Waar zit het deel van de 'supporters' die Dury gretig naar de uitgang hielpen...?
https://sporza.be/nl/2021/10/16/from-hero-to-zero-supporters-zulte-waregem-tonen-ongenoegen-tij~1634403362470/
Zo braafjes nu ten opzichte van een coach die een deel van de eigen aanhang bekritiseerde en zelfs in 1B niet kan winnen van een promovendus uit derde klasse...
Moet het altijd dezelfde zijn die moeten reageren? En wat een shit krijg je niet altijd van dat deel van supporters die GEEN ENKEL kritiek kunnen verdragen en dan direct heel persoonlijk worden. Er zijn er hier veel, meestal dezelfde die ook altijd Dury verdedigen. En wanneer het dan min of meer te laat is zijn ze er plots.
De supportersfederatie plakt nog altijd aan de club, nog
altijd niet onafhankelijk.
Dat zij een keer in actie schieten é !
Ik heb nooit begrepen waarom Dury hier zo is aangevallen geweest en zeker niet op die manier. Ik dacht zelf dat elk spandoek een voorafgaande controle vereiste... maar toen was dat blijkbaar niet nodig. Kwam misschien enkelen niet slecht uit op dat moment.
Jij bent duidelijk die kansloze vernederingen hier in ons eigen stadion vergeten toen we werden geslacht als makke lammetjes en waarbij we verloren met schandalige cijfers als 0-6, 0-7 etc. en men na de match gewoon wat zat te dollen met de spelers en staf van de tegenpartij. Dra-ma-ti-sche tijden waren dat voor de Waregem fan.
Dat was den tijd dat het allemaal geweldig naar zijn hoofd was gestegen en zijn witte schoentjes meer blonken dan ons voetbal. Onbekende spelers halen via scouting met veel bewijsdrang uit lagere reeksen Frankrijk of Scandinavië was niet meer wel genoeg voor meneer maar het moesten vanaf een bepaald moment enkel nog voor ons veel te dure bekende spelers zijn met een gekende naam zonder nog enige voetbalgoesting, en liefst via een makelaar. Nam daarbij nog zijn eigen voor ons ook veel te duur loon waarbij hij geen enkele druppel water bij de wijn wou doen terwijl al jarenlang duidelijk was dat zijn tijd hier om te gaan gekomen was, en je bent al heel snel gearriveerd op uw vraag “waarom Dury hier is aangevallen geweest”.
Zo raar dat bepaalde supporters dit nog altijd niet verstaan, maar goed. Dat is wellicht omdat ze nog steeds in de waan leven van Dury’s goede voetbaljaren bij ons in het verleden waardoor ze die laatste 4 jaar onder hem hier compleet vergeten zijn ofzo. Heel heel raar is dat, maar ik herinner zo’n mensen er dan wel nog eens aan, geen probleem. Als er nog vragen zijn stel ze gerust. 
Desalniettemin heel content dat ikzelf heb bijgedragen aan die fantastische spandoeken toen! Duidelijke witte tekst op een grauwe zwarte achtergrond, werkt vrij goed. 
Die kansloze nederlaag van zondag vond ik ook vernederend. We hebben ook met Simons-Defauw en Leye pijnlijke nederlagen geleden, ook vergeten? Wat was er dan beter onder hen? Zeg het mij eens. Ik luister.
Eigenlijk is het na de bekerwinst in 2017 en de Europese campagne daarna nooit meer echt goed gekomen. De overname van Tony moest een keerpunt zijn, maar die kwam zijn eigen mannetjes plaatsen. Sindsdien is het ook langzaam achteruit gegaan commercieel gezien. We leven ondertussen van een mecenas, de enigste levenslijn die ons nog rest.
Ik ontken niet dat "het op was met Dury", maar je mag ook niet vergeten welke interne spelletjes er gespeeld zijn met transfers (Bayat), scouting, TD-positie, enz. Je kan niet alles afschuiven op de witte schoentjes van Dury.
Waar ik het totaal oneens ben met u is inzake het contract van Dury. Dat is getekend geweest, aanvaard geweest, uitgevoerd geweest. Echte zakenmensen houden zich aan hun contract. Welke zot zou aanvaarden dat hij plots een stuk minder zal verdienen voor hetzelfde werk? Ik stel voor dat we uw loon of omzet ook even substantieel verminderen. Dit is echte onzin. Contract is contract. Daar moet je echt niet over bleiten.
Hetzelfde fenomeen zien we nu ook bij Zinho Gano. Dezelfde personen verspreiden dat hij, de luie speler, hier "teveel verdient". Opnieuw wat een klinkklare nonsens. Je tekent een contract, en later ga je erover janken. Ze laten de man in kwestie liever verkommeren bij de beloften dan gebruik te maken van zijn talenten (scoren). Allemaal omwille van ego's en financieel gebleit. Dat hij ondertussen indrukwekkende statistieken kan voorleggen, wordt ook vlug vergeten.
Je mag heel fier zijn op uw spandoekske, de bommekes die toen gegooid zijn, de zwarte rook en de bedreigingen die toen geuit zijn aan Dury. Het is vaak zo dat een kleine minderheid die meestal niets bijdragen, hun wil kunnen opleggen aan de silent majority. Ik heb zelf nog meegefinancierd voor spandoeken, maar sindsdien nooit meer. Een wijze les was dat.