Simons niet houden was waarschijnlijk de beste keuze niet. Wie was toen de bepalende figuur om zo'n beslissingen te nemen? Factor De fauw was misschien ook niet de beste keuze. Ik denk dat De fauw nu veel beter op zijn plaats zit dan trainer of hulptrainer.
D'Hollander( te groen) Leye(niet geholpen met de beschikbare spelers), Euvrard was in principe een goeie keuze maar zat vast, de ruzie met Derijck,met Gano,te lang spelen met Vormer en vooral te zot ivm aanvallende intensies thuis verknalde alles. Het ging over details qua punten( net als nu). Euvrard heeft hier veel geleerd, speelde wanneer het moest met Dender heel defensief en vol in de counter, vaak ook thuis. Wat hij hier bijna nooit deed.
Sven maakte een einde aan ons waardeloze thuisreputatie,kneede een groep,zette de rest defensie op punt,maar zit net als Euvrard vast in denkfouten. Zijn bank niet willen gebruiken is oerdom. Het is ook duidelijk dat hij niet wil veranderen en het is waarschijnlijk ook een persoonlijke kwestie. Challouk,Nnadi, Traoré ( hem nu overladen met alle zonden voor die 10 minuten inval na ik weet niet hoeveel matchen op de bank is oneerlijk!)Labie, Demuynck zijn verkwanseld.
Het is toch raar dat je dit dan niet mag aankaarten. Al van de uitmatch tegen de Futures was het duidelijk.
Zijn uitleg waarom hij tegen Seraing maar 1 wissel deed was omdat hij zeker dat punt wilde houden. Wat een absurd verhaal. Een uitgebluste Jeppe vervangen door een Challouk zou betekenen dat we dat punt kwijt zouden zijn? Een Hedl inbrengen zou dat punt in gevaar brengen ?
Waanzin! We weten het niet waarom hij zo'n denkfout maakt,maar gezond is het niet! Ook niet ivm schorsingen! 4,5 spelers op 1 kaart van schorsing? Kan goed zijn dat een paar heel belangrijke spelers niet tegen RWDM kunnen spelen wegens schorsing. Gaat Sven dan beginnen met Challouk, Traoré,Nnadi?
Dit seizoen was ik zeker tevreden met de meeste transfers. Fraser niet,Simons mentaliteit?,Barkason minder,Hendl voetballend minder. Maar Nyssen,Opoku,Jeppe,Lemoine, Challouk waren voor mij prijs/kwaliteit goeie transfers. Je moet ze wel een kans geven wat Challouk betreft. Ik blijf erbij dat wij( nu samen met Beveren) de beste ploeg hebben
Dus 1: kern is nu beter(maar waarom geen targetspits?)
2. Wanneer je steeds meer wegzakt qua niveau en resultaten dan is het normaal dat die trainers weg moeten. Simons hield ons wel in 1A.
Leye moest eerder worden vervangen ( en door een meer ervaren coach) Euvrard moest eerder vervangen worden, waarschijnlijk Sven ook,maar ik hoop van niet want dan zijn we gepromoveerd. Moet Sven dan blijven bij promotie? Hangt ervan af. Als het bestuur een gesprek heeft met Sven dat hij wel zijn bank moet gebruiken of hij mag opkrassen!
Momenteel zijn er heel goeie gekende trainers beschikbaar die de Belgische competities kennen( ik heb het niet over Anatool). Daar moeten we indien we promoveren niet mee inzitten.