Auteur Topic: Licensie Moeskroen  (gelezen 27011 keer)

Offline SVZW.BE

• Leden
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Licensie Moeskroen
« Reactie #60 Gepost op: december 04, 2009, 04:01:05 pm »
Ik vrees van niet. Quid met Genk, die maar liefst 2 verliespartijen ziet verdwijnen !!!
Webteam SV Zulte Waregem

Offline Soulscream

• Leden
  • Voice of the voiceless!
« Reactie #61 Gepost op: december 04, 2009, 04:02:56 pm »
Nieuwe stand zal zoiets worden..?
Anderlecht 35
Brugge 32
GBA 27
Gent 26
Standard 24
Essevee 23
Mechelen 21
STVV 21
Kortrijk 20
Westerlo 18
Genk 17
Cercle 14
Charleroi 14
Lokeren 9
Roeselare 9

pff kwil maar zeggen 2x verliezen en Genk 2x winnen en we staan op hun plaats..
De bond had godverdomme aan't begin van het seizoen moeten weten dat Moeskroen ziek was.
« Laatst bewerkt op: december 04, 2009, 04:05:15 pm door Soulscream »

WAEREGHEM

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: december 04, 2009, 04:07:34 pm »
Nieuwe stand zal zoiets worden..?
Anderlecht 35
Brugge 32
GBA 27
Gent 26
Standard 24
Essevee 23
Mechelen 21
STVV 21
Kortrijk 20
Westerlo 18
Genk 17
Cercle 14
Charleroi 14
Lokeren 9
Roeselare 9

pff kwil maar zeggen 2x verliezen en Genk 2x winnen en we staan op hun plaats..
De bond had godverdomme aan't begin van het seizoen moeten weten dat Moeskroen ziek was.

Ahja, ie-de-reen zag dit aankomen, maar toch mochten ze het seizoen starten, met alle gevolgen van dien. Ongelofelijk die bejaardenbond.

Offline Harry

• Leden
    • EsseveeFans
« Reactie #63 Gepost op: december 04, 2009, 05:19:19 pm »
Kheb eens het bondsreglement doorlopen om te zien wat zij voorschrijven igv het wegvallen van een club. Het enige dat ik gevonden heb is dat als een club zijn financi?le verplichtingen verzuimt, geschrapt wordt uit de afdeling waarin die speelt en de niet gespeelde wedstrijden worden definitief verloren verklaard met forfaitcijfers.

Over de wedstrijden die het reeds speelde staat niets vermeld, dus zal de bond met een natte vinger wel beslissen wat daarmee te doen.

Als de bond het weinige verstand gebruikt dat het nog heeft, dan laat het seizoen onder curatele uitspelen, desnoods met jeugdspelers en reserven. Dit zal veel rechtzaken en andere problemen verkomen.

Maarja, hoe de bond redeneert, daar verstaat niemand nog iets van...

"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline WaregemBoy

• Leden
« Reactie #64 Gepost op: december 04, 2009, 05:56:10 pm »
Indien de punten uit de heenronde ni?t behouden zouden worden, zou ik samen met alle benadeelde clubs niet aarzelen om te beginnen met de nodige rechtzaakskes!!
Een grotere vorm van competitievervalsing bestaat er niet denk ik.

Belgi? is toch een apenland hoor.  Vlaanderen zou al lang onafhankelijk moeten geweest zijn!

Offline Harry

• Leden
    • EsseveeFans
« Reactie #65 Gepost op: december 04, 2009, 06:05:21 pm »
Indien de punten uit de heenronde ni?t behouden zouden worden, zou ik samen met alle benadeelde clubs niet aarzelen om te beginnen met de nodige rechtzaakskes!!

Belgi? is toch een apenland hoor.  Vlaanderen zou al lang onafhankelijk moeten geweest zijn!

Amen to that!!

"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

pedro

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: december 04, 2009, 06:12:52 pm »
Ze gaan ze gewoon seizoen laten uitspelen zijn veel teveel tegenkantingen,zoals naessens zei wie betaald dan de winstpremie als de punten verloren gaan !

Offline svzw81

• Leden
« Reactie #67 Gepost op: december 04, 2009, 06:34:04 pm »

wat heeft dat er nu mee te zijn, en trouwens precies of die vlaamse politiekers en bevoegdheden trekken wel op iets  ::) ? diene huidige minister van sport muyters, en de vorige bertje anciaux DAT zijn pas zielige figuren.

Offline forzasvzw

• Leden
  • Forzaaa SV !!
« Reactie #68 Gepost op: december 04, 2009, 08:56:09 pm »
een ding  = jammer :( >:(

Offline Rafa

• Leden
« Reactie #69 Gepost op: december 04, 2009, 10:30:42 pm »

wat heeft dat er nu mee te zijn, en trouwens precies of die vlaamse politiekers en bevoegdheden trekken wel op iets  ::) ? diene huidige minister van sport muyters, en de vorige bertje anciaux DAT zijn pas zielige figuren.

