Moeskroen geeft het op. Gewonnen punten zullen moeten teruggegeven worden. Bond = idioten !! Ik ken niets van economie of van beleidsvoering, maar ik zag (en jullie allemaal, denk ik) dat Moeskroen NOOIT een licensie had mogen krijgen... *zucht*
Lokeren en andere benadeelde clubs in opstand
Als Moeskroen definitief geschrapt wordt, verdwijnen ook alle uitslagen die Excelsior dit seizoen boekte. Voor een club als Lokeren heeft dat rampzalige gevolgen want de Waaslanders wonnen twee keer tegen Moeskroen. En verliezen dus zes punten, waardoor Lokeren plots onder de huidige rode lantaarn Roeselare terecht zou komen.
'Wij winnen twee keer en verliezen zes punten en Genk verliest twee keer van Moeskroen en speelt geen punten kwijt. Dat kan toch niet', zegt voorzitter Roger Lambrecht. 'Wij willen niet sportief gestraft worden omdat een andere partij plots geen geld meer heeft.'
Zulte Waregem-trainer Francky Dury, die ook drie punten in rook zou zien opgaan, kondigde al aan gerechtelijke stappen te ondernemen indien de KBVB zijn reglement doordrijft, dat overigens pas begin dit seizoen werd aangepast. 'Wij bekijken ook of we stappen ondernemen', zegt Lambrecht. 'Ook Westerlo, Cercle Brugge, Kortrijk en Charleroi denken er zo over. We zijn in totaal met acht clubs die weigeren zich daarbij neer te leggen en we hebben er onder elkaar al over gepraat dat we het daar niet bij laten. We kunnen toch niet twee derde van het seizoen weggooien? Logischer lijkt mij dat de voorbije uitslagen behouden blijven en dat de komende wedstrijden van Moeskroen in forfaitscore eindigen. En dan zwijg ik nog van premies, gele en rode kaarten in die wedstrijden tegen Moeskroen.'
Vandaag om 13.30 uur komt de Pro League samen. Lambrecht hoopt dat er meteen ook beslist wordt, wat er met de rangschikking gebeurt.