Alleen maar blije gezichten na titel van Zulte Waregem: “Mooiste geschenk”19/04/2025 via Focus/WTVNa een seizoen vol ups en downs kroonde Zulte Waregem zich op de valreep tot kampioen van de Challenger Pro League. Op de slotspeeldag greep Essevee de titel dankzij een doelpunt van Jelle Vossen. De vreugde barstte los bij de fans in het stadion en op de markt in Waregem. “Schitterend, na al die jaren,” klinkt het.De ontlading was groot bij de supporters. Rosy, een trouwe fan met bijgeloof, was opgelucht: “De laatste vier matchen was ik ontgoocheld. Ik dacht: als ik erbij ben, winnen ze altijd. Vandaag was ik er, en toch…Gelukkig kunnen we uiteindelijk toch juichen." Een anderere supporter Yves Delmulle, was zichtbaar geëmotioneerd: “We hadden stress op de tribune ook door het verloop in Lommel, maar zondag vieren we op de markt.” Reinhilde Vermeulen noemde het “een verdiende titel, na hard werken.” en Kurt Decock vond dat het over het hele seizoen terecht was: “Een kleine inspanning van de lokale zelfstandigen is nog nodig, maar deze traditieclub hoort niet thuis in tweede klasse.”
Jelle Vossen: "Ik bleef de club trouw"Aanvoerder Jelle Vossen zorgde zelf voor het beslissende doelpunt en straalde na afloop: “Mooiste scenario dat je kan dromen. Ik bleef de club trouw na de degradatie, mooi dat ik dit op mijn leeftijd nog kan meemaken. Deze club hoort thuis in eerste klasse.
Sven Vandenbroeck: “Dit is waar we het voor doen"Trainer Sven Vandenbroeck beleefde een emotionele avond. De man die de club weer op de rails kreeg, zag zijn ploeg niet alleen promoveren, maar ook nog de titel pakken in de slotminuten van het seizoen. “Geweldig. Je hoopt op promotie, dat was het doel. Maar dan krijgen we er op het einde ook nog de titel bij. Dit is wat we wilden en waar we maandenlang hard voor gewerkt hebben.”
Tijdens de wedstrijd was de situatie lang onduidelijk. “We kregen de scores van RWDM niet volledig mee, dus wisten we niet zeker wat er aan het gebeuren was.” Vandenbroeck benadrukt het collectieve karakter van het succes. “De groep is blijven geloven, ook na een moeilijke eerste seizoenshelft."
Carl Ballière: "Mooiste cadeau mogelijk"Voorzitter Carl Ballière maakte al bekend dat hij stopt. “Dit is het mooiste afscheid dat ik me kon wensen. We hebben veel ontgoochelingen gehad de voorbije jaren, maar dit maakt alles goed. We zijn verdiend kampioen, al waren de zenuwen op het einde te snijden.” Ballière weet dat de club zich zal moeten versterken: “In elke linie is versterking nodig om ons te handhaven in 1A.”
Lukas Willen: “Dit is onbeschrijfelijk”Voor verdediger Lukas Willen voelde de titel als een sprookje na een seizoen met hindernissen. “Dit is echt onbeschrijfelijk,” zegt hij met een brede glimlach. “We hebben het onszelf niet makkelijk gemaakt in de laatste matches, maar iedereen is blijven werken en geloven. Dat we het op deze manier afmaken, is bijzonder.”
Willen toont ook sportief respect voor de concurrentie: “Respect naar RWDM, het is zuur voor hen. Ze hebben ook een sterk seizoen gespeeld. Maar vandaag is het onze avond. We zijn terug waar we thuishoren.”
Bron :
https://focus-wtv.be/sport/l