Auteur Topic: JUPILER PRO LEAGUE  (gelezen 284824 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re:JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1060 Gepost op: februari 23, 2011, 04:26:00 pm »
Ik las op een site, HLN, Sporza of NB, dat er slechts een meerderheid was/is vanaf 11 pro's. Standard, Charleroi, STVV vermoedelijk tegen. Als dit klopt wat ik las, dan wil dat zeggen dat er een kans is dat Essevee pro gestemd heeft/zou stemmen... Iemand info? Ik zou het allesinds betreuren.

Los van het standpunt van ons bestuur (pro of contra), sluit ik me volledig aan bij "Waereghem" zijn post.
Correct me if I'm wrong, maar als ik me niet vergis was Vincent Mannaert de verantwoordelijke voor onze ploeg in dit dossier...
Moet ik er nog een tekeningske bij maken?
 ::)
« Laatst bewerkt op: februari 23, 2011, 04:42:36 pm door die hard essevee?r »

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re:JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1061 Gepost op: februari 23, 2011, 07:46:07 pm »
Ik las op een site, HLN, Sporza of NB, dat er slechts een meerderheid was/is vanaf 11 pro's. Standard, Charleroi, STVV vermoedelijk tegen. Als dit klopt wat ik las, dan wil dat zeggen dat er een kans is dat Essevee pro gestemd heeft/zou stemmen... Iemand info? Ik zou het allesinds betreuren.

Los van het standpunt van ons bestuur (pro of contra), sluit ik me volledig aan bij "Waereghem" zijn post.
Correct me if I'm wrong, maar als ik me niet vergis was Vincent Mannaert de verantwoordelijke voor onze ploeg in dit dossier...
Moet ik er nog een tekeningske bij maken?
 ::)

Yep, graag, ik versta het probleem niet. Mannaert wou 16 ploegen hebben ipv 18...
Ok, ik versta wel waar gij naartoe wilt... de typische 'iemand gaat weg van essevee, dus laten we hem maar zwart maken' mentaliteit. Er waren 2 opties. Mannaert en Zulte Waregem wilden geen enkele van de 2, maar een tussenoplossing. Als ik het goed voorheb gaat er nu extra geld naar de 'kleintjes'.
Zo lang ge niet op de hoogte zijt van dergelijke zaken zou ik toch niet te veel tekeningskes maken ;)

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re:JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1062 Gepost op: februari 24, 2011, 08:29:26 am »
Ik las op een site, HLN, Sporza of NB, dat er slechts een meerderheid was/is vanaf 11 pro's. Standard, Charleroi, STVV vermoedelijk tegen. Als dit klopt wat ik las, dan wil dat zeggen dat er een kans is dat Essevee pro gestemd heeft/zou stemmen... Iemand info? Ik zou het allesinds betreuren.

Los van het standpunt van ons bestuur (pro of contra), sluit ik me volledig aan bij "Waereghem" zijn post.
Correct me if I'm wrong, maar als ik me niet vergis was Vincent Mannaert de verantwoordelijke voor onze ploeg in dit dossier...
Moet ik er nog een tekeningske bij maken?
 ::)

Yep, graag, ik versta het probleem niet. Mannaert wou 16 ploegen hebben ipv 18...
Ok, ik versta wel waar gij naartoe wilt... de typische 'iemand gaat weg van essevee, dus laten we hem maar zwart maken' mentaliteit. Er waren 2 opties. Mannaert en Zulte Waregem wilden geen enkele van de 2, maar een tussenoplossing. Als ik het goed voorheb gaat er nu extra geld naar de 'kleintjes'.
Zo lang ge niet op de hoogte zijt van dergelijke zaken zou ik toch niet te veel tekeningskes maken ;)
Neen, ge verstaat het blijkbaar niet waar ik naartoe wil. Ik wil hem helemaal niet zwart maken.
Ik bedoelde enkel dat hiermee nog maar eens duidelijk wordt dat het niet kan dat Vinnie ons nog vertegenwoordigt, daar het er op z'n minst de schijn van heeft dat ie in dit dossier al voor kluup bruhhe aan 't werken is...  :(
En by the way, als niemand hier iets zou mogen posten waarvan ie niet 100% het fijne van weet, dan zou dit hier een leeg forum zijn vol met blanco pagina's.

fox

  • Gast
Re:JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1063 Gepost op: februari 24, 2011, 09:58:40 am »
Ik vind de play offs eigenlijk wel cool. Anders was vorig seizoen even saai als dit seizoen en door de play offs stonden we vorig jaar te springen van vreugde terwijl we op ons doos kregen van Mechelen.

