Auteur Topic: [TD] CALUWE Tom  (gelezen 5383 keer)

Online Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
[TD] CALUWE Tom
« Gepost op: oktober 17, 2023, 08:50:41 pm »
Ambitieuze sportief manager Tom Caluwé voelt zich al helemaal thuis bij Zulte Waregem: “Essevee is een club die in 1A thuishoort”
17/10/2023 via Het Nieuwsblad

Nadat hij eind vorig seizoen afscheid nam van Club Brugge, vond Tom Caluwé al snel nieuw onderdak. Bij Zulte Waregem wil de sportief manager opnieuw een succesverhaal schrijven. “Mijn eerste seizoen zal enkel geslaagd zijn als we promoveren en als het even kan kampioen worden”, zegt Caluwé.

“Ik maak graag de vergelijking met KV Mechelen, dat is ook een volksclub met een trouwe aanhang”, steekt Tom Caluwé van wal. Ruim tien weken is hij nu aan de slag aan de Gaverbeek, waar hij een nieuwe uitdaging vond na een passage bij Club Brugge. “Essevee is een club die in 1A thuishoort en zich normaal bij de subtoppers mag rekenen. Ik ben hier sinds 1 juli actief en die omschrijving kan ik nu ook enkel maar bevestigen. Onze situatie is trouwens vergelijkbaar met wat Malinwa heeft meegemaakt, maar we moeten nu niet te veel stilstaan bij het verleden. We moeten vooruit kijken en zo snel mogelijk terugkeren op het hoogste niveau.”

Het hoge woord is eruit. “Promotie, inderdaad”, glimlacht Caluwé. “Je kunt als Essevee ook niet anders dan je ambities uit te spreken. Kijk gewoon naar ons stadion, onze fans, de volledige infrastructuur van de club. Toen ik hier begon, hadden verschillende belangrijke jongens al bijgetekend. Voor mij was het evenwel meteen duidelijk dat het niet makkelijk zou worden.”

Sinds zijn start bij Zulte Waregem voerde de sportief manager ook al een trainerswissel door. “Soms is dat onvermijdelijk, maar met Vincent Euvrard hebben we iemand die eigenlijk gewoon thuishoort in 1A. We zijn er ons van bewust dat de clubs hem scherp in de gaten houden. We kunnen het heel goed met elkaar vinden, maar het moet ook sportief klikken. Zo heb ik graag dat ik telkens weet waarom hij een bepaalde keuze maakt en dat is wel degelijk het geval. We begrijpen elkaar. Mijn opdracht is immers niet alleen die promotie afdwingen, maar Zulte Waregem moet op termijn ook opnieuw een stabiele factor in 1A worden. Bij de eerste gesprekken voelde ik meteen de ambitie en raakte ik gecharmeerd door de directe, open communicatie die er intern wordt gevoerd.”

“Bij de eerste gesprekken voelde ik meteen de ambitie en raakte ik gecharmeerd door de directe, open communicatie die er intern wordt gevoerd”
-Tom Caluwé

Sportief manager
En zo vond Tom Caluwé sneller dan hij zelf verwachtte een nieuwe club. “Ik kijk trouwens ook heel tevreden terug op mijn periode bij Club Brugge. Ik kwam er in een schitterende club terecht. Qua complex is dat gewoon Europese top, maar ik voelde me niet top in mijn rol. Daarom heb ik al snel aangegeven dat ik liever op zoek ging naar een nieuwe uitdaging en uiteindelijk zijn we op een heel nette manier uit elkaar gegaan. Ik was zeker nog niet actief op zoek naar een nieuwe job, maar na zeven drukke jaren was ik niet toe aan een sabbatjaar of zo. Het voetbaldier in mij steekt snel weer de kop op. Ik voel me nog veel te jong om thuis te zitten.”

Tijdens de vele gesprekken die Caluwé voerde met de scouting van Essevee, viel al gauw de naam van Abdoulaye Traoré. “Zijn fysieke waarden spreken voor zich, maar als je hem aan het werk ziet, merk je ook meteen zijn kwaliteiten. Natuurlijk heeft hij ook nog werkpunten, maar ik ga niet te veel reclame maken. Ik zou hem graag ook volgend seizoen nog bij ons hebben (lacht). Momenteel maken we al ons huiswerk voor deze winter. Of wij dingen gaan doen? Onze laatste match was ook onze referentiematch. Dat was zoals we het willen. Je moet niet kopen om te kopen, alleen zullen we niet aarzelen als er zich opportuniteiten voordoen of als het echt plots nodig blijkt. Wij hebben in elk geval een schaduwelftal klaar.”

Bron : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231017_95776172

Online Komaan_boeren

• Leden
  • Essevee!
Re: [TD] CALUWE Tom
« Reactie #1 Gepost op: oktober 17, 2023, 10:23:22 pm »
Een van de beste transfers deze zomer, zoniet onze beste transfer.
Enige kleine ongerustheid vind ik dat we Euvrard een contract van onbepaalde duur geven. Bij interesse kan hij dus zomaar weg en dat zou toch een jammerlijke zaak zijn

Offline Naughtius Maximus

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #2 Gepost op: oktober 18, 2023, 07:05:35 am »
Enige kleine ongerustheid vind ik dat we Euvrard een contract van onbepaalde duur geven. Bij interesse kan hij dus zomaar weg en dat zou toch een jammerlijke zaak zijn
De marktwaarde van trainers valt wel mee. We hebben daar trouwens ervaring mee. Een paar jaar geleden hebben we een contract van bepaalde duur gegeven aan een trainer met een opstapclausule. Het is niet gelopen zoals we gepland en gewenst hadden. Een trainer een contrat geven van onbepaalde duur is dus wel een goede beslissing. Men heeft geleerd uit het verleden.

