Auteur Topic: Over Deinze  (gelezen 42171 keer)

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over Deinze
« Reactie #60 Gepost op: oktober 01, 2024, 12:32:31 pm »
Ik pleit al lang voor gesloten competitie en splitsing profs/amateurs.
Lost dit alles op? Neen maar misschien gaan paniektransfers met hoge lonen dalen, of kan je meer op lange termijn denken als.je weet dat je niet uit 1 B kan zakken.
Over die buitenlandse investeerders n halt toeroepen.
Daarvoor is het al te laat want ze zijn al in de meerderheid en hebben al teveel stemmen.
Sommige dingen moeten gewoon strenger...in Nederland geraakte de investeerder niet binnen bij Vitesse terwijl hij in Patro wel z'n ding kan doen.

Bedoel je de Amerikaanse investeerder Coley Parry of had je het nog over de Nederlander Salar Azimi?
Mogelijks heb je het wel over Salar Azimi ... maarja die hun (zeer snelle) rijkdom is dan ook bedenkelijk.

Online Amor

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #61 Gepost op: oktober 01, 2024, 12:41:19 pm »
Als het bestuur meeleest, zo snel mogelijk een akkoord sluiten met Van Landschoot...
Zal niet lang meer duren voor hij vrij is.

Offline Boer uit Waregem

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #62 Gepost op: oktober 01, 2024, 12:42:20 pm »
we moeten idd nu efkes doorbijten
en niet overkop gaan, zoals Frederik zegt

de clubs waar geïnvesteerd wordt door buitenlanders
gaan volgens mij verminderen met mogelijk falingen als gevolg

Leuven, Kortrijk, Deinze, Beerschot, Lommel zijn volgens mij vogels voor de kat
en hoe dieper die putten hoe kleiner kans op overnemers

want overnemen voor 1€ met een schuldenput van 7m€….
efkes doorgaan, niet overkop gaan ???  door wat te doen : door ieder jaar +/- 15 mioe te moeten dichtrijden ? Trouwens wat is 'efkes' : nog 10 jaar...  De fusie had er allang moeten zijn in. in 2015 toen de Veekaa te koop stond en Huysentruyt de sleutel in handen had. Maar weeral heeft onze arrogantie de bovenhand gehaald. Allez wat stelt het begrip 'Waregem' voor in het Belgisch voetbal. Relatief weinig, niet meer dan Beveren, Lokeren, Kortrijk,.... een lokale voetbalploeg die alles samen 15 jaar positief in het nieuws kwam... Al de rest is sentimenteel en nostaligisch gewauwel. Het is over : we halen nooit nog de top-6 meer zonder fusie of externe overname door bv een Amerikaans hedgefund of opname in een groep. Het alternatief is kapotgaan op korte of middellange termijn. Er is momenteel geen enkel lange termijn perspectief voor onze club. Ik vind dat jammer, had het liever anders gezien, maar het is wat het is. Het draait allemaal om geld. En vooral : het gebrek eraan.
blablabla

daar is het plaatje weer…

graag gehad? zelf geld investeren e
kunde doen wa ge wilt

Online Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #63 Gepost op: oktober 01, 2024, 01:06:01 pm »

efkes doorgaan, niet overkop gaan ???  door wat te doen : door ieder jaar +/- 15 mioe te moeten dichtrijden ? Trouwens wat is 'efkes' : nog 10 jaar...  De fusie had er allang moeten zijn in. in 2015 toen de Veekaa te koop stond en Huysentruyt de sleutel in handen had. Maar weeral heeft onze arrogantie de bovenhand gehaald. Allez wat stelt het begrip 'Waregem' voor in het Belgisch voetbal. Relatief weinig, niet meer dan Beveren, Lokeren, Kortrijk,.... een lokale voetbalploeg die alles samen 15 jaar positief in het nieuws kwam... Al de rest is sentimenteel en nostaligisch gewauwel. Het is over : we halen nooit nog de top-6 meer zonder fusie of externe overname door bv een Amerikaans hedgefund of opname in een groep. Het alternatief is kapotgaan op korte of middellange termijn. Er is momenteel geen enkel lange termijn perspectief voor onze club. Ik vind dat jammer, had het liever anders gezien, maar het is wat het is. Het draait allemaal om geld. En vooral : het gebrek eraan.
Pffff…

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #64 Gepost op: oktober 01, 2024, 01:36:34 pm »
vanop Facebook (Patrick Piens)