Offline Eugene

  • Leden
  • Berichten: 405
Re:JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1064 Gepost op: februari 24, 2011, 01:17:38 pm »
Ik vind de play offs eigenlijk wel cool. Anders was vorig seizoen even saai als dit seizoen en door de play offs stonden we vorig jaar te springen van vreugde terwijl we op ons doos kregen van Mechelen.
Inderdaad springen terwijl we verloren, maar eigenlijk wonnen we toen een ticket voor PO I.

Dit jaar is het PO II, waar er velen al naar uitkijken MAAR (ik postte het al eens) ik hoop op een goede poule. Beeld u maar eens in:
- Kortrijk, Standard en GBA => Dit zijn toffe matchen en verplaatsingen, geen eindeseizoensmatchen, beleving voor ALLE supporters. "Lang leve Play-offs"...  ::)  
- Lokeren, Westerlo en Charleroi:  => Ook dit kan onze groep in PO II worden. En dan vraag ik me af hoe hoog de belangstelling en enthousiasme voor heel die play-offs zal zijn, mede omdat de ticketprijzen even hoog zullen zijn, een hamburger en bus-/autotrip zal even duur zijn,...

Dus: weg met de play-offs!  8)

Edit: Ik lees net een artikel op 't Nieuwsblad. Ze zijn goed ziek aan het worden/ne ferme air aan het krijgen, die G4. Let ook op het voorstel van Lokeren voor daler... Over stijgers wordt er met geen woord gerept.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G9236P1QC

Alle hoop bij STVV en Standard om de boel vrijdag tegen te houden.
« Laatst bewerkt op: februari 24, 2011, 01:42:38 pm door Eugene »

Offline koene

  • Leden
  • Berichten: 624
Re:JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1065 Gepost op: februari 24, 2011, 02:39:11 pm »
man dit is toch schandalig?

Veel zin om naaste jaar heel dien boel te dropn en te gaan kijken waar er voetbal gezien kan worden zonder dat geld primeert op het publiek. Hopelijk kan ik iets vinden dat hoger niveau is dan cafee voetbal :D

Ik vraag mij af wat de term het publiek eigenlijk is voor het voetbal...

geen publiek = geen inkomsten
geen publiek = geen club
geen publiek = geen sport

Natuurlijk gaan we blijven gaan omdat we graag naar de voetbal gaan, vertrouwd zijn aan de clubkleuren en het tensloten ONS ESSEVEE IS maar dit vindt ik eigenlijk een zware wantoestand

WAEREGHEM

  • Gast
Re:JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1066 Gepost op: februari 24, 2011, 03:28:00 pm »
Ik vind de play offs eigenlijk wel cool. Anders was vorig seizoen even saai als dit seizoen en door de play offs stonden we vorig jaar te springen van vreugde terwijl we op ons doos kregen van Mechelen.

