Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 1059607 keer)

Offline Fats Domino

• Leden
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #8060 Gepost op: mei 14, 2025, 06:53:10 am »
https://www.kvk.be/nieuws/jelle-schelstraete-nils-vanneste-versterken-sportief-management-kvk/

Zeer goeie move.
Rest volgt nog.
Vanneste heeft het goed gedaan bij Oostende en Beerschot hé….

Waarom hebben jullie hem dan gehaald als  het zo'n slechte is?

T schijnt dat ze in Kortrijk gaan investeren in een forum

Offline Dikke Nek

• KVK Supporter
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #8061 Gepost op: mei 14, 2025, 08:54:34 am »
https://www.kvk.be/nieuws/jelle-schelstraete-nils-vanneste-versterken-sportief-management-kvk/

Zeer goeie move.
Rest volgt nog.

Onze hoofd-jeugdcoördinator, met bedenkelijk cv/palmares, halen als grote sportieve man. Veel succes ermee, zegt veel over de ambitie!

Ik heb toch altijd gehoord dat alles wat rechtstreeks van den boer komt, kwaliteit is?
Waarom zou dit nu anders zijn? ;D

Offline jenske

• Leden
    • Jong Anzegem
« Reactie #8062 Gepost op: mei 14, 2025, 09:08:36 am »

Zeer goeie move.
Rest volgt nog.

Onze hoofd-jeugdcoördinator, met bedenkelijk cv/palmares, halen als grote sportieve man. Veel succes ermee, zegt veel over de ambitie!

Ik heb toch altijd gehoord dat alles wat rechtstreeks van den boer komt, kwaliteit is?

Ik was niet echt onder de indruk toen ik de naam Nils Vanneste las.
Maar wel chapeau dat ze Jelle Schelstraete konden binnenhalen....

Offline Fanatic!

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #8063 Gepost op: mei 14, 2025, 09:51:21 am »

Zeer goeie move.
Rest volgt nog.

Klopt en als het niet meer voldoet wordt het verpatst aan de buren uit Kortrijk. Zo is het altijd al geweest  ;)

Offline Vidmar

• Leden
« Reactie #8064 Gepost op: mei 14, 2025, 10:31:09 am »

Zeer goeie move.
Rest volgt nog.

Een jeugdcoördinator aanstellen als je nieuwe sportieve baas, en dit een "zeer goeie move noemen".
Hilariteit alom  ;D

Hier hebben we dat met ene Cordier ook paar jaar gedaan, zie waar het ons gebracht heeft...

Offline Dikke Nek

• KVK Supporter
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #8065 Gepost op: mei 14, 2025, 07:20:33 pm »

Zeer goeie move.
Rest volgt nog.

Een jeugdcoördinator aanstellen als je nieuwe sportieve baas, en dit een "zeer goeie move noemen".
Hilariteit alom  ;D

Hier hebben we dat met ene Cordier ook paar jaar gedaan, zie waar het ons gebracht heeft...

Zowel Nils als Jelle komen terug thuis. Niet slecht voor een so called Maleisische club.
Het gezond verstand regeert terug en het engagement van Tan is duidelijk. Zie filmpje.
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2025, 07:22:09 pm door Dikke Nek »

Offline kulle

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #8066 Gepost op: mei 14, 2025, 09:14:33 pm »
Sebiet  beginnen  ze aan ulder nieuw stadion, eigenlijk  de degradatie  komt op tijd.Proficiat!!!

Offline ManU

• Leden
« Reactie #8067 Gepost op: mei 14, 2025, 10:08:02 pm »
Sebiet  beginnen  ze aan ulder nieuw stadion, eigenlijk  de degradatie  komt op tijd.Proficiat!!!
2 ! Een kinderhand is gauw gevuld… ik denk dat het besef van 1B nog steeds moet binnenkomen daar…

Offline Naughtius Maximus

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #8068 Gepost op: mei 15, 2025, 08:03:48 am »

Zeer goeie move.
Rest volgt nog.

Hilariteit alom  ;D

Zowel Nils als Jelle komen terug thuis. Niet slecht voor een so called Maleisische club.
Het gezond verstand regeert terug en het engagement van Tan is duidelijk. Zie filmpje.
is voor de zoveelste keer windowdressing in Kortrijk. Ze halen 2 oud-medewerkers terug, die op andere plaatsen niet voldeden, en stellen dit nu voor als versterkingen. En die Choo : dat is gewoon lachwekkend. wat een clown. Er is daar totaal geen visie bij de Veekaa en Tan wil ze zo snel mogelijk vanaf. Daarom was Choo daar.  Anders zien ze hem daar nooit. Het besef dat de Veekaa in 2de zit moet inderdaad nog neerdalen in de hoofden daar. En zoals terecht door iemand hier gezegd : zo'n stadion, zo'n jeugdacademy,... dat is - zelfs voor een stad als Kortrijk - een totaal onrendabele investering die decennia als een blok aan je been hangt. Bij ons kunnen we daar van meespreken. In Kortrijk hebben ze te minste nog de keuze om die investering niet te doen. bij ons is het te laat.

