Auteur Topic: Over Deinze  (gelezen 42197 keer)

Offline japarov

• Leden
Re: Over Deinze
« Reactie #140 Gepost op: november 12, 2024, 05:46:03 pm »
Ondertussen nog altijd stront aan de knikker bij de buren int oranje sebiets ist diaree ;)
Vandaag voor de licentiecommisie 3p aftrek is dichtbij !

Online Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #141 Gepost op: november 12, 2024, 05:50:14 pm »
Begint al

https://www.hln.be/belgisch-voetbal/spelers-deinze-staken-omdat-nieuwe-overnemer-niet-betaalt-puntenaftrek-dreigt~a7159282/

Als Deinze toch failliet gaat is dat een goede zaak voor ons gezien Deinze heeft verloren tegen RWDM, La Louviere en Patro, zo lopen wij 2 punten uit.
Deinze reageert op facebook

Offline Neleuh1985

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #142 Gepost op: november 12, 2024, 07:29:34 pm »
Ondertussen nog altijd stront aan de knikker bij de buren int oranje sebiets ist diaree ;)
Volgens artikel op sporza is de puntenaftrek van 3 punten al een feit. Alsook moeten er 2 spelers van +21jaar uit de A-kern verdwijnen. Er blijven precies donkere wolken boven onze buren hangen.

https://sporza.be/nl/2024/11/12/valse-door-start-in-deinze-club-krijgt-puntenaftrek-en-ontkent-staking-van-de-spelers~1731424165820/

Offline Naughtius Maximus

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #143 Gepost op: november 12, 2024, 07:49:56 pm »
Begint al

https://www.hln.be/belgisch-voetbal/spelers-deinze-staken-omdat-nieuwe-overnemer-niet-betaalt-puntenaftrek-dreigt~a7159282/

Als Deinze toch failliet gaat is dat een goede zaak voor ons gezien Deinze heeft verloren tegen RWDM, La Louviere en Patro, zo lopen wij 2 punten uit.
Deinze reageert op facebook
Die lonen hadden gerust kunnen voorgeschoten worden door bv diene Denijs Vandeweghe of die overlaters. is veelzeggend niet gebeurd. Verloren zaak, want als Deinze blijft bestaan zijn er wel 2 degelijk 2 zakkers uit 1/A (1 rechtstreeks en 1 via barrage). Maw als Deinze ophoudt te bestaan, wint Kortrijk weer de Lotto.

Offline mogul

• Leden
« Reactie #144 Gepost op: november 12, 2024, 08:11:42 pm »
Volgens artikel op sporza is de puntenaftrek van 3 punten al een feit. Alsook moeten er 2 spelers van +21jaar uit de A-kern verdwijnen. Er blijven precies donkere wolken boven onze buren hangen.

https://sporza.be/nl/2024/11/12/valse-door-start-in-deinze-club-krijgt-puntenaftrek-en-ontkent-staking-van-de-spelers~1731424165820/
Indien Deinze en hun nieuwe eigenaar de lonen niet betalen nu vrijdag(dat beloven ze) dan zal het snel gaan.  Indien ze wel betalen(door leningen aan te gaan?) dan overleven ze maar hoe lang?
Naast Deinze zie ik RWDM ook nog in de problemen geraken.  De eigenaar van Lyon en RWDM zit heel zwaar in de schulden.  In Frankrijk schrijven ze al dat dit een tweede Bordeaux wordt.  Dus RWDM zal bijgevolg ook een andere eigenaar/overnemer moeten zoeken.  Het is nog zo ver niet,maar ziet er niet goed uit.
Gelukkig hebben wij wel nog die verankering en die verantwoordelijkheid van Beeuwsaert en co.  Maar wanneer de zaken,algemeen in Vlaanderen, niet zo goed gaan(is momenteel bezig) dan ben ik er toch ook niet gerust in

Offline esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #145 Gepost op: november 12, 2024, 08:44:58 pm »

Indien Deinze en hun nieuwe eigenaar de lonen niet betalen nu vrijdag(dat beloven ze) dan zal het snel gaan.  Indien ze wel betalen(door leningen aan te gaan?) dan overleven ze maar hoe lang?
Naast Deinze zie ik RWDM ook nog in de problemen geraken.  De eigenaar van Lyon en RWDM zit heel zwaar in de schulden.  In Frankrijk schrijven ze al dat dit een tweede Bordeaux wordt.  Dus RWDM zal bijgevolg ook een andere eigenaar/overnemer moeten zoeken.  Het is nog zo ver niet,maar ziet er niet goed uit.
Gelukkig hebben wij wel nog die verankering en die verantwoordelijkheid van Beeuwsaert en co.  Maar wanneer de zaken,algemeen in Vlaanderen, niet zo goed gaan(is momenteel bezig) dan ben ik er toch ook niet gerust in
Wereldwijd gaat de economie niet goed. Overal waar er extern kapitaal nodig is kan men in de problemen komen.

