Naar aanleiding van de vraag van Filip Joos aan FD omtrent zijn mooiste moment, lijkt het me ook wel eens leuk om te weten hoe de top 10 van de Zulte Waregemsupporter eruitziet.
Mijn top 10... (hopelijk ben ik er niet teveel vergeten)
1. Het doorstoten naar de poules na de winst tegen Lokomotiv Moskou. Daar 2-1, thuis 2-0, met een fantastische goal van Tony Sergeant en een ENORME ontlading. Gent was even ESSEVEETOWN
2. Het behalen van de titel in derde klasse tegen VW Hamme (VW Hamme - SV Zulte Waregem werd tussen de eerste en de tweede gespeeld op de laatste speeldag (5 mei
). VW Hamme had genoeg aan een gelijkspel en was - eerlijk is eerlijk - de betere ploeg... Fred Raket scoorde de 2-1 luttele minuten voor het einde. Francky Frans kan het wsh nog steeds niet geloven
)
3. Na de winst op Geel was de titel in tweede zo goed als binnen.
4. Zulte Waregem stuurde Sparta Praag met een droge 3-1 terug naar huis. Vooral de pass van Dhaemers op Meert (en diens goal) zullen me altijd bijblijven. "Ja... ja... ja... JAAAAAAAAHHHH")
5. De boottrip naar Newcastle. +/- 300 - 400 van de 900 ? 1000 meegereisde Zulte Waregemsupporters maakten de oversteek per boot. Het werd een fantastische ervaring. We verloren met 1-0, maar maakten aanspraak op een gelijkspel. Ik herinner me nog steeds de massale "bootpolonaise" op het lied "Laat de zon in je hart".
6. De 1-4 overwinning op Austria Wien. Tim Matthijs (3 goals) was meteen voorpaginanieuws op
www.uefa.be 7. In derde ging Zulte Waregem winnen op het veld van SK Maldegem met een goal van Degroote (nu Dender) in blessuretijd. Degroote kwam net terug uit schorsing. In Maldegem hadden ze speciaal een grote witte feesttent gezet om de massaal meegereisde Zulte Waregemfans te kunnen opvangen. Enig minpuntje: die avond toen ik van Maldegem kwam (met mijn kerstmuts nog op mijn hoofd), reed ik mijn eerste autootje per total
8. In derde droogde Zulte Waregem KV Kortrijk af met 4-0. We speelden echt super en Kortrijk werd gewoon weggespeeld.
9. Onze hoogste score dateert van tegen... Deinze. Het werd 8-2. Bij Deinze stond ex-Zulte Waregemkeeper in de goal. Na de 7e Esseveegoal klonk het olijke "Zeven anjers, zeven rozen" door het stadion
10. In tweede maakten we de verplaatsing naar Deinze per boot. De heenreis was super (ondanks het verlies => goal van Arijs
). De terugreis verliep heel wat minder (Deinze => Toxic Town)