22.09.2007 : Bart Van Zundert rekent op basisplaats tegen ex-ploeg
Zulte Waregem gaat vanavond tegen promovendus KV Mechelen voor zijn derde thuiszege op rij. Met acht punten uit vier matchen blaakt de ploeg van trainer Dury van vertrouwen.
Na zijn invalbeurt tegen Germinal Beerschot drie weken geleden blikte Bart Van Zundert al vooruit naar de match van vanavond. En zie, vorige week verscheen de rechtsachter voor het eerst aan de aftrap. Na het gelijkspel op Anderlecht heeft trainer Dury geen reden om hem weer op de bank te zetten. 'Al weet je natuurlijk nooit', blijft Van Zundert voorzichtig. 'Hier weet je pas zaterdagnamiddag of je speelt of niet. Dat is voor mij wel aanpassen. Marc Brys maakte de basiself vaak al op maandag of dinsdag bekend, bij Peter Maes werd iedereen op donderdag op de hoogte gebracht. Francky Dury wacht tot een paar uur voor de wedstrijd en houdt zo iedereen superscherp.' Bart Van Zundert tekende bij Zulte Waregem op een ogenblik dat KV Mechelen vijfde stond in tweede klasse. 'Het zag er niet naar uit dat we zouden promoveren. Ik was 26 jaar en wilde absoluut nog eens naar eerste. Had ik geweten dat Mechelen via de eindronde zou promoveren, dan was ik er misschien gebleven. Spijt van mijn beslissing heb ik echter niet. Essevee staat toch al een stukje verder dan KV.' Vanavond verwacht de rechtsachter een open match. 'Ik ken Peter Maes heel goed, en omgekeerd. Ik speelde nog met hem samen bij GBA en hij was eveneens mijn trainer bij Geel en Mechelen. Hij gaat doorgaans uit van de eigen sterkte en past zich dan ook zelden aan de tegenstander aan. Ik verwacht dat Mechelen net als wij voor de drie punten zal gaan. Asare, Nong en Persoons zijn de mannen die we extra in de gaten zullen moeten houden.' (bvw)
Het Nieuwsblad