Mooi geschreven stuk die ik zag voorbijkomen.
Geachte Heer Euvrard
Beste Vincent
Als hondstrouwe supporter van ondertussen SV Zulte Waregem, het vroegere KSV Waregem, wens ik U persoonlijk aan te schrijven na uw interview van afgelopen weekend.
Il faut le faire, na 9 thuiswedstrijden onder uw leiding tellen we 3 overwinningen, 1 gelijkspel en 5 nederlagen.
We staan thuis op een 12de plaats in een reeks met 16 ploegen.
In uw 9 wedstrijden werden er 8 doelpunten gemaakt en kregen we er 14 binnen.
De thuismatch tegen Oostende verdiende meer, waarbij de eerste helft de enige was dit seizoen die bracht waarvoor mensen naar het stadion afzakken. Tegelijk kregen we meer dan we verdienden tegen Seraing. Alles eigen aan het voetbal.
Clubicoon Frederik D’hollander mocht na een rapport van 58.33% (6/6 uit 1/6 thuis) en een onvolledige kern beschikken.
Momenteel staat je rapport op 56.86% (10/27 thuis en 19/24) en je kreeg er inmiddels 7 spelers bij.
We kunnen niet ontkennen dat het wel al langer spookt aan de Gaverbeek.
Ik durf te stellen dat er na onze bekerwinst in 2017 en de Europese campagne van dat najaar er nog maar weinig memorabele momenten werden beleefd aan de Gaverbeek. Een uitschieter was nog onze ultieme reddingspoging tegen Cercle vorig seizoen, onze voorlopig laatste wedstrijd op het hoogste niveau, waarbij een uitverkocht stadion voor een sinds lange tijd ongeziene sfeer zorgde en daarbij zijn geliefde Essevee richting een verlengd verblijf in 1A schreeuwde, helaas.
Wel nieuw is dat we met een trainer zitten die achtereenvolgens de schuld bij een ander legt. Was het tegen Beveren nog de schuld van een te droge grasmat dan was het tegen Lommel de schuld van (enkele) supporters?!?
Zou het kunnen zijn dat die supporters opnieuw geen lijn in het spel zien?
Zou het kunnen zijn dat ze visie missen? Geen basisploeg, geen basisspel?
Zou het kunnen zijn dat die mensen het oeverloos getik achterin beu zijn en dat ze daarvoor niet afzakken richting het stadion?
Zou het kunnen zijn dat die mensen honger hebben? Honger naar strijd tussen de lijnen, sfeer op de tribune om samen alles te geven voor hun club?
Zou het kunnen zijn dat ze het vertrouwen kwijt zijn dat het goed komt?
Zou het kunnen zijn dat ze hongerig zijn naar wat plezier en vermaak als return on investment op hun jarenlange engagement voor onze prachtclub?
Zou het kunnen zijn dat we hoopten op een nieuwe start in tweede klasse, reculer pour mieux sauter!
Zou het kunnen zijn dat die mensen staan te springen om te blijven zingen maar dat ze het gevoel hebben dat de DJ liever de dodenmars speelt dan een opzwepende meezinger?
Toegegeven, de omstandigheden zitten niet mee, de lappenmand zit overvol met geblesseerde of zieke spelers.
Anderzijds is het vertrouwen ver zoek, we zijn thuis collectief ziek.
De hel van Essevee is vooral een hel voor Essevee zelf!
Beste coach, best Vincent, veeleer dan supporters de zwarte piet toe te schuiven zou ik als coach mijn verantwoordelijkheid nemen en er niet voor zorgen om middels 2 gele kaarten zelf het potsierlijke spel te ontvluchten. Ik zou diep in eigen boezem kijken en de dingen correct benoemen en met oplossingen komen.
Trouwe supporters hebben het recht om kritisch te zijn. We zijn een kritische streek waar resultaten in de week het feest van het weekend bepalen.
Die mentaliteit willen Essevee supporters zien en voelen.
Als trainer moet je hiermee om kunnen en niet als excuus aanwenden.
Ik hoor een schreeuw van onmacht en radeloosheid in je laatste persbabbel. Menselijk maar niet aan de orde in deze fase van de strijd en op uw positie.
Er zullen in de loop van deze week wel nog (verplichte) verontschuldigingen volgen voor je verbale uitschuiver maar je kan dit maar op 1 manier rechtzetten en dat is door thuis te schitteren, punten te pakken en hel van Essevee te laten branden in positieve zin.
We hebben met 15 tegenstanders genoeg weerstand, je wil niet tegelijk strijden tegen een ander team en tegen je eigen tribunes.
Veel succes, Ik blijf zingen!!!
Bulcaeno
#altijdblijvenzingen
SV Zulte Waregem - ESSEVEE