Ja, dat klopt ook natuurlijk,maar Kurt volgt zijn oude, bekrompen middenstandsvriendjes. Er zijn al grote kledingswinkels in het centrum geweigerd omwille van die middenstanders, die begrijpen niet dat dat meer volk brengt in het centrum. Een mooi voorbeeld was die kerstmarkt zetten aan de Expo, terwijl die beter zou passen in Baron Casier, maar de uitbater was daar volledig tegen, typisch.
Klopt niet ...
In de privépanden van de centrumstraten heeft stad Waregem, Waregem Winkelstad nog de middenstand zich niet te moeien of te bepalen welke winkels of ketens zich daar wel of niet komen vestigen. Zij kunnen daar dus geen grote kledingwinkels weigeren.
Wat wel tot op heden is, is dat in Het Pand, dewelke eigendom is van stad Waregem, en waar ze dus wel inspraak heeft... kunnen ze eventueel wel winkels of ketens weigeren. In Het Pand is er wel de regel dat er geen gelijkaardige winkels mogen (bij)komen van winkels die er al gevestigd zijn, tenzij met die hun toestemming. Maar ... dat zal na de mogelijks renovatie anders zijn, maar daar kan ik nu niet over uitweiden.

Wat betreft de kerstmarkt geef ik je wel gelijk (foute locatie), maar daar haal je ook weer bepaalde feiten dooreen. Heeft niets te maken met inmenging van stad Waregem.
Stad Waregem heeft niets te maken en is geen betrokken partij bij deze organisatie. Stad Waregem bepaalt ook niet wat er wel of niet georganiseerd wordt in of rond Waregem Expo. Iets wat ze misschien toch beter contractueel hadden vastgelegd in 2005/2006 (bepaalde inspraak eisen).
De organisator van de kerstmarkt wilde volgens mij gewoon hun Indoor Winterland extra voeden en uitbreiden met bezoekers van de kerstmarkt.
Ik ben ook wel van mening dat stad Waregem zich eigenlijk moest veiligstellen van privé initiatieven voor kerstmarkten binnen een bepaalde afstand van het centrum, en daarbij zelf ook beter de kerstmarkt centraliseren in park Baron Casier. Maar hier komt volgens mij de commerciële vrijheid om de hoek kijken, mogelijks kunnen ze het gewoon niet verbieden.
Maar hoe idyllisch zou niet zijn mocht de ijspiste in park Baron Casier centraal staan met daarrond de chaletjes voor en door de Waregemse verenigingen en daardoor een heuse kerstmarkt verweven. Feeërieke kerstverlichting (dat er nu wel al deels is) eventueel wat sneeuwkanonnen gekoppeld aan een centraal audiosysteem dat overal dezelfde sfeervolle kerstmuziek op de achtergrond laat weerklinken.