Auteur Topic: Nieuwe liedjes  (gelezen 178426 keer)

Offline wOaregem

• Leden
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Nieuwe liedjes
« Reactie #440 Gepost op: december 29, 2012, 06:39:03 pm »
Typisch waregems. Ik blijf erbij het zou een 'aanwinstje' zijn.

Offline forzasvzw

• Leden
  • Forzaaa SV !!
« Reactie #441 Gepost op: december 29, 2012, 06:54:45 pm »
ook zou om de nieuwe liedjes makkelijker telaten horen aan iedereen zo'n luidspreker .. jweet wel

Een megafoon. Begrijp ook niet waarom er geen gebruik wordt gemaakt van een megafoon

Waarom? Tot op heden horen alle mensen van Vak X onze Capo of andere vervangers heel goed. Het is niet dat onze tribune van die omvang is...

Sorry maar dat van delaplace hoorde ik amper...

Offline Qnder

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #442 Gepost op: december 29, 2012, 07:19:41 pm »
Zeker te vinden voor een sfeergroep. En niet enkel met de kindjes uit vak X die denken dat ze het al zijn

Een sfeergroep zou zeker wat hebben denkek. Het zou ook beter lukken dan de vorige keer want nu is er egt wel wat sfeer in het stadion.

Offline mutske

• Leden
« Reactie #443 Gepost op: december 29, 2012, 08:07:15 pm »
Eerste filmpje:
Ipv van Boeren ES - SE - VEE?
2de filmpje is ook klassieker en moet zeker lukken!
3de ben ik me nog aan het inbeelden :)

Die tweede zou zeker moeten lukken want het is niet moeilijk en weinig tekst :)

Offline wOaregem

• Leden
  • PROUD TO BE A FARMER
« Reactie #444 Gepost op: december 29, 2012, 08:24:59 pm »
Eerste filmpje:
Ipv van Boeren ES - SE - VEE?
2de filmpje is ook klassieker en moet zeker lukken!
3de ben ik me nog aan het inbeelden :)

Die tweede zou zeker moeten lukken want het is niet moeilijk en weinig tekst :)

Die eerste 2 moeten zowiezo lukken.

Bij het 3 de filmpje heb ik er 3 van uitgenomen waarbij er zeker 2 moeten lukken, die 1ste en het 3de. Het 2de vind ik persoonlijk ook een heel leuke maar het is moeilijk om te laten horen via de pc.

Offline M.

• Leden
« Reactie #445 Gepost op: december 30, 2012, 12:00:49 am »
Iedereen bezig over dat er een sfeergroep moet komen.

De mensen die nu de inspanningen doen, zorgen voor de doeken, vlaggen, trommels, ... hebben bewust gekozen om geen "officiele" sfeergroep op te richten..
Vraag me af of dit effectief nodig is...

Als iedereen eens, die wil sfeer maken, wat dichter rond trommels komt. Dit zo al heel wat uitmaken.

Dat Delaplace song niet hoorbaar was, zal deels liggen aan moment dat hij werd gelanceerd (net na fluitsignaal).

Over het megafoonverhaal: voor mij totaal niet aan de orde. Zoals Jenske aanhaalde, de aantallen die meedoen zijn niet van het kaliber dat een megafoon nodig is.

Over het oprichten van een sfeergroep. Achter de schermen "bestaat" die al, alleen niet de werking zoals het hoort. Er is in begin van X meermaals samengezeten met personen van verschillende vriendenklieken, supporterslokalen om als 1 blok naar buiten te komen. Alleen is dit te weinig opgevolgd en zaten hier misschien wat verkeerde mensen in.

Dat het beter moet dan voormalig Colono Boys, ga ik volledig mee akkoord. Alleen wel respect voor hetgene ze geprobeert hebben, maar zijn ten onder gegaan aan eigen fouten + te jonge leeftijd.

Groepen opstarten en lidgeld enzo vragen is allemaal goed en wel, maar in mijn ogen vorm je zo geen groep. Een groep "kweek" je door samen een pint te drinken, zij aan zij week in, week uit je club te steunen. Onderling alles te bekritiseren maar als 1 man naar buiten te komen tegen club, spotters, ...

Dus groep met lidgelden enzo, niet nodig volgens mij.

Dat er meer onderlinge communicatie moet zijn, volledig akkoord. Alleen blijft de vraag hoe?
Bij briefjes leest de helft het niet.
Forums of FB bereik je te weing man.
Dus als iemand ideeen heeft, vuur maar af!

Met de 10 man die nu tijd in doeken, gezangen, tifo's steekt, red je het niet. Dus een grotere actieve groep is meer dan welkom. Alleen kom je steeds bij dezelfde struikelblokken uit, zoals Deltas aangaf.

