Auteur Topic: Speeldag 03 : vrijdag 25/08/2023 - 20.00u : RFC Seraing - Essevee  (gelezen 12568 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.272
Re: Speeldag 03 : vrijdag 25/08/2023 - 20.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #100 Gepost op: augustus 26, 2023, 08:03:28 am »
Akkoord ! We moeten nog groeien, op diverse vlakken, maar we foen het ook, met punten op zak! Qua ervaring maken we het verschil. Laat Vormer, Bruls maar wekelijks hun minuten maken. Ze worden week na week beter. Nu moet je mee eijn, en dat zijn we. Achterin is het duo Willen-Tambedou voor mij 1A-waardig. Bostyn heb ik nog nooit zo outstanding gezien zoals nu. En van Vossen en Gano mag je zeggen wat je wil…maar ze leggen na 3 speeldagen wel 4 en 3 goals op tafel. Dan zou je spontaan als neutrale fan zeggen…die maken er elk 20 dit jaar…maar nu moet ik mij wellicht excuseren dat ik dit durfde schrijven…Jaja, ik zie de werkpunten na de matige eerste helft (waar 0-2 aan de rust ook niet verkeerd was geweest), Laat ons nu vooral match per match bekijken…de sfeer rond enn in de ploeg zal alleszins niet verslechten, en het vertrouwen ook niet. Dus een beetje positief zijn…niks gout mee, hoor. Ook al getuigt het van voetbalverstand om bij 0-5 winst de werkpunten te zien…

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.990
Re: Speeldag 03 : vrijdag 25/08/2023 - 20.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #101 Gepost op: augustus 26, 2023, 08:09:37 am »
Blijft het 0-2 , dan zal iedereen wel zeggen dat gano niets waard is want in 84min heeft hij werkelijk niets gedaan..

Ciranni heeft assist ja, maar de rest trok op niets!

Je kan ook niet alles verbloemen van die 2..

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.296
Re: Speeldag 03 : vrijdag 25/08/2023 - 20.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #102 Gepost op: augustus 26, 2023, 08:24:12 am »
mensen zeggen en schrijven wat ze zelf willen
of da nu zever is of niet!
het is gewoon een feit da ge moe realist zijn
en weten da Willen geen Alderweild is (die ook fouten maakt)
Da Gano essevee waardig is en na 3 matchen 4x scoorde
en da ge dan allerminst “slecht” kunt noemen…
Da mocht Gano wa verstand hebben en meer werken,
gij geen seconde bij ons zou zitten, mo bij Club of zelfs Antwerpen.
Da Savic ne Seck is, die ook ni kon sjotten ma mocht blijven
proberen en meer punten koste dan goals maakte.

Als ge vooroordelen hebt, zal het nooit goe zijn
en kunde ni toegeven alst keer goe/beter was
en daar moede mee oplettende
elke match start mee 0-0 en we zijn Essevee, ni City…

Neenee, weer niet beginnen over City of Barcelona…
Maar eigenlijk ben je in deze competitie wel City, want je hebt het zelf uitgesproken.

0-5, natuurlijk ben ik content, maar wat zijt ge er hier mee als ge zegt ‘0-5, mooie uitslag, op naar de volgende’ Het zou maar een saai forum worden.

Ik denk dat sommigen (slim) verder kijken dan hun neus lang is. En daardoor de zwakke punten blijven benoemen. Want met dat middenveld zou het wel eens minder kunnen aflopen tegen Rsca Futures, Club NXT en andere Lommels.
Het is gewoon niet goed genoeg daar.

Als je in de 2de helft zelf tot de rode kaart eigenlijk gewoon overlopen wordt daar tegen zo een mega zwak Seraing, dan is dat een groot probleem te noemen!
En dat zou Fred toch zeker moeten zien na vorige week, maar hij blijft dezelfde zetten. Want zelf als je middenveld in 2de provinciale bij Jong Zulte overlopen wordt, moet je ingrijpen…

Online ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.065
Re: Speeldag 03 : vrijdag 25/08/2023 - 20.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #103 Gepost op: augustus 26, 2023, 08:27:31 am »
mensen zeggen en schrijven wat ze zelf willen
of da nu zever is of niet!
het is gewoon een feit da ge moe realist zijn
en weten da Willen geen Alderweild is (die ook fouten maakt)
Da Gano essevee waardig is en na 3 matchen 4x scoorde
en da ge dan allerminst “slecht” kunt noemen…
Da mocht Gano wa verstand hebben en meer werken,
gij geen seconde bij ons zou zitten, mo bij Club of zelfs Antwerpen.
Da Savic ne Seck is, die ook ni kon sjotten ma mocht blijven
proberen en meer punten koste dan goals maakte.

