Na de goal van de titel, Jelle Vossen spuit mist over toekomst als voetballer: “Ik beloof dat er dit weekend duidelijkheid komt”19/04/2025 via Het NieuwsbladEen wedstrijdscenario van de hand van Alfred Hitchcock. Zoals verwacht leverde de slotspeeldag van de reguliere competitie in de Challenger Pro League 96 minuten vol suspense en dramatiek. Uiteindelijk schoot Jelle Vossen - wie anders? - Essevee naar het delirium.Echte helden staan op als de nood het hoogst is. Jelle Vossen bewees andermaal dat hij nog altijd van uitzonderlijke waarde is voor dit Essevee. Zijn doelpunt in het slotkwartier bleek uiteindelijk cruciaal. “Die 1-1 van RWDM was nochtans een mokerslag”, sprak de matchwinnaar na het verlossende fluitsignaal van Nicolas Laforge die meteen ook nog eens zijn eigen doelpunt analyseerde. “Ik denk dat ik hem heel goed afmaak met mijn gouden linker”, grapte de 36-jarige aanvaller.
“We waren helemaal niet op de hoogte van de gebeurtenissen bij Lommel – La Louvière”, bleek Vossen pas na afloop de dolle ontknoping bij dat andere duel meegekregen te hebben. “We wisten dat we met winst zeker waren van promotie en daar hebben we ons gewoon op gefocust. Gelukkig maar, want door hun late winning goal zou een gelijkspel voor ons niet genoeg geweest zijn.”
Kers op carrièreZo kreeg Vossen de apotheose die hij en de hele Essevee-familie zich gewenst hadden. “We hadden het natuurlijk al liever eerder afgemaakt, maar er bestond geen mooier scenario dan het hier in eigen huis af te maken. Ik ben zo trots op deze club en de fans die ons hebben gesteund. De sfeer was fantastisch. Ik kwam hier aan in het besef dat dit mogelijk mijn laatste partij in zo’n kolkend stadion kon zijn.”
“Als ik het scenario op voorhand had kunnen uitschrijven, dan was het dit allicht geworden”, aldus Vossen, die de kampioenentrofee overhandigd kreeg door onder meer oude bekende Vincent Mannaert. “Dit is de kers op de taart voor mijn carrière. Ik word er niet jonger op en er lag veel druk op mijn schouders. Sinds de degradatie wilde ik alleen maar dat ik mezelf in de spiegel zou kunnen zien.”
Woorden die best geïnterpreteerd kunnen worden als een afscheid, maar de spits wilde nog geen uitsluitsel geven over zijn toekomst. “Ik beloof dat ik dit weekend duidelijkheid zal verschaffen, want ik ben er zelf al enkele weken uit”, besloot Vossen.
Vandenbroeck mee naar 1A?Ook coach Sven Vandenbroeck genoot met volle teugen, maar bleef volledig naar zijn imago bijzonder rustig. “Pas in minuut 85, toen we de 2-1 scoorden, sloeg de stress toe. Vanaf dan ben ik enkele jaartjes ouder geworden”, aldus de Essevee-coach, die volgend seizoen dolgraag in de Jupiler Pro League wil werken. “Ik sta er zeker voor open en ook de club is tevreden, dus normaal zullen we hier wel een vervolg aan breien.”
“Er staat hier iets mooi, dus we kunnen hier zeker verderbouwen. Elke club die promoveert, moet zich versterken, maar hier zijn de faciliteiten en de werkomstandigheden wel al langer 1A-waardig. De groep zul je wat moeten versterken. Of we dan nog kunnen rekenen op Jelle Vossen? Dat is zijn beslissing, maar hij wil volgens mij nog wel even verder gaan. Met die winning goal in de laatste minuten kan zijn beslissing snel gemaakt zijn. Tegelijk zou dit wel stoppen op een hoogtepunt zijn. Ik laat mijn gsm nog een poosje uit, zodat hij me niet kan sturen”, besloot Vandenbroeck met een kwinkslag.
transfers
Bron :
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250418_97952777