Auteur Topic: Het grote Zulte Waregem achterna? Ook Jong Essevee maakt nog kans op promotie.  (gelezen 833 keer)

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
Het grote Zulte Waregem achterna? Ook Jong Essevee maakt nog kans op promotie: “We laten niet in onze kaarten kijken”
24/04/2025 via Het Nieuwsblad

Zonder ongelukken speelt Jong Essevee straks de eindronde van tweede afdeling. Harelbeke en Zelzate zijn de andere twee gelukkigen uit de reeks die zich plaatsten voor de nacompetitie. Maar voor het zover is, moeten de jonge Boeren zondag nog hun laatste thuismatch tegen Brakel afwerken.

Niet iedereen aan de Gaverbeek kon deze week feesten na de titel van Zulte Waregem. Jong Essevee had nog training en het seizoen is nog lang niet gedaan. Zondag de laatste match van de reguliere competitie tegen Brakel, en daarna wacht de eindronde. Al sinds vorig jaar steekt het bestuur niet onder stoelen of banken dat het met Jong Essevee graag naar eerste afdeling wil. Daar zal het moeten gebeuren met een vernieuwde en verjongde ploeg, want het vertrek van Lennert Hallaert, Arthur Harinck, Adam Kotchkarov en Arthur Wulleman staat nu al vast. In de eindronde kunnen die mannen nog eens alles geven voor de ploeg waar ze deels werden grootgebracht.

“Dit moet je kunnen plaatsen”, zegt Hallaert, die in de eindronde zomaar tegen zijn toekomstige club Zelzate zou kunnen uitkomen. “Ik speel nu tot eind dit seizoen voor Zulte Waregem en dan is het logisch dat ik hun belangen verdedig. Op het veld denk je niet aan de toekomst, maar denk je gewoon in functie van de ploeg wiens truitje je draagt.”

“Ik was vrijdag tegen RWDM supporter, maar zelfs zo hoog in die tribune blijf je toch ook altijd een beetje trainer”
-Frederik D’Hollander

Trainer Frederik D’Hollander hoort het graag en is blij dat hij ook de komende weken nog op zijn spits kan rekenen. Misschien zal hij ook beroep kunnen doen op een paar jongeren die doorgaans met de A-kern meereizen. D’Hollander vierde trouwens intens de titel in de Challenger Pro League van de ploeg die hij ook nog even in 1A en 1B trainde.

“Ik ben nu vooral supporter”, aldus de coach. “Ik ben opgegroeid in deze club: ik was hier speler, jeugdtrainer, hoofdtrainer en bekleedde nog een paar functies. Deze club ligt mij dus nauw aan het hart. Ik was vrijdag tegen RWDM supporter, maar zelfs zo hoog in die tribune blijf je toch ook altijd een beetje trainer en bekijk je het door die bril. Na de wedstrijd heb ik met een groep maten ook wel goed gevierd. Ik ben blij dat de club terug is waar ze hoort.”

Slechte generale repetitie
Nu dus ook nog graag met Jong Essevee naar eerste afdeling. Tijdens de paasbreak speelden de Waregemse beloften een oefenmatch tegen Jong KV Mechelen, de ploeg van Pieter-Jan Monteyne. Jong Essevee verloor met 5-0. Geen geslaagde generale repetitie dus, maar voor D’Hollander was het geen waardemeter. “We stelden vooral U18-spelers en zelfs een paar testers op. We lieten bewust niet in onze kaarten kijken, want Jong KV Mechelen neemt ook deel aan de eindronde en kan nog een mogelijke tegenstander worden.”

Jong Essevee staat pas op de zevende plaats in de stand, maar met die positie behoort het toch tot de drie ploegen die aan de eindronde deelnemen. Dat komt omdat sommige ploegen die hoger staan geen licentie aanvroegen voor eerste afdeling en dus niet mogen deelnemen. Harelbeke, Zelzate en Jong Essevee hebben wel hun licentie. De kans is tenslotte niet gering dat een van die drie ploegen ‘bye’ is in de eerste ronde en dus automatisch naar de tweede ronde mag.

Bron : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250424_95279780

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Het grote Zulte Waregem achterna? Ook Jong Essevee maakt nog kans op promotie.
« Reactie #1 Gepost op: april 24, 2025, 06:51:05 pm »
Zou mooie dubbel zijn.  :D

OPROEP : Zijn er hier (veel) mensen die Jong Essevee actief volgen?

Offline San Iker

• Leden
Re: Het grote Zulte Waregem achterna? Ook Jong Essevee maakt nog kans op promotie.
« Reactie #2 Gepost op: april 28, 2025, 04:06:32 pm »
Eindronde tegen Rupel Boom
Moeilijkste tegenstander die ze konden treffen.
Op papier Boom overduidelijk favoriet, maar in voetbal kan alles.