Als ge vooroordelen hebt, zal het nooit goe zijn
en kunde ni toegeven alst keer goe/beter was
en daar moede mee oplettende
elke match start mee 0-0 en we zijn Essevee, ni City…

Neenee, weer niet beginnen over City of Barcelona…
Maar eigenlijk ben je in deze competitie wel City, want je hebt het zelf uitgesproken.

0-5, natuurlijk ben ik content, maar wat zijt ge er hier mee als ge zegt ‘0-5, mooie uitslag, op naar de volgende’ Het zou maar een saai forum worden.

Ik denk dat sommigen (slim) verder kijken dan hun neus lang is. En daardoor de zwakke punten blijven benoemen. Want met dat middenveld zou het wel eens minder kunnen aflopen tegen Rsca Futures, Club NXT en andere Lommels.
Het is gewoon niet goed genoeg daar.

Als je in de 2de helft zelf tot de rode kaart eigenlijk gewoon overlopen wordt daar tegen zo een mega zwak Seraing, dan is dat een groot probleem te noemen!
En dat zou Fred toch zeker moeten zien na vorige week, maar hij blijft dezelfde zetten. Want zelf als je middenveld in 2de provinciale bij Jong Zulte overlopen wordt, moet je ingrijpen…
Ook niet overdrijven met termen als “een mega zwak Seraing”…

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.296
Re: Speeldag 03 : vrijdag 25/08/2023 - 20.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #104 Gepost op: augustus 26, 2023, 08:33:37 am »
Je zag duidelijk aan Gano’s lichaamshouding dat het hem gisteren niet interesseerde. Was bang om hem te blesseren (al zou je dat elke match denken)
Zelf na een goal was er bijna geen emotie op zijn gezicht te zien.
Zo iemand moet je verkopen!
Vraag is nu, haal je een andere diepe spits, of zet je daar Ndour? Ik zou voor optie 2 gaan en mss investeren in een 6 of 8

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 1.003
  • Essevee!
Re: Speeldag 03 : vrijdag 25/08/2023 - 20.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #105 Gepost op: augustus 26, 2023, 08:35:26 am »
Akkoord ! We moeten nog groeien, op diverse vlakken, maar we foen het ook, met punten op zak! Qua ervaring maken we het verschil. Laat Vormer, Bruls maar wekelijks hun minuten maken. Ze worden week na week beter. Nu moet je mee eijn, en dat zijn we. Achterin is het duo Willen-Tambedou voor mij 1A-waardig. Bostyn heb ik nog nooit zo outstanding gezien zoals nu. En van Vossen en Gano mag je zeggen wat je wil…maar ze leggen na 3 speeldagen wel 4 en 3 goals op tafel. Dan zou je spontaan als neutrale fan zeggen…die maken er elk 20 dit jaar…maar nu moet ik mij wellicht excuseren dat ik dit durfde schrijven…Jaja, ik zie de werkpunten na de matige eerste helft (waar 0-2 aan de rust ook niet verkeerd was geweest), Laat ons nu vooral match per match bekijken…de sfeer rond enn in de ploeg zal alleszins niet verslechten, en het vertrouwen ook niet. Dus een beetje positief zijn…niks gout mee, hoor. Ook al getuigt het van voetbalverstand om bij 0-5 winst de werkpunten te zien…

Ik volg je als je zegt dat zowel Vossen als Gano elk 20 of meer goals zullen maken, maar ze hebben (zeker als duo) voetballende beperkingen die vooral het collectief van het team beïnvloeden. We zijn tussen minuut 60 en 75 door het oog van de naald gekropen, die 43 van Seraing was een gesel, maar er lag tegelijkertijd een zee van ruimte  op de counter, wat we niet benutten.  Pas na de rode kaart ging het veel vlotter, ook al omdat de kopjes bij Seraing naar beneden hingen.

Wat Demuynck betreft, die kerel zal dit seizoen wel zijn minuten krijgen, en terecht ook.  Heeft kwieke voetjes  en overzicht.

Mijn bovenstaande bevinding is in mijn ogen realistisch en ik was positief over Bostyn, Tambedou, Willen, Bagan en Traoré.  Een rechtsback blijft een topprioriteit, haal minstens 1 werkmier voor het middenveld en de rest (Vormer en Bruls) zal ook beter spelen en als Gano vertrekt haal dan ook een targetspits.  Als je deze 3 posities succesvol kan invullen, dan mag je ons opschrijven voor promotie.  Ik zeg niet dat we anders niet zullen promoveren, maar we missen op die posities toch echt mannen met baarden... die oorlog kunnen maken.