Dankzij Anciaux is er wel een Vlaamse afdeling van de voetbalbond, en dankzij Anciaux is er wel geld vrijgemaakt voor Vlaamse stadions... Voor je een ander afschiet, denk je beter zelf even over wat je zegt ze vriend.
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline svzw81

• Leden
« Reactie #70 Gepost op: december 04, 2009, 11:34:57 pm »
geld voor vlaamse stadions ? welk geld voor vlaamse stadions ? welk vlaams stadion heeft al 1 euro gekregen van/dankzij anciaux ?

Offline Thraso

• Leden
« Reactie #71 Gepost op: december 17, 2009, 08:26:12 pm »
Zaak-Moeskroen: Dury dreigt met bom onder competitie

De zaak rond Moeskroen blijft de competitie in de greep houden. Het is nog altijd niet duidelijk of de club het seizoen kan en mag uitdoen. Als Moeskroen er meteen mee ophoudt, dan worden volgens het bondsreglement de uitslagen van alle matchen van de Henegouwers geschorst. Tot ongenoegen van onder andere coach Francky Dury van Zulte Waregem.
Essevee is een van de clubs die wonnen van Moeskroen en dus drie punten dreigen te verliezen. 'Als het zover zou komen, dan ken ik goede advocaten die daar een flinke kluif van kunnen maken en een bom onder de competitie kunnen leggen', zegt Dury. 'Iets wat wij rechtmatig verworven hebben, dat kan niemand ons toch afnemen? En wat dan met de gele kaarten? Van Nieuwenhuyze pakte bij ons geel tegen Moeskroen en was daardoor geschorst tegen Kortrijk. En wat met de winstpremies die clubs betaald hebben aan hun spelers? Ik merk dat meer en meer clubs me daarin volgen.'

Dury stelt voor dat de clubs die na het eventuele verdwijnen van Moeskroen nog tegen die club moeten, met forfaitcijfers winnen. 'Maar het probleem ligt eigenlijk dieper: als een club een licentie krijgt, dan is dat toch voor een heel seizoen? Blijkbaar is er een probleem met de licenties als een club halverwege het seizoen toch dreigt te verdwijnen.'

Precedent met Kortrijk

Dury kan terugvallen op een belangrijk precedent: in 2006 verdween Heusden-Zolder tijdens het seizoen uit de tweede afdeling. De punten van Heusden-Zolder werden geschrapt, waardoor Geel in de plaats van Kortrijk naar de eindronde mocht.

Kortrijk kreeg echter gelijk van het Belgisch Arbitragehof voor de Sport: dat oordeelde dat de club zijn punten had mogen behouden. Toen werd de zaak tussen Kortrijk en de bond geregeld met een minnelijke schikking.

Offline rutger

• Leden
« Reactie #72 Gepost op: december 20, 2009, 04:10:56 am »
Ik denk toch dat ze die paar puntjes gaan laten zoals ze zijn, ze krijgen ook wel angst van die beschuldigingen over competitievervalsing.. als de punten blijven denk ik niet dat ze veel protest van genk,.. zullen krijgen; allesins nie zoveel als z van mij gaan krijgen als de punten weggaan ;o want 3 puntjes kunnen al rap 2 plaatsen in ht klassement betekenen. Achja mssn veliezen we binne paar weken in Moeskroen (NOT, ma swat) en dan kan het mij nie zoveel meer schele x)

Offline Wouter

• Leden
« Reactie #73 Gepost op: december 21, 2009, 08:40:34 am »
Ik denk toch dat ze die paar puntjes gaan laten zoals ze zijn, ze krijgen ook wel angst van die beschuldigingen over competitievervalsing.. als de punten blijven denk ik niet dat ze veel protest van genk,.. zullen krijgen; allesins nie zoveel als z van mij gaan krijgen als de punten weggaan ;o want 3 puntjes kunnen al rap 2 plaatsen in ht klassement betekenen. Achja mssn veliezen we binne paar weken in Moeskroen (NOT, ma swat) en dan kan het mij nie zoveel meer schele x)

come again?

Offline svzw81

• Leden
« Reactie #74 Gepost op: december 21, 2009, 01:31:55 pm »

come again?

;D

Offline thierslouis

• Leden
« Reactie #75 Gepost op: december 22, 2009, 07:43:22 am »
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=27456

Nieuwe stand, kvk zakt puntje weg =)

Offline Massaker

• Leden
« Reactie #76 Gepost op: december 22, 2009, 08:22:06 am »
Moeskroen geeft het op. Gewonnen punten zullen moeten teruggegeven worden. Bond = idioten !!  Ik ken niets van economie of van beleidsvoering, maar ik zag (en jullie allemaal, denk ik) dat Moeskroen NOOIT een licensie had mogen krijgen...  *zucht*

Lokeren en andere benadeelde clubs in opstand
Als Moeskroen definitief geschrapt wordt, verdwijnen ook alle uitslagen die Excelsior dit seizoen boekte. Voor een club als Lokeren heeft dat rampzalige gevolgen want de Waaslanders wonnen twee keer tegen Moeskroen. En verliezen dus zes punten, waardoor Lokeren plots onder de huidige rode lantaarn Roeselare terecht zou komen.

