Auteur Topic: Licensie Moeskroen  (gelezen 27018 keer)

Crudo

• Gast
Re: Licensie Moeskroen
« Reactie #100 Gepost op: december 28, 2009, 04:50:58 pm »
Ja, klopt wel, maar het is nog altijd belgie, ik ben er ook meer gerust in als iemand met een lange arm klacht indient. in dit geval denk ik eerder aan een dikkere arm...

Offline WaregemBoy

• Leden
« Reactie #101 Gepost op: december 28, 2009, 05:16:22 pm »
Ja man, die foto...  ;D

Wat een beest vent!

Offline Rafa

• Leden
« Reactie #102 Gepost op: december 28, 2009, 06:01:13 pm »
Net De Witte zijn reactie gehoord op Sporza en die was nogal 'ik moet zeggen dat de reglementen moeten worden toegepast maar het is niet correct'-achtig ...

Klinkt perfect verstaanbaar voor hem en toch is het zware BS (de afkorting van de dag, met dank aan Wouter & Harry). Als voorzitter van de Profliga maakt hij zich belachelijk als hij zegt dat er iets aan gedaan moet worden, als voorzitter van AA Hent maakt hij zich belachelijk als hij zegt dat zijn ploeg terecht punten verliest.

Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline SVZW.BE

• Leden
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
« Reactie #103 Gepost op: december 28, 2009, 06:13:55 pm »
Reden te meer om te gaan kiezen voor een onafhankelijke voorzitter ...
Webteam SV Zulte Waregem

Offline Rafa

• Leden
« Reactie #104 Gepost op: december 28, 2009, 07:22:19 pm »
Reden te meer om te gaan kiezen voor een onafhankelijke voorzitter ...

cb_cm en ik stellen ons kandidatuur voor een duobaan. :)
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline mogul

• Leden
« Reactie #105 Gepost op: december 28, 2009, 10:38:43 pm »
Ik ben voorstander (maar wie ben ik?) om de verdiende punten tegen Moeskroen te behouden omdat dit logisch is, maar los daarvan indien ze het reglement toepassen doen wij dan een slechte of goede zaak?  We staan 1 match voor op Standard en Kortrijk.  Standard moet thuis spelen tegen Anderlecht en Kortrijk moet naar Gent (weekend dat wij normaal gezien tegen Moeskroen moeten spelen).

Offline svzw81

• Leden
« Reactie #106 Gepost op: december 28, 2009, 10:47:31 pm »
het " toeval " wil dat we normaal op 16/01 tegen moeskroen moesten, toevallig een paar dagen na de uitgestelde bekerwedstrijd tegen cercle  :)

danku rik s.

Offline gunther

• Leden
« Reactie #107 Gepost op: december 29, 2009, 12:24:15 am »
Dury en velen vergeten hier dat wanneer een club een proces inspant tegen den bond, Belgi? het risico loopt op FIFA-sancties...:
"Dat reglement verbiedt dat een club zijn eigen federatie via het gerecht aanvalt. De FIFA kan hierdoor Belgische clubs uit de Europese competities weren en de nationale ploeg uitsluiten van interlandvoetbal. De Belgische voetbalbond is op de hoogte van de sanctie die de FIFA kan geven, ?maar we kunnen niemand verbieden naar de rechtbank te stappen,? aldus bonds-CEO Jean-Marie Philips tegen Het Nieuwsblad. "

Offline Rafa

• Leden
« Reactie #108 Gepost op: december 29, 2009, 01:14:19 am »
Dury en velen vergeten hier dat wanneer een club een proces inspant tegen den bond, Belgi? het risico loopt op FIFA-sancties...:
"Dat reglement verbiedt dat een club zijn eigen federatie via het gerecht aanvalt. De FIFA kan hierdoor Belgische clubs uit de Europese competities weren en de nationale ploeg uitsluiten van interlandvoetbal. De Belgische voetbalbond is op de hoogte van de sanctie die de FIFA kan geven, ?maar we kunnen niemand verbieden naar de rechtbank te stappen,? aldus bonds-CEO Jean-Marie Philips tegen Het Nieuwsblad. "

Da's vooral een stok achter de deur voor de andere. Anderlecht gaan niet riskeren om Europees niet meer te mogen spelen omwille van 1 of 2 punten in de competitie...