Trouwens, we moeten eerlijk zijn, dit Seraing was heel zwak.

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.326
Re: Speeldag 03 : vrijdag 25/08/2023 - 20.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #106 Gepost op: augustus 26, 2023, 08:36:43 am »
Je zag duidelijk aan Gano’s lichaamshouding dat het hem gisteren niet interesseerde. Was bang om hem te blesseren (al zou je dat elke match denken)
Zelf na een goal was er bijna geen emotie op zijn gezicht te zien.
Zo iemand moet je verkopen!
Vraag is nu, haal je een andere diepe spits, of zet je daar Ndour? Ik zou voor optie 2 gaan en mss investeren in een 6 of 8

Het is natuurlijk een goede zaak dat Gano een hattrick maakte (manier speelt hierbij even geen rol).
Wellicht brengt dit de transfer in een stroomversnelling (hopelijk voor een mooie som naar de zankbak)

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.990
Re: Speeldag 03 : vrijdag 25/08/2023 - 20.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #107 Gepost op: augustus 26, 2023, 08:43:54 am »
Gewoon het feit dat men zei dat ze een kern willen samenstellen die onmiddellijk competitief moet zijn in 1A..

Dat is deze kern helemaal niet!

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Speeldag 03 : vrijdag 25/08/2023 - 20.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #108 Gepost op: augustus 26, 2023, 08:58:05 am »
Akkoord ! We moeten nog groeien, op diverse vlakken, maar we foen het ook, met punten op zak! Qua ervaring maken we het verschil. Laat Vormer, Bruls maar wekelijks hun minuten maken. Ze worden week na week beter. Nu moet je mee eijn, en dat zijn we. Achterin is het duo Willen-Tambedou voor mij 1A-waardig. Bostyn heb ik nog nooit zo outstanding gezien zoals nu. En van Vossen en Gano mag je zeggen wat je wil…maar ze leggen na 3 speeldagen wel 4 en 3 goals op tafel. Dan zou je spontaan als neutrale fan zeggen…die maken er elk 20 dit jaar…maar nu moet ik mij wellicht excuseren dat ik dit durfde schrijven…Jaja, ik zie de werkpunten na de matige eerste helft (waar 0-2 aan de rust ook niet verkeerd was geweest), Laat ons nu vooral match per match bekijken…de sfeer rond enn in de ploeg zal alleszins niet verslechten, en het vertrouwen ook niet. Dus een beetje positief zijn…niks gout mee, hoor. Ook al getuigt het van voetbalverstand om bij 0-5 winst de werkpunten te zien…

Ik kan je in het meeste volgen maar Willen-Tambedou 1A waardig noemen is zwaar overdreven. Sommigen denken nog echt dat we in dezelfde competitie spelen als 10 jaar geleden, de tijden zijn veranderd, wij zullen hoogstens nog een bijrolletje spelen als we al zouden stijgen. Tenzij er op financieel vlak bij ons opeens veel verandert…

Offline Komaan_boeren

  • Leden
  • Berichten: 47
  • Essevee!
Re: Speeldag 03 : vrijdag 25/08/2023 - 20.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #109 Gepost op: augustus 26, 2023, 08:59:57 am »
Je zag duidelijk aan Gano’s lichaamshouding dat het hem gisteren niet interesseerde. Was bang om hem te blesseren (al zou je dat elke match denken)
Zelf na een goal was er bijna geen emotie op zijn gezicht te zien.
Zo iemand moet je verkopen!
Vraag is nu, haal je een andere diepe spits, of zet je daar Ndour? Ik zou voor optie 2 gaan en mss investeren in een 6 of 8

6/8 ook zeker welkom maar als prio nr 1 zou ik toch voor flankaanvallers gaan. Alles gebeurt nu via Traoré. Stel dat die geschorst/geblesseerd is, zijn we niks meer waard.
Was vorig seizoen ook al zo met enkel Fadera, hebben we gezien toen die geschorst was in Union dat we geen enkele andere flank hebben.
Jaar ervoor zelfde met enkel maar Dompé.
Met Demuynck hebben we supersub in mijn ogen. Leunt tegen basisplaats aan maar zou sws nog 1 flankspeler halen MET direct inzetbare kwaliteiten

