Waar zit het deel van de 'supporters' die Dury gretig naar de uitgang hielpen...?
https://sporza.be/nl/2021/10/16/from-hero-to-zero-supporters-zulte-waregem-tonen-ongenoegen-tij~1634403362470/
Zo braafjes nu ten opzichte van een coach die een deel van de eigen aanhang bekritiseerde en zelfs in 1B niet kan winnen van een promovendus uit derde klasse...
Moet het altijd dezelfde zijn die moeten reageren? En wat een shit krijg je niet altijd van dat deel van supporters die GEEN ENKEL kritiek kunnen verdragen en dan direct heel persoonlijk worden. Er zijn er hier veel, meestal dezelfde die ook altijd Dury verdedigen. En wanneer het dan min of meer te laat is zijn ze er plots.
De supportersfederatie plakt nog altijd aan de club, nog
altijd niet onafhankelijk.
Dat zij een keer in actie schieten é !
Ik heb nooit begrepen waarom Dury hier zo is aangevallen geweest en zeker niet op die manier. Ik dacht zelf dat elk spandoek een voorafgaande controle vereiste... maar toen was dat blijkbaar niet nodig. Kwam misschien enkelen niet slecht uit op dat moment.
Ik deel je mening. We hadden Dury nooit volledig mogen buitensmijten. Had minstens TD moeten blijven.
Ja en neen ...
Frankcy was een vakman, enige 'maar grote' probleem hij had was dat hij alle zeggenschap wilde.
Hij wilde alleenheerser zijn, duldde geen inmengingen en/of tegenspraak.
Eigenlijk kon hij gewoon niet samenwerken...
Spijtig want was dat niet, dan zag ook ik heb nog jaaaaaaaren goed doen als TD bij ons. Iets wat hij eigenlijk had verdiend en wij nodig hadden/hebben.
Maar dat is -volgens mij- dan ook direct zijn allergrootste fout. Vooral dat was de reden waarom hij nooit succes had bij andere clubs. Had hij 'dat negatieve kantje van zichzelf' aangepakt of laten aanpakken, dan zag ik hem een veel grotere carrière maken.
Maargoed, niemand is perfect en dat is ook de reden waarom hij bij KSV Waregem en Zulte Waregem aardde ... en bleef.
Francky was Zulte Waregem. Zijn gedwongen afscheid voelt verkeerd aan alle kanten.
Dat er een haat groeide ten opzichte van Dury bij het management omwille van zijn zeer genereus en langlopend contract, is geen geheim. Echter vind ik dat grote bullshit. Je tekent een contract en je houdt er u aan. Men heeft van alles geprobeerd om hem te doen afstappen van dat contract, in duurtijd te verminderen, de verloning te verminderen, enz.
Ondertussen vermoed ik dat er een veelvoud van dat geld verspild is aan andere beslissingen.
De relatie met de hoofdaandeelhouder, het management en vriend Eddy geraakte danig verstoord en het vijandige supportersprotest (van een deel van de supporters) was de druppel bij de (lange) mindere periode van Zulte Waregem. Ook enkele transfers werden hem verweten, maar ik zie geen beterschap op dat vlak na zijn vertrek...
Dat Dury niet succesvol was bij andere clubs, daar ben ik niet geheel mee akkoord. Met Gent eindigde hij derde in de reguliere competitie, maar in POI was er geen succes. Zijn geflirt met Club Brugge hielp daar niet bij. Daar heeft hij nooit zijn kans gehad, ondanks getekend contract.
Echter, ben ik ervan overtuigd dat Francky veel meer zou doen met de huidige groep in 1B. Het is een grote illusie dat hij nog het roer zou kunnen overnemen voor de rest van het seizoen en een kans zou krijgen om Essevee terug naar 1A te kunnen leiden waar het thuis hoort. Stel je voor dat dit zijn laatste kunstje zou zijn voor zijn Essevee. Francky was/is gene gemakkelijke mens, dat wordt zelf beaamd door de spelers uit de succesperiodes, maar er was wel vecht en werklust én respect voor zijn vakmanschap in die tijd. Iets wat we nu niet meer zien op het veld...