Offline jenske

• Leden
    • Jong Anzegem
« Reactie #109 Gepost op: december 29, 2009, 01:27:44 am »
Op RSCA hoeven we alvast nie te rekenen:

"Naar aanleiding van het derde forfait van Excelsior Moeskroen herhaalt Anderlecht-manager Herman Van Holsbeeck het officieel standpunt van RSC Anderlecht: "De uitsluiting van Excelsior Moeskroen is jammer, maar terecht. De maatregel huldigt het reglement dat we met z'n allen hebben onderschreven. RSC Anderlecht eerbiedigt datzelfde reglement, zelfs al kost ons dat punten."

bron: rsca.be

Offline Nico the master

• Leden
« Reactie #110 Gepost op: december 29, 2009, 10:14:52 am »
Voor ons zijn het 'maar' 3 punten, maar de ploeg die het meeste gekloot is door deze situatie is toch wel zonder enige twijfel Dender. Ze hadden dit vorig seizoen voorspelt en ik denk dat die ook wel een klacht zullen gaan indienen. ;)

Offline superjood

• Leden
« Reactie #111 Gepost op: december 29, 2009, 02:37:41 pm »

"Naar aanleiding van het derde forfait van Excelsior Moeskroen herhaalt Anderlecht-manager Herman Van Holsbeeck het officieel standpunt van RSC Anderlecht: "De uitsluiting van Excelsior Moeskroen is jammer, maar terecht. De maatregel huldigt het reglement dat we met z'n allen hebben onderschreven. RSC Anderlecht eerbiedigt datzelfde reglement, zelfs al kost ons dat punten."

We moeten wij op niemand rekenen ook, we zijn als club zelf aan het begin van de competitie akkoord gegaan met het huidige reglement.  Nu we plots een negatieve zaak lijken te gaan doen, trekken we dit reglement plots in twijfel.  Ik zou hier eerder denken dat het de clubs zelf zijn die er een zootje willen van maken en onbekwame bestuurders hebben (want dit kon iedere verstandige mens zien aankomen dat dit stond te gebeuren) en niet de KBVB.  Of wat als de clubs die punten bijkrijgen ook naar de rechter gaan om te verkondigen dat het reglement midden een competitie niet meer zal worden toegepast.  Dan kunnnen we er mss beter allemaal met stoppen.

Offline mogul

• Leden
« Reactie #112 Gepost op: december 29, 2009, 03:16:10 pm »

We moeten wij op niemand rekenen ook, we zijn als club zelf aan het begin van de competitie akkoord gegaan met het huidige reglement.  Nu we plots een negatieve zaak lijken te gaan doen, trekken we dit reglement plots in twijfel.  Ik zou hier eerder denken dat het de clubs zelf zijn die er een zootje willen van maken en onbekwame bestuurders hebben (want dit kon iedere verstandige mens zien aankomen dat dit stond te gebeuren) en niet de KBVB.  Of wat als de clubs die punten bijkrijgen ook naar de rechter gaan om te verkondigen dat het reglement midden een competitie niet meer zal worden toegepast.  Dan kunnnen we er mss beter allemaal met stoppen.

Je hebt absoluut gelijk, indien ieder club daarmee akkoord ging moeten ze nu niet 'bleiten'.  Maar het ergste is dat dit kon worden verkomen indien de licentiecommissie (WAAROM BESTAAT DIE COMMISSIE ANDERS?) zijn werk deed en  Moeskroen niet liet starten deze competitie, dus ja, de KBVB, de profliga (de clubs dus) hebben hier allebei evenveel schuld aan.

Offline SVZW.BE

• Leden
    • SV Zulte Waregem
« Reactie #113 Gepost op: december 29, 2009, 03:58:15 pm »
Ik heb zondagavond gehoord dat die wijziging 2 seizoen geleden zou ondertekend geweest zijn en niet begin dit seizoen. Er zijn een paar zaken die trouwens dit reglement ondermijnen, volgens mij althans :

1. Wat kan je doen als club tegen die reglement. Weigeren ? Dan kan je niet aantreden in de Jupiler Pro League...

2. Volgens mij is een overeenkomst nog altijd door iedereen te respecteren, ook door de bond. Als zij hun eigen regels schenden of aanpassen 'om geen rechtzaken te krijgen', dan vervalt volgens mij alle onderliggende reglementen of overeenkomsten.