Sporadisch zal het voor de ??n of de andere wel eens leuk zijn (en al zeker voor een kleinere club als ons die PO1 haalt), maar je moet me niet vertellen dat dit systeem ingevoerd is om het niveau van het voetbal op te krikken. Het waren trouwens heel spannende play-offs, en dit jaar plukken we duidelijk de vruchten van het behalen van PO1 vorig seizoen. Ik blijf het herhalen, de overgrote meerderheid van de clubs - ?n het Belgische voetbal in het algemeen - heeft een zwak en amateuristisch beleid. Dat de play-offs ietwat meer centjes opbrengen op korte termijn is al even kortzichtig als zeggen dat we het niveau van de Nederlandse competitie hebben ingehaald. In plaats van mekaar te zitten omkopen en afpersen voor wat meer tv-geld zouden ze beter maken dat de clubs gezond zijn en goed bestuurd worden. Investeer in stadions, investeer in jeugdacademies -en opleidingen, investeer in betere scouting, investeerd in een professionele infrastructuur. Neen, een systeem invoeren dat in geen enkel ander land bestaat. En daar waar het bestaan heeft, is het al even snel weer afgevoerd omdat het toch niet werkte (op geen enkel vlak, noch sportief, noch extra-sportief). Als Waregem of eender welke middenmoter/subtopper nog eens in de top-6 wil komen, dat ze daar dan (en daar zijn/waren ze toch al een tiental jaar mee bezig) een degelijke structuur voor op poten zetten, met een duidelijke visie, met eigen jeugd, met goede scouting en met een limiet op niet-EU-spelers. Ook al duurt dat nog 5 of 10 jaar, ik wacht met plezier af. Want honderd keer liever een gezonde club die voor de rest van haar bestaan op een degelijk niveau meedraait (Waregem heeft nu eenmaal niet het potentieel van een Club Brugge of Anderlecht, en zal dat ook nooit hebben), dan ??n keer de POs halen en het seizoen erna quasi vechten tegen degradatie, en het zakje compensatiegeld opdoen aan omhooggevallen pseudo-vedetten.

Afvoeren, en zo snel mogelijk aub.

fox

  • Gast
Re:JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1067 Gepost op: februari 24, 2011, 05:51:18 pm »
Ik vind de play offs eigenlijk wel cool. Anders was vorig seizoen even saai als dit seizoen en door de play offs stonden we vorig jaar te springen van vreugde terwijl we op ons doos kregen van Mechelen.

Sporadisch zal het voor de ??n of de andere wel eens leuk zijn (en al zeker voor een kleinere club als ons die PO1 haalt), maar je moet me niet vertellen dat dit systeem ingevoerd is om het niveau van het voetbal op te krikken. Het waren trouwens heel spannende play-offs, en dit jaar plukken we duidelijk de vruchten van het behalen van PO1 vorig seizoen. Ik blijf het herhalen, de overgrote meerderheid van de clubs - ?n het Belgische voetbal in het algemeen - heeft een zwak en amateuristisch beleid. Dat de play-offs ietwat meer centjes opbrengen op korte termijn is al even kortzichtig als zeggen dat we het niveau van de Nederlandse competitie hebben ingehaald. In plaats van mekaar te zitten omkopen en afpersen voor wat meer tv-geld zouden ze beter maken dat de clubs gezond zijn en goed bestuurd worden. Investeer in stadions, investeer in jeugdacademies -en opleidingen, investeer in betere scouting, investeerd in een professionele infrastructuur. Neen, een systeem invoeren dat in geen enkel ander land bestaat. En daar waar het bestaan heeft, is het al even snel weer afgevoerd omdat het toch niet werkte (op geen enkel vlak, noch sportief, noch extra-sportief). Als Waregem of eender welke middenmoter/subtopper nog eens in de top-6 wil komen, dat ze daar dan (en daar zijn/waren ze toch al een tiental jaar mee bezig) een degelijke structuur voor op poten zetten, met een duidelijke visie, met eigen jeugd, met goede scouting en met een limiet op niet-EU-spelers. Ook al duurt dat nog 5 of 10 jaar, ik wacht met plezier af. Want honderd keer liever een gezonde club die voor de rest van haar bestaan op een degelijk niveau meedraait (Waregem heeft nu eenmaal niet het potentieel van een Club Brugge of Anderlecht, en zal dat ook nooit hebben), dan ??n keer de POs halen en het seizoen erna quasi vechten tegen degradatie, en het zakje compensatiegeld opdoen aan omhooggevallen pseudo-vedetten.

Afvoeren, en zo snel mogelijk aub.

Ik beweer ook niet de het goed is voor het niveau van het voetbal. Het is alleen wat spannender en dat is wat voetbal leuk maakt voor mij. Ok, voor ons staat er dit jaar niets meer op het spel maar in een competitie met 18 zonder play offs zou dat evenzeer het geval zijn. Maar voor clubs als Mechelen, Lokeren en Standard staat er wel nog iets op het spel terwijl het anders ook gewoon wat uitbollen zou zijn. Dat vind ik wel tof. De rest kan me eigenlijk allemaal gestolen worden.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re:JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1068 Gepost op: februari 24, 2011, 06:08:52 pm »
Ik vind de play offs eigenlijk wel cool. Anders was vorig seizoen even saai als dit seizoen en door de play offs stonden we vorig jaar te springen van vreugde terwijl we op ons doos kregen van Mechelen.

