Ooit al eens gehoord van een "geuzennaam"?
Sommige volkeren, groepen, mensen, supporters enz. nemen de naam over die men gebruikt om met hen de spot te drijven.
Bv.: Mechelaars => Kakkers, Maneblussers
Aangezien de "Dikkenekken" van Kortrijk ons smalend "Boerkes" noemden, riepen wij in tweede klasse smalend terug "Boeren kampioen" en later "Boeren Europees".
we hebben inderdaad een "scheldnaam" omgevormd naar een "roepnaam" , de boeren. alhoewel het aantal professionele agrari?rs in ons stadion waarschijnlijk ook op een paar handen geteld kan worden
vergelijkbaar daarin is het woord "flik" , was vroeger eigenlijk een scheldnaam, maar nu oa door de tv-serie heel wat minder.
en meneer 69 , zelf roep ik nooit "joden" naar de anderlechtsupporters omdat ik het persoonlijk inderdaad dwaas vind,
vroeger was daar blijkbaar een grote joodse buurt, en die naam blijft dan zo wat hangen h?.
maar ik zal al zeker ook niet "moslims" roepen ernaar, net zoals ik geen "christenen" zal roepen naar andere ploegen

als je daar "moslims" begint te roepen zullen ze nog vlug bij jou staan zeker die heren spotters