Benieuwd of mannen als Sergeant, Labie, Demuynck zullen spelen

Offline scott

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #3 Gepost op: april 28, 2025, 04:24:34 pm »

Kunnen er geen jonge spelers van het eerste elftal worden ingezet?

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #4 Gepost op: april 28, 2025, 07:13:19 pm »

Zijn al op congé gestuurd
Ten andere, je moet de speelgelegenheid geven aan de jongens die er al het hele seizoen voor gestreden hebben

Offline jenske

• Leden
    • Jong Anzegem
« Reactie #5 Gepost op: april 28, 2025, 07:26:54 pm »

Zijn al op congé gestuurd
Ten andere, je moet de speelgelegenheid geven aan de jongens die er al het hele seizoen voor gestreden hebben

Voila, exact mijn mening. Hoe teleurstellend zou het zijn om als basisspeler aan de kant te worden geschoven na een jaar van knokken en je verzekeren van de eindronde.
Nee, nee, ... Jonge gasten laten proeven van ene eindronde en zien waar het schip strandt.
En ook... het zal geen drama zijn als we ngo een jaartje langer blijven in de reeks waar we nu zitten ;-)

Offline Windraider

• Leden
  • Superboeren
« Reactie #6 Gepost op: april 29, 2025, 10:17:30 am »
Rupel Boom is een ploeg met veel snelheid vooraan en stevige bonken achterin centraal. Kunnen vooral pijn gedaan worden met diepe ballen en verticaal voetbal. Tis een ploeg die goed en snel combineert, dus ofwel laag blok en hopen dat er geen binnenvalt, maar ik zou toch vooral uitgaan van eigen sterkte en zelf proberen voetballen met snelheid en diepgang. Ik zie wel kansen, zeker ook omdat Rupel Boom heel lang aan de leiding heeft gestaan (7 punten los aan de winterstop) en het in het slot nog heeft weggegeven. Teleurstelling in de laatste match was pijnlijk duidelijk, dus kan een RWDM verhaal worden als je het mij vraagt.

Offline Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #7 Gepost op: april 29, 2025, 10:22:38 am »
Er gaat sowieso een jong ploeg over, of heb ik het mis ?

Dus het is ofwel jong Essevee of jong Mechelen?
Mechelen moet tegen Zelzate. Denk dat beide jong ploegen de zwaarste tegenstander geloot hebben. Indien 1 van beide wint en de andere niet, gaan die sowieso over.

Offline jakkie3000

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #8 Gepost op: april 29, 2025, 11:38:41 am »
Er gaat sowieso een jong ploeg over, of heb ik het mis ?

Dus het is ofwel jong Essevee of jong Mechelen?
Mechelen moet tegen Zelzate. Denk dat beide jong ploegen de zwaarste tegenstander geloot hebben. Indien 1 van beide wint en de andere niet, gaan die sowieso over.

Merci voor die info. Hoe komt het dat sowieso een ploeg uit 2e amateur promoveert?

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #9 Gepost op: april 29, 2025, 12:26:18 pm »
Stel dat men promoveert. Dan is de ploeg toch eigenlijk te zwak voor 1ste nationale?
Sterkhouders als Wulleman, Hallaert, Harinck,… zijn al weg.
Vooral doorstroom van U18, maar dat is wel heel jong.
En wss ook Afrikaans talent, want op die markt blijft men het meest actief

Zou proberen gebruik te maken van een dispensatiespeler (zoals Hubert was bij Anderlecht en nu Chadli is bij SL16)

Offline japarov

• Leden
« Reactie #10 Gepost op: april 29, 2025, 05:20:22 pm »
Ik denk persoonlijk dat ze in 1ste amateur nog beter gaan voetballen dan nu want nu wordt er nog heel veel gebikkeld dan gevoetbald op sommige momenten is dat slecht nee want zo worden ze man en dat is ook goed voor hun ontwikkeling maar de club heeft de ambitie om op termijn met hun belofteploeg in 1 ste amateur aan te treden .

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #11 Gepost op: april 29, 2025, 07:34:18 pm »
Ik denk persoonlijk dat ze in 1ste amateur nog beter gaan voetballen dan nu want nu wordt er nog heel veel gebikkeld dan gevoetbald op sommige momenten is dat slecht nee want zo worden ze man en dat is ook goed voor hun ontwikkeling maar de club heeft de ambitie om op termijn met hun belofteploeg in 1 ste amateur aan te treden .

Ja ok, dat is een zeer mooie ambitie, en de lichting U18 is ook goed nu. Maar alles wat erachter komt is niet dat. Overal in de laagste regionen van het klassement.
Pas op, ik weet ook dat het niet gemakkelijk is. Want vanaf er hier tussen 10 en 14 ne goeien zit, dan zit Brugge, Anderlecht en Genk daar al achter. Wij kunnen niet bieden wat zij bieden