Auteur Topic: Uitbreiding stadion  (gelezen 443746 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

fox

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #380 Gepost op: februari 19, 2007, 09:15:38 pm »
ik vin dat essevee007 het stadion zelf mag bouwen ie kan het toch zo goed uitleggen

essevee007 heeft uiteraard ook tal van haalbaarheidsstudies uitgevoerd.  En nee, 1 pagina met populistische stellingen over hoe goed het gaat in andere gebieden is GEEN haalbaarheidsstudie.

Als je een studie hebt van om en bij de 40 pagina's die goed uitgewerkt zijn EN die handelen over onze regio, dan zal ik het eens serieus beginnen nemen.  Maar voor de rest kan iedereen googlen en getallekes over andere stadions copy pasten.

Aangezien ik mijn eindwerk over de economische gevolgen van de inplanting van sportinfrastructuur gemaakt heb weet ik ongeveer wel waar het over gaat en ik kan op dit moment in geen 100 jaar zeggen of het in regio Zuidwestvlaanderen een succes zou zijn.  Moest het allemaal zo simpel zijn zoals jij het voorstelt dan stond hier allang een megatempel.

Wat ik alvast weet is dat het in Belgie niet zo eenvoudig is als in andere landen.  Ons hinterland is zo klein dat je met een zeer goed uitgewerkt projectplan op de proppen moet komen om dit te doen slagen en economisch rendabel te maken.  Racing Genk is zowat de enige die dit kunnen bewerkstelligen heeft in de laatste jaren.  Ik hoor je al komen dat Nederland ook niet zo groot is, maar daar spelen nog andere factoren mee.  Wij zijn namelijk minder sportgek en vooral minder voetbalgek.  Ook hebben ze daar een goeie overkoepelende voetbalwerking, wat we in Belgie duidelijk niet hebben.

Als puntje bij paaltje komt heb je in Belgie een enorm negatief klimaat als het over sportinfrastructuur en sportwerking in het algemeen gaat en laat dit nu net factoren zijn die club en stad totaal niet in de hand hebben.

Last but not least kennen we hier ook zoiets als een federale staat.  De Vlaamse regering mag nog zo gedreven zijn om de sport uit te bouwen maar tegen een Waals front optornen is niet zo eenvoudig.
« Laatst bewerkt op: februari 19, 2007, 09:18:42 pm door fox »

sv74

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #381 Gepost op: februari 19, 2007, 11:02:35 pm »
Het is simpel als bonjour.  Ons stadium is nu te klein voor topmatchen (8500 zou voldoende moeten zijn) maar er komen bij topmatchen al gauw 2000 a 3000 sponsorplaatsen en wat weet ik allemaal, kortom voor topmatchen kunnen onze vaste abonnees erop en de rest nietmeer!!  Hebben we een groter stadium dan moeten ze ook die 65+ abbonnementen niet meer afschaffen, en kunnen ze bepaalde 'volkplaatsen'(zoals vroeger achter de goal) goedkoper maken.  Ook extra plaatsen voor bezoekers zou toch moeten (Club Brugge, Standard, Genk,Gent en later misschien Antwerp en/of Kv Mechelen) brengen meestal wel meer dan 1500 man mee (dan moeten die supporters ook niet meer tussen de thuisfans zitten, wat nu het geval is!)
Dus uitbreiding stadium is noodzakelijk, tenminste als we een 'volksclub'zijn!  Anders wordt voetbal in Waregem een elitaire sport!

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.166
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #382 Gepost op: februari 20, 2007, 09:07:01 am »
als we al in ons stadion van nu, ongezellig met piste en toen ng met sv waregem geen fusie nog, in de jaren 90' waar we bij de laatste en degradatie speelden, haalden we in dit stadion zelfs nog soms 14500 man....+ kortrijk en harelbeke waren er toen ook zelfs nog

nu meer succes, fusie, frisse wind ploeg is vollop in groei en er komen maar meer en meer succesen, harelbeke zit er niet meer , kortrijk in tweede....

laat ons in een nieuw of in sterk verbouwt moderner zonder piste stadion spelen, je zult wel zien maar ja....

soit einde discussie hierbij....

blijft daarom ook een forum, dus is het nt nodig van hier te zeggen dat ik het stadion zou moeten bouwen en al die zever....

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #383 Gepost op: februari 20, 2007, 10:30:53 am »
man we krijgen nog geen 12 000  man voor tegen newcastle laat staan dat we 12000 man hebben tegen lierse ofzo

inderdaad . dat bedoel ik ook . en om 3 keer per seizoen (eventueel) meer dan 8500 te hebben moet je dan daarvoor miljoenen euro's investeren ? misschien , misschien niet.