Sporadisch zal het voor de ??n of de andere wel eens leuk zijn (en al zeker voor een kleinere club als ons die PO1 haalt), maar je moet me niet vertellen dat dit systeem ingevoerd is om het niveau van het voetbal op te krikken. Het waren trouwens heel spannende play-offs, en dit jaar plukken we duidelijk de vruchten van het behalen van PO1 vorig seizoen. Ik blijf het herhalen, de overgrote meerderheid van de clubs - ?n het Belgische voetbal in het algemeen - heeft een zwak en amateuristisch beleid. Dat de play-offs ietwat meer centjes opbrengen op korte termijn is al even kortzichtig als zeggen dat we het niveau van de Nederlandse competitie hebben ingehaald. In plaats van mekaar te zitten omkopen en afpersen voor wat meer tv-geld zouden ze beter maken dat de clubs gezond zijn en goed bestuurd worden. Investeer in stadions, investeer in jeugdacademies -en opleidingen, investeer in betere scouting, investeerd in een professionele infrastructuur. Neen, een systeem invoeren dat in geen enkel ander land bestaat. En daar waar het bestaan heeft, is het al even snel weer afgevoerd omdat het toch niet werkte (op geen enkel vlak, noch sportief, noch extra-sportief). Als Waregem of eender welke middenmoter/subtopper nog eens in de top-6 wil komen, dat ze daar dan (en daar zijn/waren ze toch al een tiental jaar mee bezig) een degelijke structuur voor op poten zetten, met een duidelijke visie, met eigen jeugd, met goede scouting en met een limiet op niet-EU-spelers. Ook al duurt dat nog 5 of 10 jaar, ik wacht met plezier af. Want honderd keer liever een gezonde club die voor de rest van haar bestaan op een degelijk niveau meedraait (Waregem heeft nu eenmaal niet het potentieel van een Club Brugge of Anderlecht, en zal dat ook nooit hebben), dan ??n keer de POs halen en het seizoen erna quasi vechten tegen degradatie, en het zakje compensatiegeld opdoen aan omhooggevallen pseudo-vedetten.

Afvoeren, en zo snel mogelijk aub.
Dat ze dan maar eerst eens beginnen met hele strenge licentievoorwaarden op te leggen aan alle clubs en er zich dan ook daadwerkelijk strikt aan houden!
De gezonde en leefbare clubs zullen uiteindelijk overblijven en kunnen een goeie structuur op poten zeten zonder tijd, geld en energie te moeten steken in het afhouden van concurrenten die boven hun stand leven.
Als dan uiteindelijk blijkt dat er in Belgi? maar plaats is voor 16 of zelfs maar 14 ploegen, so be it.

Offline deltas

  • Leden
  • Berichten: 698
Re:JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1069 Gepost op: februari 24, 2011, 10:58:06 pm »
ik vraag me nog steeds af waarom gent bij de G 4 hoord? ze spelen 2 msh. 3 jaar goed en hop ze horen bij de G 4. met alle respect vo gent maar voor mij is gent toch maar een gewone subtopper. zonder de witte was er nooit sprake van gent in de G 4. tijd voor een voorzitter die geen ploegbelanging heefd. play offs zijn volledig zijn fout. voor derest leeft het niet omdat ons seizoen op geen KL*ten trekt :) 16 ploegen zonder play offs!!

Offline goessaert

  • Leden
  • Berichten: 768
Re:JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1070 Gepost op: februari 25, 2011, 05:16:24 pm »
al?, we mogen ons opmaken voor nog play offs de komende jaren. tvoetbal gaat er zeker op vooruit gaan...
corrupt tot en met...