Uit het artikel in sporza:
"De fondsen zijn namelijk pas vrijgekomen na de officiële publicatie van de overname in het Belgisch Staatsblad, waardoor de deadline van 12 november simpelweg niet haalbaar was. Wij betreuren het dat de club en haar nieuwe eigenaars gestraft worden voor een vertraging van slechts drie dagen, die het gevolg is van het volgen van de juiste procedures voor een overname."
Publicatie was de 6de november in orde, als er fondsen geblokkeerd staan bij de bank kun je deze dan snel gedeblokkeerd hebben. Als er al geld zou geblokkeerd staan bij de bank dan vermoed ik dat het probleem eerder de oorsprong en de ubo is.
« Laatst bewerkt op: november 12, 2024, 10:29:51 pm door svennay »

Offline jowanie

• Leden
« Reactie #146 Gepost op: november 13, 2024, 06:44:54 am »

AAD Invest Group is opgericht op 26/02/2024 met een kapitaal van ... €12.000 🙈🙉

En die gaan dan de schulden overnemen (€6.000.000) én €10.000.000 investeren.
Waar gaan die da halen? 🤷🏼‍♂️

Het lijkt interessant te weten wat de strategie is van AAD. Voor zover ik het begrijp willen ze een portaal creëren die clubs, sporters en media samenbrengt en waar eigendom geregeld is via blockchain. In een Web3 filosofie betaal je als eigenaar om je eigendom kenbaar te maken maar blijf je dan ook eigenaar van het materiaal (bewezen via NFTokens) tot je je eigendomsrecht verkoopt.
De vraag is dan ook waarom investeren ze in een voetbalploeg. Je kan je voorstellen dat spelers (die hun eigen eigendom zijn) of makelaars (die eigenaar zijn van spelers) zich aanbieden aan clubs op zo’n platform (tegen een bepaalde vergoeding) om eigendommen uit te wisselen. Dan kan het handig zijn dat je als platform een netwerk van clubs hebt, als potentiële kopers op het platform. Want zonder kopers geen verkopers.

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #147 Gepost op: november 13, 2024, 08:57:35 am »

AAD Invest Group is opgericht op 26/02/2024 met een kapitaal van ... €12.000 🙈🙉

En die gaan dan de schulden overnemen (€6.000.000) én €10.000.000 investeren.
Waar gaan die da halen? 🤷🏼‍♂️

Het lijkt interessant te weten wat de strategie is van AAD. Voor zover ik het begrijp willen ze een portaal creëren die clubs, sporters en media samenbrengt en waar eigendom geregeld is via blockchain. In een Web3 filosofie betaal je als eigenaar om je eigendom kenbaar te maken maar blijf je dan ook eigenaar van het materiaal (bewezen via NFTokens) tot je je eigendomsrecht verkoopt.
De vraag is dan ook waarom investeren ze in een voetbalploeg. Je kan je voorstellen dat spelers (die hun eigen eigendom zijn) of makelaars (die eigenaar zijn van spelers) zich aanbieden aan clubs op zo’n platform (tegen een bepaalde vergoeding) om eigendommen uit te wisselen. Dan kan het handig zijn dat je als platform een netwerk van clubs hebt, als potentiële kopers op het platform. Want zonder kopers geen verkopers.

Vanwaar heb je deze info? (dat ze oa via blockchan gaan werken)
Moeten ze nu dan nog kapitaal gaan binnehalen?  :-\

Online Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #148 Gepost op: november 13, 2024, 09:03:47 am »
Dat het zou fout lopen stond in de sterren geschreven.
Dat het zo snel fout zo lopen, had ik nu toch ook niet verwacht.

Wat ik kan opmaken is dat ze er eigenlijk nog geen geld hebben ingestoken.
De vorige eigenaar sprong nog bij bij de transfersommen.

Was het hun bedoeling te rekken tot aan de winter? Dan wat verkopen en het geld er uit te halen?

Geen idee

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #149 Gepost op: november 13, 2024, 09:24:53 am »

Was het hun bedoeling te rekken tot aan de winter? Dan wat verkopen en het geld er uit te halen?

Geen idee

Voor zover ik kan lezen hebben ze deadline niet gehaald met drie dagen.

Is dat louche? Ik denk het niet, kon dit voorzien worden ... mogelijks wel.
Wil dit zeggen dat het fout gaat lopen? Niet gezegd, maar is wel een valse start.