Maar ik vin wel dat er een tribune achter de goal moeten komen voor de sfeer
Inderdaad, achter de goal moet er een tribune komen, maar zal er ook een tribune komen. Maar daarvoor hoeft et geen tribune v pakweg 4000 man te zijn ?. Ik zou al content zijn moet er een van +- 1500?2000 plaatsen komen, met de mogelijkheid om uit te breiden.
En nu zullen der weer zijn die afkomen met de voordelen van een groot of nieuw stadion, maar een nieuw stadion komt er met dit bestuur nooit. Ik ken Willy Naessens een beetje en weet ook dat hij pas zal denken aan bijbouwen als we: 1 in eerste blijven (wat wel zo goe als zeker is) en 2 voldoende volk lokken! Hij zal zeker geen tribune van 4 ? 5000 man zetten als er naar de gem. competitiematch maar 5800 man fzo komt kijken! Op vlak van 'business' denk ik niet daje Naessens nog veel kunt bijleren oor

wachten op voldoende volk lokken

doe je alleen maar met een nieuw of verbouwt moderner gezelliger stadion

genk plots van 7500 naar 24 000

aa gent stadion 12500 met 8000 man naar 22 000

& we spreken ng niet over nederland dan, en over de rest van de landen waar ze het allemaal doen men meer dan een succes is van krotjes met 7000 man naar mooie tempels van 16500 die zelfs na al een jaar alweer te klein zijn....

het zal alleen maar groeien door een nieuw of gezelliger mooi ogend moderniseert verbouwt stadion....

voetbal is marketing , je moet volk lokken:

met iets moois, iets waar een inwoner van Waregem trots op is, en zal zeggen ik zal daar ook eens gn zitten, en zo de smaak t epakken krijgen en door bv een tearoom en sportcaf? of wat winkels zo hebben die mensen die naar de winkels gn, van ok we gn k ematchke bekijken we zijn ier nu toch ?

en van ow tes ier gezellig en sfeer , tof

zelfde vr de vele tv kijkers met belgacom, zullen algouw afkomen dan, door de meer sfeer en gezelligheid, en hebben ook het idee, van ja voila zie, svzw heeft ambitie ze willen iets, ik ga gn kijken!

enz....
dat is misschien allemaal wel schoon gezegd en mss voor een groot deel waar ook, maar zoals ik zei: met DIT bestuur zal dit nooit gebeuren! Gij kent et bestuur misschien van geen kanten, maar ik wel, en met Willy Naessens aan het hoofd zullen er niet rap financi?le risico's genomen worden! Ge zult u hier moeten bij neerleggen hoor, Waregem zal nooit een stadion hebben zoals gij en velen het willen.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.166
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #384 Gepost op: februari 20, 2007, 11:43:13 am »
nja daarom dat Naessens zelf ng zei in HUMO in een groot intervieuw met hem dat het de bedoeling was vr op termijn of in de toekomst een stadion van tss de 15 en 20 000 te bouwen of uit te bouwen & hierdoor de ploeg van de regio worden, nu harelbeke er nt is en kortrijk en wij volop succes en in groei zijn, ZIJN EIGEN WOORDEN, dus geen zever


+ paar maand geleden op studio 1 dat het de bedoeling is a la genk te groeien welliswaar iets trager te gn, maar op termijn een ploeg worden die altijd de top 7 haalt met ieder jaar groter budget en luxeus of sterk vermoderniseert stadion

msh heeft ng iemand die HUMO liggen ook in voetbalmagazine stond ditzelfde antwoord , zijn eigen woorden

& ja tot nu toe ziet het er nt slecht uit met ons bestuurd, vin het een topbestuur


maar zoals velen zeggen in Belgie komt dit al traag op gang, weinig interesse en ze doen weinig moeite vr het sport in Belgie.
« Laatst bewerkt op: februari 20, 2007, 11:46:01 am door essevee007 »

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 508
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #385 Gepost op: februari 20, 2007, 01:04:25 pm »
+ ??n van de rijkste streken van belgie zoniet de rijkste van belgie de streek Waregem...

sponsers enz... priv? .... stad.... de club....overheid.....

De streek rond Waregem draait voor een heel groot stuk op Textiel. Laat dit nu net de sector zijn die het heel moeilijk heeft. Zie failliesementsaanvraag bij De Jaeghere.

2 wetmatigheden in jouw redenering dienen in ieder geval getoetst te worden:

- Waregem is een economisch welvarende regio
- Nieuw stadion betekent meer volk.

