Ik vrees eigenlijk dat de ervaringen van aa gent veel andere ploegen er zullen van doen afzien een nieuw stadion neer te zetten...
Eigenlijk was in Gent alles optimaal:
- stad die erachter zat (wegens te veel problemen op huidige locatie) en actief meewerkte in het hele dossier
- gronden die vrij lagen en waar een stadion relatief gemakkelijk kon worden gebouwd
- Ghelamco die optimaal meewerkt
- stabiele ploeg die sportief gezien aan de Belgische top meedraait
Toch duurde het ongeloolflijk lang allemaal - de eerste maketten/plannen dateren van zo'n 6 ? 7 jaar geleden als ik mij goed kan herinneren (Toen was Jan Olde Riekerink coach van Gent - wie kent die nog?) en het belangrijkste nog : in het jaar van de bouw zelf deed AA Gent het ongelooflijk zwak in de competitie omdat ze te veel hebben moeten investeren in het stadion.
Als dit al kan gebeuren met een stabiele subtopclub in ??n van de grootste steden van Vlaanderen, dan is de rekening van veel provincieclubs rap gemaakt denk ik...

ondanks het feit da AA Gent waarschijnlijk de komende jaren de sportieve vruchten zal kunnen plukken van dit nieuwe stadion
Het is wel zo dat de modernisering van stadioninfrastructuur de enige manier is om het Belgische voetbal terug naar een hoger niveau te tillen maar de G5 zien meer heil in een bij de haren gerukt Play-Off systeem om het Belgische voetbal te 'redden'...