Auteur Topic: Over Deinze  (gelezen 42199 keer)

Offline Naughtius Maximus

• Leden
  • Essevee!
Re: Over Deinze
« Reactie #420 Gepost op: december 11, 2024, 08:39:40 pm »
Kunnen we de abonnees van Deinze niet binnen halen aan kleinere prijs,dan blijven ze misschien ook volgend seizoen komen?

Zou jij naar Deinze gaan kijken mochten ze in 1B of 1A spelen en wij failliet gaan? Mensen verleggen niet zo snel hoor.
ja.

Offline jenske

• Leden
    • Jong Anzegem
« Reactie #421 Gepost op: december 11, 2024, 10:42:32 pm »
Kunnen we de abonnees van Deinze niet binnen halen aan kleinere prijs,dan blijven ze misschien ook volgend seizoen komen?

Op korte termijn zie ik dit niet gebeuren.
Mocht Deinze (of hoe de ploeg in de toekomst ook zal heten) lang blijven hangen in de lagere reeksen dat zouden bepaalde mensen wel kunnen warm gemaakt worden voor ons Essevee. (al kunnen die bvb ook wel trekken naar een AA gent)

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #422 Gepost op: december 12, 2024, 08:00:00 pm »
Overname ifv ontwijken verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid?

Het is overduidelijk dat die nieuwe zogezegde eigenaar gewoon een stroman is omdat die Aziaten niet wilden betrokken zijn als bestuurder in een faillissement, met alle miserie van doen wanneer een curator het over neemt.
Ze hebben gewoon een verhaal  verzonnen en het een paar weken gerokken tot alles verschenen was in het BS.
Vreemd dat er zovelen in Deinze dit verhaal hebben geloofd.

Hoe zien we dat dan?

ACA Football Partners (Aziaten) schuiven wat geld richting Doudou Cissé, deze richt een lege-doos-vennootschap op zijnde AAD Invest Group en neemt de club over, houd iedereen lang genoeg aan het lijntje en laat de club alsnog failliet gaan...? AAD neemt alle schuld op zich, verbrand zijn gat (maar is toch een nobele onbekende), ACA wandelt weg zonder zorgen en propere handen, Cissé wandelt ook weg en telt zijn centen?

Ik blijf het zeggen ... die licentiecommissie hier in België is toch echt een lachertje? Die laten dus een club met 5-6 miljoen schulden gewoon easy-peasy overnemen door een pas opgerichte vennootschap met amper €12.000 kapitaal???

Hoe kan men het Belgisch voetbal naar een hoger niveau tillen als ze zo'n schimmige overnames gewoon blindelings goedkeurt?

Logisch die buitenland interesse in het Belgisch voetbal. Volgens mij moeten we het niet meer hebben van de reputatie van gouden generatie rode duivels, maar van de laksheid van de rechtsgang en de veel te makke voetbalbond.  :(

De voorspelling is uitgekomen ...

Deinze failliet: was dat altijd al het eindspel van de vorige Japanse eigenaars? “Dit was allemaal gepland”
11-12-2024 via Het Laatste Nieuws

Deinze is failliet. De spelersgroep zelf probeerde tot het allerlaatste moment zelf investeerders aan te brengen, maar de Engelse en Amerikaanse kandidaten wilden geen miljoen storten in een bodemloze put. Terwijl charlatan/baas Doudou Cissé (alweer) de vermoorde onschuld speelt, stellen steeds meer insiders de vraag: was dit niet gewoon het oorspronkelijke plan van de vorige Japanse eigenaar ACA?

“Ik heb het doel en de ambitie om de financiering in de sportwereld te heruitvinden”, zei Doudou Cissé op 9 november op de website van KMSK Deinze. De Fransman, een voormalige makelaar van dertien in een dozijn, op had net de aandelen van de Japanse ACA Group voor 1 symbolische euro overgenomen. ACA had de stekker er uitgetrokken terwijl de club meer dan 6 miljoen euro schulden had.

Zes weken later is Deinze dood. Failliet verklaard nadat Cissé de club zes weken lang aan het lijntje heeft gehouden. Van het kastje naar de muur gestuurd met valse beloften (“de lonen zullen betaald worden”) en holle ambities (“Succes op het Belgische en misschien zelfs Europese toneel!”). In die tijd beschuldigde hij kritische media ervan nepnieuws te verspreiden. Zelfs na de laatste zitten van de ondernemingsrechtbank, waarin de twee bewindvoerders van de club hadden gesmeekt om de club failliet te verklaren, verspreidde Cissé een persbericht met de boodschap dat de hele wereld hem had proberen tegenwerken.

De realiteit is dat er in de anderhalve maand onder Cissé geen cent extra op de rekening is verschenen. Hij wijst zelf naar de “strenge wetgeving” als schuldige, want er was écht geld op komst vanuit de golfstaten, alleen geraakte die het land niet in. Dat was het riedeltje na twee weken, en dat bleef zo tot op de dag dat de ondernemingsrechtbank het faillissement uitsprak.