Dus, handen uit de mouwen en beginnen aan een haalbaarheidsstudie.  ;)

Offline dhaene

  • Leden
  • Berichten: 390
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #386 Gepost op: februari 22, 2007, 09:06:18 am »
Ik denk ook dat Naessens WEL vooruit wil! tis gewoon nog een kwestie van tijd en v??l geld.
Volgens mij is Naessens van zeer goede wil, het was hij die zei: " ik wil dat de piste verdwijnd." Later milderde hij zijn woorden wel wat. Maar kom, ik geloof erin!

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #387 Gepost op: februari 22, 2007, 02:46:17 pm »
Ik denk ook dat Naessens WEL vooruit wil! tis gewoon nog een kwestie van tijd en v??l geld.
Volgens mij is Naessens van zeer goede wil, het was hij die zei: " ik wil dat de piste verdwijnd." Later milderde hij zijn woorden wel wat. Maar kom, ik geloof erin!
Tuurlijk wil Naessens vooruit, hij is een zakenman h?. Maar hij zal nie in ??n keer 2 tribunes van elk 5000 man plaatsen, om dan te wachten tot het volk komt! Hij zal stap voor stap werken laten uitvoeren aan het stadion en als hij ziet dat het succesvol is, zal hij een volgende stap ondernemen.

Offline dhaene

  • Leden
  • Berichten: 390
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #388 Gepost op: februari 22, 2007, 04:39:22 pm »
Ik denk ook dat Naessens WEL vooruit wil! tis gewoon nog een kwestie van tijd en v??l geld.
Volgens mij is Naessens van zeer goede wil, het was hij die zei: " ik wil dat de piste verdwijnd." Later milderde hij zijn woorden wel wat. Maar kom, ik geloof erin!
Tuurlijk wil Naessens vooruit, hij is een zakenman h?. Maar hij zal nie in ??n keer 2 tribunes van elk 5000 man plaatsen, om dan te wachten tot het volk komt! Hij zal stap voor stap werken laten uitvoeren aan het stadion en als hij ziet dat het succesvol is, zal hij een volgende stap ondernemen.
awel, tis zo dat het moet! We moeten hier volgend seizoen geen stadion van 20 000 man hebben ?.

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #389 Gepost op: februari 22, 2007, 06:46:56 pm »
Ik denk ook dat Naessens WEL vooruit wil! tis gewoon nog een kwestie van tijd en v??l geld.
Volgens mij is Naessens van zeer goede wil, het was hij die zei: " ik wil dat de piste verdwijnd." Later milderde hij zijn woorden wel wat. Maar kom, ik geloof erin!
Tuurlijk wil Naessens vooruit, hij is een zakenman h?. Maar hij zal nie in ??n keer 2 tribunes van elk 5000 man plaatsen, om dan te wachten tot het volk komt! Hij zal stap voor stap werken laten uitvoeren aan het stadion en als hij ziet dat het succesvol is, zal hij een volgende stap ondernemen.
awel, tis zo dat het moet! We moeten hier volgend seizoen geen stadion van 20 000 man hebben ?.
Juist daarom da ik de aanpak van het bestuur steun, en die van essevee007 minder.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #390 Gepost op: februari 25, 2007, 08:17:46 am »
Ik vroeg mij af. Tis misschien een raar gedacht, maar ik vroeg mij af of we het veld niet zouden kunnen vergroten? ( kwestie van het eens niet over de ribuynes te hebben  :)
Voetbalvelden kunnen toch verschillende groottes hebben h?. Wel, ik dacht nu het volgende. We spelen goed als de tegenstanders meevoetballen en ons dus de ruimte laten om te spelen. Nu is het bij de kleine ploegen blijkbaar de mode om tegen ons een muur op te trekken, waardoor we geen plaats hebben om te spelen. Met een groter veld zou het toch moeilijker moeten zijn om zo'n muur op te trekken en dan kunnen we er misschien extra voordeel halen bij de thuismatchen...
Op de grote velden komen maathys en co ook meer tot hun recht vind ik. En met wat we in New Castle gezien hebben op de flanken ( Buysse, Meert en in de midden Van Nieuwenhuyse om te sturen ) lijkt een groter veld ( i p v de piste ) mij toch een goed idee.
Iemand van tzelfde gedacht?