Online Fats Domino

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #150 Gepost op: november 13, 2024, 09:55:06 am »

Geen idee

Wil dit zeggen dat het fout gaat lopen? Niet gezegd, maar is wel een valse start.

Het is hoe dan ook een schimmige constructie
Die nieuwe eigenaar zegt zelf dat hij alleen 100 pct eigenaar is
Er is niets over hem bekend , dus is ook geen industrieel of er is geen info waar zijn vermogen vandaan komt.. mss heeft hij een rijke tante in Amerika??
Volgens artikel op sporza wel degelijk wantrouwig over de situatie , zij zijn toch cruciaal in het ganse verhaal. Dat alles niet op tijd kon geregeld zijn wisten ze op voorhand, dus ze konden het ook communiceren.

Ik denk dat het een scenario wordt zoals in Kortrijk

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #151 Gepost op: november 13, 2024, 10:01:44 am »

Geen idee

Het is hoe dan ook een schimmige constructie
Die nieuwe eigenaar zegt zelf dat hij alleen 100 pct eigenaar is
Er is niets over hem bekend , dus is ook geen industrieel of er is geen info waar zijn vermogen vandaan komt.. mss heeft hij een rijke tante in Amerika??
Volgens artikel op sporza wel degelijk wantrouwig over de situatie , zij zijn toch cruciaal in het ganse verhaal. Dat alles niet op tijd kon geregeld zijn wisten ze op voorhand, dus ze konden het ook communiceren.

Ik denk dat het een scenario wordt zoals in Kortrijk

't is volgens mij de Afrikaanse neef van Maciek en Mikhai Kaminski ;-)

Online svennay

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #152 Gepost op: november 13, 2024, 11:12:15 am »

Geen idee

Dat zullen we vrijdag pas weten he...
De deadline was gisteren en vandaag verklaren ze plots in de krant dat vrijdag alles betaald zal worden en het dus maar 3 dagen verschil zal zijn.
We zullen dus eerst moeten zien en dan pas kunnen geloven.

Online Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #153 Gepost op: november 13, 2024, 11:50:19 am »

Geen idee

De deadline was gisteren en vandaag verklaren ze plots in de krant dat vrijdag alles betaald zal worden en het dus maar 3 dagen verschil zal zijn.

Met die info dat de betaling al 3x werd uitgesteld he.

Offline jowanie

• Leden
« Reactie #154 Gepost op: november 13, 2024, 12:57:57 pm »

Vanwaar heb je deze info? (dat ze oa via blockchan gaan werken)
Moeten ze nu dan nog kapitaal gaan binnehalen?  :-\

Op hun site. Maar lijkt me momenteel nog veel gebakken lucht. Er is nog niks, enkel een idee.

Offline Justinho

• Leden
« Reactie #155 Gepost op: november 13, 2024, 01:29:08 pm »

Geen idee

Met die info dat de betaling al 3x werd uitgesteld he.
Het zal een betaling zijn in 3 keer volgens mij ...

Offline belli

• Leden
« Reactie #156 Gepost op: november 13, 2024, 02:16:34 pm »
Of het nu gebakken lucht is of niet...iedereen weet dat het moeilijk is om op korte termijn dit allemaal in orde te brengen.
Wil niet zeggen dat de deadlines niet moeten worden gevolgd.
Hoop dus dat ze in beroep niet te soft zijn en dat ze 3 punten kwijt zijn.
Hebben al 2 weken uitstel gekregen. Niet van afwijken.

Online Fats Domino

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #157 Gepost op: november 13, 2024, 02:44:34 pm »
Of het nu gebakken lucht is of niet...iedereen weet dat het moeilijk is om op korte termijn dit allemaal in orde te brengen.
Wil niet zeggen dat de deadlines niet moeten worden gevolgd.
Hoop dus dat ze in beroep niet te soft zijn en dat ze 3 punten kwijt zijn.
Hebben al 2 weken uitstel gekregen. Niet van afwijken.

Die 3 punten zijn ze kwijt
Beroep is maar voor de schijn, anders is iedere deadline een klucht

Offline belli

• Leden
« Reactie #158 Gepost op: november 13, 2024, 05:04:27 pm »
Vind ik ook, maar hier weet je nooit.
Ook grappig dat de club zegt dat er van n staking geen sprake is en dat de spelers binnen trainden.
Zijn zij daar zo naïef???  Er zullen wel spelers naar de pers gelekt hebben.

Offline varadero

• Leden
« Reactie #159 Gepost op: november 13, 2024, 05:48:01 pm »
Spelers van Deinze weigeren nu ook oefenmatch te spelen. Reden: 2,5 maanden niet betaald... (HLN)