Nochtans waren er de voorbije weken nog pistes. De lokale ondernemer Patrick Piens zocht naar investeerders om de club mee over te nemen, maar initieel vroeg Cissé boter bij de vis bij de aandelen die hij gratis had verworven. “Hoeveel wil je betalen?” Afgelopen week begonnen ook laatste spelers die nog onder contract lagen actief te zoeken naar oplossingen. Er was een Engelse en Amerikaanse piste, maar middenvelder Alessio Staelens laat onze redactie weten dat “geen enkele partij de som van 1 miljoen euro wilde neerleggen voor de deadline van de ondernemingsrechtbank”. Dat bedrag was nodig om de kortetermijnschulden te financieren.

Afgelopen weekend ging Cissé dan toch akkoord om zijn aandelen voor 1 euro te verkopen. Maar dan was het te laat. Geen enkele geïnteresseerde partij had genoeg tijd om een diepgaand onderzoek van de financiën te doen en oordeelde dat een overname te riskant was.

Door het faillissement zijn de spelers vrij om voor een nieuwe club te tekenen. Zij zullen een werkloosheidsuitkering kunnen aanvragen en als schuldeiser ook kunnen proberen om een (klein) deel van de drie maanden salaris die ze niet betaald zijn ook terug te krijgen.

Een curator zal bekijken wat de club nog kan verkopen om schuldeisers tegemoet te komen. Veel zal dat niet zijn. Het stadion is in handen van ex-voorzitter Denijs Van de Weghe. Hij zegt in een korte reactie aan onze redactie dat de jeugd en beloften er wel nog kunnen blijven voetballen.

“Misschien is dit een zaak voor het parket. Als de curator geen klacht zal indienen, zal ik het wellicht doen.”
-Denijs Van de Weghe, Ex-voorzitter Deinze

Al blijft er bij Van de Weghe een wrange nasmaak hangen. Net zoals bij enkele andere insiders. De manier waarop de club op zes weken tijd eerst zogezegd van een faillissement wordt gered en daarna toch kapseist, doet serieuze vragen rijzen. Eén belanghebbende oppert dat de Japanse ACA Group een stroman zocht om de klap op te vangen. “ACA is een beursgenoteerde onderneming in Japan. Als één van hun bedrijven failliet gaat, zouden ze bloeden. Dat hebben ze nu kunnen vermijden. Dit was allemaal gepland.”

De timing van de oprichting van AAD Invest, het bedrijf van Cissé, strookt met die denkpiste. Die loopt parallel met het moment waarop de Japanners de kraan helemaal dichtdraaiden. Verschillende bronnen bevestigen dat Cissé en de Japanners in het bijzijn van enkele medewerkers van Deinze samen de constructie hebben uitgewerkt.

Van de Weghe besluit: “Misschien is dit een zaak voor het parket. Als de curator geen klacht zal indienen, zal ik het wellicht doen.”

Bron: https://www.hln.be/belgisch-voetbal/deinze-failliet-was-dat-altijd-al-het-eindspel-van-de-vorige-japanse-eigenaars-dit-was-allemaal-gepland~ab0a597d/

« Laatst bewerkt op: december 12, 2024, 09:00:40 pm door Frederik »

Offline varadero

• Leden
« Reactie #423 Gepost op: december 15, 2024, 01:00:25 pm »
Nog nergens de nieuwe stand gelezen, rekening houdende met  het faillissement van Deinze.
Is alles eigenlijk nog niet officieel?

Online Jens Flamand

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #424 Gepost op: december 15, 2024, 01:03:41 pm »
Nog nergens de nieuwe stand gelezen, rekening houdende met  het faillissement van Deinze.
Is alles eigenlijk nog niet officieel?

Op tv na elke match zie je de nieuwe standen. Bij de Pro league is het aangepast. Ergens anders idd nog niet.

Offline sampie

• Leden
« Reactie #425 Gepost op: december 15, 2024, 02:07:10 pm »
Op proleague.be was het aangepast, nu terug evenveel punten als La Louvière.

Online Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #426 Gepost op: december 15, 2024, 02:14:35 pm »
Er zijn twee stijgers toch? ‘t is dus de derde die we moeten in het oog houden.

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #427 Gepost op: december 15, 2024, 02:44:10 pm »

Klopt niet, wij moeten 2 punten meer hebben dan La Lou

Offline Neleuh1985

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #428 Gepost op: december 15, 2024, 03:00:50 pm »

Zou het kunnen zijn omdat Patro dat probeert aan te vechten?

Online Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #429 Gepost op: december 15, 2024, 03:30:33 pm »

?? Reglement is duidelijk toch?

Offline Bossietj

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #430 Gepost op: december 15, 2024, 03:39:50 pm »

Inderdaad, je kan discussiëren over het reglement, maar in dit soort scenario's is het juist belangrijk dat je kunt terugvallen op vooropgestelde regels.

Bovendien, wat is het alternatief? Wij hebben uit gespeeld tegen Deinze, terwijl RWDM, Lommel en Patro thuis tegen Deinze speelden.

Daarbovenop speelden wij tegen Deinze vóór hun hele malaise begon. Als de punten niet zouden worden gereset, zou dat pas echte competitievervalsing zijn.

