Gisteren zat ik (door de combi-regeling) in de hoofdtribune bij MM.
Mijn mening over de wedstrijd en de discussie Ghano.
laat ons beginnen met statistieken en cijfers tot nog toe:
- Ghano staat 2e in de topschutterstand met 8 doelpunten (en dit in 12 wedstrijden).
- Daarnaast miste Ghano ook 12 grote kansen in de voorbije wedstrijden. Daarmee staat hij bovenaan dit negatief klassement (om een idee te geven, de tweede, Nsimba, heeft er 9)
Dus de discussie kan gevoerd worden. We zijn een ploeg die héél veel kansen creëert, maar we hebben ook een spits die er heel veel mist. Ik zie onze eerste plaats dus meer als een collectief gegeven en niet dankzij Ghano. Hadden we andere spits vooraan dan stonden we waarschijnlijk op dezelfde plaats of zelf iets hoger. Wie zal het zeggen en weten?
De match MM - Essevee dan:We moesten na 2 minuten spelen reeds 2-0 achter staan. Een penalty en 100% kans gingen zorgen voor een opdoffer van jewelste. Maar MM liet het na, en liet ons in de wedstrijd.
Daarna plaatsten we meer onze voet naast die van MM en gingen we strijd aan.
En oja, die van Eisden zijn ettertjes! Op en naast het veld, smerige fouten, duwen & trekken, hoofdtribune die maar 1 team zag op het veld, ...
We gaan gevleid de kleedkamers in met een 0-1 voorsprong al had MM dat helemaal aan zichzelf te danken.
In tweede helft speelden we opnieuw goed mee in het duel en waren we super efficiënt. Waar de 20 van MM in de eerste helft nog beste man van het veld was, had hij het in 2e helft een pak moeilijker.
De 11 van MM had voldoende kansen om ook een doelpuntje te scoren maar of Bostyn of een zwakke afwerking hield hem tegen.
Wij daarin tegen prikten op een zwak moment van MM en diepten de score uit.
0-3, het lijkt alsof MM werd weggespeeld maar dat was het niet. tegelijk speelden we een volwassen partij en komen we goed weg doordat MM hun kansen niet afmaakten. (tegen een betere ploeg hebben we het zitten)
Wat betreft de supportersWat was het een plezier om aan de overkant te zitten en onze 187 meegereisde supporters aan het werk te zien. Ook de MM-supporters waren onder de indruk en vonden dit al het beste van het seizoen.
Chapeau aan iedereen die mee was, en zoals een supporters naast mij het zei: die supporters horen thuis in eerste klasse!