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.296
Re: Speeldag 03 : vrijdag 25/08/2023 - 20.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #110 Gepost op: augustus 26, 2023, 09:21:38 am »
Je zag duidelijk aan Gano’s lichaamshouding dat het hem gisteren niet interesseerde. Was bang om hem te blesseren (al zou je dat elke match denken)
Zelf na een goal was er bijna geen emotie op zijn gezicht te zien.
Zo iemand moet je verkopen!
Vraag is nu, haal je een andere diepe spits, of zet je daar Ndour? Ik zou voor optie 2 gaan en mss investeren in een 6 of 8

6/8 ook zeker welkom maar als prio nr 1 zou ik toch voor flankaanvallers gaan. Alles gebeurt nu via Traoré. Stel dat die geschorst/geblesseerd is, zijn we niks meer waard.
Was vorig seizoen ook al zo met enkel Fadera, hebben we gezien toen die geschorst was in Union dat we geen enkele andere flank hebben.
Jaar ervoor zelfde met enkel maar Dompé.
Met Demuynck hebben we supersub in mijn ogen. Leunt tegen basisplaats aan maar zou sws nog 1 flankspeler halen MET direct inzetbare kwaliteiten

Door dat te zeggen kaart je eigenlijk een groot probleem aan!
We zijn idd enkel gevaarlijk door Traore, of door een goeie invalbeurt van Demuynck. Maar dat zou niet mogen. Je moet looplijnen hebben, een spits die in de hoeken duikt (Leye, Larin) een 10 of 8 die kan infiltreren (Lerager, Delaplace, Sergeant)  of backs hebben die hoog spelen met een sterk verdedigend vierkant
(Backs De fauw-Verboom, verdedigend vierkant: Dhaene-Colpaert-Delaplace-Malanda)

Maar je ziet het niet, de tactische variaties. Je ziet er gewoon geen 1

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.667
  • Essevee!
Re: Speeldag 03 : vrijdag 25/08/2023 - 20.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #111 Gepost op: augustus 26, 2023, 09:30:03 am »
Na de rode kaart werd er ook meer gevoetbald ipv ballen naar voor te shotten.
Kwam ook door de inbreng van Rommens/Miroshi
« Laatst bewerkt op: augustus 26, 2023, 01:02:05 pm door svennay »

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.696
  • Essevee!
Re: Speeldag 03 : vrijdag 25/08/2023 - 20.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #112 Gepost op: augustus 26, 2023, 09:34:45 am »
0-5 is echt een deugddoende ruime zege. Het is gewoon tof om nog eens 5 doelpunten te maken en er geen tegen te krijgen.
Je scoort er 5 en had er eigenlijk 8 kunnen maken, of meer.

Echter het spel was niet goed voor de rode kaart. Kick and rush had ik het gevoel. Naar voor shotten en Traore moet er maar achterlopen.
Tegen 10 ginge het wel vlot natuurlijk en we speelden het gewoon een paar keer goed uit. Dat je het nog 15min moeilijk hebt, is wel aan jezelf te danken.

Op naar de volgende, met 6/6! Maar het moet zeker beter!
Indien Gano weg zou gaan, alles op een goede middenvelder en den RB.

Voorhoede met Traore, Vossen, Ndour is in 1b gewoon uitstekend. Demuynck als invaller, ideaal.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.696
  • Essevee!
Re: Speeldag 03 : vrijdag 25/08/2023 - 20.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #113 Gepost op: augustus 26, 2023, 09:38:37 am »
Na de rode kaart werd er ook meer gevoetbald ipv ballen naar voor te shotten.
Kwam ook door de inbreng van Rommens/Miroshi

Miroshi, hahah goedje.  8)

Offline nick

  • Leden
  • Berichten: 778
Re: Speeldag 03 : vrijdag 25/08/2023 - 20.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #114 Gepost op: augustus 26, 2023, 09:46:09 am »
Akkoord ! We moeten nog groeien, op diverse vlakken, maar we foen het ook, met punten op zak! Qua ervaring maken we het verschil. Laat Vormer, Bruls maar wekelijks hun minuten maken. Ze worden week na week beter. Nu moet je mee eijn, en dat zijn we. Achterin is het duo Willen-Tambedou voor mij 1A-waardig. Bostyn heb ik nog nooit zo outstanding gezien zoals nu. En van Vossen en Gano mag je zeggen wat je wil…maar ze leggen na 3 speeldagen wel 4 en 3 goals op tafel. Dan zou je spontaan als neutrale fan zeggen…die maken er elk 20 dit jaar…maar nu moet ik mij wellicht excuseren dat ik dit durfde schrijven…Jaja, ik zie de werkpunten na de matige eerste helft (waar 0-2 aan de rust ook niet verkeerd was geweest), Laat ons nu vooral match per match bekijken…de sfeer rond enn in de ploeg zal alleszins niet verslechten, en het vertrouwen ook niet. Dus een beetje positief zijn…niks gout mee, hoor. Ook al getuigt het van voetbalverstand om bij 0-5 winst de werkpunten te zien…