Ik snap de frustraties van supporters van andere ploegen wel, , maar het is niet dat ze dit niet zagen aankomen (nog voor ze hun wedstrijd speelden).

Offline Neleuh1985

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #431 Gepost op: december 15, 2024, 03:46:49 pm »

Ik geloof nooit dat het Patro zal lukken want het is volgens mij inderdaad zeer duidelijk.

Offline mogul

• Leden
« Reactie #432 Gepost op: december 15, 2024, 05:05:53 pm »

Inderdaad, je kan discussiëren over het reglement, maar in dit soort scenario's is het juist belangrijk dat je kunt terugvallen op vooropgestelde regels.

Bovendien, wat is het alternatief? Wij hebben uit gespeeld tegen Deinze, terwijl RWDM, Lommel en Patro thuis tegen Deinze speelden.

Daarbovenop speelden wij tegen Deinze vóór hun hele malaise begon. Als de punten niet zouden worden gereset, zou dat pas echte competitievervalsing zijn.

Ik snap de frustraties van supporters van andere ploegen wel, , maar het is niet dat ze dit niet zagen aankomen (nog voor ze hun wedstrijd speelden).
2.  En wat was het alternatief?  Deinze laten voortspelen met de beloften?  Dan ga je ook veel ploegen horen zagen.
Het is gewoonweg erg dat zo'n situaties kunnen.  Spelers die bij Deinze speelden die daar bleven omdat hun contract vorig jaar werd verlengd+ ze nog meer verdienden. 
En dan enkele maanden verder en 4 maanden niet worden betaald!  En die Singapore- pipo's zijn weg é. 
Het staat vast in de reglementen, er moet daar niemand
over zagen.    Wij konden ook zagen dat KVO bleef spelen vorig jaar(wel met meeste van hun vaste kern).  Wat heeft dat KVO opgebracht? 

Online Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #433 Gepost op: december 15, 2024, 07:40:29 pm »

Ik geloof nooit dat het Patro zal lukken want het is volgens mij inderdaad zeer duidelijk.
Ook bij rwdm beginnen ze te zagen bij monde van hun trainer Ferrera.Het gaat toch weer geen Belgische soap worden??

Offline larswobke

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #434 Gepost op: december 15, 2024, 10:23:36 pm »
Zelf denk ik dat de pro league zelf te voorbarig is geweest. Ik kan mij vergissen maar deinze wordt uitgesloten(en punten weg) bij een 'algemeen forfait', dit gebeurd automatisch na 3 forfaits.

Offline mogul

• Leden
« Reactie #435 Gepost op: december 15, 2024, 10:50:34 pm »
Zelf denk ik dat de pro league zelf te voorbarig is geweest. Ik kan mij vergissen maar deinze wordt uitgesloten(en punten weg) bij een 'algemeen forfait', dit gebeurd automatisch na 3 forfaits.
Deinze is failliet, kunnen geen matchen meer spelen.  Dat is een feit, dat kunnen ze niet meer omdraaien.  Maw, ge kunt dan zeggen dat ze na 3 matchen forfait pas hun klassement kunnen aanpassen maar dat is dwaas. 

Online Fats Domino

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #436 Gepost op: december 16, 2024, 08:39:44 am »
Wat zijn we ongeduldig . Het arrest over het faillissement moet nog betekend worden aan de voetbalbond .
Dachten jullie dat de voetbalbond zomaar een ploeg gaat schrappen op basis wat er in de media verschijnt? Dat Deinze failliet is , is een feit maar de papiermolen moet nog zijn werk doen . Dit komt wel in orde. Andere verhalen zijn zever in pakskes.

Offline Vidmar

• Leden
« Reactie #437 Gepost op: december 18, 2024, 04:22:30 pm »

Mocht Deinze (of hoe de ploeg in de toekomst ook zal heten) lang blijven hangen in de lagere reeksen dat zouden bepaalde mensen wel kunnen warm gemaakt worden voor ons Essevee. (al kunnen die bvb ook wel trekken naar een AA gent)

Deinzenaars horen idd eerder in hun eigen provincie, dus bij AA Gent, dan bij het West-Vlaamse Waregem.

Ik ken zelfs Deinzenaars die vroeger KSV Waregem fan waren, maar het niet meer voelden voor Zulte Waregem en ook naar AA Gent zijn getrokken.

Offline Pringless

• Gold Member
  • Leden
« Reactie #438 Gepost op: december 18, 2024, 09:52:34 pm »

Deinzenaars horen idd eerder in hun eigen provincie, dus bij AA Gent, dan bij het West-Vlaamse Waregem.

Ik ken zelfs Deinzenaars die vroeger KSV Waregem fan waren, maar het niet meer voelden voor Zulte Waregem en ook naar AA Gent zijn getrokken.
Waren de oprichters van de vroegere spionkop van Waregem "Colono boys" en later SLC niet uit Oost-Vlaanderen? Machelen-Deinze.
SV TILL I DIE

Offline esssevee4life

• Leden
  • Essevee!