Wanneer stopt dat gezever over Dury hier eens? Die man is al 2j weg. Over het goede en slechte dat hij voor onze club betekent heeft is alles al 1000x gezegd. Kunnen we daar nu voor eens en altijd over zwijgen en ons richten op wat nu echt belangrijk is?
Hoe geraken we in de promotie play offs en als we verder dromen, in 1A?
Wat ik ook niet goed begrijp is hoe sommigen verwachten dat we thuis moeten spelen tegen de laatste in de stand. Met 10 achter de bal misschien en wachten tot we kunnen counteren? Dan zijn we nu waarschijnlijk nog aan het wachten. Als je tegen dergelijke ploegen al de bal niet meer mag opeisen en hoog druk zetten tegen wie dan wel? Het ligt in dit type wedstrijden alleen maar aan de intelligentie (of het ontbreken ervan) van de spelers zelf. Je kan veel zeggen over Euvrard maar zijn opstelling vrijdag (op Bagan na) vond ik logisch alsook zijn vervangingen en tactisch plan na de rust. De bal wilde er niet in en die jongens van SL16 speelden de match van hun leven. Mochten die gasten elke week met die instelling op het veld staan ze zouden meer punten halen.
Ook al eens de opstelling van RSCA Futures van tegen Deinze vergeleken met die van tegen ons? Het is de jeugd van de beloften die op Deinze gespeeld heeft. Geen Lissens, Lapage, Angulo, Verschaeren ...
Dit rechtvaardigt onze nederlaag niet maar plaatst bepaalde zaken wel in een andere context.
Over Dury moeten wij hier niet meer zagen.
Er zijn 2 helften in een wedstrijd. En je kan zeggen dat zijn pionnen goed stonden op papier de eerste helft( vond ik niet,Bruls op rechts was geen goeie zet, dan moesten Nnadi en Tambedou de aanvallen leiden).
Maar hoe wij speelden is in opdracht van de trainer. Je hebt thuis met moeite gewonnen tegen Seraing, je hebt een barslechte thuisreputatie door te aanvallend te spelen, je moet dit veranderen en je moet winnen en je verloor je laatste match.
We hadden geluk dat het maar 0-1 was, maar goed, we moesten en verdienden te winnen. 32 schoten op goal. Deed mij denken aan de thuismatchen (met Gano) tegen KVO,Futures,Club Next zelfs de thuismatch tegen Francs Borains waar we 25 schoten op goal hadden.
Dan vraag ik mij af waarom wij nog altijd zo aanvallend staan? Waarom we op papier met 2 defensieve middenvelders spelen maar ze alle 2 zo hoog staan?
Wanneer je dat allemaal weet is het imo ontzettend dom om zo te blijven spelen,zelfs tegen de laatste.
Die jonge gasten spelen graag, laat die aan de bal en er gaat sowieso ruimte komen.
Ik herhaal, hoe lang is het geleden dat we eens in een verdedigend blok hebben gestaan? Van Defauw/Simons denk ik.
Normaal gezien win je met zoveel kansen, maar wij dus niet. Het staat niet goed. Ik zeg dat dit komt door de trainer en zijn spelwijze, er zijn er hier die ieder jaar zeggen dat we veel slechtere spelers hebben dan de concurrentie. Voor mij klopt dit totaal niet. Dit seizoen niet en vorig seizoen ook niet.