Auteur Topic: Licensie Moeskroen  (gelezen 26989 keer)

Crudo

• Gast
Re: Licensie Moeskroen
« Reactie #120 Gepost op: december 29, 2009, 11:02:45 pm »
natuurlijk gaan dat niet plots die hard zulte waregem fans worden, maar ze gaan misschien sneller eens als neutrale supporter naar het regenboogstadion komen

nuja ik zou toch ook ma eBay in de gaten houden de komende weken...  ;)

Offline superjood

• Leden
« Reactie #121 Gepost op: december 30, 2009, 01:21:19 am »
Op RSCA hoeven we alvast nie te rekenen:

"Naar aanleiding van het derde forfait van Excelsior Moeskroen herhaalt Anderlecht-manager Herman Van Holsbeeck het officieel standpunt van RSC Anderlecht: "De uitsluiting van Excelsior Moeskroen is jammer, maar terecht. De maatregel huldigt het reglement dat we met z'n allen hebben onderschreven. RSC Anderlecht eerbiedigt datzelfde reglement, zelfs al kost ons dat punten."

bron: rsca.be

We moeten wij op niemand rekenen ook, we zijn als club zelf aan het begin van de competitie akkoord gegaan met het huidige reglement.  Nu we plots een negatieve zaak lijken te gaan doen, trekken we dit reglement plots in twijfel.  Ik zou hier eerder denken dat het de clubs zelf zijn die er een zootje willen van maken en onbekwame bestuurders hebben (want dit kon iedere verstandige mens zien aankomen dat dit stond te gebeuren) en niet de KBVB.  Of wat als de clubs die punten bijkrijgen ook naar de rechter gaan om te verkondigen dat het reglement midden een competitie niet meer zal worden toegepast.  Dan kunnnen we er mss beter allemaal met stoppen.

Je hebt absoluut gelijk, indien ieder club daarmee akkoord ging moeten ze nu niet 'bleiten'.  Maar het ergste is dat dit kon worden verkomen indien de licentiecommissie (WAAROM BESTAAT DIE COMMISSIE ANDERS?) zijn werk deed en  Moeskroen niet liet starten deze competitie, dus ja, de KBVB, de profliga (de clubs dus) hebben hier allebei evenveel schuld aan.

Idd, de licentiecommissie had beter moeten weten of wist echt wel beter.  Maar daar zit het probleem hem juist, hadden ze Moeskroen de licentie geweigerd kwam er sowieso ALWEER een rechtszaak van.  Dus in de eerste plaats komen we alweer bij de clubs ZELF uit die de competitie gijzelen.  Het zou een heel stuk eenvoudiger zijn moesten nu eindelijk eens alle clubs beginnen om een gezamelijke overeenkomst te ondertekenen waarin bij wat dan ook geen gerechtelijke stappen meer ondernomen worden en dat iedereen eens voor zijn eigen deur veegt.  Dit draait mijn inziens hier dan ook helemaal niet meer om sport maar enkel maar om macht en geld.  Hoe meer hoe liever.

Offline goessaert

• Leden
« Reactie #122 Gepost op: december 30, 2009, 10:58:45 am »
Die club is een paar dagen dood en men gaat daar al supporters ronselen. Een beetje supporter blijft bij zijn club, zelf in 3de klasse

Offline geert

• Leden
  • Live the moment
« Reactie #123 Gepost op: december 30, 2009, 11:06:07 am »
belachelijk echt!

Moeskroen gaat in 3de spelen dus de echte blijven natuurlijk! Ge zot moen zot zin voor te veranderen van ploeg... maarja je hebt altijd van die successupporters zeker..

Wat kan er nu verkeerd aan zijn om met je bestaande Moeskroenabonnement dat niets meer waard is een match 1ste klassevoetbal mee te pikken vent ?

Offline goessaert

• Leden
« Reactie #124 Gepost op: december 30, 2009, 11:24:32 am »
haha, man man man, sorry hoor, maar ik geef mijn mening. Als ik vindt dat dat nie kan dan is dat mijn zaak  :'(

Offline mutske

• Leden
« Reactie #125 Gepost op: december 30, 2009, 11:51:50 am »
Begrijp ook niet echt wat wa wij met supporters van Moeskroen moeten. Een echte supporter blijft supporteren voor zijn ploeg ook al spelen ze in derde of in vierde. Sluit mij dan ook volledig aan bij goessaert.
Maarja zolang ze in de hoofdtribune zitten geen probleem zeker.

