Auteur Topic: Speeldag 30 : vrijdag 18/04/2025 - 20.00u : Essevee - RWD Molenbeek  (gelezen 8046 keer)

Offline mogul

• Leden
Re: Speeldag 30 : vrijdag 18/04/2025 - 20.00u : Essevee - RWD Molenbeek
« Reactie #140 Gepost op: april 19, 2025, 04:45:16 pm »
En we hebben de pelouze nu allemaal van dichtbij gezien, awel, ik was onder de indruk!
Dus,dikke proficiat aan de green keeper(s)!

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #141 Gepost op: april 19, 2025, 10:23:23 pm »
Alleen maar blije gezich­ten na titel van Zul­te Ware­gem: ​“Mooi­ste geschenk”
19/04/2025 via Focus/WTV

Na een seizoen vol ups en downs kroonde Zulte Waregem zich op de valreep tot kampioen van de Challenger Pro League. Op de slotspeeldag greep Essevee de titel dankzij een doelpunt van Jelle Vossen. De vreugde barstte los bij de fans in het stadion en op de markt in Waregem. “Schitterend, na al die jaren,” klinkt het.

De ontlading was groot bij de supporters. Rosy, een trouwe fan met bijgeloof, was opgelucht: “De laatste vier matchen was ik ontgoocheld. Ik dacht: als ik erbij ben, winnen ze altijd. Vandaag was ik er, en toch…Gelukkig kunnen we uiteindelijk toch juichen." Een anderere supporter Yves Delmulle, was zichtbaar geëmotioneerd: “We hadden stress op de tribune ook door het verloop in Lommel, maar zondag vieren we op de markt.” Reinhilde Vermeulen noemde het “een verdiende titel, na hard werken.” en Kurt Decock vond dat het over het hele seizoen terecht was: “Een kleine inspanning van de lokale zelfstandigen is nog nodig, maar deze traditieclub hoort niet thuis in tweede klasse.”

Jelle Vossen: "Ik bleef de club trouw"
Aanvoerder Jelle Vossen zorgde zelf voor het beslissende doelpunt en straalde na afloop: “Mooiste scenario dat je kan dromen. Ik bleef de club trouw na de degradatie, mooi dat ik dit op mijn leeftijd nog kan meemaken. Deze club hoort thuis in eerste klasse.

Sven Vandenbroeck: “Dit is waar we het voor doen"
Trainer Sven Vandenbroeck beleefde een emotionele avond. De man die de club weer op de rails kreeg, zag zijn ploeg niet alleen promoveren, maar ook nog de titel pakken in de slotminuten van het seizoen. “Geweldig. Je hoopt op promotie, dat was het doel. Maar dan krijgen we er op het einde ook nog de titel bij. Dit is wat we wilden en waar we maandenlang hard voor gewerkt hebben.”

Tijdens de wedstrijd was de situatie lang onduidelijk. “We kregen de scores van RWDM niet volledig mee, dus wisten we niet zeker wat er aan het gebeuren was.” Vandenbroeck benadrukt het collectieve karakter van het succes. “De groep is blijven geloven, ook na een moeilijke eerste seizoenshelft."

Carl Ballière: "Mooiste cadeau mogelijk"
Voorzitter Carl Ballière maakte al bekend dat hij stopt. “Dit is het mooiste afscheid dat ik me kon wensen. We hebben veel ontgoochelingen gehad de voorbije jaren, maar dit maakt alles goed. We zijn verdiend kampioen, al waren de zenuwen op het einde te snijden.” Ballière weet dat de club zich zal moeten versterken: “In elke linie is versterking nodig om ons te handhaven in 1A.”

Lukas Willen: “Dit is onbeschrijfelijk”
Voor verdediger Lukas Willen voelde de titel als een sprookje na een seizoen met hindernissen. “Dit is echt onbeschrijfelijk,” zegt hij met een brede glimlach. “We hebben het onszelf niet makkelijk gemaakt in de laatste matches, maar iedereen is blijven werken en geloven. Dat we het op deze manier afmaken, is bijzonder.”

Willen toont ook sportief respect voor de concurrentie: “Respect naar RWDM, het is zuur voor hen. Ze hebben ook een sterk seizoen gespeeld. Maar vandaag is het onze avond. We zijn terug waar we thuishoren.”

