Wie gaat er dat betalen? Stad Kortrijk niet, Tan niet,... een derde partij die een lege doos als Kortrijk wilt kopen? Ik dacht het niet. Geen deftige infrastructuur, geen spelerskapitaal, beperkte achterban,... Wel weinig schulden, als ik dan toch iets positief moet zeggen. Het is simpel: geen geld, geen bakstenen. Tenzij ze een type Tony Beeuwsaert vinden, maar ook daar: welke ondernemer ziet hier op dit moment potentieel in?
De Evolis site en Expo site zijn onrealistisch. Ter plaatse blijven is nog de meest realistische in een scenario zoals dat van het Regenboostadion/Elindus Arena.
Realiteit: onze regio heeft maar plaats voor één (sub-)topploeg. Survival of the fittest of fusie/overname zijn enige werkbare pistes op lange termijn.
Ik repost es even dit:
Dus als Tan zijn geld terug wil zien dan zal hij waarschijnlijk ~€5 + ~€12,6 = €17,6 miljoen vragen, maar voor de kapitaalsverhoging schatte hij zijn club op 17,5, dus moeten we €17,5 miljoen + €10 miljoen doen en neemt hij aan dat hij €27,5 miljoen zal moeten hebben.
En eveneens ... de mogelijke overnemer mag al beginnen met wat schulden weg te werken, wat te investeren én €2 miljoen op tafel te leggen voor het oefencomplex. We spreken dan over een bedrag van minstens €30 miljoen ... gewoon maar om te beginnen. Welke lokale ondernemer(s) kan/wil dat ophoesten voor een club in tweede klasse zonder stadion in eigendom (waarde).
Dus voor overname is minstens +-30 miljoen nodig, wij mij kan/wil verbeteren ... pleas, be my guest!
Willen ze een/het nieuw stadion, om een inhaalbeweging te maken, doe er dan maar nog es 50-70 miljoen bij. Da maakt 80-100 miljoen. Succes ... om een lokale ondernemer te vinden die dit wil/kan ophoesten.
Wil zeggen dat je op zoek moet gaan naar de tot 125 rijkste Belgen, én die gaan zich nog moeten pijn doen ook of een onvoorwaardelijke liefde hebben voor voetbal én de club ze overnemen. (dit geluk hebben wij wel met Dhr. Beeuwsaert)
Volgens mij beseft Tan ondertussen ook wel dat het (momenteel) onverkoopbaar is.
Wat zijn dan de scenario's?
1.) zwaar verlies slikken en alsnog verkopen onder de prijs? Neem 10-15 miljoen?
2.) nogmaals geld injecteren? maar dan wordt het helemaal onverkoopbaar?
3.) laten verder dobberen en hopen op wat winst op transfers?
Feit dat Cardiff nu ook uit het Championship dondert zou mij als KVK Supporter toch zorgen baren.
Hij deed daar ook een injectie vorig jaar, toch loopt het daar niet goed, wel integendeel.