Vandaag in het wekelijks nieuws:
Gesteld dat Zulte Waregem de 1/16de finale van de EL haalt (niet dus), speelt het zijn thuiswedstrijd opnieuw op Jan Breydel. De kans bestaat dat, indien Essevee dit seizoen opnieuw Europees voetbal afdwingt, de thuismatchen dan wel in het Regenboogstadion kunnen worden gespeeld." In dat geval wil ik in samenspraak met de club bekijken wat de Uefa precies verlangt, maar het mag duidelijk zijn dat eventuele aanpassingen moeten kaderen in de vernieuwing van het stadion"

Men vroeg voor de campagne ook al naar de normen van de Uefa omtrent het stadion.
Correctie, ons stadion kon sowieso niet tippen aan de CL-normen. Aan de veel lagere stadioneisen voor de
EL kon, mits de nodige aanpassingen, wel voldaan worden. Zou ons wel nen serieuzen frank gekost hebben (1 tot 2 miljoen euro?), geld dat we misschien beter uitsparen voor
een nieuwe stadion. Ons stadion louter aanpassen voor de EL lijkt mij wat zonde want:
A. Renovatie stadion = Geen nieuw stadion. Knip en plakwerk dus!
B. Niemand kan garanderen dat de normen voor de EL hetzelfde blijven. Voor hetzelfde geld verstrengen ze deze normen binnen de 5 jaar en staan we daar mooi met onzen plakboek.
C. Niemand kan garanderen dat essevee nog regelmatig Europees gaat spelen.
D. Een gerenoveerd stadion heeft toch minder aantrek dan een gloednieuwe arena. Dus ik vrees dat men hiermee geen nieuwe supporters zal kunnen lokken.
E. Stadion is niet CL proof.
Er is dan ook maar ??n oplossing volgens mij; een compleet nieuw stadion.

En nu nog de centen..