'Wij winnen twee keer en verliezen zes punten en Genk verliest twee keer van Moeskroen en speelt geen punten kwijt. Dat kan toch niet', zegt voorzitter Roger Lambrecht. 'Wij willen niet sportief gestraft worden omdat een andere partij plots geen geld meer heeft.'

Zulte Waregem-trainer Francky Dury, die ook drie punten in rook zou zien opgaan, kondigde al aan gerechtelijke stappen te ondernemen indien de KBVB zijn reglement doordrijft, dat overigens pas begin dit seizoen werd aangepast. 'Wij bekijken ook of we stappen ondernemen', zegt Lambrecht. 'Ook Westerlo, Cercle Brugge, Kortrijk en Charleroi denken er zo over. We zijn in totaal met acht clubs die weigeren zich daarbij neer te leggen en we hebben er onder elkaar al over gepraat dat we het daar niet bij laten. We kunnen toch niet twee derde van het seizoen weggooien? Logischer lijkt mij dat de voorbije uitslagen behouden blijven en dat de komende wedstrijden van Moeskroen in forfaitscore eindigen. En dan zwijg ik nog van premies, gele en rode kaarten in die wedstrijden tegen Moeskroen.'

Vandaag om 13.30 uur komt de Pro League samen. Lambrecht hoopt dat er meteen ook beslist wordt, wat er met de rangschikking gebeurt.

Offline sv_forever

• Leden
« Reactie #77 Gepost op: december 22, 2009, 09:11:57 am »
Moeskroen geeft het op. Gewonnen punten zullen moeten teruggegeven worden. Bond = idioten !!  Ik ken niets van economie of van beleidsvoering, maar ik zag (en jullie allemaal, denk ik) dat Moeskroen NOOIT een licensie had mogen krijgen...  *zucht*

Lokeren en andere benadeelde clubs in opstand
Als Moeskroen definitief geschrapt wordt, verdwijnen ook alle uitslagen die Excelsior dit seizoen boekte. Voor een club als Lokeren heeft dat rampzalige gevolgen want de Waaslanders wonnen twee keer tegen Moeskroen. En verliezen dus zes punten, waardoor Lokeren plots onder de huidige rode lantaarn Roeselare terecht zou komen.

'Wij winnen twee keer en verliezen zes punten en Genk verliest twee keer van Moeskroen en speelt geen punten kwijt. Dat kan toch niet', zegt voorzitter Roger Lambrecht. 'Wij willen niet sportief gestraft worden omdat een andere partij plots geen geld meer heeft.'

Zulte Waregem-trainer Francky Dury, die ook drie punten in rook zou zien opgaan, kondigde al aan gerechtelijke stappen te ondernemen indien de KBVB zijn reglement doordrijft, dat overigens pas begin dit seizoen werd aangepast. 'Wij bekijken ook of we stappen ondernemen', zegt Lambrecht. 'Ook Westerlo, Cercle Brugge, Kortrijk en Charleroi denken er zo over. We zijn in totaal met acht clubs die weigeren zich daarbij neer te leggen en we hebben er onder elkaar al over gepraat dat we het daar niet bij laten. We kunnen toch niet twee derde van het seizoen weggooien? Logischer lijkt mij dat de voorbije uitslagen behouden blijven en dat de komende wedstrijden van Moeskroen in forfaitscore eindigen. En dan zwijg ik nog van premies, gele en rode kaarten in die wedstrijden tegen Moeskroen.'

Vandaag om 13.30 uur komt de Pro League samen. Lambrecht hoopt dat er meteen ook beslist wordt, wat er met de rangschikking gebeurt.

Bwa, er zijn blijkbaar 8 clubs die tegen zijn, dus dat is de meerderheid. Dan zie ik het misschien nog niet zo ver komen. Laat ons hopen

fox

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: december 22, 2009, 09:15:57 am »
De bond kan dit NOOIT winnen. Die punten zullen gehandhaafd blijven, daar ben ik vrij zeker van. KVK heeft in 2e al gelijk gekregen in een zelfde soort zaak, er is dus een precedent.  Dat de bond daar geen rekening houdt bij de aanpassing van zijn reglement zegt natuurlijk weer veel.

Offline antiekske

• Leden
« Reactie #79 Gepost op: december 22, 2009, 11:46:54 am »
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=27456

Nieuwe stand, kvk zakt puntje weg =)

En jullie drie punten...  ::) Nu, zou het ook maar logisch vinden dat punten toch behouden worden. Ook al is dat licht in ons (kvk) nadeel. Er is inderdaad een precedent, maar vraag mij af of ze er voor de play-offs wel zullen uitgeraken. Onze zaak ivm Heusden-Zolder heeft maanden aangesleept. En ik vrees dat, als Dury en co hun gelijk halen, er weer andere ploegen met tegenargumenten zullen opdraven. Roeselare heeft in de terugronde bvb. nog punten verloren tegen Moeskroen, terwijl haast alle ploegen van de forfaitcijfers kunnen profiteren. We zijn er nog lang niet...