Offline Massaker

• Leden
« Reactie #126 Gepost op: december 30, 2009, 12:32:35 pm »
Aan de andere kant: als een ondernemer uit het Moeskroense een beetje PR wil doen voor zijn firma, neemt hij zijn goeie klanten niet mee naar een matchke in 3e klasse. Dan kan hij maar beter naar Essevee komen en hier zijn geld verdoen. En... hij krijgt ook nog VOETBAL te zien (in tegenstelling tot 15km voorbij "einde beschaving"...  :)

Offline Mephistow.be

• Leden
« Reactie #127 Gepost op: december 30, 2009, 02:05:30 pm »
Ben vooral blij dat we de bekerfinale gewonnen hebben! Stel je voor dat we toen verloren tegen een ploeg die toen al aan "oneerlijke concurrentie" (want dat is het ergens toch) deed.

Offline mogul

• Leden
« Reactie #128 Gepost op: december 30, 2009, 02:11:31 pm »
Aan de andere kant: als een ondernemer uit het Moeskroense een beetje PR wil doen voor zijn firma, neemt hij zijn goeie klanten niet mee naar een matchke in 3e klasse. Dan kan hij maar beter naar Essevee komen en hier zijn geld verdoen. En... hij krijgt ook nog VOETBAL te zien (in tegenstelling tot 15km voorbij "einde beschaving"...  :)

Dat vind ik toch nog wat anders, dit is puur commercieel, maar als je supporter bent moet het toch niet echt leuk zijn om een uitnodiging te krijgen van een andere club, Moeskroen is bij die supporter nog niet dood, ze zullen spelen in derde of vierde en een echte supporter blijft zijn ploeg steunen, het moet dan een 'wrang' gevoel geven om zo'n uitnodiging te krijgen, zou zelf eens een averechts effect kunnen geven.
Er zullen vanzelf wel supporters van Moeskroen wel eens een match meepikken van ons.  En inderdaad er zijn veel ex-supporters van Ksv Waregem naar Club Brugge getrokken nadat den Essevee uit eerste klasse viel, maar Club Brugge heeft nooit zelf acties ondernomen om supporters van Essevee te lokken.
« Laatst bewerkt op: december 30, 2009, 02:13:29 pm door mogul »

Offline Massaker

• Leden
« Reactie #129 Gepost op: december 30, 2009, 03:24:20 pm »

Dat vind ik toch nog wat anders, dit is puur commercieel, maar als je supporter bent moet het toch niet echt leuk zijn om een uitnodiging te krijgen van een andere club, Moeskroen is bij die supporter nog niet dood, ze zullen spelen in derde of vierde en een echte supporter blijft zijn ploeg steunen, het moet dan een 'wrang' gevoel geven om zo'n uitnodiging te krijgen, zou zelf eens een averechts effect kunnen geven.
Er zullen vanzelf wel supporters van Moeskroen wel eens een match meepikken van ons.  En inderdaad er zijn veel ex-supporters van Ksv Waregem naar Club Brugge getrokken nadat den Essevee uit eerste klasse viel, maar Club Brugge heeft nooit zelf acties ondernomen om supporters van Essevee te lokken.
Ik denk ook niet dat de club mikt op de 'echte' moeskroensupporter. Die gaan toch niet afkomen. Maar waarom niet proberen om de commercieel interessante moeskroenbezoekers (ik gebruik bewust niet het woord supporter) naar hier lokken?

Offline koene

• Leden
« Reactie #130 Gepost op: december 30, 2009, 05:03:00 pm »
als ik eens gratis kan komen kijken zou ik dat toch wel doen... want het is wachten op het nieuwe seizoen tegen dat moeskroen in derde gaat spelen.

en sommige mensen zien liever eerste klasse voetbal dan derde klas

Offline geert

• Leden
  • Live the moment
« Reactie #131 Gepost op: december 30, 2009, 05:59:47 pm »
als ik eens gratis kan komen kijken zou ik dat toch wel doen... want het is wachten op het nieuwe seizoen tegen dat moeskroen in derde gaat spelen.

Voil?, dat vind ik ook...

Offline superjood

• Leden
« Reactie #132 Gepost op: december 30, 2009, 06:31:12 pm »

Als je verliefd bent op je club, dan wacht ik nog liever 3 seizoenen dan gratis naar een andere te gaan...

