Auteur Topic: JUPILER PRO LEAGUE  (gelezen 284646 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1600 Gepost op: februari 28, 2013, 09:23:15 pm »
En we zwaaien met z'n allen naar Sirkul!  ;)

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1601 Gepost op: februari 28, 2013, 09:25:17 pm »
En we zwaaien met z'n allen naar Sirkul!  ;)

 :( Puntenverlies voor Club is altijd in ons voordeel.

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1602 Gepost op: februari 28, 2013, 09:28:21 pm »
En we zwaaien met z'n allen naar Sirkul!  ;)

 :( Puntenverlies voor Club is altijd in ons voordeel.

weet ik wel maar je wist toch op voorhand dat Club ging winnen

anders kunnen ze beter ophouden met bestaan  ;D

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1603 Gepost op: februari 28, 2013, 10:50:13 pm »
...
In wat zijn de Walen dan wel ge?nteresseerd?
...
In Vlaams geld misschien?  ;)

Net zoals wij Waals geld nodig hadden vroeger
Laat me dan maar eens weten wanneer dat wel zou geweest zijn...
Onze voorouders mochten voor een hongerloontje gaan wroeten in de mijnen en in de staalindustrie om aan de armoede hier te ontsnappen.
Geld KRIJGEN was er toen niet bij als ge't mij vraagt.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1604 Gepost op: februari 28, 2013, 11:15:01 pm »
er was eens ... dat er in wallonie (veel) industrie was , en in vlaanderen (veel) landbouw . het is dus zeker niet altijd zo geweest dat wij "rijker" waren hoor . en wie zegt er dat wij binnen 100 of 200 jaar nog rijker zijn dan wallonie, dan china, dan brazilie, ... achja we wijken af he ;)

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1605 Gepost op: maart 01, 2013, 12:32:06 am »
...
In wat zijn de Walen dan wel ge?nteresseerd?
...
In Vlaams geld misschien?  ;)

Net zoals wij Waals geld nodig hadden vroeger
Laat me dan maar eens weten wanneer dat wel zou geweest zijn...
Onze voorouders mochten voor een hongerloontje gaan wroeten in de mijnen en in de staalindustrie om aan de armoede hier te ontsnappen.
Geld KRIJGEN was er toen niet bij als ge't mij vraagt.

man man, zielig!

En dan bij een een onafhankelijk Vlaanderen: booeee, die limburgers moeten weer geld hebben, ze willen niet werken daar, hupla limburg eraf

enzodoor, we zijn ??n land kerel

Offline Boer Carels

  • Leden
  • Berichten: 514
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1606 Gepost op: maart 01, 2013, 12:58:29 pm »
Admins misschien even deze topic opschonen? Tgaat al een tijdje niet meer over de JPL..

On topic: Cercle nu definitief naar POIII.

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1607 Gepost op: maart 01, 2013, 03:15:30 pm »
Admins misschien even deze topic opschonen? Tgaat al een tijdje niet meer over de JPL..

On topic: Cercle nu definitief naar POIII.
En een klacht tegen Kluup vanwege intimidatie ivm de 'vlaggeplantinge'. Vind ik een klein beetje zielig, maar ik kan hen begrijpen. Al schijnt het Cercle ZELF geweest te zijn die deze traditie begonnen is...

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1609 Gepost op: maart 12, 2013, 10:39:11 am »
Citaat
Beerschot vraagt gerechtelijk akkoord aan

Naast de sportieve problemen, rommelt het op het Kiel ook op financieel vlak. De club heeft een berg schulden en vroeg nu aan de rechtbank van koophandel om beschermd te worden tegen de schuldeisers.

Dat kan via de Wet Continu?teit Ondernemingen. Zo wordt Beerschot zes maand beschermd en kan het met de schuldeisers tot een overeenkomst komen. Patrick Vanoppen bevestigt het verzoek aan Het Laatste Nieuws. Jacky Mathijssen blijft in dezelfde krant optimistisch. "Veel bedrijven die bescherming tegen schuldeisers vroegen, konden achteraf opnieuw floreren."

"Wat betekent dit nu voor de licentie van Beerschot? Uiteraard zullen wij de uitspraak van de rechter bekijken", zegt licentiemanager Niels Van Branteghem. "Er is alleszins geen reglement dat stelt dat clubs die een gerechtelijk akkoord hebben, geen licentie mogen krijgen."




Tja..
Allicht een van de laatste stuiptrekkingen van Beerschot AC zeker ?
Bijzonder triestig eigelijk voor een stad als Antwerpen, Beerschot zo goed als failliet en Antwerp die ook maar blijft aanmodderen in 2e klasse.
« Laatst bewerkt op: maart 12, 2013, 10:41:25 am door Svarrogh »

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1610 Gepost op: maart 12, 2013, 01:09:21 pm »
Citaat
Beerschot vraagt gerechtelijk akkoord aan

Naast de sportieve problemen, rommelt het op het Kiel ook op financieel vlak. De club heeft een berg schulden en vroeg nu aan de rechtbank van koophandel om beschermd te worden tegen de schuldeisers.