KMSK Deinze, slachtoffer van het gefoefel van Jan Vermeulen

Op mijn bericht
"Wat zeggen de investeerders, de spelers, de staff, de medewerkers, de sponsors en de supporters dan ?
“Dank u wel, mijnheer de burgemeester voor de puinhoop waarin je ons hebt gestort“ ?

antwoordt Nele-Nico Oosterlynck-Claeys :

"Vraagje: wat heeft de Burgemeester daarmee te maken ?
Is toch Denijs VDWeghe die Club over gelaten heeft aan de Japanners ?"🤔

Wel, Heel veel, Nele-Nico Oosterlynck-Claeys

De problematische situatie waarin #KMSKDeinze nu zit, is volledig op het conto van Jan Vermeulen te schrijven. Het is het brokken-parcours van de burgemeester, één opeenstapeling van gefoefel, eigenlijk teveel om op een gestructureerde manier neer te schrijven.

Maar ik zal een poging doen.

Voor meer gedetailleerde info en enkele pikante gevoelige details kun je mij 24/7 bellen op +32475818221.

Catastrofale fout #1: de verkoop van het stadion en alle gronden er rond

Sinds altijd was het stadion en de aanpalende gronden eigendom van de stad Deinze.

De erfzonde van Jan Vermeulen in dit dossier is het gefoefel rond de verkoop van het stadion en de gronden.

De burgemeester heeft het hele boeltje verkocht aan de 'Koninklijke Maatschappij Sportkring Deinze vzw' - dus aan Denijs Van de Weghe - voor de belachelijke som van slechts 500.000 EUR.

De bijhorende verplichting dat Denijs een nieuw stadion had moeten bouwen, is niet alleen niet afdwingbaar, door al de grove kemels van Vermeulen en de foute pogingen in het vergunningstraject, is dat ook niet meer mogelijk.

Dat is dus al een eerste ongeldige voorwaarde in de overeenkomst tussen het gefoefel tussen Vermeulen en Van de Weghe.

Na de overdracht van de gronden heeft DvdW aan Vermeulen een nieuwe, tweede voorwaarde opgedrongen, nl. zijn investering in een nieuw stadion laten afhangen van de realisatie van het project 'LeieTorens', twee grote woontorens van 17+ verdiepingen, waar hij (meer dan) genoeg kon aan verdienen om dan 'en cours de route' misschien ooit wel toch eventueel een nieuw stadion te bouwen. (zie verder in de tekst over het PRUP en het geblunder met de vergunningsaanvragen.

Pikant detail : de Koninklijke Maatschappij Sportkring Deinze vzw' is intussen weg. DvdW heeft ze hernoemd naar 'Fortis Solis' (sterke zon) en heeft ze meegenomen naar de Vaarzeelstaat 17.

Weg Stadion.
Weg gronden.
Zo goed als gratis verworven.
Zonder investering in een nieuw stadion.

En nu stelt mijnheer VdW 'zijn' stadion 'ter beschikking' aan de nieuwe eigenaars voor 110.000 Eur per jaar. Een overeenkomst tussen partijen van korte duur, die bovendien op elk moment kan worden opgezegd ... ! (zeker als er achterstand in betaling is)

DvdW is daar trouwens al mee begonnen. Lees de artikels in de kranten van vorige week. Hij heeft de club gedagvaard om de rechter te vragen de overeenkomst te ontbinden. Lees [https://www.facebook.com/.../44666.../posts/1070907841109975]

De nieuwe eigenaars kregen dus niet eens een handelshuurovereenkomst, die hun het gebruik van het stadion had kunnen garanderen voor 36 jaar ...

Nu hebben ze niets.

KMSK Deinze is een club zonder stadion.

En nu moet er in allerijl een club zonder stadion worden verkocht ?!? Good Luck om een investeerder of een nieuwe koper te vinden ... !
.

Als Jan Vermeulen - als door de kiezer gemandateerde vertegenwoordiger van de publieke belangen - ook maar een beetje verantwoordelijk zou nemen om de publieke belangen te vertegenwoordigen, zou hij de foefel-overeenkomst met DvdW nu onmiddellijk aanvechten en laten ontbinden.
De stad Deinze moet imperatief terug eigenaar worden van het stadion. Dat is de minimun voorwaarde om de club te kunnen verkopen aan een nieuwe investeerder.

...