Offline superjood

• Leden
« Reactie #133 Gepost op: december 30, 2009, 06:32:47 pm »
Die club is een paar dagen dood en men gaat daar al supporters ronselen. Een beetje supporter blijft bij zijn club, zelf in 3de klasse

Groot gelijk, ik denk dat we hier in Waregem een beetje teveel van die LIEFHEBBERS hebben...

Offline koene

• Leden
« Reactie #134 Gepost op: december 30, 2009, 07:11:50 pm »
eerlijk is eerlijk, ik ben voor essevee omdat ik in waregem woon... woonde ik in kortrijk was ik voor de VK... of zijn jullie allemaal in het stadion geboren mss?

ik ben naar dn essevee gaan kijken omdat vrienden van me al gingen, en nu ga ik ook. Maar in de eerste plaats wil ik voetbal zien. Mocht essevee niet meer bestaan ga ik ergens anders piepen tot ze terug spelen...

ik kijk op tv ook naar alle andere wedstrijden, is dat dan niet het zelfde als ergens gratis naar toe gaan om te gaan kijken?

Offline mogul

• Leden
« Reactie #135 Gepost op: december 30, 2009, 10:57:21 pm »

Groot gelijk, ik denk dat we hier in Waregem een beetje teveel van die LIEFHEBBERS hebben...

Ben blij dat er hier nog wat mensen zijn die weten wat clubliefde is.  Daarmee wil ik niets zeggen over de anderen, iedereen doet wat hij wil. 
Die actie (ik was nog naief om te geloven dat ze echt iets wilden doen voor die supporters van Moeskroen) is je reinste lijkenpikkerij, een soort marketing-actie zonder fatsoen! 

Offline SVZW.BE

• Leden
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
« Reactie #136 Gepost op: december 31, 2009, 03:51:27 am »

Als je verliefd bent op je club, dan wacht ik nog liever 3 seizoenen dan gratis naar een andere te gaan...

U gaat naar Essevee ?n Ajax ?
Webteam SV Zulte Waregem

Offline Soulscream

• Leden
  • Voice of the voiceless!
« Reactie #137 Gepost op: december 31, 2009, 11:43:49 am »
Ie weet het nog niet goed voor wie hij is, binnen paar jaar zien we superjood mss wel met abbo in Br*hhe.

Offline svzw81

• Leden
« Reactie #138 Gepost op: december 31, 2009, 01:12:23 pm »
eerlijk is eerlijk, ik ben voor essevee omdat ik in waregem woon... woonde ik in kortrijk was ik voor de VK... of zijn jullie allemaal in het stadion geboren mss?

ik ben naar dn essevee gaan kijken omdat vrienden van me al gingen, en nu ga ik ook. Maar in de eerste plaats wil ik voetbal zien. Mocht essevee niet meer bestaan ga ik ergens anders piepen tot ze terug spelen...

ik kijk op tv ook naar alle andere wedstrijden, is dat dan niet het zelfde als ergens gratis naar toe gaan om te gaan kijken?

groot gelijk, de meeste mensen supporteren gewoon voor de (eerste klasse) club die het dichtst bij de woonplaats ligt, of waar ze uit (familie)traditie door belanden .

persoonlijk vind ik het dan ook wat raar dat belgen fanatieke supporters worden van buitenlandse topploegen, of van binnenlandse vergelegen topploegen. maar dat zijn dan ook heel vaak successupporters .

of soms natuurlijk ook omdat er in het buitenland gewoon beter gespeeld wordt.

maar dan zijn het natuurlijk vaak toploegen als ajax, barcelona of pakweg liverpool of chelsea waarvoor gesupportert wordt en niet voor ploegen die gemiddeld 12 of 14e worden in hun competititie.
« Laatst bewerkt op: december 31, 2009, 01:14:12 pm door svzw81 »

Offline popol123

• Leden
« Reactie #139 Gepost op: december 31, 2009, 03:05:09 pm »
 ;) ;) hoho beste vrienden;ikzelf ben geboren en getogen en nog altijd wonende in geraardsbergen en hiermee wil ik ook schrijven dat je niet moet wonen in de streek van je favoriete ploeg.(buiten de topploegen ...alhoewel met deze plaats in de rangschikking).men zou nog verschieten hoeveel "verdoken" supps.er zijn van essevee ,buiten west vlaanderen.
btw:ben al 5jaar abbo.