Ik kan je in het meeste volgen maar Willen-Tambedou 1A waardig noemen is zwaar overdreven. Sommigen denken nog echt dat we in dezelfde competitie spelen als 10 jaar geleden, de tijden zijn veranderd, wij zullen hoogstens nog een bijrolletje spelen als we al zouden stijgen. Tenzij er op financieel vlak bij ons opeens veel verandert…

Volgens mij zal Gano nog vertrekken,  nu voor mij hoeft dat geen ramp te zijn .  Als Ndour fit is zie ik ons een 4.3.3 te spelen met Traoré,  Vossen en Ndour naast elkaar  .
Met Traore en Ndour op de flanken kan je veel ploegen pijn doen.

Ik vind dat de scouting tot nu toe goed gewerkt heeft Traore is een directe meerwaarde met heel veel groeimarge, ons probleem op de linksachter is ook opgelost.
Enkel Savic heb ik nog wat twijfels over, zijn eerste match was rampzalig vandaag al een stuk beter. Heb wel opgevangen dat die jongen niets van voorbereiding gehad heeft voor hij hier toekwam.


Offline svzwfan arne

  • Leden
  • Berichten: 666
Re: Speeldag 03 : vrijdag 25/08/2023 - 20.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #115 Gepost op: augustus 26, 2023, 09:54:34 am »
Die douane bekoorde mij wel gisteren. Kunnen zo een type wel gebruiken al schaduwspits/winger. .

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.781
Re: Speeldag 03 : vrijdag 25/08/2023 - 20.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #116 Gepost op: augustus 26, 2023, 10:00:43 am »
Seraing zwak??
Zoals verschillende ploegen id reeks, gasten die individueel goed zijn maar nog jong.
Daardoor niet altijd efficient, domme tackles, foute keuzes.
Ervaring, niet blind naar voor lopen(zoals 1ste match), heeft de doorslag gegeven.
Het moet nu niet sprankelend zijn...punten pakken en mee zijn....das de boodschap nu (natuurlijk ook nt blind zijn voor de mindere punten).
Seraing kreeg idd kansen en was n bepaald stuk id match beter...het kon even goed 3-8 zijn.
Overwinning was gewoon terecht!
« Laatst bewerkt op: augustus 26, 2023, 10:02:29 am door belli »

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 803
  • Essevee!
Re: Speeldag 03 : vrijdag 25/08/2023 - 20.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #117 Gepost op: augustus 26, 2023, 10:01:34 am »

Ik weet dat we niet alles kunnen halen wat we wensen, maar dit zijn topprioriteiten:
- rechtsback, Fila speelt niet, overtuig hem van het project en doe Straatsburg een voorstel tot huur met aankoopoptie voor het geval we kunnen promoveren
- haal aub minimum een echte 6 of 8
- een targetspits, want lome Gano bakt(e) hier niets van

Bestuur leest u mee ?  Als Fila effectief niet speelt , moet iemand die toch eens opbellen.

Offline Neleuh1985

  • Leden
  • Berichten: 1.647
  • Essevee!
Re: Speeldag 03 : vrijdag 25/08/2023 - 20.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #118 Gepost op: augustus 26, 2023, 10:05:33 am »

Ik weet dat we niet alles kunnen halen wat we wensen, maar dit zijn topprioriteiten:
- rechtsback, Fila speelt niet, overtuig hem van het project en doe Straatsburg een voorstel tot huur met aankoopoptie voor het geval we kunnen promoveren
- haal aub minimum een echte 6 of 8
- een targetspits, want lome Gano bakt(e) hier niets van

Bestuur leest u mee ?  Als Fila effectief niet speelt , moet iemand die toch eens opbellen.
Klopt inderdaad Fila speelde in de eerste 2 speeldagen nog niet. Hij geraakte zelfs niet op de bank. Indien hij wil en het is financieel mogelijk kan ik dit alleen maar toejuichen.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.781
Re: Speeldag 03 : vrijdag 25/08/2023 - 20.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #119 Gepost op: augustus 26, 2023, 10:20:22 am »
Idd...als het financieel kan.
Als Gano vertrekt hebben we wel nog zo n type van speler nodig. Liep gisteren niet veel maar je kan s n lange bal spelen zodat er aansluiting is.