"Ik wil niet sterven op het voetbalveld"
wo 06/08/08 - Bij Roeselare-speler Anthony Van Loo is een hartafwijking ontdekt. De 19-jarige back geeft niet op. "Maar ik wil ook niet sterven op het veld", vertelt hij.
"Khalilou Fadiga heeft ook nog een mooie carri?re kunnen uitbouwen, dat geeft me hoop", zegt Anthony Van Loo in Het Laatste Nieuws. (AP) "Mijn broer, nu 20, is volledig moeten stoppen met sport. Hij speelde in derde klasse toen enkele jaren geleden hetzelfde werd ontdekt."
"Bij mij zagen ze iets erg kleins. Dat was geen probleem, maar dat kleins is nu groter geworden."
"Zelf voel ik er niets van, maar er is 20 procent kans dat ik gewoon op het veld dood neerval, zoals Puerta van Sevilla (foto)."
"Hij had precies dezelfde aandoening als ik." "Als het niet lukt, stop ik"
"Ik wil het risico niet lopen om te sterven op het veld", gaat Anthony Van Loo voort. "Als het niet lukt, dan is voetballen definitief over voor mij." "Een defibrillator kan een oplossing bieden. Bij Fadiga (foto) is er ook een ingeplant."
"De aanvraag om dat apparaat via de verzekering te krijgen, loopt. Het zou me anders 25.000 euro kosten. De operatie zal uiterlijk eind augustus gebeuren", vertelt de jonge verdediger.
"Toen ik het nieuws vernam, was dat een schok. Zonder iets te zeggen, speelde ik nog een helft in een oefenduel tegen Paris Saint-Germain."
Tzou toch wel spijtig zijn voor hem als hij zou moeten stoppen