(bericht in ontwerp, ik werk er straks aan verder, want het schandalige gefoefel is nog vele malen groter. Het zal dus een heel lange tekst worden. Iets zoals het boek "De illegale Ghelamco Arena
[https://www.standaardboekhandel.be/.../de-illegale...])
-
#KMSKDeinze #KMSK_Deinze #SKDeinze #SK_Deinze #KMSK #SK #Deinze #SKD #SKDee #ACAFP #ACAFootballPartners #DakotaArena #Dakota_Arena #dakota_vastgoed
« Laatst bewerkt op: oktober 01, 2024, 01:38:58 pm door Frederik »

Offline Boer uit Waregem

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #65 Gepost op: oktober 01, 2024, 03:50:31 pm »
En Piens is de persoon die alles aanvecht?
die heeft kunnen bekomen dat de tribune lange zijde
niet geopend mag worden tenzij hem een schadevergoeding wordt betaald…

Piens woont in Monaco zeker?

Online Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #66 Gepost op: oktober 01, 2024, 06:17:19 pm »
En Piens is de persoon die alles aanvecht?
die heeft kunnen bekomen dat de tribune lange zijde
niet geopend mag worden tenzij hem een schadevergoeding wordt betaald…

Piens woont in Monaco zeker?
ja , woont in monaco

Offline Fats Domino

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #67 Gepost op: oktober 01, 2024, 06:40:10 pm »
Binnen 5 jaar hebben we een eerste klasse competitie met 12 ploegen zoals in een aantal kleine landen in Europa, met volgende ploegen :
1. Club Brugge
2. Anderlecht
3. AA Gent
4. Mechelen
5. Union
6. Charleroi
7. Genk
8. Antwerp (andere eigenaar)
9. Standaard (andere eigenaar)
10. Cercle
11. Leuven
12. Zulte Waregem

Offline belli

• Leden
« Reactie #68 Gepost op: oktober 01, 2024, 06:47:22 pm »
ja, het is Coley Parry die ook in Patro zit, of toch zeker vorig jaar nog zat.
wat Deinze betreft is het al lang geweten dat er daar mensen zijn die niet meer met elkaar door dezelfde deur kunnen zoals Piens en de burgemeester.
het model van Deinze is simpel...zo snel mogelijk naar 1 A waardoor ze geen enkele interesse hebben in de jeugd en alleen met ervaring spelen.

Online svennay

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #69 Gepost op: oktober 01, 2024, 07:29:28 pm »

Net als in andere topics die je vervuilde met je fusieverkoopspraatjes, ook nu de waarschuwing dat elk volgend bericht over een fusie in dit topic geweigerd zal worden!

Offline esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #70 Gepost op: oktober 01, 2024, 07:33:11 pm »

Net als in andere topics die je vervuilde met je fusieverkoopspraatjes, ook nu de waarschuwing dat elk volgend bericht over een fusie in dit topic geweigerd zal worden!
Dikke duim omhoog

Offline Naughtius Maximus

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #71 Gepost op: oktober 02, 2024, 08:09:12 am »
Binnen 5 jaar hebben we een eerste klasse competitie met 12 ploegen zoals in een aantal kleine landen in Europa, met volgende ploegen :
1. Club Brugge
2. Anderlecht
3. AA Gent
4. Mechelen
5. Union
6. Charleroi
7. Genk
8. Antwerp (andere eigenaar)
9. Standaard (andere eigenaar)
10. Cercle
11. Leuven
12. Zulte Waregem
dit is op niets gebaseerd. louter wisfull thinking

Online Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #72 Gepost op: oktober 02, 2024, 08:41:54 am »

Iedereen is vrij van zijn mening te uiten, zoveel als hij of zij dit wenst !
Het is aan de lezer hoe hij of zij daar mee omgaat, niet aan pseudo moderators
De lezers zijn het ook moe…

Offline Boer uit Waregem

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #73 Gepost op: oktober 02, 2024, 09:10:39 am »

Iedereen is vrij van zijn mening te uiten, zoveel als hij of zij dit wenst !
Het is aan de lezer hoe hij of zij daar mee omgaat, niet aan pseudo moderators
das u goed recht deze mening te hebben
maar als dit on topic niks terzake doet
vind ik dit een goeie beslissing en ook terecht

Offline Vidmar

• Leden
« Reactie #74 Gepost op: oktober 02, 2024, 02:40:39 pm »
Die licentiecommissie mogen ze toch ook eens wat beter op poten zetten ze.
De hoeveelste keer is dat nu alweer...

Volgens mij werken de "bruin enveloppen" daar heel goed.  ::)
Maar alle gekheid op een stokje, het is inderdaad één grote klucht die licentiecommissie.

Clubs komen blijkbaar met alles weg en 6 maand later staan ze op de rand van het faillissement, en in de commissie hadden ze precies stront in hun ogen.