Dat kan via de Wet Continu?teit Ondernemingen. Zo wordt Beerschot zes maand beschermd en kan het met de schuldeisers tot een overeenkomst komen. Patrick Vanoppen bevestigt het verzoek aan Het Laatste Nieuws. Jacky Mathijssen blijft in dezelfde krant optimistisch. "Veel bedrijven die bescherming tegen schuldeisers vroegen, konden achteraf opnieuw floreren."

"Wat betekent dit nu voor de licentie van Beerschot? Uiteraard zullen wij de uitspraak van de rechter bekijken", zegt licentiemanager Niels Van Branteghem. "Er is alleszins geen reglement dat stelt dat clubs die een gerechtelijk akkoord hebben, geen licentie mogen krijgen."




Tja..
Allicht een van de laatste stuiptrekkingen van Beerschot AC zeker ?
Bijzonder triestig eigelijk voor een stad als Antwerpen, Beerschot zo goed als failliet en Antwerp die ook maar blijft aanmodderen in 2e klasse.

Beerschot AC ziet zwarte sneeuw. Sportief gaat het slecht, maar ook naast het veld is het nooit rustig op het Kiel. De voorbereiding voor de wedstrijd tegen Waasland-Beveren verliep ook moeizaam. De spelers moesten gaan eten in de Lunch Garden.

De traiteur die om 16u30 op het Kiel een gezonde sportmaaltijd zou leveren kwam immers niet opdagen. De spelers werd verteld dat het om een praktische vergetelheid ging, maar Gazet van Antwerpen meent te weten dat de cateraar bewust zijn kat heeft gestuurd omdat er nog te veel achterstallige betalingen zouden zijn.

In plaats van een gezonde maaltijd te kunnen nuttigen op de club werden de spelers naar de Lunch Garden aan de A12 gestuurd.


Bron: www.voetbalbelgie.be
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1611 Gepost op: maart 13, 2013, 04:51:32 pm »
Wat gebeurt er eigenlijk als den Beerschot failliet gaat en/of geen licentie krijgt?
Komt er dan een extra stijger uit tweede en stijgt naast de kampioen en de winnaar van de eindronde ( periodekampioenen + Cercle ) dan ook de tweede van die eindronde of hoe zit dat?

Offline nicolazzze

  • Leden
  • Berichten: 741
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1612 Gepost op: maart 13, 2013, 07:55:27 pm »
Wat gebeurt er eigenlijk als den Beerschot failliet gaat en/of geen licentie krijgt?
Komt er dan een extra stijger uit tweede en stijgt naast de kampioen en de winnaar van de eindronde ( periodekampioenen + Cercle ) dan ook de tweede van die eindronde of hoe zit dat?
dan blijft cercle zowieso in 1e en alleen de kampioen volgens mij dan
Liberta per gli ultras!

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1613 Gepost op: maart 13, 2013, 08:12:47 pm »
Wat gebeurt er eigenlijk als den Beerschot failliet gaat en/of geen licentie krijgt?
Komt er dan een extra stijger uit tweede en stijgt naast de kampioen en de winnaar van de eindronde ( periodekampioenen + Cercle ) dan ook de tweede van die eindronde of hoe zit dat?
dan blijft cercle zowieso in 1e en alleen de kampioen volgens mij dan

Dan speelt Cercle gewoon de eindronde met 2deklassers?

Offline StreuvelsX

  • Leden
  • Berichten: 729
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1614 Gepost op: maart 14, 2013, 09:01:34 am »
Wat gebeurt er eigenlijk als den Beerschot failliet gaat en/of geen licentie krijgt?
Komt er dan een extra stijger uit tweede en stijgt naast de kampioen en de winnaar van de eindronde ( periodekampioenen + Cercle ) dan ook de tweede van die eindronde of hoe zit dat?
dan blijft cercle zowieso in 1e en alleen de kampioen volgens mij dan

Dan speelt Cercle gewoon de eindronde met 2deklassers?

Inderdaad. Beerschot zakt dan zeker en (momenteel) Oostende stijgt zeker. Cercle en 3 tweede klassers spelen om laatste ticket voor Eerste Klasse.

Enkel de PO3 vervalt dan feitelijk.