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #3 Gepost op: oktober 18, 2023, 08:03:28 am »

Men kan dat altijd aanpassen

Online Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #4 Gepost op: oktober 18, 2023, 09:33:10 am »

Zoiets kan je vanuit verschillende standpunten zien hé.

Het is ook aan de club om hem een aangename werksfeer en verloning te geven.
Dan zal de trainer ook niet geneigd zijn om op te stappen, want waarom.
Tenzij het sportieve niet loopt en dan is het de eer aan zijn eigen houden.

Offline Fats Domino

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #5 Gepost op: oktober 18, 2023, 09:45:22 am »
De marktwaarde van trainers valt wel mee. We hebben daar trouwens ervaring mee. Een paar jaar geleden hebben we een contract van bepaalde duur gegeven aan een trainer met een opstapclausule. Het is niet gelopen zoals we gepland en gewenst hadden. Een trainer een contrat geven van onbepaalde duur is dus wel een goede beslissing. Men heeft geleerd uit het verleden.

Er zijn goeie en slechte trainers genoeg op de markt die momenteel vrij zijn.
Het heeft niet veel zin om daarvoor langdurige contracten af te sluiten.
Het is al goed dat ze beseffen dat dit probleem zich kan voordoen .

Offline Thraso

• Leden
« Reactie #6 Gepost op: maart 05, 2024, 11:47:03 am »
Ik hoor een gerucht dat Tom Caluwé niet meer aan boord zou zijn bij Essevee. Ik beklemtoon het woord gerucht, maar mijn bron ontgoochelt me zelden.

Offline mogul

• Leden
« Reactie #7 Gepost op: maart 05, 2024, 11:49:28 am »
Ik hoor een gerucht dat Tom Caluwé niet meer aan boord zou zijn bij Essevee. Ik beklemtoon het woord gerucht, maar mijn bron ontgoochelt me zelden.
Lap, daar hebben we het al.

Offline Pringless

• Gold Member
  • Leden
« Reactie #8 Gepost op: maart 05, 2024, 12:42:02 pm »
Het gerucht niet meteen als waarheid nemen. Voor jouw is dit nu al de waarheid zoals altijd bij geruchten.
SV TILL I DIE

Offline mogul

• Leden
« Reactie #9 Gepost op: maart 05, 2024, 01:55:48 pm »
Het gerucht niet meteen als waarheid nemen. Voor jouw is dit nu al de waarheid zoals altijd bij geruchten.
Absoluut niet.  Wanneer er een gerucht komt van bv een moderator is het altijd ok zonder bronvermelding( zie de verhalen over Gano) wanneer het van iemand anders komt volgt meestal,bronmelding. 

Offline japarov

• Leden
« Reactie #10 Gepost op: maart 05, 2024, 08:33:00 pm »
 Ik hoorde ook al dat T C hier niet meer is .

Online Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #11 Gepost op: maart 05, 2024, 08:37:58 pm »

Offline Boer uit Waregem

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #12 Gepost op: maart 05, 2024, 08:42:23 pm »
EINDELIJK
ne mental coach..

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #13 Gepost op: maart 05, 2024, 08:43:49 pm »

Op wa trekt da nu weer zeg?

Online Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #14 Gepost op: maart 05, 2024, 08:44:26 pm »
Toch heel veel vragen.

Wat na het seizoen? Waarom Caluwe weg?
Had het gevoel dat we met Caluwe een goeie weg waren in geslagen…

Offline varadero

• Leden

Offline WAREGEM_ACAB

• Leden
  • voor wie? voor ESSEVEEE!!!
« Reactie #16 Gepost op: maart 05, 2024, 08:55:10 pm »

Op wa trekt da nu weer zeg?
Heel rare beslissing

Online boerkens4ever

• Leden
« Reactie #17 Gepost op: maart 05, 2024, 09:03:08 pm »
Wat een vreemde wending alweer. Wat een soep. Caluwé buiten, ne mental coach, Euvrard moet rechtstreeks rapporteren aan het bestuur 😅 en Gano gaat mss terugkeren al vlotten de gesprekken blijkbaar niet. Man man wat een lachertje.

Offline scott

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #18 Gepost op: maart 05, 2024, 09:04:08 pm »
en ik die dacht dat we al lang het dieptepunt hadden bereikt…

Offline Justinho

• Leden
« Reactie #19 Gepost op: maart 05, 2024, 09:06:20 pm »
Gano proberen overtuigen (het is ver gekomen, werkgever-werknemer relatie…) om nog 6 matchen - tegen zijn goesting (niet dat het ooit anders is geweest) - mee te komen spelen. Ten einde raad en hopend op een schockeffect, enige dat ik kan denken… Laat ons dan maar hopen dat hij zondag vertrouwen kan op doen, en zich hopelijk voor een keer kan opladen om nog 5 matchen het beste van zichzelf te geven. Al is het maar om zelf een mooie transfer af te dwingen…