Aandoenlijk hoe spijtig je dit toch allemaal vindt
Maar ik heb toch den indruk dat uw plaat wat blijft steken op een nogal manke redenering. Er ontbreken nogal wat parameters imo. Iedereen weet bv. dat CLUB veel meer volk trekt van buiten Brugge, idem voor Anderlecht, Standard, Genk,... Om bij het vb. van Brugge te blijven zijn er verder behoorlijk wat blauwzwarte supporters uit regio Kortrijk... Enfin om uw redenering toch weer in gang te krijgen even een (toegegeven ridicuul) berekeningske gemaakt dat u ongetwijfeld wel zal interesseren : Toeschouwersaantallen op basis van BSDB/ inwonersaantal datum 1/1/2010 (bron wikipedia). Daaruit blijkt dat ZULTE W. (een fusieploeg weet je wel... dus twee gemeenten in rekening gebracht... ) allesbehalve het hoogste % bezit. Blijkbaar is er volgens u op het kiel en in Gentbrugge niks te beleven... Verder kan je je afvragen vanaf wanneer het voetbal in een gemeente "leeft"...
Het enige waar ik je gelijk in kan geven, is dat er in Kortrijk nog behoorlijk wat progressie kan gemaakt worden. Maar als je bekijkt wat we de laatste 10 jaren hebben afgelegd, dan zie ik de toekomst vrij "roodkleurig" tegemoet...
7 ZULTE W. 7675 51234 14,98%
11 KORTRIJK 7347 74911 9,81%
Er is echt geen nood om sarcastisch te gaan doen, mijn posts zijn denk ik doordacht en ik vind het oprecht spijtig dat clubs als Kortrijk en Beerschot zo weinig volk trekken - gezien of ondanks hun mogelijkheden. Met 'ZULTE W.' te schrijven maak je overigens allerminst indruk.
Dat Club Brugge supporters trekt van over het hele land, uiteraard. Voor clubs als Essevee en Kortrijk - met heel wat andere clubs (inclusief grote clubs als Club Brugge, Gent en Rijsel) in de buurt, en een bijgevolg beperkt hinterland, lijkt het me belangrijk (of gewoon leuk) dat (als) het voetbal binnen de stad/gemeente leeft.