Offline ortem

  • Leden
  • Berichten: 249
  • Anti-KVK!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1615 Gepost op: maart 19, 2013, 09:32:43 pm »
Gemiddelde toeschouwersaantallen van de reguliere competitie:



Iedere ploeg speelde dit seizoen vijftien thuiswedstrijden in de Jupiler Pro League. Gemiddeld kwamen er 10.998 toeschouwers naar de wedstrijden kijken. Club Bruggge speelde voor de meeste fans: gemiddeld 24.559, revelatie Bergen zag dan amper 4.423 fans naar het stadion afzakken. Zulte Waregem en Lokeren scoren ondanks hun sterke seizoen matig.

http://www.voetbalnieuws.be/news/57258/Club_Brugge_de_meeste_fans,_Bergen_het_minst?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

13 april 1951

  • Gast
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1616 Gepost op: maart 19, 2013, 10:21:32 pm »
Doen het gewoon 'correct'. Hadden we een normaal voetbalstadion dan kwam er zeker meer volk, ik ken genoeg mensen die niet komen omdat ze dan achter een dugout zitten en driekwart van het veld niet zien. Lokeren, bvb, dat 5e staat - die doen het opvallend matig, vind ik. Kortrijk trekt veel volk dit jaar omdat ze de abonnementen quasi gratis hebben uitgedeeld, Cercle lijkt me h??l opmerkelijk (?), KV Mechelen kan kloppen.

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.269
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1617 Gepost op: maart 20, 2013, 09:14:36 am »
Dat van "achter die dug-out", dat vind ik zeker in pakskes van 1 kg. Er zijn nog zeer veel plaatsen over in vak Q, vak P, bijna elke thuismatch. Enkel voor de topmatchen zitten daar mensen op die eerste rijen in H, I en J, waar je inderdaad amper iets ziet. Een abonnement op X kost je 8 euro per thuismatch. Echt duur kun dit dus ook niet noemen! KVK vroeg idd 90 euro voor een abonnement achter de goal, wij 150 euro voor eentje in vak X. Sorry, maar een vernieuwd stadion met 14 000 zitjes...waar ga jij dan ineens 6000 extra fans halen? Ik zie deze niet zomaar komen. Tuurlijk gaan er wat bijkomen, nieuwsgierige mensen die het nieuwe stadion willen zien op een matchdag, en die dan misschien "verkocht" zullen zijn. Maar hadden ze nu eens alle zitjes een rugleuning gegeven van 30 cm, en op de piste voor vak T een soort mobiele tribune (zitjes) geplaatst. Dan halen we toch al een capaciteit van een 6500 zitplaatsen, geloof ik...dat lijkt me allemaal veel realistischer te zijn. Eens zien of de Buffalo's hun tempel met 20 000 zitplaatsen gaan volkrijgen, dat zijn er gemiddeld ook 9000 meer dan nu...

13 april 1951

  • Gast
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1618 Gepost op: maart 20, 2013, 09:54:47 am »
Dat van "achter die dug-out", dat vind ik zever in pakskes van 1 kg. Er zijn nog zeer veel plaatsen over in vak Q, vak P, bijna elke thuismatch. Enkel voor de topmatchen zitten daar mensen op die eerste rijen in H, I en J, waar je inderdaad amper iets ziet. Een abonnement op X kost je 8 euro per thuismatch. Echt duur kun dit dus ook niet noemen! KVK vroeg idd 90 euro voor een abonnement achter de goal, wij 150 euro voor eentje in vak X. Sorry, maar een vernieuwd stadion met 14 000 zitjes...waar ga jij dan ineens 6000 extra fans halen? Ik zie deze niet zomaar komen. Tuurlijk gaan er wat bijkomen, nieuwsgierige mensen die het nieuwe stadion willen zien op een matchdag, en die dan misschien "verkocht" zullen zijn. Maar hadden ze nu eens alle zitjes een rugleuning gegeven van 30 cm, en op de piste voor vak T een soort mobiele tribune (zitjes) geplaatst. Dan halen we toch al een capaciteit van een 6500 zitplaatsen, geloof ik...dat lijkt me allemaal veel realistischer te zijn. Eens zien of de Buffalo's hun tempel met 20 000 zitplaatsen gaan volkrijgen, dat zijn er gemiddeld ook 9000 meer dan nu...

Kan goed zijn, en je hebt gelijk, maar dat is wel wat die mensen denken, en/of het is omdat ze niet zoveel willen/kunnen betalen voor een ticket (in een vak als Q). Voor de rest ook akkoord met je post. Als we momenteel blijkbaar een 7.500 man gemiddeld hebben, dan is 14.000 het dubbel, denken mensen echt dat we dat kunnen vullen? En begin niet over dertig jaar geleden, toen gingen er 50.000 mensen naar Union kijken, tijden zijn veranderd.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.777
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #1619 Gepost op: maart 20, 2013, 12:37:43 pm »
mensen meenemen is niet altijd even gemakkelijk want ze kunnen niet altijd bij u zitten.
voor volgend jaar mogen ze gerust s doen zoals Kortrijk en de abonnementen ietske goedkoper maken
al is het maar 20-30 euro...groot verschil in perceptie.
want in Gent zullen de abonnementsprijzen ook verlagen om supporters te lokken.....