Misschien tijd om met verschillende eens rond tafel te gaan zitten. Woareghem, Ortem, Deltas, Pringless, Mutske...
Iedereen geeft zijn mening hier, wat zeker goed is om op verder te bouwen, maar wie neemt mee het heft in handen?
« Laatst bewerkt op: december 30, 2012, 12:20:40 am door M. »

Offline wOaregem

• Leden
  • PROUD TO BE A FARMER
« Reactie #446 Gepost op: december 30, 2012, 01:42:12 am »
Wat je zegt klopt zeker, het is al positief dat er nu (hopelijk) eens serieus wordt over gepraat.

'officiele sfeergroep' moet niet pers? zou ik denken, met dat lidgeld enzo, er zijn mensen die niet meteen hun geld willen geven aan zo iets.
Maar wat jullie wel kunnnen doen is toch tenminste een bepaald naam aan ons 'legioen' geven.
Een spandoek met daarop de naam van onze 'familie' , die je elke wedstrijd ophangt, zo heb je een sfeergroep en dat is gratis :-p iedereen kan erbij horen en met hoe meer hoe beter.

De megafoon, het is duidelijk dat er dus pro's en contra's zijn, ik vond het vooral een voordeel dat tijdens de supporters een lied aan het zingen zijn, kan de capo nu en dan eens zijn stem via die megafoon gebruiken zodat vele anderen snappen wat jullie precies aan het zingen zijn, de megafoon moet dus niet pers? gebruikt worden voor liedjes te starten, maar ook om supporters het makkelijker te maken om hen mee te laten zingen doordat ze sneller begrijpen wat jullie aan het zingen zijn.

->En daarmee zou de communicatie tussen de sfeergroep en de gewone supporter al stukken beter zijn

Voorbeeld: de sfeergroep heeft een nieuw lied, voor dat jullie het beginnen te zingen, zingt de capo eerst eens apart zodat iedereen het hoort, daarna begin je het stilletjes aan mee te zingen terwijl de capo nu en dan nog eens met zijne megafoon meezingt.
(ik zeg het u, ik leer dit allemaal van duitse supportersgroepen, we moeten daar echt een voorbeeld aan nemen ook al zijn we niet met zo een groot aantal)

natuurlijk moet de capo daarvoor wat ballen aan zijn lijf hebben, maar daar twijfel ik niet aan :) 

Dit is dus niet mijn idee, dit is een idee uit het duits voetbal die ik absoluut jullie wil meegeven.

Offline jenske

• Leden
    • Jong Anzegem
« Reactie #447 Gepost op: december 30, 2012, 10:02:19 am »
Eindelijke een discussie over de essentie! Nice...

Mijn visie dan ook maar in de groep gooien,

Al-dan-niet een megafoon. Ik kan je gedeeltelijk volgen in je mening wOaregem, om nieuwe liedjes aan te leren is een megafoon misschien wel handig. Maar dan ook enkel en alleen daar voor. Eens de liedjes gesnapt zijn blijft die megafoon beter binnen. Leuk zou wel zijn mochten er kleine boxen hangen in de tribune (en 2 andere tribunes, die enkel aangaan na de wedstrijd) en een kleine micro in het dak van vak X.

Omtrent een sfeergroep... Een echte 'ultra'-groep of sfeergroep, daar vind ik ons verhaalt iets te moeilijk worden. Er blijft een soort verdeeldheid op de tribune (al wordt deze met de jaren kleiner), doch lijkt het me moeilijk alle sfeermakers aan 1 zeil te doen trekken. Als je dan een groep opstart, die begint bij een aantal personen, zullen sommigen zich niet geroepen voelen hierbij aan te sluiten.
Wel voorstander ben ik dan weer van de 'de groep achter het doel' een naam te geven. Wat tot op heden toch ook al gebeurd is. Maar misschien is het wel leuk om een spandoek te maken met daarop vb. VAK X die dan dient als kenteken van alle sfeermakers.

Geen woorden, maar daden... daarom ben ik ook grote voorstander om eens samen te komen met mensen die het hun ?cht interesseert en die zich ook willen engageren om actief deel te nemen aan de verbetering van zowel vocale als visuele steun.

Een Essevee-cantus zou hier al een leuk begin zijn...

Online Pringless

• Gold Member
  • Leden
« Reactie #448 Gepost op: december 30, 2012, 10:21:36 am »
Laat die cantus maar komen  :D
SV TILL I DIE

Offline Eugene

• Leden
« Reactie #449 Gepost op: december 30, 2012, 06:05:23 pm »
Zoals oa M. en Jenske al aanhaalden is er reeds een sfeergroep ("sfeergroep Vak X"). Volgens ik opving, kozen ze ervoor om zich wat low profile te houden en rustig te groeien. Toch hebben ze al h??l mooie zaken gerealiseerd qua spandoeken.
Mijn mening is dat die groep, of toch de kern ervan, net iets te klein is. De doeken intekenen en schilderen, stukjes stof op de afgezaagde pvc-buizen steken,... het kost allemaal tijd na een werk- of schooldag.