3. Is dit een reglement of een overeenkomst? Groot verschil volgens mij ...
Webteam SV Zulte Waregem

Offline Harry

• Leden
    • EsseveeFans
« Reactie #114 Gepost op: december 29, 2009, 05:04:36 pm »
De Essevee-supportersfederatie heeft op eigen initiatief een voorstel gedaan aan de clubleiding van SV Zulte Waregem om de supporters van Excelsior Moeskroen een hart onder de riem te steken.

Alle abonnees van l?Excel kunnen op vertoon van hun abonnement  tussen 15 en 31 januari een gratis ticket afhalen voor de partij tegen Roeselare op zaterdag 20 februari.

De Essevee-supportersfederatie en de clubleiding beseffen dat zij hiermee de pijnlijke situatie rond Moeskroen niet kan verhelpen, maar wil toch een positief signaal geven naar hun supporters.

"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline mogul

• Leden
« Reactie #115 Gepost op: december 29, 2009, 06:49:25 pm »
De Essevee-supportersfederatie heeft op eigen initiatief een voorstel gedaan aan de clubleiding van SV Zulte Waregem om de supporters van Excelsior Moeskroen een hart onder de riem te steken.

Alle abonnees van l?Excel kunnen op vertoon van hun abonnement  tussen 15 en 31 januari een gratis ticket afhalen voor de partij tegen Roeselare op zaterdag 20 februari.

De Essevee-supportersfederatie en de clubleiding beseffen dat zij hiermee de pijnlijke situatie rond Moeskroen niet kan verhelpen, maar wil toch een positief signaal geven naar hun supporters.

Dat lijkt me een positieve geste.  Ik hoop dat er geen andere redenen zijn (recruteren van nieuwe supporters).  Gaan die supporters zich mogen manifesteren, rood-witte vlaggen,spandoeken etc?  Hoe gaan onze vredelievende spotters en stewards daarop reageren?  Hoe gaan onze fans daarop reageren?
Gaat er nog plaats zijn voor de eigen abonnees ;)?
Maar, ik herhaal, schone geste!

Offline SVZW.BE

• Leden
    • SV Zulte Waregem
« Reactie #116 Gepost op: december 29, 2009, 07:20:19 pm »

Alle abonnees van l’Excel kunnen op vertoon van hun abonnement  tussen 15 en 31 januari een gratis ticket afhalen voor de partij tegen Roeselare op zaterdag 20 februari.

Dat lijkt me een positieve geste.  Ik hoop dat er geen andere redenen zijn (recruteren van nieuwe supporters).  Gaan die supporters zich mogen manifesteren, rood-witte vlaggen,spandoeken etc?  Hoe gaan onze vredelievende spotters en stewards daarop reageren?  Hoe gaan onze fans daarop reageren?

Natuurlijk ligt die gedachte erachter. Commercieel gezien kan Essevee supporters werven van hun kanten, daarom niet meteen als vurige essevee-fan want er bestaat ook zoiets als een neutrale toeschouwer...
Webteam SV Zulte Waregem

Offline mogul

• Leden
« Reactie #117 Gepost op: december 29, 2009, 09:55:50 pm »

Natuurlijk ligt die gedachte erachter. Commercieel gezien kan Essevee supporters werven van hun kanten, daarom niet meteen als vurige essevee-fan want er bestaat ook zoiets als een neutrale toeschouwer...

Mja, dansen op iemand zijn graf dus...

Offline svzw81

• Leden
« Reactie #118 Gepost op: december 29, 2009, 10:47:59 pm »
zo heeft klup ook massaal geprofiteert van het failliet van sv waregem om supporters te lokken.

gasten liepen eerst jaren op school met een rood-witte sjaal rond en dan met een blauw-zwarte  :o

Offline goessaert

• Leden
« Reactie #119 Gepost op: december 29, 2009, 11:00:32 pm »
belachelijk echt!

Moeskroen gaat in 3de spelen dus de echte blijven natuurlijk! Ge zot moen zot zin voor te veranderen van ploeg... maarja je hebt altijd van die successupporters zeker..