Offline Dikke Nek

• KVK Supporter
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #8069 Gepost op: mei 15, 2025, 08:56:12 am »
Sebiet  beginnen  ze aan ulder nieuw stadion, eigenlijk de degradatie  komt op tijd.Proficiat!!!
2 ! Een kinderhand is gauw gevuld… ik denk dat het besef van 1B nog steeds moet binnenkomen daar…

de degradatie  komt op tijd.Proficiat!!!
Net zoals dat  bij jullie het geval was hé.

ik denk dat het besef van 1B nog steeds moet binnenkomen daar…

Dan heb je toch niet goed opgelet-geluisterd.

Offline svennay

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #8070 Gepost op: mei 15, 2025, 09:41:25 am »
Sebiet  beginnen  ze aan ulder nieuw stadion, eigenlijk de degradatie  komt op tijd.Proficiat!!!

Ook ik heb het interview beluisterd en hoor veel mooie woorden (ook makkelijker gezegd dan gedaan) maar uit nieuwe monden...
Voor hetzelfde geld worden ze beide aan banden gelegd en blijken het al gauw holle woorden...

Het stuk over de filosofie/spelsysteem van Kortrijk en dat een trainer zich daar in moet schikken zou mij als supporter echter angst inboezemen want welke degelijke coach wil naar een club waar ze hem gaan zeggen hoe te spelen?
Tenzij ze natuurlijk een match made in heaven gaan vinden maar dat zal moeten blijken.

Offline ManU

• Leden
« Reactie #8071 Gepost op: mei 15, 2025, 10:59:00 am »

Blij voor jou dat je het zo rooskleurig tegemoet ziet… geniet ervan !

Offline Dikke Nek

• KVK Supporter
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #8072 Gepost op: mei 15, 2025, 12:06:22 pm »

Ook ik heb het interview beluisterd en hoor veel mooie woorden (ook makkelijker gezegd dan gedaan) maar uit nieuwe monden...
Voor hetzelfde geld worden ze beide aan banden gelegd en blijken het al gauw holle woorden...

Het stuk over de filosofie/spelsysteem van Kortrijk en dat een trainer zich daar in moet schikken zou mij als supporter echter angst inboezemen want welke degelijke coach wil naar een club waar ze hem gaan zeggen hoe te spelen?
Tenzij ze natuurlijk een match made in heaven gaan vinden maar dat zal moeten blijken
.

Daar valt idd iets voor te zeggen.
Al denk ik dat dit eerder een reactie is op het trainerskerkhof bij ons.
Neem nu dit seizoen : eerst systeem Alexandersson, dan systeem Vanderhaeghe om te eindigen met het systeem Storck.
Idem de 2 voorgaande seizoenen met Belhocine, Custovic, De Boeck.
Wat wel opviel was dat Storck Kadri en Mehsattou weer op peil kreeg en met Dermane een mooi cadeau in ontvangst mocht nemen.
Dan heb je als club idd geen identiteit meer en weet men niet meer voor wat men nu echt staat.
Wat bij jullie totaal anders is : veel meer stabiliteit op trainersvlak.
Ik vind ook dat een trainer de sportieve baas is en dat zich mengen in tactiek en spelwijze niet kunnen.
Met een Storck b.v. zou je dan een gigantisch probleem hebben.
Dat er overleg mag/moet zijn tussen trainer en sportief directeur, vind ik dan wel weer aannemelijk.
Club werkt b.v. op die manier.
Alexandersson kreeg bij zijn aanstelling de sleutels van de club in handen qua transfers en technische staf die volledig Ijslands kleurde (dokter inbegrepen).
Dat zal allicht  in de nieuwe filosofie niet meer kunnen.

Op de andere opmerkingen hier : uiteindelijk is the proof of the pudding in the eating.
M.a.w., we zullen wel zien.
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2025, 12:12:36 pm door Dikke Nek »

Offline Boer uit Waregem

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #8073 Gepost op: mei 15, 2025, 02:02:56 pm »
Zou Fred Dhollander geen goeie coach zijn voor de VK?