Met al die buitenlandse investeerders overal ... we hebben het nog niet allemaal gezien jongens. Dus lekker 'overleven in Belgische handen' en de kat uit de boom kijken... We gaan binnen 5j mogelijks een geheel ander landschap krijgen.

Vraag me toch af waat die clubs toch zien in die buitenlandse investeerders, enkel verblind door snel geld? Je ziet toch dat het praktisch overal fout afloopt? WTF heeft een groot buitenlands bedrijf interesse in een middenklasser in eerste zelfs tweede klasse.

Dat een grote investeringsgroep een topclub koopt kan ik ergens nog begrijpen, maar een Maleier vb. KV Kortrijk, een investeringsgroep Singapore een club uit tweede klasse. Zijn er geen voetbalclubs in hun land misschien?
w
Het probleem is niet dat buitenlandse investeerders in Belgische clubs investeren, het probleem is dat er veel te veel clubs zijn.  Buiten Club Brugge, Gent en Genk is geen enkele voetbalclub in België gezond. Anderlecht en Union zijn twijfelgevallen. Al de rest (dus ook wij) dient dat dringend te beseffen dat we naar minder clubs moeten gaan. Fusies worden een absolute must of we krijgen een competitie zoals in het volleybal of het basketbal, waar je nauwelijks nog een deftige 'kleine' club vindt om een competitie te maken. Het is dus geen kwestie OF wij moeten fusioneren, maar wel WANNEER met de buren van de Veekaa. Wat mij betreft : zo snel mogelijk. Zonder Beeuwsaert waren we al 4 jaar morsdood. Dat feest gaat niet blijven duren. 

Ieder leedvermaak met Deinze is bovendien van onze kant de schaamte voorbij, wetende dat we enkel nog een levenslijn via Beeuwsaert hebben. Het kan ons morgen dus ook overkomen.

Zonder gelijk welke eigenaar is een voetbalclub morsdood natuurlijk. Iedere voetbalclub heeft nu eenmaal iemand kapitaalkrachtig nodig om te blijven leven.

Stopt een eigenaar met zijn geld in een voetbalclub te steken, dan zoekt die naar een overnemer.
Lukt dit niet, ga je inderdaad naar een faillissement. Maar bij ons zie ik wel wat kandidaat-overnemers zich aanmelden mocht het zo ver komen. Voor een investeerder zijn wij een heel interessante club met veel potentieel op alle vlak.

Online Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #75 Gepost op: oktober 02, 2024, 03:31:22 pm »
Groot artikel op sporza over Deinze

Online Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #76 Gepost op: oktober 02, 2024, 03:37:11 pm »
Dierickx zat in 90 minutes.
Sprak daar vrij open.

Club heeft 6-6.5mio euro schulden.
Staat te koop voor €1, maar schulden moeten natuurlijk overgenomen worden.

Hij ziet het maar somber in en verwacht dat dit zal uitdraaien op een faillissement.

Offline Pringless

• Gold Member
  • Leden
« Reactie #77 Gepost op: oktober 03, 2024, 12:42:05 pm »
Die ploegjes met een beperkt stadion en een beperkte achterban is toch altijd gedoemd om te mislukken bij een overname..

Als een overname wil slagen heb je een degelijk stadion nodig en de nodige achterban.

Wat hadden ze gedacht bij Deinze toen ze werden overgenomen? Binnen 5 jaar een stadion van 8000 man in PO1? Waar zouden ze die supporters vandaan halen.
SV TILL I DIE

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #78 Gepost op: oktober 03, 2024, 01:01:15 pm »
Die ploegjes met een beperkt stadion en een beperkte achterban is toch altijd gedoemd om te mislukken bij een overname..

Als een overname wil slagen heb je een degelijk stadion nodig en de nodige achterban.

Wat hadden ze gedacht bij Deinze toen ze werden overgenomen? Binnen 5 jaar een stadion van 8000 man in PO1? Waar zouden ze die supporters vandaan halen.

Te zien uit welk oogpunt je het bekijkt ...

De verkoper : ziet het geld komen (of de schulden verdwijnen van zijn schouders)
De koper : die heeft veel plannen ... goeie of slechte (kan begaan)
De supporter : kijkt toe (en moet ondergaan)

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #79 Gepost op: oktober 03, 2024, 04:10:54 pm »
Als de rechtszaak die Lassana Diarra aangespannen heeft tegen de Fifa door hem gewonnen wordt, dan zullen alle buitenlandse eigenaars hier verdwijnen als sneeuw voor de zon.