Kortrijk heeft toch ook wel een gunstige loting.
Eerste match is op Woluwe en ondanks dat wij daar verloren is dat toch een haalbare prooi. Volgende ronde thuis tegen Bergen of Ciney. En dan kwartfinale nog altijd geen ploeg vd G5. Westerlo-STVV-Beerschot-Lierse als mogelijke tegenstanders. Die zullen dus ook tevreden zijn met de loting
Die winnen nooit van Bergen 
Ik kan verkeerd zijn, maar zit hun loting doorgaans niet mee? Vorig seizoen ook geen enkele G5 club onderweg naar de finale, dacht ik. Wij stonden normaal gezien ook in de kwartfinale trouwens, ware het niet voor Colemonts de Li?ge. Dat gezegd zijnde hebben we het al meermaals aan onszelf te danken gehad ook, voornamelijk tegen kleinere clubs. Dat is dan ook de 'charme' van de beker natuurlijk...
In de seizoenen '08 - '09 en '09 - '10 hebben we 2 jaar na elkaar Standard in een vroeg stadium uitgeschakeld (Standard met spelers als Witsel, Mbokani, ...). Vorig jaar zaten we in de "helft" van Anderlecht, dat zich echter liet opzij zetten door Boom. Heeft dus niets met de loting te maken, maar met gebrek een focus bij de grote ploegen.
Dit gezegd zijnde, hebben we idd. een relatief goede loting, met ten vroegste een G5 club in de halve finale. Ik denk echter niet dat een wedstrijd tegen een gemotiveerd Lokeren, Mons, Mechelen, ... gemakkelijker is dan tegen een onge?nteresseerde topploeg.