eerlijk is eerlijk, ik ben voor essevee omdat ik in waregem woon... woonde ik in kortrijk was ik voor de VK... of zijn jullie allemaal in het stadion geboren mss?
ik ben naar dn essevee gaan kijken omdat vrienden van me al gingen, en nu ga ik ook. Maar in de eerste plaats wil ik voetbal zien. Mocht essevee niet meer bestaan ga ik ergens anders piepen tot ze terug spelen...
ik kijk op tv ook naar alle andere wedstrijden, is dat dan niet het zelfde als ergens gratis naar toe gaan om te gaan kijken?
groot gelijk, de meeste mensen supporteren gewoon voor de (eerste klasse) club die het dichtst bij de woonplaats ligt, of waar ze uit (familie)traditie door belanden .
persoonlijk vind ik het dan ook wat raar dat belgen fanatieke supporters worden van buitenlandse topploegen, of van binnenlandse vergelegen topploegen. maar dat zijn dan ook heel vaak successupporters .
of soms natuurlijk ook omdat er in het buitenland gewoon beter gespeeld wordt.
maar dan zijn het natuurlijk vaak toploegen als ajax, barcelona of pakweg liverpool of chelsea waarvoor gesupportert wordt en niet voor ploegen die gemiddeld 12 of 14e worden in hun competititie.