Werkte die al niet samen met die Jelle?

dan hebben we al 4 voeten in Kortrijk
en kunnen we er eindelijke een opleidingsclub van maken

Tan Blij, Essevee blij
en de supporters daar toch content met een dooie mus

Offline kulle

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #8074 Gepost op: mei 15, 2025, 02:16:14 pm »
Het stokpaardje  de jeugd,spelen  zelf niet op hoogste niveau

Offline Thraso

• Leden
« Reactie #8075 Gepost op: mei 15, 2025, 04:08:12 pm »
Ondertussen bij ons...
7034 toeschouwers 6 dagen na de degradatie en een dot van een tifo om de club te ondersteunen.
We zijn geen dood vogeltje.
Oefencomplex komt eraan, kapitaalsverhoging komt eraan, CEO Sports Eecloo werd bedankt voor (vooral niet) bewezen diensten.
De Stad en ook de fans schreeuwen wel om meer communicatie vanuit de club.
We hebben alle redenen om aan te nemen dat er binnenkort (meer) zal gecommuniceerd worden.

Grappig. Al 15 jaar zal er een nieuw stadion komen, allez dat werd toch telkens zo verkondigd met persconferenties en al (voor Quickie zijn kiescampagne). Zelfs eentje live op WTV. Over 5 jaar doen we mee voor de Champions League plaats, zei Tan vanop de gronden van de Evolis site met een breedlachende Quickie en Allijns op de achtergrond. Het oefencomplex zou er eigenlijk al vorig seizoen staan en in gebruik genomen worden, dixit Leterme jaren terug. Het kwam er echter niet omdat het project dubbel zo duur werd door de grondstofprijzen en bouwkosten. En dat zal nu allemaal in orde komen in tweede klasse? Tan doet enkel een kapitaalsverhoging omdat hij niet anders kan door de licentievoorwaarden.

U neemt uw dromen voor werkelijkheid. De journalist had gelijk, een Kortrijkzaan zal niet gauw last hebben van een minderwaardigheidscomplex.

Realiteit: volgend jaar niet overgaan en het zal heel moeilijk worden zonder de TV gelden en met maar één stijger meer.

Ik zou alvast een kaarsje branden dat Cercle niet zakt, of het wordt heel druk in 1B.

Fout, vanaf seizoen 26-27 zijn er 2 rechtstreekse zakkers.

Correct, en één rechtstreekse stijger uit de CPL meende ik (en/of één met promotion playoffs afhankelijk van 14, 15 of 16 ploegen).

Offline Thraso

• Leden
« Reactie #8076 Gepost op: mei 15, 2025, 04:21:15 pm »

Zeer goeie move.
Rest volgt nog.

Ik was niet echt onder de indruk toen ik de naam Nils Vanneste las.
Maar wel chapeau dat ze Jelle Schelstraete konden binnenhalen....

Zat Schelstraete al niet een gans seizoen zonder werk? In 2020 als nobele onbekende als assistent van de bondscoach Martinez aangeworven, daarna als Operational Director Football onder Tedesco. Niet echt geslaagd met als dieptepunt het EK in Duitsland... terug met hangende pootjes bij de véékaa in 1B. Het kan verkeren. Zal gene goedkopen zijn, na goed verdiend te hebben bij den bond. Snap bovendien de rolverdeling met Vanneste ook niet goed. Wie zal naar wie luisteren van de "directors" operations / sports...

Offline varadero

• Leden
« Reactie #8077 Gepost op: mei 21, 2025, 04:23:15 pm »
Michiel Jonckheere (35j), nu T2 bij Club Brugge, nieuwe trainer bij KVK??? Oud-speler bij KVK
(meerdere voetbalsites)
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2025, 09:04:38 pm door svennay »

Offline Dikke Nek

• KVK Supporter
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #8078 Gepost op: mei 27, 2025, 03:13:06 pm »
Michiel Jonckheere (35j), nu T2 bij Club Brugge, nieuwe trainer bij KVK??? Oud-speler bij KVK
(meerdere voetbalsites)

Jonckeere, Bataille, Vanneste, Schelstraete : allemaal Westvlamingen.
Lokale verankering onder het toeziend oog van een Maleisiër die de club allesbehalve laat vallen  ;)

Offline svennay

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #8079 Gepost op: mei 27, 2025, 05:44:26 pm »
(meerdere voetbalsites)

Jonckeere, Bataille, Vanneste, Schelstraete : allemaal Westvlamingen.
Lokale verankering onder het toeziend oog van een Maleisiër die de club allesbehalve laat vallen  ;)
Jouw definitie van lokale verankering wijkt wel ferm af van die van ons dan...