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.303
Re:JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1071 Gepost op: maart 13, 2011, 12:09:45 pm »
Amai de supporters van Charleroi ...
Dirar in Club Brugge ...
SV TILL I DIE

Offline goessaert

  • Leden
  • Berichten: 768
Re:JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1072 Gepost op: maart 13, 2011, 12:11:05 pm »
schitterend :D al die tennisballen :D

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re:JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1073 Gepost op: maart 13, 2011, 02:38:15 pm »
schitterend :D al die tennisballen :D

Vraag mij af wat de betekenis was... In Basel hebben ze eens als protest tennisballen op het veld gegooid, alle informatie + filmpje : http://www.whoateallthepies.tv/videos/53191/angry-fc-basel-fans-throw-tennis-balls-onto-pitch-blame-it-on-roger-federer-video.html

Lekkere pyro trouwens bij Anderlecht op Eupen, deftig! :)
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.780
Re:JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1074 Gepost op: maart 17, 2011, 01:16:08 pm »
Het kan nog spannend worden in de degradatiestrijd, want het Belgische Arbitragecomit? voor de Sport (BAS) heeft beslist dat Charleroi-Cercle Brugge toch gespeeld moet worden. Als Charleroi wint, staat het weer op twee punten van de nummer 15

man man man... wat een lachertje!!!! ze zouden beter de competitie afschaffen

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re:JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1075 Gepost op: maart 17, 2011, 01:45:47 pm »
Volgens het reglement moeten, vooraleer de laatste 2 wedstrijden aanvangen, alle andere wedstrijden van de competitie rechtmatig afgewerkt zijn.
Door deze uitspraak zijn dus-in theorie-alle uitslagen van vorige speeldag ongeldig. Daarenboven moet ook de laatste speeldag(volgend weekend) afgelast worden.

Offline M.

  • Leden
  • Berichten: 1.019
Re:JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1076 Gepost op: maart 17, 2011, 04:12:32 pm »
Dus als ze zich een ploeg geroepen voelt en nu klacht indient moeten ze theoretisch gezien de vorige speeldag overdoen.
Laat Charleroi winnen tegen Cercle en ze kunnen nog keer tegen Standard proberen...
Moet echt niet hilarischer worden :)

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re:JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1077 Gepost op: maart 17, 2011, 05:22:42 pm »
Volgens het reglement moeten, vooraleer de laatste 2 wedstrijden aanvangen, alle andere wedstrijden van de competitie rechtmatig afgewerkt zijn.
Door deze uitspraak zijn dus-in theorie-alle uitslagen van vorige speeldag ongeldig. Daarenboven moet ook de laatste speeldag(volgend weekend) afgelast worden.

Dus... Driestappenplan.
1. Iemand dient klacht in.
2. Charleroi speelt opnieuw tegen Standard. Daardoor schuiven alle fans de reden van hun stadionverbod op het feit dat ze protesteerden tegen een illegale wedstrijd.
3. Heerlijke herkansing, iedereen welkom ?n GAAN.

Viva Belgica! :)
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re:JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1078 Gepost op: maart 21, 2011, 04:38:44 pm »
De Kalendercommissie maakte ook de data voor de finales van play off 2 bekend. Die zullen plaatsvinden op 13 en 16 mei. De kalender van play off 2 zal worden opgesteld na de wedstrijd Charleroi/Cercle Brugge van woensdag.

Waar halen ze het uit : voetbalmatchkes op vrijdag- en maandagavond ? Is dat om h????l zeker te zijn dat geen kat nog een ticket koopt, laat staan een verplaatsing meedoet ??

blijkbaar is dat de bedoeling, wie wil er nu de maandagavond naar de voetbal gaan kijken?

Offline koene

  • Leden
  • Berichten: 624
Re:JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1079 Gepost op: maart 21, 2011, 06:05:15 pm »
De Kalendercommissie maakte ook de data voor de finales van play off 2 bekend. Die zullen plaatsvinden op 13 en 16 mei. De kalender van play off 2 zal worden opgesteld na de wedstrijd Charleroi/Cercle Brugge van woensdag.

Waar halen ze het uit : voetbalmatchkes op vrijdag- en maandagavond ? Is dat om h????l zeker te zijn dat geen kat nog een ticket koopt, laat staan een verplaatsing meedoet ??

blijkbaar is dat de bedoeling, wie wil er nu de maandagavond naar de voetbal gaan kijken?

willen? Wat met de mensen dat werken in ploegen?