Mogul
Dit zou inderdaad wel eens de ideale zet kunnen zijn.De vraag is echter: Wie zal dat betalen?
We hebben nog geen enkele deftige transfer kunnen doen bij gebrek aan centen.
Dury is ook geen CEO hoor. Tot voor een paar jaar zou ik ook gezegd hebben, maak van Dury een technisch directeur. Maar de invloed en de band met enkele specifieke makelaars, heeft mij doen inzien dat dit ook geen oplossing is.
Ik zeg het, men haalt geen spelers meer op basis van kwaliteit en positie. Maar op basis van de makelaar en naam. Dat is problematisch.
Heel juist, en de club zei 'doe maar'.
Dus enige uitweg is Dury samen met Eddy Cordier buitenswierelen? We weten allemaal dat Dury niet zomaar gaat vertrekken, dat zal geld kosten, we weten allemaal dat Tony Dury op handen draagt,we zijn gedoemd. Een goed beleidsman durft knopen doorhakken,liefst zelfs voor de crisis, al doet het pijn, het ergste wat men kan doen is afwachten of halfslachtige beslissingen nemen, zoals 2 nieuwe assistenten aanwerven,alsof dat de problemen zal oplossen, maar goed, volgens sommigen zijn er geen problemen en zijn wij drama queen.
Zou het niet kunnen dat Dury en Cordier teveel weten en vice versa?
Waar blijven de positivo's, Japarov,Koekedingske,ManU,Woaregem,Frederik, geef n'en keer wat tegengas aub!
Allezhuppe, omdajt zo schoon vraagt
Ik zie mezelf niet als een positivo, eerder een realisto
(bestaat da woord - lol)
Neen, ik denk voor veel mensen/supporters te rationeel.
Volgens mij is dit seizoen een seizoen van "maken dat we dit overleven".
Door de slechtere sportieve resultaten van de voorbije seizoenen, maar als dooddoener nu ook COVID erbovenop, zijn de inkomsten van vele clubs gekelderd, ook bij die van ons. Een voetbalclub kan ook €1 maar één keer uitgeven, dus moet het bestuur beslissingen nemen die soms loodrecht op het sportieve staan.
Zeker in deze woelige financiële tijd is het volgens mij de bedoeling om:
- financieel niet zot te doen
- de kern (loonlast) te verkleinen
- behoud in eerste klasse
Dus waarom het bij veel clubs stil is moet ik niet uitleggen... Iedereen is in de besparing/behoud-modus. Tevens ook een reden waarom we onze overbodige of afgeserveerde spelers niet zo gemakkelijk kwijt geraken. Iedereen kijkt de kat uit de boom, en er worden veel minder risico's genomen.
Terugkerend op mijn 'realisto', het overgrote deel van de supporters hebben een andere kijk op het beheren/besturen/sportieve van een voetbalclub.
Zij zien het financiële niet altijd en willen (en wel nu!):
- spelers verkopen boven hun waarde
- spelers kopen die we niet kunnen betalen
- het stadion versneld afwerken
- elk jaar PO1 spelen
Ergens normaal, iedereen wil winnen en feestvieren natuurlijk...
Maar mocht ons bestuur denken als 'echte' supporters, dan we waren al lang weer failliet.
Wil ik met bovenstaande de problemen ontkennen, neen helemaal niet.
Alleen wil ik duiden dat bij het beheer van een voetbalclub niet alleen gaat om sportieve successen.
Volgens mij wachten ze zo lang als mogelijk af om extra spelers te kopen.
Ik ben er zeker van dat Dhr Beeuwsaert de portemonnee zal opentrekken als er opportuniteiten zijn, Larin is daar eentje van ... en men houd ook been stijf om een scherpe prijs af te dwingen want Besiktas kampt met dezelfde problemen dat spelers verkopen niet meer zo makkelijk is.
Ben ik bezorgd : ja
Panikeer ik al : neen
De paniek bij mij zal pas toeslaan als er eind oktober nog niets is veranderd. (stand, spelers, spel ...)