Acties en nieuwe liedjes kenbaar maken is inderdaad een heikel punt. Flyers worden half of niet gelezen, niet iedereen zit op het forum of op facebook,...

Ik meen me te herinneren dat "De rode hel" via blaadjes ge?ntroduceerd is en voorgezongen werd, zoals WOaregem al voorstelde. Ondanks dat het, volgens mij, een prachtig lied is, kwam het er nooit helemaal door.

Vorig seizoen sprak er me een dame aan over de liedjes. Ze zei me dat ze graag wou meezingen maar heel vaak niet wist/verstond wat er exact werd gezongen. Ik stelde voor om alles eens in Word op te lijsten maar eenmaal bezig bleek dat onbegonnen werk.
Conclusie: behalve het voorzingen//met een groepje (afgesproken) iets in gang steken, zie ik niet direct een andere manier dan blaadjes ronddelen. Maar wie ben ik  ;)

Met het oog op komend seizoen zou het inderdaad goed zijn dat de mensen die nu de kern van de sfeergroep vormen eens samen zitten om te kijken hoe ze (beter) kunnen communiceren over acties en het aanleren van nieuwe liedjes en tevens te kijken wie er nog bij "de kern" kan. 
« Laatst bewerkt op: december 30, 2012, 06:07:58 pm door Eugene »

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #450 Gepost op: december 30, 2012, 07:05:13 pm »
Zoals oa M. en Jenske al aanhaalden is er reeds een sfeergroep ("sfeergroep Vak X"). Volgens ik opving, kozen ze ervoor om zich wat low profile te houden en rustig te groeien. Toch hebben ze al h??l mooie zaken gerealiseerd qua spandoeken.
Mijn mening is dat die groep, of toch de kern ervan, net iets te klein is. De doeken intekenen en schilderen, stukjes stof op de afgezaagde pvc-buizen steken,... het kost allemaal tijd na een werk- of schooldag.

Acties en nieuwe liedjes kenbaar maken is inderdaad een heikel punt. Flyers worden half of niet gelezen, niet iedereen zit op het forum of op facebook,...

Ik meen me te herinneren dat "De rode hel" via blaadjes ge?ntroduceerd is en voorgezongen werd, zoals WOaregem al voorstelde. Ondanks dat het, volgens mij, een prachtig lied is, kwam het er nooit helemaal door.

Vorig seizoen sprak er me een dame aan over de liedjes. Ze zei me dat ze graag wou meezingen maar heel vaak niet wist/verstond wat er exact werd gezongen. Ik stelde voor om alles eens in Word op te lijsten maar eenmaal bezig bleek dat onbegonnen werk.
Conclusie: behalve het voorzingen//met een groepje (afgesproken) iets in gang steken, zie ik niet direct een andere manier dan blaadjes ronddelen. Maar wie ben ik  ;)

Met het oog op komend seizoen zou het inderdaad goed zijn dat de mensen die nu de kern van de sfeergroep vormen eens samen zitten om te kijken hoe ze (beter) kunnen communiceren over acties en het aanleren van nieuwe liedjes en tevens te kijken wie er nog bij "de kern" kan.

Een paar kan je nog terug vinden op sv5381.be

http://www.sv5381.be/songs.htm

Overgins, het eerste bericht in dit topic zou volgen mij wel een voltreffer kunnen zijn, is vroeger zelden geprobeerd eigenlijk.
Op dit ritme: http://www.youtube.com/watch?v=gX-HP7V4aaw

Aan de gaverbeek,                                                       
daar wonen de boeren                                                     

het enige SV,                                                                                             
in rood-groene kleuren                                                                                                         

en waar ze ook spelen,                                                   
wij blijven ze steunen                                                     

we springen en zingen,                                                   
want wij zijn de boeren!                                                   

reffrein:
ESSEVEE ESSEVEE                                                           
ESSEVEE ESSEVEE
ESSEVEE ESSEVEE                                                           
ESSEVEE ESSEVEE   

Ik luisterde eens naar het ritme en las dan de tekst, dit leer je direct vanbuiten.
« Laatst bewerkt op: december 30, 2012, 07:10:34 pm door San Iker »

Offline mutske

• Leden
« Reactie #451 Gepost op: december 31, 2012, 12:24:45 pm »
http://www.youtube.com/watch?v=p2cSJOkXX7Q&playnext=1&list=PL0EBC663D57387657&feature=results_video

Eventueel deze van Pauli. Maar dan Sankt Pauli vervangen door Essevee.