Bron : https://focus-wtv.be/sport/l

Online Porky

• Leden
« Reactie #142 Gepost op: april 19, 2025, 10:27:46 pm »
En we hebben de pelouze nu allemaal van dichtbij gezien, awel, ik was onder de indruk!

Ik ook!
Is dat geen mix van echt en kunstgras?

Online svennay

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #143 Gepost op: april 19, 2025, 10:40:42 pm »

Ik ook!
Is dat geen mix van echt en kunstgras?
Neen, 100% natuurgras.

Offline esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #144 Gepost op: april 19, 2025, 11:38:22 pm »
We hebben jarenlang aan een stuk 1 van de beste grasmatten gehad. Echter was er toen 1 of andere ziekte ingekomen en dan hebben andere clubs erop commentaar gegeven terwijl ze onder normale omstandigheden altijd een pak slechtere pelouze hebben als wij. Green keepers doen al jaren uitstekend werk, zowel in het stadion als op de trainingsvelden. Onze infrastructuur is nog altijd subtop in 1A en mag gerust mee opgeschept worden.

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #145 Gepost op: april 20, 2025, 10:34:35 pm »
Samenvatting: Essevee - RWDM Kampioenswedstrijd 2024-2025

https://www.youtube.com/watch?v=IxnvzitC_ZQ

Offline WAREGEM_ACAB

• Leden
  • voor wie? voor ESSEVEEE!!!
« Reactie #146 Gepost op: april 21, 2025, 09:02:47 pm »
Nog maar net bekomen van een heus feestweekend. Emoties die losbarsten, Jelle met de winning goal, een ongeziene sfeer in het stadion en schitterende sfeeracties voor en tijdens de match. Alles, maar echt ALLES zat goed en was perfect! Na de match nog een heus volksfeest, leek wel nieuwjaar in Waregem met al dat vuurwerk snachts ;)

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #147 Gepost op: april 21, 2025, 10:50:23 pm »
Wie nog even de iconische 96 minuten wil herbeleven in het kort ...

https://www.facebook.com/share/r/15EWmkYcBY/

Offline Thraso

• Leden
« Reactie #148 Gepost op: april 24, 2025, 02:29:20 pm »
We zijn bijna een week verder, en het kampioenengevoel is nog niet verdwenen :-). Een historische wedstrijd met een scenario waar je alleen van kan dromen.

Chapeau aan alle supporters en medewerkers die de tifo's en alle toebehoren hadden geregeld. Indrukwekkend om dit vanop de middenstip en de tribunes te zien. De sfeer was magisch en dit zal zeker bijgedragen hebben aan de prestaties van de spelers. Mensen vergeten vlug dat hier immens veel tijd en moeite in kruipt. Dat zijn meestal mensen die achter de schermen opereren en niet in de schijnwerpers staan. Bedankt en proficiat met het prachtig resultaat!

Terug waar we horen. En dan nu 3 maanden voorbereiding op de start van de competitie in de Jupiler Pro League!

Offline WAREGEM_ACAB

• Leden
  • voor wie? voor ESSEVEEE!!!
« Reactie #149 Gepost op: april 24, 2025, 03:09:04 pm »
Gisteren nog eens de volledige match herbekeken. Prachtig om te zien hoe enthousiast Ceetje was, tranen stonden in mijn ogen. Wat een man!

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #150 Gepost op: april 24, 2025, 03:32:21 pm »
Gisteren nog eens de volledige match herbekeken. Prachtig om te zien hoe enthousiast Ceetje was, tranen stonden in mijn ogen. Wat een man!

Clublegende hé, zalig om zien/hebben.

Offline Costermans

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #151 Gepost op: april 25, 2025, 04:43:19 pm »
Ben er nog niet goed van , wat een emotie , wat een sfeer, abo reeds verlengd , hopelijk kunnen we mee doen in het midden en nu en dan eens stunten … en moet ook toegeven onze doelman was heel erg goed, hij moest echt niet wachten tot de laatste wedstrijd 😃

Offline Dikke Nek

• KVK Supporter
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #152 Gepost op: april 25, 2025, 04:54:43 pm »

Voor clublegendes als Ceetje doen we ook in Kortrijk onze hoed (geen klakke) af!