Toen het goed ging, wilde men al het paard van de markt slopen & vervangen door een gouden standbeeld van Dury. Nu het slecht gaat ... wil men hem al snel verbannen naar de verste planeet van het heelal. Veel supporters hebben blijkbaar een zeer kort geheugen.
Hoe je het draait of keert, sowieso is hij medeverantwoordelijk voor wat er hier de laatste jaren aan het gebeuren is. Hij heeft zijn zeg in transfers, de tactiek en wie er op het veld staat. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.
En het ergste van al is, we kunnen er eindeloos over discussiëren, veel zin heeft het toch niet.
Het is te kostelijk om Dury buiten te smijten en zelf zal hij niet weg gaan, maar de feiten zijn wat ze zijn.
We staan laatste en kunnen geen match winnen, dan is het meer dan 5 voor 12.
En als hij het blijft vertikken om op resultaat te gaan voetballen zitten we in volgend jaar in 1B.
Doodleuk zitten wachten op de wintertransfers is al helemaal belachelijk, tegen dan is het kalf al verdronken. En zeg nu zelf, wie gaan ze straks nog overtuigen om te tekenen, om dan volgend jaar in de vergeetput van 2e klasse te gaan shotten tegen Union en Roeselare.
Ik geef je geen ongelijk, maar ...
Men vergroot wel het slechte van nu, maar het goede van vroeger vergeet men.
Maarja dat zal eigen zijn aan het voetbal ... de ene match stampt een speler geen deuk in een pakje en is één wedstrijd later de held van het land omdat hij de winning goal maakt in de slotminuten.
Natuurlijk moeten we punten pakken, je denkt toch niet dat Dury ze laat verliezen uit leedvermaak? Dat geloof je zelf toch niet? Ik kan me niet voorstellen dat hij niet de sterkste ploeg opstelt, dat hij in goede tijden zijn eigen transfers (voor zover men zegt) voortrekt kan ik me nog inbeelden, maar in deze situatie?
Wat betreft (winter)tranfers ... we zijn toch een club met iets meer aanzien dan bepaalde andere degradatiekandidaten uit 1A én de meeste 1B toppers. En iedereen zegt toch dat voetballers niet meer naar de club (naam) kijken maar naar hun loonstrookje en de faciliteiten waarin ze moeten werken ...
Ik ben eerlijk gezegd al meer dan 2 seizoenen op Dury uitgekeken.
Dus inderdaad al van voor de bekerwinst...
Dury heeft zijn verdiensten hier maar je mag niet in het verleden blijven hangen. Je moet naar de toekomst kijken!
Idem wat Bossut betreft overigens!
Het machtsvertoon van Dury binnen de club is al jaar en dag een probleem en totaal niet gezond en zelfs gevaarlijk!
Ik ben dan ook heel blij dat er nu mensen boven hem de riem aanspannen want ze waren de grip totaal aan het verliezen.
Je gelooft jezelf toch niet als je dit neerpent: "Ik kan me niet voorstellen dat hij niet de sterkste ploeg opstelt, dat hij in goede tijden zijn eigen transfers (voor zover men zegt) voortrekt kan ik me nog inbeelden, maar in deze situatie?"
Hij blijft halsstarrig met zowel Marcq als De Pauw aantreden terwijl we zelfs jongens bij de U16 hebben lopen die beter zijn dan die twee!
Bossut blundert dit seizoen al elke match en dit seder speeldag 1. Dat is zowat de enige constante in zijn spel naast foeteren op iedereen behalve zichzelf. Maar ook hij blijft doodleuk staan terwijl Bostyn rustig op de bank zit maar Bansen zich volop profileert op training en tijdens de beloftematchen...
De Fauw valt dit seizoen door de mand terwijl we een jonger alternatief hebben met een veel grotere motor maar die mag op de bank zitten, depanneren op links, depanneren als middenvelder, ... maar niet op de rechtsback zolang De Fauw daar staat.
Moet ik verder opsommen waar ik mijn vraagtekens bij heb of zijn het voldoende voorbeelden?
Dury mag van mij weg maar als de club kiest om met hem verder te gaan dan eis ik wel dat hij zich herpakt en afstapt van de waanideeën in zijn hoofd door te spelen met jongens die willen knokken, jongens die gemotiveerd zijn, jongens die in vorm zijn, ...
Doet hij dat niet dan gaan we linea recta naar 1B!