Offline wOaregem

• Leden
  • PROUD TO BE A FARMER
« Reactie #452 Gepost op: januari 12, 2013, 11:41:59 am »
http://www.youtube.com/watch?v=Mjpgr9jJXsE

8:05 -> Ipv Fortuna Dusseldorf eho -> Iets anders :p onze sfeergroep kan kiezen ...

Ben eens benieuwd of de nieuwe liedjes die we hier allemaal de voorbije weken hebben voorgesteld, dat er daar minstens een paar van worden gebruikt ... Vind het alleszinds zeer positief dat er de voorbije weken zo fel is over gepraat :)

Offline M.

• Leden
« Reactie #453 Gepost op: januari 26, 2013, 05:27:23 pm »
Na even gebrainstormd te hebben met enkelen over hoe er meer communicatie mogelijk is kwamen we tot het idee om aan drankbonnen stand van Vak X eens gewoon lijst te hangen.
Iedereen die wil kan daar dan vb gsm of mailadres achter laten.
In een kleine database gieten en vb starten met maandelijkse mailing rond liederen, sfeeracties, initiatieven, enqu?tes, ... Te houden...
Wat denken jullie?

Offline wOaregem

• Leden
  • PROUD TO BE A FARMER
« Reactie #454 Gepost op: januari 26, 2013, 06:27:52 pm »
Na even gebrainstormd te hebben met enkelen over hoe er meer communicatie mogelijk is kwamen we tot het idee om aan drankbonnen stand van Vak X eens gewoon lijst te hangen.
In een kleine database gieten en vb starten met maandelijkse mailing rond liederen, sfeeracties, initiatieven, enqu?tes, ... Te houden...
Wat denken jullie?
DOEN !
Hopen dat de 'grappenmakers' serieus blijven en dat niemand het idee krijgt om die gsm nummers of mailadressen te misbruiken

Offline frigo

• Leden
« Reactie #455 Gepost op: januari 27, 2013, 11:55:56 am »
Wat denken jullie?
DOEN !
Hopen dat de 'grappenmakers' serieus blijven en dat niemand het idee krijgt om die gsm nummers of mailadressen te misbruiken

zoals bijvoorbeeld "heintje_vanhaezebrouck@kvk.be" inschrijven op de mailinglijst?

Offline forzasvzw

• Leden
  • Forzaaa SV !!
« Reactie #456 Gepost op: januari 27, 2013, 07:21:55 pm »
Wat denken jullie?
DOEN !

zoals bijvoorbeeld "heintje_vanhaezebrouck@kvk.be" inschrijven op de mailinglijst?

kan ik mijn emailadres naar u doorsturen m.?

Offline M.

• Leden
« Reactie #457 Gepost op: januari 28, 2013, 02:00:12 pm »
Natuurlijk mogen emailadressen steeds doorgestuurd worden via PM :)

Online remcofra

• Leden
  • Groen Rood
« Reactie #458 Gepost op: februari 03, 2013, 02:57:34 pm »

Een paar kan je nog terug vinden op sv5381.be

http://www.sv5381.be/songs.htm

Overgins, het eerste bericht in dit topic zou volgen mij wel een voltreffer kunnen zijn, is vroeger zelden geprobeerd eigenlijk.
Op dit ritme: http://www.youtube.com/watch?v=gX-HP7V4aaw

Aan de gaverbeek,                                                       
daar wonen de boeren                                                     

het enige SV,                                                                                             
in rood-groene kleuren                                                                                                         

en waar ze ook spelen,                                                   
wij blijven ze steunen                                                     

we springen en zingen,                                                   
want wij zijn de boeren!                                                   

reffrein:
ESSEVEE ESSEVEE                                                           
ESSEVEE ESSEVEE
ESSEVEE ESSEVEE                                                           
ESSEVEE ESSEVEE   

Ik luisterde eens naar het ritme en las dan de tekst, dit leer je direct vanbuiten.
idd ik kon het ook direct vanbuiten.
Hopelijk word dit eens gezongen!!
One team One dream, i'm a believer

Online Pringless

• Gold Member
  • Leden
« Reactie #459 Gepost op: februari 17, 2013, 09:01:24 pm »
http://www.youtube.com/watch?v=elVt-NszDtI

eentje voor Hazard:
Oooh Thorgan Hazard,
He plays like his old brother
He's smart and he's f*cking fast
ooooh Thorgan Hazard!!

Tis maar een idee eh :)
Denk beter niet vergelijken met Eden, want dat doen ze al genoeg.
SV TILL I DIE