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.178
    • SV Anzegem
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #391 Gepost op: februari 25, 2007, 09:36:08 am »
zover nog niet gedacht  :)

nja, lijkt me wel mogelijk, nu eerst zien wat er nog bij kan...

even snel opgezocht:


De terreinen moeten volgende afmetingen hebben:

1_ voor de clubs die in 1ste nationale afdeling uitkomen:

- lengte: minimum 105 meter; maximum 110 meter;

- breedte: minimum 64 meter; maximum 75 meter;



zoveel speling zit daar dus niet op.
« Laatst bewerkt op: februari 25, 2007, 09:38:45 am door jenske »

Offline casper

  • Leden
  • Berichten: 186
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #392 Gepost op: februari 25, 2007, 09:42:21 am »
Instantie Breedte Lengte
FIFA (algemeen) 45 - 90 m. 90 - 120 m.
FIFA (internationaal) 64 - 75 m. 100 - 110 m.
UEFA (CL-groepswedstrijden 1 68 m. 105 m.
KNVB (algemeen) 64 - 69 m. 100 - 105 m.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.178
    • SV Anzegem
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #393 Gepost op: februari 25, 2007, 09:52:36 am »
Heeft er al ooit iemand met zijn geodriehoekje ons veld gaan meten?  ;)

Offline dhaene

  • Leden
  • Berichten: 390
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #394 Gepost op: februari 25, 2007, 10:35:44 am »
Ik vroeg mij af. Tis misschien een raar gedacht, maar ik vroeg mij af of we het veld niet zouden kunnen vergroten? ( kwestie van het eens niet over de ribuynes te hebben  :)
Voetbalvelden kunnen toch verschillende groottes hebben h?. Wel, ik dacht nu het volgende. We spelen goed als de tegenstanders meevoetballen en ons dus de ruimte laten om te spelen. Nu is het bij de kleine ploegen blijkbaar de mode om tegen ons een muur op te trekken, waardoor we geen plaats hebben om te spelen. Met een groter veld zou het toch moeilijker moeten zijn om zo'n muur op te trekken en dan kunnen we er misschien extra voordeel halen bij de thuismatchen...
Op de grote velden komen maathys en co ook meer tot hun recht vind ik. En met wat we in New Castle gezien hebben op de flanken ( Buysse, Meert en in de midden Van Nieuwenhuyse om te sturen ) lijkt een groter veld ( i p v de piste ) mij toch een goed idee.
Iemand van tzelfde gedacht?
Geen slecht idee, maar zoals Jenske al zei, je gaat nooit heel de oppervlakte van de piste in veld kunnen maken, dat gaat zoveel niet schelen ?.

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #395 Gepost op: februari 25, 2007, 12:00:51 pm »
Ik vroeg mij af. Tis misschien een raar gedacht, maar ik vroeg mij af of we het veld niet zouden kunnen vergroten? ( kwestie van het eens niet over de ribuynes te hebben  :)
Voetbalvelden kunnen toch verschillende groottes hebben h?. Wel, ik dacht nu het volgende. We spelen goed als de tegenstanders meevoetballen en ons dus de ruimte laten om te spelen. Nu is het bij de kleine ploegen blijkbaar de mode om tegen ons een muur op te trekken, waardoor we geen plaats hebben om te spelen. Met een groter veld zou het toch moeilijker moeten zijn om zo'n muur op te trekken en dan kunnen we er misschien extra voordeel halen bij de thuismatchen...
Op de grote velden komen maathys en co ook meer tot hun recht vind ik. En met wat we in New Castle gezien hebben op de flanken ( Buysse, Meert en in de midden Van Nieuwenhuyse om te sturen ) lijkt een groter veld ( i p v de piste ) mij toch een goed idee.
Iemand van tzelfde gedacht?
Geen slecht idee, maar zoals Jenske al zei, je gaat nooit heel de oppervlakte van de piste in veld kunnen maken, dat gaat zoveel niet schelen ?.
ge gaat nooit de volledige opp van de piste kunnen innemen, maar, ik weet niet hoe breed et veld nu is, moest ge aan alle twee de kanten 5 meter derbij kunnen doen, zou da toch al een redelijk stuk schelen zu

Offline Boer_sammy

  • Leden
  • Berichten: 612
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #396 Gepost op: februari 25, 2007, 12:03:00 pm »
Heeft er al ooit iemand met zijn geodriehoekje ons veld gaan meten?  ;)

Doe ma .. kzal kijken :)
[ Henri Lloyd ]

Online drets

  • Leden
  • Berichten: 353
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #397 Gepost op: februari 25, 2007, 03:23:47 pm »
Draai gewoon heel da veld zodat de 2 tribunes "achter de goal" zijn..
Nee ?..  :P
Schrijffouten hierboven zijn er met de bedoeling mij een stap dichter te brengen bij werelddominantie.. Duhh!!

Offline Vossie

  • Leden
  • Berichten: 436
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #398 Gepost op: februari 25, 2007, 03:35:10 pm »
nee, want ik zie nu al de zijlijn bijna niet.

Offline EsseveeForLife

  • Leden
  • Berichten: 2.433
  • AFC
    • ARSENAL.COM
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #399 Gepost op: februari 25, 2007, 03:38:52 pm »
zijner nu eigenlijk al concrete aanwijzingen dat er iets gaat veranderen?