uitgeblust Eupen?

Benieuwd wat Caluwe denkt. Zou Fred trainer zijn als Caluwe hier al zat?

Offline Neleuh1985

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #157 Gepost op: augustus 14, 2023, 09:21:57 am »
Ik zei het al voor het seizoen. Op basis van wat is Fred trainer geworden? Die ene match op een uitgeblust Eupen?

Ik betwijfel het. Ik hoop in ieder geval dat als er de komende matchen geen verbetering is men hem de laan uitstuurt en niet wacht tot het kalf eigenlijk al verdronken is (zoals bij Leye geweest vorig seizoen).

Ze mogen eens een deftige zelfreflectie doen!! Schaamtelijk voor alle supporters die daar waren!!

Offline Fanatic!

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #158 Gepost op: augustus 14, 2023, 09:26:11 am »

Ik betwijfel het. Ik hoop in ieder geval dat als er de komende matchen geen verbetering is men hem de laan uitstuurt en niet wacht tot het kalf eigenlijk al verdronken is (zoals bij Leye geweest vorig seizoen).

Ze mogen eens een deftige zelfreflectie doen!! Schaamtelijk voor alle supporters die daar waren!!
Probleem ligt een pak dieper dan enkel de trainer. Nog niemand opgevallen dat enkel oudgedienden hier trainer kunnen worden? Je had de kans om Vanderhaeghe binnen te halen... Hoe zou dat komen denk je?

Offline Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #159 Gepost op: augustus 14, 2023, 09:31:29 am »
Klopt en dat is nog maar deel 1 van het probleem. Een trainer die een ploeg kan opstellen naar de kwaliteit van de ploeg is blijkbaar ook moeilijk te vinden. Alhoewel ik Fred in deze niets kan verwijten of denk je dat de Fauw daar zomaar als T2 is bijgekomen? Is er enkel en alleen om Fred te controleren en er zeker van te zijn dat zijn poulains spelen. Fred is verstandig genoeg maar mag gewoon niet van bovenhand en dat is al jaren het probleem. Vriendjespolitiek maakt deze ooit zo fiere club kapot.
Denk ook dat Defauw een groot probleem is.